Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Dat vroeg ik me al af bij je poster pas. Arcade Fire heeft nog niks bekend toch? Zijn er duidelijke aamwijzingen dat die gaan touren?
Nee, maar kijk. Op een maand kan veel gebeuren. Er was een gerucht (en dat is er nog steeds) dat de band bezig is met een nieuwe plaat, dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Ik vrees dat je vizier dan op het verkeerde festival staat.

Voor de rest: RHCP en Imagine Dragons op zondag. Gorillaz op zaterdag. Royal Blood op vrijdag en TWOD op donderdag. Dat is mijn gok voor de resterende headliners.
Royal Blood als headliner?
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Ik vrees dat je vizier dan op het verkeerde festival staat.
Hoezo? Tame Impala, Gorillaz en Kendrick Lamar zijn alledrie typische RW- namen hoor. Sterker: ze hebben er alledrie gewoon al gestaan.

Vind het tot nu toe ook nog geen vetpot maar we hebben ocharme nog maar 4 naampjes. Het echte werk moet nog beginnen, mag ik hopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Denk je echt dat de kans groot is dat Lamar op RW 2022 staat? Ik zie het met de huidige namen die rouleren en het feit dat Lamar nog voor geen festival bevestigd is niet zo snel gebeuren eigenlijk. Zou het wel toejuichen uiteraard.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.471
Billie Eilish is, na haar passages op Governors Ball, Firefly en ACL gisteren dé te boeken headliner voor komende zomer. Zou Herman ook naar de States zijn gevlogen om te zien wat bepaalde acts er al van bakken? Kom op RW, volg Glastonbury en boek haar. Het is nú dat het moet gebeuren en niet binnen 3 jaar.
Ze wou eerst haar zaal tour inhalen. Glastonbury is altijd een ander gegeven voor acts.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Hoezo? Tame Impala, Gorillaz en Kendrick Lamar zijn alledrie typische RW- namen hoor. Sterker: ze hebben er alledrie gewoon al gestaan.

Vind het tot nu toe ook nog geen vetpot maar we hebben ocharme nog maar 4 naampjes. Het echte werk moet nog beginnen, mag ik hopen.
Omdat ze 100% niet alle 3 gaan staan op RW2022.

Als je alles met een gitaar of het label "rock" afwijst is het geen vetpot nee. Maar met de grootste metalact van de wereld en de bestverkopende band in België denk ik dat het echte werk al láng begonnen is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Omdat ze 100% niet alle 3 gaan staan op RW2022.

Als je alles met een gitaar of het label "rock" afwijst is het geen vetpot nee. Maar met de grootste metalact van de wereld en de bestverkopende band in België denk ik dat het echte werk al láng begonnen is.
Ik spreek voor mezelf hoor. En genoeg 'rock' acts waar ik wel grote fan van ben. The Strokes, Nine Inch Nails, QOTSA, Jack White (en alles wat die man doet), Arctic Monkeys, The Cure,... Ben pakweg een Tool (en in mindere mate SOAD) ook best beginnen waarderen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
.
Billie Eilish is, na haar passages op Governors Ball, Firefly en ACL gisteren dé te boeken headliner voor komende zomer. Zou Herman ook naar de States zijn gevlogen om te zien wat bepaalde acts er al van bakken? Kom op RW, volg Glastonbury en boek haar. Het is nú dat het moet gebeuren en niet binnen 3 jaar.
Maar ja met die Sportpaleis datum 2 dagen voor RW. Ik denk dat het zo een beetje dat zal worden voor België. Weinig wijst op een grote festivaltour en Glasto is altijd een geval apart.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
3 headliners per dag hadden we die zaterdag al wel een beetje natuurlijk met FNM, 21Pilots en KL/Gorillaz, maar dat is wss ook omdat FNM ook op GMM speelt. Ik zie het niet snel gebeuren dat we bvb. ID < RHCP< Stokes krijgen fzo
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
3 headliners per dag hadden we die zaterdag al wel een beetje natuurlijk met FNM, 21Pilots en KL/Gorillaz, maar dat is wss ook omdat FNM ook op GMM speelt. Ik zie het niet snel gebeuren dat we bvb. ID < RHCP< Stokes krijgen fzo
In 2015 stond FNM op pinkpop als voorlaatste op Noord. Onder George Ezra, Slash en Elbow op de poster. Zie totaal niet in waarom die groter zouden geworden zijn sindsdien en dus ook niet waarom iedereen daar zo bijzonder over doet dat ze die als sub hebben kunnen zetten op de zaterdag.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
In 2015 stond FNM op pinkpop als voorlaatste op Noord. Onder George Ezra, Slash en Elbow op de poster. Zie totaal niet in waarom die groter zouden geworden zijn sindsdien en dus ook niet waarom iedereen daar zo bijzonder over doet dat ze die als sub hebben kunnen zetten op de zaterdag.
omdat die gmm en vele andere festivals headlinen
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Duurt lang Kiedis, kom maar door met die RHCP-aankondiging voor Rock Werchter. Kan nu al niet wachten om Frusciante voor het eerst aan het werk te zien en het festival af te sluiten! ??️
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: rhcp en theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Het echte impressionante kunstje blijft natuurlijk Jay Z in 2008 op Werchter. In 2010 en 2012 had je ook een aantal crazy dagen.

Edit: Green Day, National, Netsky en Vampire Weekend of Florence (Die datzelfde jaar Glasto headlinede) die even voor de Foo's zou subben met nadien nog de Chem Bros, vond ik ook altijd een power move.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Ik heb ook het gevoel dat artiesten vandaag moeilijker doen dan vroeger over plaatsing, als je kijkt naar die line ups
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Het echte impressionante kunstje blijft natuurlijk Jay Z in 2008 op Werchter.
Helpt dat die show nog altijd één van de beste shows is die ik zag in Werchter. Geweldige lijn namen op de main die me verliefd deed worden op het concept "Rock Werchter": Monza - Slayer - Jay-Z - The Verve - Neil Young - Moby live.

Voor de rest blijft de zondag van 2018 ook achterlijk sterk.

2008, 2018. Ik kijk uit naar Rock Werchter 2028.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Helpt dat die show nog altijd één van de beste shows is die ik zag in Werchter. Geweldige lijn namen op de main die me verliefd deed worden op het concept "Rock Werchter": Monza - Slayer - Jay-Z - The Verve - Neil Young - Moby live.

Voor de rest blijft de zondag van 2018 ook achterlijk sterk.

2008, 2018. Ik kijk uit naar Rock Werchter 2028.
Dat was die dag waarop 2 van de 3 Glastonbury-headliners bij RW in de late namiddag/vroege avond stonden, met legende Neil Young er gewoon nog bovenop. En de derde Glasto-headliner stond de dag nadien ook mooi in de namiddag, gevolgd door onder andere Sigur Ros en Radiohead.

Die eerste dag mocht er toen ook wezen met het trio Lenny Kravitz - REM - Chemical Brothers. En dan bedenken dat er dat jaar een pak kritiek volgde omwille van dEUS als afsluiter. Er moet altijd wel ergens kritiek zijn op de headlinerkeuze.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Lijkt me een redelijk makkelijke conclusie dan. Je zegt het zelf al, de grote bands (PJ, Metallica) staan op RW. Daar komt RHCP bij en verder ligt dat nog open. The Strokes, Gorillaz zijn grote kanshebbers en Kendrick en Tame Impala in mindere mate want die hebben weinig tot geen shows in Europa staan vooralsnog.
Maar in plaats van hopen dat jouw favoriete acts op je lievelingsfestival komen, kun je ook naar een ander festival gaan waar die acts al zijn aangekondigd. Ik weet niet of het nog mogelijk is via een resale tickets te kopen, maar afgaande op je voorkeur had je al lang tickets moeten kopen voor de Monster Line-up van Primavera Sound Barcelona 2022.
Verder gewoon afwachten of een van die 4 acts die je noemt naar RW komt. Ik verwacht er minimaal 1 (Gorillaz gok ik) maar denk ook dat het daar bij blijft..
Ik ga wel meerdere pakken, Rock Werchter is ook een beetje nostalgie. Primavera wil ik inderdaad super graag heen, maar tickets bemachtigen zal lastig worden vrees ik. Sta op de wachtlijst sinds vandaag, maar vrees dat ik dat veel te laat gedaan heb. RHCP is al zeker voor Rock Werchter? Ook wel vet hoor, zeker met Frusciante! Al vraag ik me wel af hoe lang ze nog door willen gaan met de 'gevestigde orde'. Op andere festivals in Europa (zelfs Pinkpop lol) zie je toch wel wat nieuwere artiesten die de kans krijgen om te headlinen. Met Tame Impala, Billie Eilish, Kendrick Lamar etc. heb je toch een hoop zeer populaire en kwalitatief hoogstaande acts. Hoe dan ook is de rest van de line-up van RW vaak erg sterk dus blijf het een interessant festival vinden.

Thanks iig!
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken