Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Misschien een hele domme vraag, maar wie is die Ken waar iedereen hier steeds over spreekt en die vaak scoops heeft?
Iemand die op het forum Efestivals e.e.a. zegt. Hij lijkt erg dicht op het vuur te zitten al is niet iedereen daarvan overtuigd. Zijn meest recente voorspellingen:

- Komende vrijdag duidelijkheid over TW Classic 2 (Bruce Springsteen?)
- Komende maandag een volgend pakket namen van Rock Werchter
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Iemand die op het forum Efestivals e.e.a. zegt. Hij lijkt erg dicht op het vuur te zitten al is niet iedereen daarvan overtuigd. Zijn meest recente voorspellingen:

- Komende vrijdag duidelijkheid over TW Classic 2 (Bruce Springsteen?)
- Komende maandag een volgend pakket namen van Rock Werchter
Hij gaf een dikke maand geleden overigens al mee dat QOTSA voor Metallica zou staan. Dus beschikt in ieder geval wel over geloofwaardige inside info.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vind 't overigens best vermakelijk hoe er wordt gereageerd op Polo G, één van de meest smaakmakende figuren van 2020/21 toch wel in de rap game en met z'n Chicago drill toch wel nét ietsje anders dan de doordeweekse trap-rapper. Goeie boeking. Al had ik liever Megan Thee Stallion zien aangekondigd worden vandaag..

Ongerelateerd, maar die persfoto van Phoebe Bridgers op de website van RW.. :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Ik ben ook zo ongeduldig als wat. Delen ze eindelijk een heel mooie groep met acts die voor de meeste mensen die RW in het vizier hebben toch wel genoeg moois zal bieden.. Is het nog niet goed, want ik wil weten wie op welk podium speelt ?

Zonder gekheid: voor mij is de zaterdag als liefhebber van de gitaren op het eerste gezicht ronduit bagger. Maar als ik dan de namen op een rij zet: Twenty One Pilots, Faith No More, Nothing But Thieves en Phoebe Bridgers -> dan moet ik concluderen dat het toch wel erg goed is voor mij ook.

Was het iemand al opgevallen dat Imagine Dragons nu weer als eerst genoemd staan, voor Twenty One Pilots? Lijkt er dus op dat de draken gaan afsluiten.

Alleen, wie is in hemelsnaam Polo G? Heb daar echt nog nooit van gehoord.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
edit: De clashfinder is btw weer geüpdate met plekjes waarvan ik denk dat de pas aangekondigd artiesten ongeveer zouden kunnen staan.
Denk dat Moderat toch echt wel de Barn zal afsluiten. Zowel op de line-up pagina, ams op de poster als in de aankondiging staan ze boven Amt-J waar we toch ook vrij zeker van zijn dat ze de Barn doen.

Sam Fender zie ik persoonlijk eerder op de Main volgend jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Denk dat Moderat toch echt wel de Barn zal afsluiten. Zowel op de line-up pagina, ams op de poster als in de aankondiging staan ze boven Amt-J waar we toch ook vrij zeker van zijn dat ze de Barn doen.

Sam Fender zie ik persoonlijk eerder op de Main volgend jaar.
The Streets dan in Klub C? Die stond in 2020 nochtans in de Barn, ma bon. Mij niet gelaten :p Vond die idd ook al vreemd ja.

Sam Fender in een soort James Bay 2016-spotje?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Zal nothing but thieves niet wat hoger staan?
En Beck mogelijk wat lager? Stond de vorige keer ook niet als afsluiter.

Edit: nog even gekeken naar verschillende tijden zoals die in 2016 werden gebruikt. Achter Beck kan in jouw clashfinder nog prima een naam staan. Dus staat wel goed denk ik.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Streets dan in Klub C? Die stond in 2020 nochtans in de Barn, ma bon. Mij niet gelaten :p Vond die idd ook al vreemd ja.

Sam Fender in een soort James Bay 2016-spotje?
Ja goed, maar dat was dan ook zowat de zwakste Barn headliner van de laatste 10 jaar ofzo. KlubC headlinen lijkt me al erg mooi voor The Streets. Of ja, op twee na laatste in de Barn moet ook wel kunnen eigenlijk.

Ik zie Sam Fender inderdaad eerder in zo'n spot gezet worden. Denk dat hij een erg breed publiek aanspreekt en daarmee een goede Main boeking is voor de namiddag. Hij is het ook al wel gewoon om Main Stages te doen natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Een rockband. Dacht dat er hier veel kenners zaten?

edit: De clashfinder is btw weer geüpdate met plekjes waarvan ik denk dat de pas aangekondigd artiesten ongeveer zouden kunnen staan.
Zo zou ik ze ook ongeveer zetten ja. NBT steeds best laag op het affiche dus die positie lijkt te kloppen. Ik zie Jamie XX alleen niet als Barn headliner, eerder met BICEP in Klub C. En Moderat als Barn dance afsluiter met daarvoor nog de echte Barn headliner, lijkt me ook te kloppen. Beck misschien iets lager maar dit is oke. Hoe groot is Phoebe Bridgers eigenlijk? Ik ben instant verliefd op de muziek maar ik zie haar ook in Klub C staan. Acts als Sigrid stonden daar ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Denk dat Moderat toch echt wel de Barn zal afsluiten. Zowel op de line-up pagina, ams op de poster als in de aankondiging staan ze boven Amt-J waar we toch ook vrij zeker van zijn dat ze de Barn doen.

Sam Fender zie ik persoonlijk eerder op de Main volgend jaar.
Waarom zouden die in godsnaam de Barn afsluiten? Is een typische KlucC naam toch, ook de plek waar ze de vorige keer stonden.

Jamie XX als afsluiter van die gigantische tent lijkt me ook maar een mager beestje.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
En over Sam Fender, op Main kan prima inderdaad, maar in de Barn kan zo'n show echt onvergetelijk worden. Op de nieuwe plaat staan ook een aantal rustige, mooie nummers, die in de Barn perfect zouden passen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Waarom zouden die in godsnaam de Barn afsluiten? Is een typische KlucC naam toch, ook de plek waar ze de vorige keer stonden.

Jamie XX als afsluiter van die gigantische tent lijkt me ook maar een mager beestje.
Ik ben het helemaal met je eens, maar kijk eens naar de line-up pagina en het lijkt me wel erg duidelijk dat Moderat de barn afsluit.
Hoe groot is Phoebe Bridgers eigenlijk? Ik ben instant verliefd op de muziek maar ik zie haar ook in Klub C staan. Acts als Sigrid stonden daar ook.
Ze is het afgelopen jaar enorm gegroeid, wordt ook steeds vaker gedraaid op StuBru (vooralsnog enkel met covers en de samenwerking met Taylor Swift jammer genoeg). Haar covers van Iris en Nothing Else Matters waren toch wel afrekening hitjes hier.

Met haar laatste album heeft ze in Amerika de subheadline posities kunnen veroveren. Dat is nog een paar stapjes te hoog in Europa, maar zie haar op termijn hier ook wel uitgroeien tot een zeer grote naam. Nu zou ik toch ook eerder Barn zeggen, omdat haar muziek toch veel breder gaat dan popsterren als Sigrid, Mabel e.d. die eerder in KlubC gezet worden.

Als haar solo muziek je ligt, kan ik je ook zeker aanraden haar werk met better Oblivion Community Center en Boygenius te beluisteren. En ik hoop toch ook dat haar mede bandlid bij Boygenius, Lucy Dacus, ook op RW staat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik ben het helemaal met je eens, maar kijk eens naar de line-up pagina en het lijkt me wel erg duidelijk dat Moderat de barn afsluit.
Ik zou niet teveel pinnen op die line-up pagina. Het switcht daar nog al veel tot de timetable er is. Zo zijn ID en TOP ook gewisseld van plaats nu.

Edit: OK nvm zie Jimmy's post. :LOL:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Jamie XX anno nu en Moderat lijken me toch een maatje kleiner dan we gewoon zijn van RW... Als je dat vergelijkt met een THTBATQ, Kylie, Elbow, Nine Inch Nails, Lorde (waar blijft die???) en Thom Yorke.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Iemand die op het forum Efestivals e.e.a. zegt. Hij lijkt erg dicht op het vuur te zitten al is niet iedereen daarvan overtuigd. Zijn meest recente voorspellingen:

- Komende vrijdag duidelijkheid over TW Classic 2 (Bruce Springsteen?)
- Komende maandag een volgend pakket namen van Rock Werchter
Vrijdag / Maandag was de planning zoals ze er vorige week uitzag.
we shall see...
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Jamie XX anno nu en Moderat lijken me toch een maatje kleiner dan we gewoon zijn van RW... Als je dat vergelijkt met een THTBATQ, Kylie, Elbow, Nine Inch Nails, Lorde (waar blijft die???) en Thom Yorke.
Alt-J staat natuurlijk wel voor Moderat als 'echte' Barnhead dan en Jorja Smith voor Jamie XX als 'echte' Barnhead. Misschien is het wel een nieuwe aanpak van Werchter voor de barn? De echte Barnhead als voorlaatste en dan een afsluitende dansbare act erna. Op donderdag dan Disclosure - Beck en op zondag Charlotte De Witte - Michael Kiwanuka ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Jamie XX anno nu en Moderat lijken me toch een maatje kleiner dan we gewoon zijn van RW... Als je dat vergelijkt met een THTBATQ, Kylie, Elbow, Nine Inch Nails, Lorde (waar blijft die???) en Thom Yorke.
Enige festival waar Lorde speelt is Primavera toch? Denk dat je die niet perse hoeft te verwachten voor RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken