Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059

Oftewel, de venues verkopen voor gene meter uit (je zou voor minder met die prijzen) en hopen post-corona dat er meer volk geneigd zal zijn tickets te kopen. Iemand heeft zichzelf heel erg overschat bij hun reünie lol.
Show in Londen O2 is iig verzet naar februari 2022. En kaartverkoop voor die show loopt inderdaad voor geen meter. Niet gek met die vraagprijs van 125 tot 165 pond voor een fatsoenlijke zitplaats.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Yep, doen ze. En daarbij dan wat ongeïnteresseerd staan lullen tijdens tentconcerten, we been know hoor.
Sorry maar dat is echt onzin. Mss zijn dat net de mensen die van muziek houden. Ik ben enorme Pearl Jam fan maar hou van andere stijlen , hou van nieuwe dingen ontdekken, vaste bezoeker van sziget al tientallen jaren.
Het zijn mss net de mensen met de enge "kwaliteitsmuziek" visie die daar beperkter in zijn.
Volgens mij is t gewoon afhankelijk van de persoon of hij staat te praten tijdens een concert of niet,onafhankelijk zn muzieksmaak
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Hangt er vanaf. Ik kan me voorstellen dat men bepaalde boekers heeft voor bepaalde genres (lees; festivals als Dour, Pukkelpop) en ieder daarin zich kan botvieren om 'het van het' naar 'hun' festival te lokken. Heb een vriend wiens vriendin de boekingen regelt van III Points in de VS, lijkt me oprecht een leuke baan als het aansluit bij je eigen smaak natuurlijk. Een festival als Werchter zou ik mezelf niet aan zien beginnen. Dat tweede zinnetje lijkt me ook wel weer waar. Wanneer de zomer daar eindelijk is, ben jij waarschijnlijk al bezig met het programma van het jaar erop in een te steken.
Ik ken een Booker bij livenation die zowel niels destadsbader doet als heel alternatieve dingen boekt. Is niet echt een keuze maar je job, je moet goed zijn om de juiste persoon aan het juiste event te linken, ongeacht Je eigen smaak
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Sorry maar dat is echt onzin. Mss zijn dat net de mensen die van muziek houden. Ik ben enorme Pearl Jam fan maar hou van andere stijlen , hou van nieuwe dingen ontdekken, vaste bezoeker van sziget al tientallen jaren.
Het zijn mss net de mensen met de enge "kwaliteitsmuziek" visie die daar beperkter in zijn.
Volgens mij is t gewoon afhankelijk van de persoon of hij staat te praten tijdens een concert of niet,onafhankelijk zn muzieksmaak
Jimmy vermeldde een tijdje geleden hoe bepaalde groepen jongeren niet festival-minded zouden zijn. Dat gaat evenwel op voor de generaties ouder. En bij bepaalde headliners merk je dat harder dan bij andere op het terrein en in de tenten.

Ik ken een Booker bij livenation die zowel niels destadsbader doet als heel alternatieve dingen boekt. Is niet echt een keuze maar je job, je moet goed zijn om de juiste persoon aan het juiste event te linken, ongeacht Je eigen smaak
Um ja, duh. Het is je job. Maar bepaalde opdrachten zou ik toch ook een pak liever doen dan anderen, is normaal toch.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Vaak wordt er ook vergeten dat voor vele jongeren Metallica, Pearl jam en peppers groepen zijn waarmee je start als ‘fan’. Ik ken er toch een aantal van ongeveer 17 a 18 jaar die hun ticketje hebben, en het geweldig vinden om al die groten op een paar dagen te kunnen zien. Binnen een paar jaar zal het hen niet meer boeien, maar je start altijd wel ergens.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vaak wordt er ook vergeten dat voor vele jongeren Metallica, Pearl jam en peppers groepen zijn waarmee je start als ‘fan’. Ik ken er toch een aantal van ongeveer 17 a 18 jaar die hun ticketje hebben, en het geweldig vinden om al die groten op een paar dagen te kunnen zien. Binnen een paar jaar zal het hen niet meer boeien, maar je start altijd wel ergens.
Zeker, klopt helemaal. Net zoals er ook 40-50'ers naar Billie Eilish of Dua Lipa gaan. Maar je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat je met de huidige set namen je publiek verjongt.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vaak wordt er ook vergeten dat voor vele jongeren Metallica, Pearl jam en peppers groepen zijn waarmee je start als ‘fan’. Ik ken er toch een aantal van ongeveer 17 a 18 jaar die hun ticketje hebben, en het geweldig vinden om al die groten op een paar dagen te kunnen zien. Binnen een paar jaar zal het hen niet meer boeien, maar je start altijd wel ergens.
@RubenFrusciante dis you ?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Haha deels. Je weet van mij dat ik bijvoorbeeld Billie Eilish, The Strokes, Animal Collective, Massive Attack, Phoebe Bridgers, Kendrick, Little Simz en Gorillaz net zo goed zou toejuichen als jullie en graag wil zien.
Scheelt in ieder geval wel veel dat ik door mijn leeftijd in tegenstelling tot velen hier Metallica en Faith No More nog nooit en RHCP en PJ beiden pas 1x heb gezien. Al verwacht ik niet dat mijn liefde voor deze bands weg zal gaan of 'plaats zal maken'. Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.
Maar goed, als ik over een aantal jaar een Metallica al twee keer voorbij heb zien komen, dan zal ik de keer erna waarschijnlijk ook ergens anders gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ook een kleine wishlist vanuit mijn kant dan. Enigzins realistische namen waarvan ik hoop dat ze er zullen staan:
Liam Gallagher
Kendrick Lamar
The Strokes
QOTSA
Editors
Beach House
The War On Drugs
Animal Collective
Phoebe Bridgers
Little Simz
Yves Tumor & Its Band
A$AP Rocky
Wolf Alice
Black Midi
HAIM
Beck
Michael Kiwanuka
Inhaler
CHVRCHES
Gang Of Youths
Black Country, New Road
The Pretty Reckless
IDLES
Lucy Dacus
Fontaines D.C.
Thundercat
Agnes Obel
Gogo Penguin
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Haha deels. Je weet van mij dat ik bijvoorbeeld Billie Eilish, The Strokes, Animal Collective, Massive Attack, Phoebe Bridgers, Kendrick, Little Simz en Gorillaz net zo goed zou toejuichen als jullie en graag wil zien.
Scheelt in ieder geval wel veel dat ik door mijn leeftijd in tegenstelling tot velen hier Metallica en Faith No More nog nooit en RHCP en PJ beiden pas 1x heb gezien. Al verwacht ik niet dat mijn liefde voor deze bands weg zal gaan of 'plaats zal maken'. Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.
Maar goed, als ik over een aantal jaar een Metallica al twee keer voorbij heb zien komen, dan zal ik de keer erna waarschijnlijk ook ergens anders gaan kijken.
Ik deels ook, nog geen van de headliners tot nu toe gezien
 
  • Wow
Waarderingen: RubenFrusciante
12 nov 2016
650
389
Sorry maar dat is echt onzin. Mss zijn dat net de mensen die van muziek houden. Ik ben enorme Pearl Jam fan maar hou van andere stijlen , hou van nieuwe dingen ontdekken, vaste bezoeker van sziget al tientallen jaren.
Het zijn mss net de mensen met de enge "kwaliteitsmuziek" visie die daar beperkter in zijn.
Volgens mij is t gewoon afhankelijk van de persoon of hij staat te praten tijdens een concert of niet,onafhankelijk zn muzieksmaak
Je hebt gelijk dat het uiteindelijk aan de normen en waarden van de persoon ligt, maar het lijkt mij dat iemand met een "kwaliteitsmuziek visie" een bredere smaak heeft en veel meer optredens in allerlei contexten heeft beleefd, waardoor ze minder snel het plezier van anderen zullen vergallen dan iemand die maar voor een paar grote acts komt en verder alleen maar de tijd probeert te vullen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Als het inderdaad Bruce is dan hoop ik dat de losse Werchter datum ook vandaag volgt. Ook erg benieuwd naar het voorprogramma.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Vreemd dat er zoveel aankondigingshoop is in een vakantie (of is het in Nederland en Italië geen vakantie nu)? Bovendien is het bij ons vandaag een wettelijke feestdag...

De Werchterorganisatie komt dan normaal gezien zelden/nooit met nieuws. Maar als een grote artiest beslist om aan te kondigen, kan het zeker... zelfs op 1 november...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik denk dat de organisatie zoveel mogelijk probeert te verdienen.
Bruce Springsteen verkoopt een dag Boutique of Classic wel uit.
Ook de reden dat ze geen 5e dag hebben gedaan volgens mij.
De 4 dagen verkopen wel, plakken ze er een vijfde aan vast, kunnen
ze niet al te veel daarvoor vragen aan de mensen die reeds een ticket hebben gekocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken