Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Rock Werchter laat bijna altijd op tijd weten wanneer de tickets gaan uitverkopen.
Alleen nu met de Hive Resort niet, maar dat is een uitzondering.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
als het uitverkocht is zijn er geen halflege tenten hoor.
Ik zou anders uw CV eens sturen richting Live Nation, misschien zoeken ze nog een goede "booker" ;)
Misschien moeten we binnenkort dan maar eens een draft organiseren wie er de beste Rock Werchter line-up in elkaar kan boksen. ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Denk dat dan de charme er snel vanaf is en je heel snel zakelijk bent.

Je weet alles veel te ver van te voren. En wanneer eenmaal zo ver is ben je stiekem al lang met andere zaken bezig.

Ik zou het ook best willen proberen hoor, maar zou me niet verbazen dat het stiekem een beetje tegenvalt.
Hangt er vanaf. Ik kan me voorstellen dat men bepaalde boekers heeft voor bepaalde genres (lees; festivals als Dour, Pukkelpop) en ieder daarin zich kan botvieren om 'het van het' naar 'hun' festival te lokken. Heb een vriend wiens vriendin de boekingen regelt van III Points in de VS, lijkt me oprecht een leuke baan als het aansluit bij je eigen smaak natuurlijk. Een festival als Werchter zou ik mezelf niet aan zien beginnen. Dat tweede zinnetje lijkt me ook wel weer waar. Wanneer de zomer daar eindelijk is, ben jij waarschijnlijk al bezig met het programma van het jaar erop in een te steken.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Lollapalooza Stockholm lijkt ook snel met een (complete) lineup te komen. Wellicht zien we hier o.a Kendrick terug. Ook zullen we al gelijk afvallers zien voor RW

Off topic, wat is de lineup van Argentinië en Brazilië toch matig!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.471
Hangt er vanaf. Ik kan me voorstellen dat men bepaalde boekers heeft voor bepaalde genres (lees; festivals als Dour, Pukkelpop) en ieder daarin zich kan botvieren om 'het van het' naar 'hun' festival te lokken. Heb een vriend wiens vriendin de boekingen regelt van III Points in de VS, lijkt me oprecht een leuke baan als het aansluit bij je eigen smaak natuurlijk. Een festival als Werchter zou ik mezelf niet aan zien beginnen. Dat tweede zinnetje lijkt me ook wel weer waar. Wanneer de zomer daar eindelijk is, ben jij waarschijnlijk al bezig met het programma van het jaar erop in een te steken.
En alle boekingen en contacten onderhouden voor al die shows tijdens het jaar. Tijdens een festival kunnen die niet echt genieten van wat ze geboekt hebben. Maar op shows zie ik ze wel vaak tussen het volk staan, en zich amuseren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
En alle boekingen en contacten onderhouden voor al die shows tijdens het jaar. Tijdens een festival kunnen die niet echt genieten van wat ze geboekt hebben. Maar op shows zie ik ze wel vaak tussen het volk staan, en zich amuseren.
Hoezo?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
Om het niet alleen over de headliners te hebben. Hier nog een lijstje met namen die ik verwacht en grotendeels op hoop:
The Struts
Airbourne
Frank Carter and the rattlesnakes
Cage the Elephant
Foals
Royal Blood
Bush
The Last Internationale
Fever333
Gang of youths
The pretty reckless
Beck
Wolf Alice
Sigrid
Jamie XX
Idles
Queens of the stone age

Op welke namen hopen jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en rhcp

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Om het niet alleen over de headliners te hebben. Hier nog een lijstje met namen die ik verwacht en grotendeels op hoop:

Op welke namen hopen jullie?
Ik hoop op (op herhaling of nieuw)
QOTSA
Kendrick Lamar
Robert Plant
Royal Blood
Frank Carter
Black Pumas
Foals
Airbourne
Beck
Fontaines DC
Cigarettes After Sex (ben hier heel benieuwd naar live)
Inhaler
The Last internationale
Anderson Paak.
Volbeat
Micheal Kiwanuka
Sum 41
Machine Gun Kelly
Of Mice & Men
The War on Drugs
Highly Suspect ( ? )

Verder denk ik
Youngr, Lewis Capaldi, Rag'n'Bone man, maneskin, CHVRCHES, BEABADOOBEE, ATJ-J, Gang Of Youths, Sigrid

Misschien te veel van het goede, maar dromen mag...
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

festirock

Support act
1 dec 2015
841
567
Lollapalooza Stockholm lijkt ook snel met een (complete) lineup te komen. Wellicht zien we hier o.a Kendrick terug. Ook zullen we al gelijk afvallers zien voor RW

Off topic, wat is de lineup van Argentinië en Brazilië toch matig!
Brazilie ken ik vrij goed , daar evolueert men steeds meer naar pop en mainstream. Tot spijt van de echte muziekliefhebber maar t wordt ook gewoon onbetaalbaar voor een gemiddelde mens daar
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Lol, die line-ups zijn gewoon on par met de rest van hun festivals; verschrikkelijk divers waar geen enkele lijn in te trekken valt. Overigens is MGK zo hoog zien staan echt abominabel. Die vent gedraagt zich alsof ie een 18-jarig poppunk-joch is terwijl ie bijna het dubbele nadert.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Dus ze houden van halflege tenten? Leuke visie. Er zit veel liefde in dan.
Maar een groot deel van fans van Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Faith No More... gaan toch ook overdag / in de vooravond gewoon ook tenten bezoeken, stippelen toch gewoon ook hun 'spoorboekje' uit? Er wordt soms te veel veralgemeend dat deze fans enkel voor 'hun' groep komen, en niet meer dan dat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
Maar een groot deel van fans van Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Faith No More... gaan toch ook overdag / in de vooravond gewoon ook tenten bezoeken, stippelen toch gewoon ook hun 'spoorboekje' uit? Er wordt soms te veel veralgemeend dat deze fans enkel voor 'hun' groep komen, en niet meer dan dat.
Wat doe jij nou joh, gek? Een beetje de waarheid spreken. Ongelooflijk...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Maar een groot deel van fans van Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Faith No More... gaan toch ook overdag / in de vooravond gewoon ook tenten bezoeken, stippelen toch gewoon ook hun 'spoorboekje' uit? Er wordt soms te veel veralgemeend dat deze fans enkel voor 'hun' groep komen, en niet meer dan dat.
Yep, doen ze. En daarbij dan wat ongeïnteresseerd staan lullen tijdens tentconcerten, we been know hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105

Oftewel, de venues verkopen voor gene meter uit (je zou voor minder met die prijzen) en hopen post-corona dat er meer volk geneigd zal zijn tickets te kopen. Iemand heeft zichzelf heel erg overschat bij hun reünie lol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Zoveel mogelijk dingen uit dit lijstje:

Kendrick Lamar
The Strokes
Tyler The Creator
Lorde
The National
Anderson Paak
Wilco
Little Simz
Animal Collective
ASAP Rocky
Jorja Smith
Lianne La Havas
IDLES
Modest Mouse
Kacey Musgraves
Massive Attack
St Vincent
Fontaines DC
Big Thief
Phoebe Bridgers
Stikstof
Moses Sumney
Yves Tumor
Amenra
Brittany Howard
Thundercat
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken