Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Op basis van wat precies?
https://www.knebworthhouse.com/events/liam-gallagher-knebworth-park-2022/
Leeds & Reading en nog wat festivals geheadlined. Verkocht nog wat stadions uit in de UK. Heeft die Knebworth film in de bioscopen gehad. Mei 2022 nieuw album uit. Stond 2020 in een stampvolle uitverkochte Ziggo Dome. Op Pukkelpop 2021 als headliner. Snap dat het meeste in Engeland was en dat zich niet direct vertaalt naar hier, maar vóór 2020 deed hij die dingen allemaal niet en nu wel, dus lijkt me niet zo'n bijzonder statement toch? Kan moeilijk zeggen dat hij kleiner is geworden of hetzelfde doet als vóór 2020.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard en Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Dat ze The National maar snel aankondigen dan. Als die in de Barn staan, is dat voor mij zeker een dagticket waard.

Kan mezelf voor de kop kloppen dat ik die magische shows op PkP niet meegemaakt heb. Het die show ook al een keer of 5 uitgekeken sindsdien. Die mannen in de Barn kan niet anders dan mega worden.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: gerrie en NiekBBQ

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Dat ze The National maar snel aankondigen dan. Als die in de Barn staan, is dat voor mij zeker een dagticket waard.

Kan mezelf voor de kop kloppen dat ik die magische shows op PkP niet meegemaakt heb. Het die show ook al een keer of 5 uitgekeken sindsdien. Die mannen in de Barn kan niet anders dan mega worden.
persoonlijk graag maar om eerlijk te zijn nog niet horen vliegen hier....
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
https://www.knebworthhouse.com/events/liam-gallagher-knebworth-park-2022/
Leeds & Reading en nog wat festivals geheadlined. Verkocht nog wat stadions uit in de UK. Heeft die Knebworth film in de bioscopen gehad. Mei 2022 nieuw album uit. Stond 2020 in een stampvolle uitverkochte Ziggo Dome. Op Pukkelpop 2021 als headliner. Snap dat het meeste in Engeland was en dat zich niet direct vertaalt naar hier, maar vóór 2020 deed hij die dingen allemaal niet en nu wel, dus lijkt me niet zo'n bijzonder statement toch? Kan moeilijk zeggen dat hij kleiner is geworden of hetzelfde doet als vóór 2020.
Idk, hier in België heeft ie een aantal pogingen gedaan om Vorst uit te verkopen waarna het concert steevast werd verplaatst - pre-corona in februari 2020 was dat toen uiteindelijk, iirc. Pukkelpop idd als headliner, maar bon lijkt me niet echt een waardemeter gezien dat festival (als we hun soc media toch mochten geloven, want daar liegen ze ook wel eens over) als een stoomtrein verkocht zonder ook maar één naam te lossen en uiteindelijk alsnog afgeblazen te worden (+ we hebben geen idee hoe het zat met dagticketverkoop). UK is sowieso minder te vergelijken.

Sinds 2020 is er dus toch vrij weinig verandert dat hem een populairder zou hebben gemaakt? Geloof niet dat 'All you're dreaming of' vaak in de Afrekening is gepasseerd ook dus. Sub gewoon, al bokst nog steeds vrij hoog boven z'n gewicht denk ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik verwacht eigenlijk eerder een naam voor de donderdag. Onderhand hebben alle PJ-fans hun ticket al, dus kan me niet inbeelden dat de verkoop voor die dag nog als een trein loopt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Idk, hier in België heeft ie een aantal pogingen gedaan om Vorst uit te verkopen waarna het concert steevast werd verplaatst - pre-corona in februari 2020 was dat toen uiteindelijk, iirc. Pukkelpop idd als headliner, maar bon lijkt me niet echt een waardemeter gezien dat festival (als we hun soc media toch mochten geloven, want daar liegen ze ook wel eens over) als een stoomtrein verkocht zonder ook maar één naam te lossen en uiteindelijk alsnog afgeblazen te worden (+ we hebben geen idee hoe het zat met dagticketverkoop). UK is sowieso minder te vergelijken.

Sinds 2020 is er dus toch vrij weinig verandert dat hem een populairder zou hebben gemaakt? Geloof niet dat 'All you're dreaming of' vaak in de Afrekening is gepasseerd ook dus. Sub gewoon, al bokst nog steeds vrij hoog boven z'n gewicht denk ik.
Gewoon de plek voor The Killers (of voor QOTSA). Zelfde plek als Noel in 2018, al is Liam z'n broer inmiddels lang en breed voorbijgestreefd. Denk dat hij onderschat wordt door sommigen hier, maar goed dat komt omdat ik hem die hele Ziggo Dome heb zien rocken misschien. Heeft met Wonderwall, Supersonic, Live Forever etc natuurlijk ook wel de tunes om die hele weide mee te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
V
Idk, hier in België heeft ie een aantal pogingen gedaan om Vorst uit te verkopen waarna het concert steevast werd verplaatst - pre-corona in februari 2020 was dat toen uiteindelijk, iirc. Pukkelpop idd als headliner, maar bon lijkt me niet echt een waardemeter gezien dat festival (als we hun soc media toch mochten geloven, want daar liegen ze ook wel eens over) als een stoomtrein verkocht zonder ook maar één naam te lossen en uiteindelijk alsnog afgeblazen te worden (+ we hebben geen idee hoe het zat met dagticketverkoop). UK is sowieso minder te vergelijken.

Sinds 2020 is er dus toch vrij weinig verandert dat hem een populairder zou hebben gemaakt? Geloof niet dat 'All you're dreaming of' vaak in de Afrekening is gepasseerd ook dus. Sub gewoon, al bokst nog steeds vrij hoog boven z'n gewicht denk ik.
Vorst Nationaal in februari 2020 was zo goed als uitverkocht hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vorst Nationaal in februari 2020 was zo goed als uitverkocht hoor.
Dat kan best hoor. Ik geef maar aan dat de man toch enkele keren het concert heeft verplaatst terwijl ie gewoon elders tourde. Tegenvallende verkoop, vraag ik me dan af?

Anyways, ik vermoed dat het wel eens Pixies en QOTSA zou kunnen zijn vandaag, als we er dan toch bij wonder twee zouden krijgen. Begin december is maar twee weken af meer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Waar verwachten jullie Little Simz eigenlijk? Op Werchter, TW Boutique of Pukkelpop?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Dat zou ook hilarisch zijn. Dan zou Liam Gallagher te klein zijn en dan komen ze met Pixies. De laatste keer dat die nog eens een goed album uitbrachten mocht Liam Gallagher net z'n eerste pint halen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar.. Pixies stond zowel voor '20 als '21 gepland lol - en ik zeg ook niet dat ze sub zullen/moeten zijn. Ik verwacht hen gewoon terug op donderdag, die zoals Kereltje zegt wel een nieuwe naam verdiend.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Denk ik wel. Niet onderschatten. Denk ook wel dat hij gewoon op RW staat . Vraag me alleen af welke dag. Kan ook op zondag royal blood - Liam - killers - rhcp
Ik zou hem vooral niet overschatten eigenlijk.

In 2020 ging Royal alvast boven Liam staan. Ik geloof best dat RB een positie lager wordt geschoven door die slechte verkoop van de Lotto Arena, maar geloof nu niet meteen in dat bovenstaand rijtje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Tja, Liam. Iedereen zit hier maar bezig over The
Strokes en dat ze zo weinig verkochten, maar meneer G. heeft ook niet bepaald geholpen op die vrijdag te vullen.

Geen idee waarom ze die co-headliner voor die dag zo lang onaangekondigd lieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Tja, Liam. Iedereen zit hier maar bezig over The
Strokes en dat ze zo weinig verkochten, maar meneer G. heeft ook niet bepaald geholpen op die vrijdag te vullen.

Geen idee waarom ze die co-headliner voor die dag zo lang onaangekondigd lieten.
Als je verkoop afhangt van de voor-voor laatste act op de main, dan heb je écht een veel en veel te slecht verkopende headliner... voila The Strokes. Blijft jammer dat ze niet voor RHCP staan, dat was echt een mooie plek geweest voor een act die al zolang België laat links liggen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik zou hem vooral niet overschatten eigenlijk.

In 2020 ging Royal alvast boven Liam staan. Ik geloof best dat RB een positie lager wordt geschoven door die slechte verkoop van de Lotto Arena, maar geloof nu niet meteen in dat bovenstaand rijtje.
Waar vind je dat? Als ik op de lijst van edities van Rock Werchter kijk staat alleen vrijdag The Strokes en daaronder Liam Gallagher, geen Royal Blood. Of klopt dat niet?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Als je verkoop afhangt van de voor-voor laatste act op de main, dan heb je écht een veel en veel te slecht verkopende headliner... voila The Strokes. Blijft jammer dat ze niet voor RHCP staan, dat was echt een mooie plek geweest voor een act die al zolang België laat links liggen.
Wou eerder een punt maken over Liam hier. En Strokes had duidelijk nog een mooie co-head nodig ja.

Niets tegen Liam trouwens hoor. Ben zelf meer een Noel man maar een Gallagher in de late namiddag is altijd fijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken