Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Matjes

Campingartiest
20 okt 2015
72
65
Na drie jaar weer genoten van prachtig Werchter. Zoals altijd op het rustige C3 gekampeerd. Blijft voor one een fijne plek, nooit files off drukte met parkeren. Iets minder dixies en douches dit jaar, wat je ook wel merkte. Maar door een landelijk tekort ga ik dit de organisatie niet kwalijk nemen. Met voldoende bonnen op zak veel zin in een mooi weekend met gelukkig steeds minder geplande regen. Ik blijf het daarnaast altijd knap vinden hoe goed dit festival is qua organisatie. Zelden ergens wachten, voldoende water en ook altijd schone toiletten. Kunnen andere Majors nog iets van leren.


Donderdag
De eerste dag begon met Gang of Youths, leuke band om mee te beginnen. Op plaat beste leuke nummers en het optreden wat lekker opgewekt en er gebeurde genoeg geks om het festival goed mee te beginnen. Aansluitend Fontaines DC. Alle platen van deze band kan ik heel erg waarderen. Toch vond ik dit optreden minder dan op BKS, daar was er voor mijn gevoel meer beleving tussen de band en het publiek en leek het persoonlijker te zijn, toch wel genoten. Carly Rea Jepson was leuk voor even, maar deed me niet heel veel. Vrienden wilden het graag zien. Door de regen bij Cigarettes after sex beland. Mooie muziek wel. Kende het niet goed, denk dat het anders nog beter overkomt. Hierna was het tijd voor het aflsuitende blok. Een strak Pixies in de stromende regen was genieten. Paar hele goede nummers en goede voorbereiding op mijn grootste must see van dag 1. Namelijk The war on drugs. Ik zou deze band graag nog eens in het donker zien, maar ook nu intens genoten van de prachtige nummers. Met als hoogtepunt An ocean in between the waves. Afsluiter Pearl jam was fijn slot van de avond, Vanuit het voorvak kunnen genieten van een goede setlist, strakke band en een emotionele Eddie Vedder. Het afsluitende drietal nummers zorgde voor een hoogtepunt van de dag.

Vrijdag
De vrijdag stond voor ons aardig vol gebouwd. Op deze dag bijna uitsluitend mooie shows gezien. Ik merkte dat ik deze dag nog meer kon genieten na het loskomen op donderdag. Sum 41 was een lekker begin, vanaf het veld heerlijk wakker worden met een paar nummers die heerlijk met te zingen zijn. Kon me zeker op dit slot erg bekoren. Hierna door naar de tent voor Stikstof op aanraden. Dit was de eerste teleurstelling van het festival. Ik ga muziek als dit live denk ik gewoon niet kunnen waarderen, ze zullen heus goed zijn in wat ze doen, maar ik vind het niet om aan te horen. Hierna door naar een heerlijk Idles. Op plaat vind ik het soms moeilijk om naar te luisteren, maar na alle goede verhalen toch het voorvak ingegaan en damn wat was dat een goede keuze. Fantastische show, super sfeer met veel pits en een goede band met goede frontman, echt een hoogtepunt. Hierna Inhaler, degelijk, maar daar is alles ook mee gezegd. Ik keek ook erg uit naar Girl in Red. Ik vind haar nummers fijn om naar te luisteren, maar live werd dit helemaal een feest. Misschien wel de beste show van het weekend voor mij. Door haar energie kreeg ik echt een euforisch gevoel. De dag vervolgd bij Atl-J. Op best kept secret was het muziekaal goed, maar kwam het niet helemaal uit de verf als headliner. Deze Barn show was perfect, net iets minder nummers, dus grotere hit dichtheid samen met de mooie visuals maakte het een super optreden. Het publiek in de Barn had er ook zin in. Zeker tijdens Mathilda stond het kippenvel me op de armen. De mooie dag afgesloten bij Metallica. Deze band is lange tijd mijn favoriete band geweest, en de muziek doet nog steeds veel met me. Toch was het de minste keer dat ik ze zag. Er miste een bepaalde agressie die ik eerder wel voelde. Zeker de pinkpop 2014 show na het onweer zet deze show flets weg. Het was zeker nog steeds genieten, maar het deed me minder dan ze ooit deden.
Metallica

Zaterdag

Zaterdag was de minste dag voor mij. In de ochtend een stoeipartij met een insect gehad wat er voor zorgde dat deze dag best zwaar was naast het voor mij minder programma. Begonnen in het voorvak bij Goldband Ik kende de groep van naam, maar de muziek kende ik niet goed. Ik moest even inkomen, maar wat was dit een leuk optreden. Het veld ging los, de nummers waren best oke en de mannen sympathiek. Bovendien straf dat je een optreden afmaakt met een gebroken voet. Nothing but Thieves klonk prima, een paar oke nummers, maar het werd nooit spannend voor mij. Maneskin liet zien dat het niet alleen de hype is, maar dat de show ook in orde is, muziekaal vind ik het niet zo spannend en zijn ze ook niet vies van het betere jatwerk, maar de show zelf is dik in orde. Phoebe Bridges dan, van te voren naar uitgekeken, maar in tegenstelling tot de rest hier werd het voor mij toch een teleurstelling. Misschien lag het aan mijn plek, maar ik vond er simpelweg weinig aan. Het geluid was waar ik stond niet goed en soms super hard terwijl de zang onverstaanbaar was. Verder vond ik de set veel van hetzelfde worden halverwege. Jammer, maar wil haar toch nog graag in een zaal zien. Er zien meer bands en artiesten die me later alsnog omver bliezen. Anne-Marie pure prut, veel van band, eigen tekst niet zuiver. Twenty one Pilots oprecht een kans gegeven hierna. De oudere albums vond ik altijd prima te doen, nu vond ik het drie keer niks, enkel show, weinig inhoud. Ik ga volledig mee met Brian in deze. Wat een debiel om op het scherm te klimmen. Kan zo fout aflopen voor iedereen op het hele terein in welke vorm dan ook. Imagine Dragons maak ik verder geen worden aan vuil, de internationale kensington. Niet meer doen Werchter. Vernieuwen is goed, maar als zijn zo veel beter namen dan deze. (Taylor Swift, Kendrick, Bruno Mars en Billie bijvoorbeeld).


Zondag
Het weekend vliegt voorbij en dus was het alweer zondag. Begonnen bij Joost. Van tevoren verachte ik puin, maar toch met een vriendin mee het voorvak in en beloofd er open in te gaan. TOP KEUZE. Echt genoten van dit halfuur. Muziekaal niet zo bijzonder natuurlijk, maar wat een heerlijke sfeer en optreden. Sommige nummers zaten oprecht rake stukken in. De kritiek op de zorg wachtlijsten en het nummer over zijn ouders bijvoorbeeld. Het nooit een optreden gezien waar ik in 5 minuten van the Crazy Frog naar huilen ging. Joost kreeg het voor elkaar. Klinkt hypocriet dat ik andere bands afzeik voor meer show dan inhoud, maar die staan op een headline plek en niet om 1 uur een half uur te spelen. Big Thief was bijzonder en verassend. De BKS show is nog steeds mijn hoogtepunt van dit jaar, met name het moment dat ze 3 minuten nodig hadden om tot NOT te komen, pure euforie toen. NU een totaal andere set die wel wennen was, maar ook heel mooi was. Jammer dat ze Not niet nog een keer speelden nu. Keane was tijdens het eten best oke om naar te luisteren. Stiekem toch wel veel hits gemaakt. Ik wilde een half uur Balthazar pakken en dan door naar Michael Kiwanuka. Helaas was de tent in tegenstelling tot de rest van de dag wel helemaal vol. Balthazar wel weer goed als altijd, Kiwanuka wel eerder gezien, maar had het in de Barn graag meegemaakt. Royal Blood was strak, leuk maar ook veel van hetzelfde. Met The Killers begon het laatste headline blok. Vier jaar geleden was dit een grote teleurstelling, maar wilde het nog eens proberen. Goede keuze geweest. Ik vond ze veel beter in vorm dan laatst en ook veel beter spelen. Flowers is geen topzanger, maar kan hem ondanks zijn trekjes wel goed hebben. Ze hebben genoeg toffe nummers om lekker mee te zingen. Speelden met 75 minuten wel kort voor mijn gevoel. Tot slot Red Hot Chili Peppers na alle slechte verhalen hier door de jaren heen wel benieuwd. Dit was 10 jaar geleden ook een van mijn favorieten, maar in de loop der jaren toch naar de achtergrond verdwenen. De show begon super. Ik vond ze goed spelen, Kiedis was voor zijn doen ook bij stem. De 2e stem van Frusciante blijft ook prachtig. Toch raakten ze me snel kwijt tijdens het tussenblok. Paar matige nieuwe nummers samen met lange stiltes en veel jams zorgen ervoor dat ik even afhaakte. De jams kan ik nog waarderen, maar dit in combinatie met de lange stiltes was te veel. Het laatste blok was weer genieten. Zeker under the bridge blijft een prachtig nummer en give it away is altijd lekker om los op te gaan. De voldoende hebben ze dus toch wel verdient. Frusciante vind ik een prima gitarist. Op het Live at hyde park heeft hij stukken gespeeld die waanzinnig veel beter waren dan de album versies. Dat vond ik nu niet. Sommige solo's die hij speelde vond ik verschrikkelijk gedaan.


Al bij al een mooi festival geweest met mooie optredens en een fijne Sfeer

Ranglijst
1 Idles
2 Girl in Red
3 The war on drug
4 Alt J
5 Pearl Jam
6 Joost
7 Big Thief
8 Metallica
9 Balthazar
10 Goldband
11 Fontaines DC
12 Pixies
13 Red hot Chili Peppers
14 SUm 41
15 Sigarettes after Sex
16 Maneskin
17 Gang of youths
18 Royal Blood
19 Nothing but Thieves
20 Phoebe Bridgers
21 Inhaler
22 Carly Rea Jepson
23 Twenty one pilots
24 Stikstof
25 Imagine Dragons
26 Anne Marie
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Wat heb ik hier weer van genoten. Beetje gerecupereerd dus here we go:

Donderdag om 8u op pad. Gelukkig kennen wij enkele mooie sluiproutes en dus zonder ook maar 1min file tot op de parking.

Donderdag:

- The Dead South (7): Een leuke opener. Beetje eentonig, maar 45min was perfect.
- Fontaines DC (8): Hier keek ik enorm naar uit. Ik ben echt fan geworden de laatste maanden. Ze speelden top en zaten er zelf helemaal in. Helaas was het publiek nog niet 100% mee. Daar hadden meer bands last mee die eerste dag. Misschien door de regen. Boys in The Better Land had ze nog een halfje kunnen opleveren.
- First Aid Kit (7,5): Een dubbele win, schuilen voor de regenvlaag en een mooi optreden zien. We hadden plots veel plek, want er had naast ons iemand zijn stoofvlees uitgekotst. Zussen zingen prachtig samen en dan coveren ze ook nog eens the Boys of Summer van Don Henley. Aangenaam verrast. Silver Linings is een topschijf.
- Pixies (7,5): Op naar Pixies. Wou graag Beck zien, maar Pixies kwam beter uit voor war on drugs-Pearl Jam later. Ik heb vrij weinig met Pixies, maar ze speelden strak en het was best leuk. Sfeer zat er ook wel in, ondanks de regen. Blij dat ik ze eens gezien heb.
- The War On Drugs (9,5): Als je me nu vroeg waar ik het meest naar uitkeek, stond deze toch weer bovenaan. Het was de 4de keer dat ik ze zag (na met 5 volwassen mannen te staan wenen op RW 16 hebben we besloten ze niet meer te missen). Wat een band, wat een songs, wat een gitaarspel,... Under the Pressure is telkens weer kippenvel. Red Eyes... I don't Live here Anymore,... Tranen in de ogen bij Strangest Thing. Van mij mogen ze elk jaar op deze spot staan. Wereldband.
- Pearl Jam (10): Nog zo'n bende helden. In 2018 waren ze voor mij de beste act van het weekend. Deze keer waren ze opnieuw briljant. Eddie Veddie was een vat vol energie, zeer goed bij stem en Mike McCready is een eindbaas. Het was intens, emotioneel, geweldig. Wie kan er na mekaar Why Go, Even Flow en Corduroy spelen? Of eindigen met Porch, Black, Alive en Rocking in the Free World? Leuke sfeer ook in het voorste vak. Topshow.

Vrijdag:

- Sum 41 (7)
: Vroeg naar de wei voor Sum 41. Mooi dat ze samen met de organisatie een nieuwe slot hebben gevonden. Zelden zo vroeg de wei zo vol gezien! Uitgelaten sfeer en een sterke band gezien. Veel jeugdsentiment. Dit was heel leuk als opener.
- Sons (7,5): Klein stukje Miles Kane gezien en dan richting Sons. Beter dan op plaat. Een vat vol energie. 30 minuutjes beuken.
- Idles (6,5): Idles gezien vanop een afstand al zittend. Klinkt als waanzinnig lawaai, maar de wei ging uit zijn dak. Ik snap het nog niet helemaal, komt misschien nog.
- Bazart (8): Het was niet de bedoeling dat we dit gingen zien, maar het is hun eigen verdienste dat we tot het einde zijn gebleven. Er is veel gezegd en geschreven over het Metallica publiek en dat bands daar onder lijden. Maar hier ging gewoon 60.000 man los. Mooi om te zien hoe onder de indruk de band zelf was. Een grote fan word ik nooit, maar ze hebben hier veel respect afgedwongen.
- Kleine shoutout naar Lewis Capaldi. Zijn muziek vind ik vreselijk, maar zagen hem nog opkomen onderweg naar The Barn en dat was hilarisch. Op de tonen van de Backstreet Boys. "Is he sexual? YEAAAAH. He's back alright.
- ALT-J (10): De groep had al lang beslist ze over te slagen door de clash met Greta. Toen GVF cancelde waren we enorm aan het balen, maar ALT-J heeft onze dag gered. Ze waren fantastisch in The Barn in 2015 en ze waren vreselijk op de Main in 2017. Ik kwam dus met weinig verwachtingen. Volledig onterecht. Ze hebben gekozen om enkel hits en bangers te spelen en dat ws een juiste keuze. Het publiek was euforisch. Prachtige show.
- Metallica (9): Ik had ze nog nooit gezien en was dus heel blij dat ze uiteindelijk toch konden spelen. De setlist was stevig, maar er zaten genoeg "hits" in. De band had er duidelijk zin in en het publiek was mee. Sad But True, Wherever I May Roam, For Whom The Bell Tolls,... Hoogtepunten genoeg. En dan Master of Puppets natuurlijk. Veel vuur, veel vuurwerk, retestrak,... Meer moet dat niet zijn.

Zaterdag:

- Goldband (6): Bonte dag vandaag. Zat aangekomen op de wei. En dan kan ik Goldband wel hebben, zo blijkt. Heel veel sfeer, zoals wel vaker deze editie zo vroeg op de dag. En dan breekt die gast ook nog zijn voet op het podium. Hebben we dat ook weer gezien.
- Marcus King (8): Heerlijke bluesrock, gespeeld door fantastische muzikanten en gezongen door een geweldige stem. Mist misschien nog enkele echt herkenbare topsongs, maar dit was 3 kwartier genieten. En dan War Pigs van Black Sabbath spelen, mooi.
- Maneskin (7): Vrienden moeten overtuigen om dit mee te kijken. Heb ze maar half kunnen overtuigen - ze zijn namelijk heel kritisch. Maar niemand kan ontkennen dat het een goeie band is. Dit was gewoon plezant. Veel spelplezier, goede sound, sterke act,... Van mij mogen ze het wel in het Italiaans houden, sommige Engels nummers gaan wel door de ondergrens.
- Phoebe Bridgers en Charlotte Adigery buiten half meegemaakt voor het scherm. Klonk leuk, maar kan er weinig over zeggen wegens bier.
- Leon Bridges (8,5): Ik lees hier dat het saai was. Zo heb ik het niet meegemaakt. Hij had een goede band bij en zijn stem is heerlijk. Misschien was het de roes, maar ik heb hier echt wel van genoten. The River is magisch mooi.
- Bicep (8,5): Als groep besloten om ons de miserie op de main stage te besparen en een feestje te bouwen. Bicep was gewoon een staalhard techno feest. Klub C ging volledig uit zijn plaat. Ik ben niet altijd pro-techno, maar dit was het beste feest in het genre dat ik al heb meegemaakt.
- Jamie XX (6): Daarna dan maar de kater. Hij probeerde vanalles (te veel) en het werkte niet echt. Kreeg het feest maar niet op gang. Beetje en vreemde set.

Zondag:
- Joost (3)
: Ongetwijfeld met grote voorsprong een all time low in de geschiedenis van RW. Nooit gedacht dat ik de Crazy Frog Song zou moeten aanhoren op de Main Stage van Werchter. Walter Grootaers in de botsauto mix. Door de ondergrens. En toch een dik feest voor een volle wei. "Werchter, hebben jullie wel eens afgetrokken?"
- Big Thief (7): Heel mooie stem, zeer mooie nummers. Alles was akoestisch, behalve het laatste nummer. Dat heeft ze zeker 5 x herhaald :). Het was mooi, het was relax, het kabbelde misschien iets teveel.
- Keane (8): Tijdens de eerste 2 nummers twijfelde ik nog wat ik nu eigenlijk vond van Keane. Soms is het wel erg poppy, toch? Na de zoveelste -prachtig gezongen - hit en helemaal na wereldsong "Somewhere Only We Know" wist ik het wel. Goede band en heerlijk meezing concert. Leek ook alsof de band zelf echt stond te genieten.
- Balthazar: Ik geef geen punten want met pijn in het hart na 3 nummers vertrokken richting Kiwanuka. Klonk wel fantastisch. I Want You nog gehoord en dat is een wereldnummer.
- Michael Kiwanuka (9,5): Soms voel je gewoon aan alles dat er een topconcert aankomt. Daarom ook vertrokken bij Balthazar. Deze man - na die 2 uitstekende laatste platen - in de heilige Barn,... Fantastische band, prachtige setlist en een soort Aretha Franklin die bij momenten A Great Gig In The Sky leek te geven. GENIETEN. Cold Little Heart -> Hero.
- Royal Blood (8,5): 4de keer dat ik ze zag op RW. De 1ste keer in 2015 waren ze zo goed, dat we er 2 dagen later opnieuw stonden. Nu was het verrassingseffect volledig weg, maar ze waren wel weer zo strak als maar kan. Geen Ten Tonne Skeleton was jammer, maar de show was goed. Alleen was het publiek hier minder enthousiast dan bij vorige passages en dat merkten ze zelf ook.
The Killers (7,5): Ze waren vreselijk vorige keer dus nu wat verder op de wei gaan staan, met een bang hartje. Ze waren veel beter deze keer. Een gebalde setlist vol hits, een band die er zin in had, minder gelul en eindelijk een goede drummer uit het publiek geplukt. Dat was een mooi moment wel. Al blijft het voorspelbaar. Er werd waanzinnig meegedanst en gezongen, zelfs achteraan. Helaas was het geluid minder en begon Brandon Flowers hoe langer hoe valser te zingen. Hij zat er meer naast dan er op. Maar: Mr. Brightside. (En All These Things That I've Done en Jenny was...).
- Red Hot Chili Peppers (8,5): Deze jongens leerden mij echte muziek ontdekken met het album by The Way. Ik zag ze met John in 2006, en 2 x zonder. Het is gewoon niet hetzelfde zonder hem. Ze openden heel sterk met een funky intro, gevolgd door een fantastisch Around the World en Dani California. Heel veel sfeer toen op de wei. Ik was zelf ook heel blij met Zephyr Song, Wet Sand (!) en Right on Time. Ook van de nieuwe plaat kozen ze enkele leuke nummers zoals She's a Lover en Aquatic Mouth Dance. De songs zelf waren top, klan zat goed, Anthony nog nooit zo goed horen zingen en JF is een genie. Waarom dan geen 10? De pauzes tussen de songs. Het viel telkens stil, waardoor de topsfeer van in het begin er wat uitging. Dat was in 2006 ook zo en ligt denk ik an John die steeds gitaarwissels/stemmingen etc moet doen. Maar ja. Give It Away spelen en iedereen wordt weer gek. Heerlijk.

Wat een genot om terug te zijn. Nog een paar analyses:
- Camping A1 is top. Maffe feestjes ook. Iemand pikte zelfs een quad van de organisatie en reed die de tent binnen.
- Best wel veel praters en een paar bands hadden last van minder sfeer, maar evenveel uitzinnige optredens.
- The Brewery, wat een feest toch elke keer! Average Rob was legendarisch. Goe veur in de Otto ook.
- Organisatie was weer top. Enkel binnenkomen bij Sum 41 was moeizaam, alsook vertrekken telkens na de afsluiter. Iets rustiger mocht wel. Nooit aanschuiven voor eten of drinken, bandjes hadden we direct,... Prachtig.

Top 10:
1) Alt-J
2) Pearl Jam
3) The War on Drugs
4) Michael Kiwanuka
5) RHCP
6) Metallica
7) Royal Blood
8) Bicep
9) Leon Bridges
10) Fontaines DC
 
Laatst bewerkt:

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Geen makkelijke taak maar men top 10 optredens van Werchter. Keuze uit 35 optredens dat ik bezocht heb, een stuk minder dan gewoonlijk maar ze waren bijna allemaal top!

? Sum 41
Helaas vanachter wegens te lang aanschuiven aan de ingang, ook wat te laat vertrokken op de camping. Jeugd sentiment voor mij, een korte set wel die te laat begon en ook nog eens vroeger gedaan was.
9️⃣ Metallica
Toch lichtjes teleurgesteld over Metallica, het was nog steeds enorm goed maar ik had meer verwacht van hun live performance.
8️⃣ Goldband
Eén groot dansfeest, had ongetwijfeld hoger gestaan mocht één van de zangers zijn been niet gebroken hebben door fout te springen on stage.
7️⃣ Pearl Jam
Weinig op voorhand van geluisterd maar speelde hit na hit op een meesterijk niveau. Een waardige afsluiter van de dag, in tegenstelling tot Imagine Dragons en Red Hot Chili Peppers
6️⃣ Nothing but Thieves
Al jaren één van men favoriete bands. Alweer een geweldige performance met een ongelooflijke zanger. Jammer dat het RW-publiek niet echt mee ging anders hoger op de top 10 lijst.
5️⃣ Royal Blood
Super optreden dat wel wat visuals miste, anders ook hoger op de lijst. Speelde strak en had het publiek ook volledig mee.
4️⃣ Twenty One Pilots
Uniek optreden met verrassend veel covers, desondanks hun eigen hits. Het gaf wel iets speciaals om ze rond een kampvuur covers te horen spelen. Hun eigen songs zijn echter geniaal en de zanger Tyler Joseph klimde doodleuk helemaal op het dak van de main stage, ZONDER veiligheid! Zot maar memorabel.
3️⃣ The Killers
Meezingers en alweer een dansfeest, vooral Human en Mr. Brightside zijn wereldhits die een festival wei compleet gestoord maken.
2️⃣ Charlotte Adigery & Bolus
Stond eerst niet op de lineup maar door afwezigheid van Clairo een dag op voorhand aangekondigd. En wat een vervanging! Een onvergetelijke broeihaard van mensen die volledig los gingen en dat voor héél het optreden. Ik was na het optreden kapot! Dit mocht gerust in de Barn ipv Klub C.
1️⃣ Alt J
Alt J in de Barn was pure magie. Meer moet ik er eigenlijk niet over schrijven, magie!
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
144
134
1. Michael Kiwanuka
2. The War On Drugs
3. Big Thief
4. Parcels
5. Fontaines D.C.
6. Jorja Smith
7. Red Hot Chili Peppers
8. Leon Bridges (helaas iets eerder weg gegaan voor Jorja)
9. Pearl Jam
10. The Killers

Leukste verrassingen: HAIM, Marcus King, LP en Maneskin.
Wat me ook echt opviel was de vreugde van alle crew op het festival, zowel achter de bar als catering. Knaldrang alom. :)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Amai, zware editie. Drie jaar ouderdom ten opzichte van de vorige eist zijn tol.

Mijn top 10:
1. Bazart (what the fuck was dat, Van God los klonk nog nooit zo goed)
2. Alt-J (blij dat ze weer de Barn onveilig durven maken, had even schrik dat ze trauma opgelopen zouden hebben van main vorige keer)
3. The Killers
4. Bicep Live (dit was zo'n goeie show, jammer dat de pintjes beslisten dat mijn blaas niet tot het einde ging volhouden)
5. Lianne La Havas
6. Disclosure
7. HAIM
8. First Aid Kit
9. Nothing But Thieves
10. Maneskin
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Rock Werchter 2022

Donderdag
: Vroeg vertrokken vanuit Noord-Brabant om op tijd de tent op te zetten en de eerste band al te kunnen zien met mijn vader. Reis, parking en tent opzetten naast vrienden van pa allemaal vlekkeloos gelopen. Wat was het fijn om weer op mijn lievelingsfestival te kunnen zijn.
-Gang of Youths (6): Met eerste biertjes in de hand redelijk vooraan gestaan. Vond de zanger wat over the top op het podium staan. En ik snap dat hun festivalshow, zeker een openingsslot, kort is maar én geen 'Achilles Come Down' én geen 'Do Not Let Your Spirit Wane' is toch zeer jammer. Keek er best naar uit dus redelijk teleurgesteld.
-Fontaines D.C. (7,5): Had ze al gezien in Tivoli paar maanden terug en stonden nu in het voorvak. Zeker als ik erop terugkijk heeft deze show me niet zoveel gedaan en is het me maar matig bijgebleven. Maar goed, alsnog mijn favoriete band die 'net' is begonnen. Ik hoop dat dit over 10 jaar een (sub)headliner is.
-Altin Gün: Kort gestaan omdat ik een goede plek wilde hebben bij mijn jeugdliefde. Klonk wel goed, maar het is toch tekenend dat ik op elk festival waar ik ze kan zien steeds de voorkeur geef aan een andere act.
-Carly Rae Jepsen (9): Wat een feest was dit. Mijn vader had echt constant zoiets van 'waarom vindt hij dit zó leuk?'. En of ik het leuk vond. Run Away With Me is echt een geweldige popsong, jammer dat deze al redelijk vroeg in de set zat al zorgde het wel voor nóg meer enthousiasme bij mij. De hitjes 'I Really Like You' en Çall Me Maybe' zijn nu eenmaal jeugdsentiment en gewoon heerlijk springen samen met elke andere ziel in de Barn. Ik was ontzettend blij dat ze 'de hit' kort voor het einde speelde want daardoor kon ik helemaal vooraan staan bij haar misschien wel beste nummer: 'Cut To The Feeling'. Wie had dit een paar jaar terug gedacht dat ik zo fan zou worden van popzangeressen met eerder al Lorde op Primavera Sound.
-First Aid Kit (5): Vanwege de regen maar in de Barn gebleven. Ze zijn live goed, maar niet mijn muziek dit. Om dan nog een Don Henley-cover erdoorheen te gooien voelde ook wat misplaatst.
-Beck (2): Heb het al gezegd maar wat een deceptie was dit. Heb ook geen zin om er verder nog iets over te zeggen buiten dat ik enorm spijt heb dat ik fucking Pixies voor dit heb geskipt. Zingen kan hij niet dus dat ie voortaan maar gewoon z'n beck houdt. +1 voor Loser.
-The War on Drugs (9): Niet zo magisch als in de Ziggo Dome maar wát een band man. 'I Don't Live Here Anymore', 'Under The Pressure', 'An Ocean in Between The Waves' en 'Strangest Thing', weergaloos.
-Pearl Jam (10): Ja niet helemaal eerlijk om dit op je festival te zetten, zeker niet op de eerste dag want daar komt natuurlijk niks meer overheen. Op Rock Werchter 2018 al fantastisch, twee weken terug op Pinkpop ook erg goed maar deze was echt fenomenaal. Zóveel rake nummers. En die toegift, dié toegift. Pearl Jam heeft gewoon alles. Prachtige rustige nummers als 'Nothingman' en 'Long Road'; nummers waarbij je niet stil kán blijven staan als 'Even Flow' en 'Corduroy'; en het beste nummer ooit Black waarbij ik voluit heb staan huilen. Iets wat nog nooit gebeurd was bij een muziekoptreden. Ik zei een paar weken terug dat ik maar moeilijk kon voorstellen dat iemand nog over TOOL heen zou gaan deze zomer. Maar ja, Eddie Vedder.

Vrijdag: Best wel een beetje verbrand tijdens deze dag dus dat was iets minder maar gelukkig niet echt last van gehad. Pearl Jam- en Metallica-merch gehaald. Balen dat ik door het geschuif met acts Girl in Red uit het oog ben verloren en dus niet heb gezien.
-Sum 41 (8): Natuurlijk ging dit werken, ook zo vroeg op de dag. Gewoon een ijzersterke live-band met meer dan genoeg hits om een festivalweide ook om 1 uur al op en neer te laten gaan.
-Molybaron (6): Zanger was niet goed bij stem, waar hij zich ook voor verontschuldigde. Muzikaal prima in orde, verder niet bijzonder.
-IDLES (9): Ik vind ze op plaat wel oké tot goede nummers hebben maar het doet me niet veel. Deze band komt live het best tot z'n recht. Zou nog steeds, op een paar na, geen nummer bij naam kunnen noemen maar dit was gewoon echt heel erg goed.
-Inhaler: Alleen het laatste nummer gezien volgens mij. Ik vind het toch maar saai, en dan ga ik niet eens de vergelijking met z'n pa maken.
-Parcels (6): Omdat Greta van Fleet cancelde voor niks staan te wachten op Turnstile. Dus na wat gegeten te hebben hiernaartoe gegaan omdat ik goede verhalen had gehoord over ze. Over 'jams' gesproken bij RHCP. Dat eerste nummer was een jam van 10-15 minuten. Ik vond het wel leuk, mijn pa minder, dus we zijn na 25 minuten toch maar weggelopen.
-Turnstile (10): Een band die in kleine zaaltjes speelt, promoveren tot subheadliner voor Metallica-publiek. Dat kan niet goed gaan denk je dan, maar we hebben het over Turnstile. Het is lastig vergelijken met bands die anderhalf tot twee uur spelen, maar misschien was dit wel de show van het weekend voor mij. Die moshpits waren enorm en man wat is dit een ge-wel-di-ge band. Die mogen over 10 jaar samen met Fontaines D.C. geprogrammeerd worden op dit festival. 'MYSTERY', 'BLACKOUT', 'HOLIDAY', stuk voor stuk mega energie nummers.
-Metallica (9): Niet zó goed als op Pinkpop, maar man wat een rete gave strakke live-band is dit. Enige smet die ik kan bedenken is dat ik 'Fade to Black' nu nog steeds niet heb gehoord. Maar goed, 'For Whom The Bell Tolls', 'No Leaf Clover', 'Wherever I May Roam', 'One' en zoveel anderen wel. Legendarische band die z'n plek op dit soort festivals voor de volle 100% rechtvaardigt. Dikke complimenten, vergeleken met Pinkpop, naar het publiek trouwens. Echt heel aangenaam en enthousiast zonder irritant voor mede-bezoekers te zijn.

Zaterdag: Een dag die me op papier veruit het minst aanstond leverde toch enkele pareltjes op hoor. Laat maar weer zien dat ik me op dit festival altijd wel vermaak en er altijd wel kwaliteit tussenzit.
-Goldband (8): Ik kende de nummers, want student, maar dacht niet dat ik het zo gaaf (en goed!) zou vinden. Echt een gaaf optreden. In dezelfde trant als Joost op Pinkpop ook echt een rollercoaster van emoties. Ga dit live zien deze zomer mensen!
-Marcus King (7,5): Tja, blues is eigenlijk altijd goed. Maar Marcus was echt heel fijn in de Barn. Eindigen met die jam van 'War Pigs' kreeg mij ook nog aan het headbangen.
-Sloper (2): Zzzzz...
-Maneskin (7,5): Op Pinkpop beter en energieker maar alsnog erg goed. Gewoon alle vier muzikanten die hun instrument fantastisch beheersen. En ze hebben na één jaar al genoeg hits om een optreden niet tot een lange jam-sessie te laten aanvoelen. Ik hoop dat ze niet ten onder gaan aan de roem want ik gun deze groep een gouden toekomst voor zover ze die nog niet hebben.
-Phoebe Bridgers (10): Er is al zoveel over gezegd. Wauw, gewoon wauw. 'I Know The End' zou de status van Cultureel Erfgoed moeten krijgen.
-LP (6): Must see van mijn pa. Eigenlijk is een 6 niet eerlijk want de hele Barn stond op z'n kop en ze levert zonder enige twijfel de beste vocale prestatie van het hele festival. Maar dat stemgeluid... ik kan het écht niet hendelen.
-Kennyhoopla: Van afstandje gehoord, klonk wel oké maar niet interessant genoeg om er goed voor te gaan staan.
-Twenty One Pilots (7,5): Moet zeggen dat ik het begin best wel saai vond, maar dat einde zit gewoon vol met hits. Denk niet dat ik hyped zou zijn als ze over 3, 4 jaar terugkeren maar ik denk wel dat ze dan wéér een goede show (op Pinkpop ook al) zullen geven. Mijn vader vond het heel vet, dus dat zorgde voor mij ook wel voor nog meer sfeer. En dat ie die toren inklimt, wat een gek. Eerlijk is eerlijk, beter dan het zoveelste confettikanon of het inlopen van het publiek.
-Imagine Dragons (3): Saai, leeg, hol, te bombastisch. Máár toch juich ik deze boeking toe want er is gewoon echt een hele grote groep, niet op dit forum, die dit geweldig vindt. De verkoop door zo'n act maakt mede mogelijk dat volgend jaar de Barn een weer een mooie toevoeging krijgt denk ik dan altijd maar. Ohja en 'Demons' en 'Radioactive' live horen was toch wel een bucketlistdingetje.

Zondag: Wat een waanzinnige festivaldag was dit, de beste die ik tot nu toe heb gehad op Rock Werchter. Dag ervoor een shirtje met alle bandleden van de Chili Peppers erop gekocht zodat ik goed voor de dag zou komen.
-Fever 333 (9): Mijn pa overgehaald dat we de laatste dag op tijd op het terrein móésten zijn. Wat een energie man, zelfs al had de zanger last van maagklachten. Muzikaal niet het meest hoogstaande van het weekend maar dat boeit niet als je op een festival staat in plaats van dat je op je kamer alleen met je koptelefoon op zit te luisteren.
-Big Thief (7): Wat had ik dit graag top gevonden. Met een betere setlist was dat denk ik ook wel gelukt, maar geen 'Simulation Swarm' en 'Not' is toch echt een dealbreaker. Vond het begin zelfs slecht en apathisch maar gelukkig herpakte de band zich snel en stond ik op het eind toch mee te deinen/dansen.
-Keane (6,5): De hits hébben, ze spélen en toch vond ik er eigenlijk niet heel veel aan. Automatische piloot is het sleutelwoord voor deze band, wat ze overigens voortreffelijk doen. Mijn vader wilde dit zien dus we stonden toch ver vooraan en de hits meebrullen heeft ook wel wat. Beetje in de categorie Weezer, al vind ik die beter, waar het vooral een feestje moet zijn en een écht goede show neerzetten niet het belangrijkste lijkt te zijn. Wel grappig en naderhand gezellig om erachter te komen dat je eigenlijk het hele optreden dus naast @Joslittel hebt gestaan.
-Kacey Musgraves (8): Naar de Barn gerend en nog maar een klein stukje van haar set gezien. Dit was zó goed dat ik dit toch nog eens live wil zien binnen korte tijd. 'Rainbow' is echt een prachtig nummer.
-Michael Kiwanuka (10): Je hoopt maar weet eigenlijk van tevoren al dat dit gewoon een geweldig optreden gaat worden. En wat maakte deze man en zijn band dit waar. Na Phoebe en Ashcroft(RW19) het beste wat ik in die Barn heb gezien. Echt briljante set met alleen maar rake nummers. Dan is een uur ineens heel kort, misschien toch maar een zaalshow van hem overwegen.
-Royal Blood (6,5): Echt waanzinnig saai publiek, holy fuck. Aan de band lag het in ieder geval niet, die speelden weer een strakke set al zag je de irritatie bij beiden goed zitten. Uiteindelijk nog vóór de kruizen de grootste moshpit gehad van de show en dus voor het eerst samen met mijn pa er vol ingaan, dat was wel lachen. Aan het einde @wenteldave nog even gesproken, ook gezellig!
-The Killers (8): Mede door de ervaring van mijn pa en z'n vrienden en jullie verhalen van RW18 was ik een beetje huiverig voor dit optreden maar dat bleek totaal misplaatst te zijn. Wat een show gaven Flowers en z'n band. Het publiek ging er ook echt geweldig in mee. Kan me maar moeilijk voorstellen dat dit in 2018 zo'n deceptie is geweest op basis van dit optreden. Had ik echt niet willen missen.
-Red Hot Chili Peppers (10): Ze kwamen! Ik zag ze! En ze overwonnen! Voor de derde keer bij de headliner in het voorvak. Ze maakten het helemaal waar voor mij. Kiedis goed bij stem, setlist maakte me weinig uit want ik ken toch elk nummer, beste sfeer om me heen van alle headliners en JOHN FRUSCIANTE. Ja wat moet ik hierover zeggen dan? Het was, 'objectief', niet de allerbeste show van het weekend maar wel degene waar ik het meest van heb genoten. Man wat ging ik los na de eerste gitaarnoot van 'Wet Sand'. Echt zo blij dat ik ze met John erbij heb gezien. Toch de band die mijn vader en ik al m'n hele leven samen luisteren. Ja dit maakte mijn hoge verwachtingen volledig waar.

Top 10:
1. Pearl Jam
2. Red Hot Chili Peppers
3. Turnstile
4. Phoebe Bridgers
5. Michael Kiwanuka
6. Metallica
7. Carly Rae Jepsen
8. IDLES
9. Fever 333
10. The War on Drugs
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
164
85
Woensdagochtend al vertrekken richting Camping Klokkeberg met mijn pa. Onderweg boodschappen gedaan en rond 14:00 zaten we helemaal geïnstalleerd. BBQ, Biertje, Whiskeytje....helemaal prima. Donderdag ochtend zou een van mijn beste maatjes bij ons voegen voor een prachtig lang weekend Rock Werchter.

Donderdag:
ILA: Fijne rauwe stem. Goede band ook erbij. Als ze in de buurt komen optreden acht ik de kans zeer aanwezig dat we erbij zijn.
Fontaines DC: Hier keek ik het meest naar uit deze dag. Wat een heerlijke band. Zeer blij ook met Hurricane Laughter. Jammer genoeg geen Boys in the Betterland. Volgende keer graag langer en later op de dag. Verdienen ze.
Altin Gun: Mijn pa ging even rusten op de tribune. Maatje en ik hebben de heupen goed los gegooid in de tent. Rest van de tent deed ook goed mee. Heel fijn optreden!
HAIM: met een frietje in de hand even staan kijken. Deed ons niet veel. Toen begon het regenen en zijn we vertrokken naar;
Cigarettes after Sex: Helemaal vanachter in de tent staan kijken. Daar was er helaas weinig interesse voor deze intieme muziek. Al moet ik zeggen dat een uur lang concentratie voor deze muziek wel erg lang is.
RyX: Wegdroom muziek. Mooie afwisseling van de gitaar-bandjes. Al had het af en toe iets meer up-tempo gemogen.
Beck: Lul! Met je 30 minuten te laat. Nu maar een paar nummer kunnen zien. Gelukkig nog wel voluit meegeblerd met Loser.
The War on Drugs: Bij Beck wat eerder vertrokken voor een goede plek bij de geluidsman. Blijft een geniale band en speelde ook erg goed. Maar helaas te veel last gehad van the Dutch Disease. Flikker toch aub een eind op als de muziek je te weinig interesseert of houd je smoel dicht.
Pearl Jam: Dit was de 8e keer dat ik ze zag. Ze waren erg goed in vorm deze avond! Mike McGready...BAAS!

Vrijdag:
SONS: Alles moet kapot verdomme! Wat een heerlijke band. Zo zien we ze graag.
IDLES: In 2018 nog op de slope gezien. Was zeer huiverig of ze de main zouden aankunnen. Onterecht....wat een bazen zijn het! Geweldig optreden. Misschien wel het beste van alle dagen.
Inhaler: Tjah...na IDLES is dit echt te soft en te poppie. Maar goed...we staan binnen voor een mooie plek voor;
Turnstile...dachten we. Na het afzeggen van Sam Fender nu dit weer. Turnstile tegelijk met Alt-J. Was er goed pissig over.
Klein stukje Last Internationale; maar te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Want op tijd weg voor goede plek bij;
Alt-J: Toch wel heel erg blij met deze keuze. In 2015 ook in de tent gezien en toen was het geniaal. 2018 op de main was helemaal niks. Dit keer was het weer geniaal!! Hele goede setlist ook. De Barn ging goed los.
The Chats: Hier wilden ik en mijn maatje graag naar toe. Blij ook. Gekeken met een lach van oor tot oor.
Metallica: Huiverig dat ik dit niet helemaal ging trekken. Toch was 'simpele' gitaar muziek van wat oude mannen. Maar ze hebben me positief verrast!

Zaterdag:
Nothing but thieves: Vreemd om ze zo vroeg op de dag al te zien staan. Zijn klaar voor een paar plekjes hoger. Zanger, band, de nummers...alles klopt.
Sloper: Ja goede drummers. Maar als act deed het me maar weinig.
Phoebe Bridgers: Ik had mijn pa en maat al gewaarschuwd....let op breekbare rustige muziek. Ik vond het goed. Maar niet meer dan dat. Meer zoals het laatste nummer aub!
LP: Nee...doen we nooit meer.
Leon Bridges: Weer gekozen voor goede plekken vooraan. Ook hier was ik flink huiverig. Kan al snel saai worden dacht ik. Onterecht. Heerlijk zwoel optreden. En....Texas Sun!! Brokje in de keel hiervoor. Veruit mijn meest beluisterde nummer in 2020. En nog steeds komt hij bijna iedere dag voorbij. Daarna ging mijn pa slapen en maatje ik gingen er eens goed voor;
Bicep: helemaal dik! Goede techno party met hele mooie visuals.
Jamie XX: idem! mooie nummers, stampende bas, lekker dansen. Voor mij mag dit ieder Werchter...programeer op de main maar 2 verschrikkelijke bands als er in de tenten maar wat elektronisch staat. Breekt lekker de week...precies wat we nodig hadden.

Zondag:
Fever333; klein stuk vanaf het scherm gezien. Spijt dat ik toch niet wat vroeger ben vertrokken vanaf de camping.
Big Thief: Hier ook weer mijn pa, maatje en inmiddels zusje en haar vriend gewaarschuwd voor de breekbare rustige muziek. Na 2 nummers stond ik er alleen voor. Geen probleen....genoten!! Top band. Je ziet dat ze met elkaar en voor elkaar spelen. Ook een van de mooiste stemmen van het weekend. Alleen balen dat Not niet voorbij kwam.
Dry Cleaning: Gek mens met een gruwelijke band. Ik hou er van.
Michael Kiwanuka: Top plekken, 6e rij ofzo. Echt genoten van dit optreden. Kippenvel, brok in de keel, juichen....alles!! Zeker top-3 van dit weekend.
Royal Blood: Deden het erg goed. Maar we stonden helaas te ver weg om er echt goed in te komen.
The Killers: door omstandigheden (f*ck het softdrugsbeleid in België) pas weer laat terug op het terrein (waren wezen eten) dus helemaal van achteraan bekeken. Ik ken alle nummers, ze werden goed gebracht. Alleen Brandon begint echt eng op een Ken-pop te lijken.
Red Hot Chili Peppers: Ook weer huiverig; is Anthony een beetje bij stem? Hebben ze er zin in? Allemaal onterecht bleek wel. Wat een afsluiter!! Meer hoeft het voor mij niet te zijn. Heerlijk samenspel. Wet Sand en Under de Bridge spelen. Helemaal genieten. Van begin tot eind staan dansen en meezingen.

Top:
1. IDLES
2. Michael Kiwanuka
3. Red Hot Chili Peppers
4. Fontaines DC
5. Alt-J
6. PJ
7. Metallica
8. Bicep/Jamie XX-combinatie
9. Big Thief
10. SONS

Heerlijk weekend gehad. Perfecte organisatie. Nergens lang hoeven wachten. Weinig rotzooi op het terrein. Erg fijne optredens gezien.

Helaas wel af en toe last gehad van ongeïnteresseerd publiek. Ga Gewoon Weg als het je niet aan staat maar stoor me niet met je gelul, gelach en gehannes met je mobieltje.

Als ik volgend jaar weer wat mensen geïnteresseerd krijg en de line-up staat me ook maar een beetje aan....ik ben er bij!!!
 
Laatst bewerkt:

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Helaas wel af en toe last gehad van ongeïnteresseerd publiek. Ga Gewoon Weg als het je niet aan staat maar stoor me niet met je gelul, gelach en gehannes met je mobieltje.
Daar heb ik ook giga last van gehad. Bij Lianne stond er iemand zijn hele levensverhaal te vertellen op de vierde rij waar zelf zijn vrienden hem aankeken van dude zwijg eens. Uiteindelijk was ik het zo beu dat ik zei dat ze misschien beter buiten gingen praten om bijna aan serieuze mot naar mijn kop te krijgen. Zo is de sfeer van een concert al snel weg.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Eindelijk weer naar Werchter! God, wat hebben wij hier lang op moeten wachten.

Donderdag
‘S ochtends vroeg vertrokken en om half 7 tijd voor het eerste biertje. Ontbijten. De tent opbouwen. Biertje drinken en relaxen en het was al weer tijd om het bandje op te halen en na een eeuwigheid weer op de wei te staan.
De donderdag begonnen in de Barn met the Death South (7). Leuke starter, maar drie kwartier was prima.
Daarna Airbourne (8), heerlijke hardrock. No holding back. Daarna wat gaan eten bij de tent en gaan schuilen voor de regen. Het korte nachtje brak ons nu op en in onze living vonden we het wel even prima.
Pas bij de White Reaper (5) weer naar het festivalterrein. Helaas viel deze wat tegen.
Pearl Jam (10) gaf vervolgens 1 van hun betere shows. Mooie afsluiter van de dag.

Vrijdag
IDLES (6) van een afstandje gekeken. Ons pakte het niet echt. Daarna door naar de Apero om onze oude Belgische buren op de camping weer te zien. Vervolgens inhaler (6) geluisterd, wel ok, maar niet echt bijzonder.
Buiten Klub C geconcludeerd dat Girl in red goed haar best deed, maar niet echt ons ding.
Op de mainstage kwam Lewis Capaldi (4), maar na een paar liedjes afgehaakt. Hij kan goed zingen, maar ook dit is niet ons ding.
The last internationale (8) beviel ons dan weer erg goed.
Turnstile (8) in de Barn was denk ik beter goed geweest. Vroeger aardig wat hardcore geluisterd en ik kon het geluid van Turnstile wel waarderen. De rest van mijn groep wat minder. Van een afstandje gekeken. Als ik vooraan had gestaan, was het denk ik hoger geweest.
Metallica (9) gaf een goede show. Miste misschien dat beetje extra agressie. Wel lekker in een hoog tempo de nummers knallen. Heb ze wel eens beter gezien, maar na onze laatste ervaring in de arena was dit top.
Zaterdag
Nothing but thieves (8) klonk van een afstandje eigenlijk beter als verwacht.
Wij gingen door naar de slope voor Sloper (9). Heerlijk optreden met twee drummers, die er duidelijk plezier in hebben en wel een potje kunnen drummen.
Over Måneskin (7) werd in onze groep wisselend gedacht. De 1 kon de Italiaanse bravoure en gebaartjes beter waarderen, dan de ander.
Terug naar de slope voor het feestje van KennyHoopla (9). Heerlijk geamuseerd in de pit.
Twenty One Pilots (7) kwam ons toch wat gemaakt over. Jumpstyle wel in een lekkere uitvoering.
Imagine Dragons (5) kon ons niet bekoren. Allemaal een beetje plastic en gemaakt. Na een paar nummers tijd om naar de camping te gaan voor nog een biertje.

Zondag
Laatste dag, maar vroeg op voor Fever333 (10). Keek hier erg naar uit en de show maakte het zeker waar. De band ging vol energie en in de pit deden wij ook ons best. Vervolgens uithijgen in de Apero. Karmelietje in het zonnetje was heerlijk, maar ook een beetje killing. Even naar de tent om te eten en te relaxen. Tijdens het opwarmen van ons laatste eten, helaas ons gasflesje in moeten leveren. Gelukkig was het eten net klaar.
Pas bij Royal Blood (7) weer naar de main. Lekker optreden, maar wel wat eentonig.
Verwachtingen voor The Killers (9) waren laag na hun vorige passage, maar dit was veel beter. Tikkeltje ruiger en met meer plezier. Minder Las Vegas, meer rock.
De introjam van RCHP (8) was geweldig. Kiedis was redelijk goed bij stem en Frusciante voegt echt wat toe. De pauzes tussen nummers, haalden het optreden naar beneden en misschien ook wel een jam te veel naar mijn mening.

Heerlijke Werchter gehad. In al die jaren nog nooit zo’n schone festivalwei en camping gehad. Benieuwd hoe volgend jaar het systeem met bekers gaat werken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.141
1.567
Daar heb ik ook giga last van gehad. Bij Lianne stond er iemand zijn hele levensverhaal te vertellen op de vierde rij waar zelf zijn vrienden hem aankeken van dude zwijg eens. Uiteindelijk was ik het zo beu dat ik zei dat ze misschien beter buiten gingen praten om bijna aan serieuze mot naar mijn kop te krijgen. Zo is de sfeer van een concert al snel weg.

De dutch disease was dus daadwerkelijk een gegeven op Werchter.

Als een optreden je niet boeit, ga dan gewoon ergens anders heen..ga een potje lullen in de apero ofzo. Ik probeer van een optreden te genieten en hoef niet te horen hoe het met je gesteriliseerde kat gaat, stelletje associale lullo's.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.360
De dutch disease was dus daadwerkelijk een gegeven op Werchter.

Als een optreden je niet boeit, ga dan gewoon ergens anders heen..ga een potje lullen in de apero ofzo. Ik probeer van een optreden te genieten en hoef niet te horen hoe het met je gesteriliseerde kat gaat, stelletje associale lullo's.
Bij Fontaines D.C. toch?
 

Bjorn78

Nieuw lid
6 jul 2022
2
0
De dutch disease was dus daadwerkelijk een gegeven op Werchter.

Als een optreden je niet boeit, ga dan gewoon ergens anders heen..ga een potje lullen in de apero ofzo. Ik probeer van een optreden te genieten en hoef niet te horen hoe het met je gesteriliseerde kat gaat, stelletje associale lullo's.
Dan waren we niet de enige die zich enorm gestoord hebben aan de (Nederlandse) eikels.
Eerste keer was bij Pearl Jam, na 3 kwartier had ik het echt gehad, na mijn 'shut the fuck up' was het bijna ambras.
Gelukkig besefte haantje de voorste van de groep dat het niet enkel mijn vriendin en mezelf waren die redelijk pissed waren en heeft ie wat minder aso gedaan de rest van het optreden.

Voor de rest gemerkt dat ik toch echt wel meer een graspop mens ben dan een pop eeeuh Rock Werchter mens .
Zeer lang niet meer naar festivals geweest (wel regelmatig optredens), van in mijn jonge tijd geleden toen het nog TW was ipv rock Werchter, toen Sepultura nog gewoon met Max Cavalera een crowdsurftsunami veroorzaakte en er gewoon een hoop volk optrad die nu al niet meer leeft (Keith Flint, Mark Sandman van Morphine, Bowie en Jeff Buckley) . Anne-Marie, Joost, Imagine Dragons, zo'n dingen zijn echt niet aan mij besteed. Toen we tickets kochten stond bv ook Faith no more nog op de affiche, vriendin is grote fan van sinds je jong was, heel jammer dus dat ze cancelden.

Conclusie, ik word oud en het softe en/of poppie gedoe kan me echt niet meer bekoren op een festival.

Bijvoorbeeld Jenny Beth echter was super, kende ze niet voordien maar beetje door hier te lezen beslist om er naar toe te gaan.
1 minuut op voorhad gearriveerd aan the slope, stond op de 6e rij ofzo, Mijn stramme knoken nog eens losgegooid (ja, 4 dagen voel ik wel al)
Na afloop net tijd genoeg om naar de Peppers te gaan kijken waar mijn vriendin al stond te wachten.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Een top 10 maken dit jaar is onmogelijk. De headliners deden wat ze moesten doen, vooral pearl jam en de peppers vond k fantastisch. Daarnaast heel wat goede dingen gezien. In de barn kon er nog wel een kwaliteitsinjectie bij maar dan stond er op de main altijd wel wat goeds. Lang geleden dat ik nog zo n goede editie van werchter beleefde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian, randyrw en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken