Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ook hier heerst de teleurstelling.

Enkele lichtpuntjes: sterke Barn lineups op vrijdag en zondag, Queen CRJ, aantal goede Belgische acts. En de mainstage is gewoon sterk geprogrammeerd, ondanks dat het mijn smaak niet is. Zelfs als grote fan van Twenty One Pilots vind ik die zaterdag zwak.
Over de negatieve zaken ga ik niet meer uitweiden want al genoeg vermeld (GVF lol) en ik ga toch naar DTRH.

Deze lineup is gewoon bijzonder lui in mijn ogen. Het voorspelde overaanbod is gewoon niet zichtbaar en daarnaast is dit affiche het tegengestelde van de vinger aan de pols. Ik mis in het bijzonder een aantal 'pandemie artiesten', eigenlijk onbegrijpelijk dat bv. een Simz of Celeste er niet bij zijn. Staan er hier eigenlijk meer dan een handjevol artiesten die niet op een gelijkaardige plek geboekt hadden kunnen worden 3 jaar geleden? Ik kom niet veel verder dan Turnstile, Lous, Inhaler, Phoebe Bridgers en Maneskin.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Ik bewijs juist niets.
Er stonden heel wat andere acts geplant, zowel voor Classic, Boutique als voor Rock Werchter.
Moest je de initiële draft versies zien zou je misschien wel anders piepen maar zoals hier al 1000maal is aangehaald, het veranderd elk uur....
Live Nation kan er ook niet aan doen dan vele artiesten hun tour verschuiven en uitstellen.
En ja, er zijn misschien betere vervangers maar die moeten nog kunnen, willen en binnen budget passen.
Stuur die eens (in privé mag ook) ;) je hebt me namelijk zeer benieuwd gemaakt
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ben wel erg blij dat ze Alt-J niet meer zo'n kutspot geven als de vorige keer zo kort voor de Foo's. Nu staan ze in één reeks met Inhaler, Sam Fender en Alt-J. Met ervoor ook nog Turnstile. En dat op het mooiste podium van Europa, The Barn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik bewijs juist niets.
Er stonden heel wat andere acts geplant, zowel voor Classic, Boutique als voor Rock Werchter.
Moest je de initiële draft versies zien zou je misschien wel anders piepen maar zoals hier al 1000maal is aangehaald, het veranderd elk uur....
Live Nation kan er ook niet aan doen dan vele artiesten hun tour verschuiven en uitstellen.
En ja, er zijn misschien betere vervangers maar die moeten nog kunnen, willen en binnen budget passen.
En uiteindelijk koop je daar dus niets mee. Op wat moeten de we de line-up beoordelen, de draft of de line-up zelf? Raar hoor. Zoals Thijs zegt, bijzonder lui geboekt. Begrijp dat je niet tegen je eigen winkel mag trappen, maar beetje realistisch zijn hè haha.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik weet niet zo goed wat ik van de line Up moet denken. Er zitten leuke namen bij maar ook namen waar ik de relevantie niet van in zie. Het voelt een beetje alsof je naar een chique restaurant gaat maar het eten “meh” was en het eten een beetje “flauw was.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
En uiteindelijk koop je daar dus niets mee. Op wat moeten de we de line-up beoordelen, de draft of de line-up zelf? Raar hoor. Zoals Thijs zegt, bijzonder lui geboekt. Begrijp dat je niet tegen je eigen winkel mag trappen, maar beetje realistisch zijn hè haha.
Wees er maar zeker van dat ze bij RW zelf het ook graag kwalitatiever hadden gezien. In oktober vorig jaar zag het er nog uit als het walhalla. En dan haakten heel wat relevante artiesten af.

Nu in meer dan 20 jaar RW heb ik dat gevoel heel vaak gehad hoor. Dat het finale plaatje precies niet genoeg is, eenmaal het weekend dan daar is blijkt het allemaal sterker als gedacht, hebben bands hun status al ontgroeit en kijk je erop terug een paar jaar later: sterke line up.
Het heeft heel wat weg van editie 2017 vind ik. Tenzij er hier fans zijn van de Barn line up op uitzondering van donderdag? Ik heb toen ook heel wat kritiek gelezen toen Dua Lipa een pakketje headlinede bvb…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
En uiteindelijk koop je daar dus niets mee. Op wat moeten de we de line-up beoordelen, de draft of de line-up zelf? Raar hoor. Zoals Thijs zegt, bijzonder lui geboekt. Begrijp dat je niet tegen je eigen winkel mag trappen, maar beetje realistisch zijn hè haha.
het is totaal niet mijne winkel maar kom ?
Soit, voor u blijft het lui boeken, mij goed. Andere weten hoe het loopt, hoeveel werk er is ingestoken en wat er allemaal kan gebeuren tijdens het hele proces.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
het is totaal niet mijne winkel maar kom ?
Soit, voor u blijft het lui boeken, mij goed. Andere weten hoe het loopt, hoeveel werk er is ingestoken en wat er allemaal kan gebeuren tijdens het hele proces.
Nah, ik begrijp op zich dat het van de ene dag op de andere kan veranderen hoor en dat plan A niet altijd doorgaat, of zelfs niet B of C. Maar als je dan zo hoort waarin dat er zó veel bands zijn die willen spelen en touren waardoor de indruk wordt gewekt dat de plaatsjes duur gaan zijn (want ja, artiest x wordt op festival y weggezet enz) en het ding dat vele contracten van 2020/21 wss wel zouden worden door geschoven en dan verschijnt deze reeks namen, tsja. Sterker nog, door insiders hier zélf werd de indruk gewekt dat de line-up wel zou worden rechtgetrokken gezien de reeds aangekondigde namen..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Damn. Donderdag ga ik sowieso voor de combi The War On Drugs met Pearl Jam op de main, verdomd jammer van zowel Beck als de Black Pumas. Met deze line-up wil je deze bands toch wel kunnen meepakken, erg jammer :(
Met mijn losse show tickets voor TWOD en PJ ga ik juist zoveel mogelijk van deze 2 meepakken en daarna afsluiten bij PJ. Maar ik kan je geen ongelijk geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Programma nog niet compleet, maar eerste conclusies:

(Zeer) Sterke mainstage op donderdag. Enkel Rag'n'Bone Man valt daar uit de toon. Mooie Barn ook. Airbourne, Carly Rae Jepsen en Beck zijn niet zomaar wat namen. First Aid Kit wel te hoog. Ook KluB C staat goed met Altin Gün, Cigarettes after Sex, Black Pumas en Lianne La Havas.

Vrijdag is een vreemde dag. Ik had verwacht dat er meer ging staan voor de die-hard Metallica-fans, een beetje meer ingericht zoals de Volbeat/SOAD-dag zoals die gepland stond voor 2020. Zeer jammer van QOTSA natuurlijk, jammer dat Greta - alweer - gewoon doorgeschoven wordt. The Barn is wel zeer mooi zeg die dag, STIKSTOF als opener (!), dan Turnstile, Inhaler, Sam Fender, alt-J en Moderat. KluB C lijkt wat licht te wegen die dag. Wel mooie namen op The Slope.

Zaterdag zal wel goed verkopen, mijn ding is het niet. Ik zou een aantal namen meer verspreiden: die zaterdagnamen bv. wat meer op donderdag en zondag zetten, en wat 'oudere' acts van zondag ook op zaterdag plaatsen. Er is gewoon zo weinig alternatief die dag als de mainstage je ding niet is. En als je de rest van de affiche bekijkt, gaat het voor veel combitickethouders een magere dag zijn. De Apéro's gaan goed vol zitten die dag. Er is die dag te weinig variatie, hetzelfde 'genre' op alle podia. Bicep Live is wat mij betreft wel een zeer mooie KluB C-afsluiter.

Zondag: Fever 333, Big Thief, Kacey Musgraves, Michael Kiwanuka, Disclosure, Modest Mouse, Jimmy Eat World, Lost Frequencies, MEUTE ... Dit alles in de tenten, zeer sterk! En dan heb je nog de mainstage met vooral gevestigde waarden en toch drie grote afsluitende namen. Bovendien lijkt die dag op het eerste zicht ook nog eens de beste Slopenamen te hebben. Hoe weinig keuze ik heb op zaterdag, des te groter de keuze die ik heb op zondag. Maar: waarom terug Emma Bale?

Conclusie: de namen mochten, qua genre, wat meer gemixt zijn gedurende het volledige weekend (zodat vooral die zaterdag meer alternatieven zou bieden). Zo jammer van Faith No More en QOTSA, des te jammer als je hun vervangers ziet. Hopelijk volgen er niet meer afzeggingen, want kijk naar het gerucht over Graspop en Aerosmith nu. Een combinatie van annuleringen (door de pandemie en het gedoe errond) en het nu-reeds-bijna-uitverkopen heeft gezorgd voor een net niet spectaculair genoeg ogende affiche en een net niet scherp genoeg zijnde affiche.

Toch blijft de bovenkant van de affiche indrukwekkend, met hier en daar mooie tentreeksen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Na drukke dag even de balans opmaken. Alle namen die ik wil zien, dik gedrukt = must see:
Donderdag
Pearl Jam - The War On Drugs - Pixies - Beck - HAIM - Fontaines D.C. - Carly Rae Jepsen - Gang of Youths - Reignwolf - Altin Gün
Vrijdag
Metallica - Greta van Fleet - IDLES - Miles Kane - Sam Fender - Inhaler - Turnstile - Girl in Red
Zaterdag
Imagine Dragons - Twenty One Pilots (voor beiden geldt ik vind Jamie xx of Jorja Smith nóg 10x erger) - Måneskin - Goldband - Clairo - Phoebe Bridgers - Marcus King
Zondag
Red Hot Chili Peppers - The Killers - Royal Blood - Balthazar - Keane - Sum41 - Michael Kiwanuka - Kacey Musgraves - Modest Mouse - Big Thief - Jimmy Eat World - Jehnny Beth - Dry Cleaning - Fever 333

Acts als IDLES, Kacey Musgraves, Fontaines D.C., Gang of Youths, Clairo, Inhaler, Goldband, Royal Blood zouden eigenlijk ook must see's zijn maar kan ik of op Pinkpop/Primavera al zien, heb een kaartje voor losse show of zijn wel erg vroeg op de dag.
Acts waar ik toch wel zou gaan kijken als er niks tegenover staat door hun reputatie hier zoals alt-J, Snail Mail, Airbourne.
Prima line up, al was ik al verkocht met mijn twee lievelingsbands Pearl Jam en Red Hot Chili Peppers. Niet de meest spannende editie, maar daarvoor ga ik niet naar Werchter. Ga acts als Lorde, Sky Ferreira, The Strokes, Run The Jewels, Japanese Breakfast, Courtney Barnett wel op Primavera Sound zien.
Zin in!!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Geen Celeste, George Ezra, Tones and I, Purple Disco Machine
Staan 7 namen die dag en met Metallica (waarschijnlijk 2h spelend) zie ik het niet meer gebeuren.
Ik denk dat Bazart er die dag niet gestaan zou hebben, qotsa laat cancelt en Bazart een gemakkelijke opvulling die dag is.

Zondag > donderdag > vrijdag > zaterdag vind ik.
Eens met die redenering over de vrijdag.

Ook eens met de volgorde van de dagen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Opvallend: geef Frank Carter, Purple Disco Machine, Tones and I, George Ezra, Celeste ...

Tones and I zou zo nog passen op die zaterdag!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ja mannen, het is ook niet allemaal slecht


Ik vind Marcus King op de eerste luisterbeurten nog best te pruimen.

Zeker.

Fontaines D.C., IDLES, HAIM, Airbourne, Calry Rae Jepsen, Turnstile, Sam Fender, Marcus King, Phoebe Bridgers, Clairo, Leon Bridges, FEVER 333, Big Thief, Kacey Musgraves, Michael Kiwanuka, Modest Mouse (!), Snail Mail ... Sterke 'kleinere' namen hoor!

En dan nog heel wat namen te ontdekken de komende weken!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken