Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
Muse en The Strokes headliners Tempelhof Sounds.

Ook alt-J | London Grammar | Interpol | IDLES | Royal Blood | Two Door Cinema Club | Mac DeMarco | Parcels | courtney barnett | Sophie Hunger | Freya Ridings | Wolf Alice | Big Thief | Fontaines D.C. | Anna Calvi | Kat Frankie | Holly Humberstone | Griff | The Gardener & The Tree | Hinds | Baby Queen | Black Honey | Just Mustard | Pillow Queens | The Pale White

The Strokes zijn on fire met het aankondigen zeg.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
The Strokes staan toch ook niet op de grootste festivals als headliner hoor. Tuurlijk NOS Alive en Primavera, festivals die de band echt op het lijf zijn geschreven, maar verder. Lytham Festival en Tempelhof zijn nou toch niet de 'Leeds/Readings' of 'Lollapalooza Berlins' van deze wereld (zonder iets aan hun line-ups af te doen, want die zien er inderdaad fraai uit!).
Biedt dit niet gewoon kansen dat ze op een groter festival als RW co-head met RHCP zijn? En of ze dan ervoor of erna maken zou ze niet mogen uitmaken, die positie hebben ze niet echt om daarover te klagen. En RHCP is de moeilijkste ook niet volgens mij, dus wie weet gunnen ze dat The Strokes wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
The Strokes staan toch ook niet op de grootste festivals als headliner hoor. Tuurlijk NOS Alive en Primavera, festivals die de band echt op het lijf zijn geschreven, maar verder. Lytham Festival en Tempelhof zijn nou toch niet de 'Leeds/Readings' of 'Lollapalooza Berlins' van deze wereld (zonder iets aan hun line-ups af te doen, want die zien er inderdaad fraai uit!).
Biedt dit niet gewoon kansen dat ze op een groter festival als RW co-head met RHCP zijn? En of ze dan ervoor of erna maken zou ze niet mogen uitmaken, die positie hebben ze niet echt om daarover te klagen. En RHCP is de moeilijkste ook niet volgens mij, dus wie weet gunnen ze dat The Strokes wel.
Vooral opvallend dat Muse veel festivals doet die ik niet kende. Die spelen op godbetert Mallorca Live.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Strokes staan toch ook niet op de grootste festivals als headliner hoor. Tuurlijk NOS Alive en Primavera, festivals die de band echt op het lijf zijn geschreven, maar verder. Lytham Festival en Tempelhof zijn nou toch niet de 'Leeds/Readings' of 'Lollapalooza Berlins' van deze wereld (zonder iets aan hun line-ups af te doen, want die zien er inderdaad fraai uit!).
Toch wel hoor. Volgens mij hebben ze met Roskilde, Opener, Lolla Parijs, Primavera, NOS Alive, Bilbao BBK, Mad cool (indien die zich niet verbrand hadden) op quasi elke belangrijke major op het Europese vasteland een solo headlineplek gekregen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Toch wel hoor. Volgens mij hebben ze met Roskilde, Opener, Lolla Parijs, Primavera, NOS Alive, Bilbao BBK, Mad cool (indien die zich niet verbrand hadden) op quasi elke belangrijke major op het Europese vasteland een solo headlineplek gekregen.
Ja dat was toen, vooralsnog dus niet. Maar goed, ik hoop op een co-head met RHCP, dat zou echt waanzinnig zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Muse en The Strokes headliners Tempelhof Sounds.

Ook alt-J | London Grammar | Interpol | IDLES | Royal Blood | Two Door Cinema Club | Mac DeMarco | Parcels | courtney barnett | Sophie Hunger | Freya Ridings | Wolf Alice | Big Thief | Fontaines D.C. | Anna Calvi | Kat Frankie | Holly Humberstone | Griff | The Gardener & The Tree | Hinds | Baby Queen | Black Honey | Just Mustard | Pillow Queens | The Pale White

The Strokes zijn on fire met het aankondigen zeg.
Die bovenkant kan quasi compleet doorkomen wat mij betreft. Oh, wat zou ik graag die London Grammar set herbeleven. Magische avond was dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
The Strokes, Stromae, Billie Eilish, Gorillaz, Tame Impala, RHCP, Arcade Fire, Dia Lipa.. Zoveel moois voor zo weinig plekjes toch ook.

Oh ja, en Imagine Dragons, Kings Of Leon en Editors ook ja goh ja.

Edit: begin me al bijna af te vragen of RW à la Mad Cool ook zo niet drie headliners per dag kan fixen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
The Strokes, Stromae, Billie Eilish, Gorillaz, Tame Impala, RHCP, Arcade Fire, Dia Lipa.. Zoveel moois voor zo weinig plekjes toch ook.

Oh ja, en Imagine Dragons, Kings Of Leon en Editors ook ja goh ja.

Edit: begin me al bijna af te vragen of RW à la Mad Cool ook zo niet drie headliners per dag kan fixen.
Je vergeet Kendrick Lamar. ;-) Die staat op Glasto.

Paul McCartney ook, maar ik zag dat er nog een tweede TW Classic wordt aangekondigd.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
The Strokes, Stromae, Billie Eilish, Gorillaz, Tame Impala, RHCP, Arcade Fire, Dia Lipa.. Zoveel moois voor zo weinig plekjes toch ook.

Oh ja, en Imagine Dragons, Kings Of Leon en Editors ook ja goh ja.

Edit: begin me al bijna af te vragen of RW à la Mad Cool ook zo niet drie headliners per dag kan fixen.
Dat vroeg ik me al af bij je poster pas. Arcade Fire heeft nog niks bekend toch? Zijn er duidelijke aamwijzingen dat die gaan touren?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
Lamar is nog niet bevestigd voor Glasto toch?
Nee maar de bron die eerder al Billie Eilish bevestigde (en het eigenlijk altijd aan het rechte eind heeft) zegt dat Kendrick en Macca de andere 2 headliners zijn. Ook Pet Shop Boys en QOTSA zouden er staan (Other stage heads neem ik aan?).
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik loop hopeloos achter in het geruchtencircuit, ik ga maar eens beginnen met de voorpret. Kan men mij even een snelle samenvatting geven:

Ik heb mijn vizier gericht op Rock Werchter omdat er zo vreselijk veel grote bands touren dat ik goede hoop heb op een soort monster line-up. Als er een festival is dat dat kan dan is het Rock Werchter. Toch word ik tot nu toe behoorlijk verdrietig van wat er is aangekondigd. Lijkt alsof ik naar een editie van 2010 kijk. Pearl Jam is een toffe band maar man, die heb ik daar denk ik echt al 4 keer gezien. Mijn eerste prioriteit zijn The Strokes. Die moet en zal ik zien aankomend jaar. Verder heel heel heel graag Tame Impala, Gorillaz en Kendrick Lamar. Hoe zijn de kansen voor deze bands? En in het algemeen; wie staan er op pole position voor de overige headlinerposities? Ik neem aan dat alleen PJ & Metallica een echte headliner zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Billie Eilish is, na haar passages op Governors Ball, Firefly en ACL gisteren dé te boeken headliner voor komende zomer. Zou Herman ook naar de States zijn gevlogen om te zien wat bepaalde acts er al van bakken? Kom op RW, volg Glastonbury en boek haar. Het is nú dat het moet gebeuren en niet binnen 3 jaar.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik loop hopeloos achter in het geruchtencircuit, ik ga maar eens beginnen met de voorpret. Kan men mij even een snelle samenvatting geven:

Ik heb mijn vizier gericht op Rock Werchter omdat er zo vreselijk veel grote bands touren dat ik goede hoop heb op een soort monster line-up. Als er een festival is dat dat kan dan is het Rock Werchter. Toch word ik tot nu toe behoorlijk verdrietig van wat er is aangekondigd. Lijkt alsof ik naar een editie van 2010 kijk. Pearl Jam is een toffe band maar man, die heb ik daar denk ik echt al 4 keer gezien. Mijn eerste prioriteit zijn The Strokes. Die moet en zal ik zien aankomend jaar. Verder heel heel heel graag Tame Impala, Gorillaz en Kendrick Lamar. Hoe zijn de kansen voor deze bands? En in het algemeen; wie staan er op pole position voor de overige headlinerposities? Ik neem aan dat alleen PJ & Metallica een echte headliner zijn.
Lijkt me een redelijk makkelijke conclusie dan. Je zegt het zelf al, de grote bands (PJ, Metallica) staan op RW. Daar komt RHCP bij en verder ligt dat nog open. The Strokes, Gorillaz zijn grote kanshebbers en Kendrick en Tame Impala in mindere mate want die hebben weinig tot geen shows in Europa staan vooralsnog.
Maar in plaats van hopen dat jouw favoriete acts op je lievelingsfestival komen, kun je ook naar een ander festival gaan waar die acts al zijn aangekondigd. Ik weet niet of het nog mogelijk is via een resale tickets te kopen, maar afgaande op je voorkeur had je al lang tickets moeten kopen voor de Monster Line-up van Primavera Sound Barcelona 2022.
Verder gewoon afwachten of een van die 4 acts die je noemt naar RW komt. Ik verwacht er minimaal 1 (Gorillaz gok ik) maar denk ook dat het daar bij blijft..
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mijn eerste prioriteit zijn The Strokes. Die moet en zal ik zien aankomend jaar. Verder heel heel heel graag Tame Impala, Gorillaz en Kendrick Lamar. Hoe zijn de kansen voor deze bands? En in het algemeen; wie staan er op pole position voor de overige headlinerposities? Ik neem aan dat alleen PJ & Metallica een echte headliner zijn.
Ik vrees dat je vizier dan op het verkeerde festival staat.

Voor de rest: RHCP en Imagine Dragons op zondag. Gorillaz op zaterdag. Royal Blood op vrijdag en TWOD op donderdag. Dat is mijn gok voor de resterende headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken