Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
De enige headliner die slecht verkocht was toch The Strokes? Geen idee waar dat verhaal van Kendrick vandaan komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Aan de waarschijnlijke headliners (PJ, Metallica, Gorillaz, RHCP) te zien, denk ik niet dat ze ook maar iets geven om het verfrissen van hun toplijn
Ik heb RW altijd hoger ingeschat dan dat. Heb RW altijd gezien als een festival dat niet per se cutting edge, maar we hedendaags wil zijn. Schueremans zegt het zelf graag: ‘wij willen de vinger aan de pols hebben’.

En geen festivals die een paar 90’s acts op een hoop gooit, zoals een Boston Calling dat doet. 3 van de 4 namen nu zijn nu retronamen. Zou mooi zijn als dat nu wat uitgebalanceerd wordt...

En Kendrick verkocht toch gewoon prima? Zeker, die zaterdag was nog niet uitverkocht, maar dat zag ik uiteindelijk wel gebeuren.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
De enige headliner die slecht verkocht was toch The Strokes? Geen idee waar dat verhaal van Kendrick vandaan komt.
Meermaals aangegeven door zowel Ken als Jimmy hier dat die matig verkocht. Bovendien gaat het om een zaterdag waar normaal gezien toch eenvoudiger tickets voor worden verkocht.

Maar goed, heb ook al dikwijls aangegeven dat door gewoon wat moderner en meer hiphop te boeke, je ook gemakkelijk meer kaarten zoj kunnen verkopen met Kendrick op je line-up. Echter lijkt Werchter dat niet te zullen doen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik heb RW altijd hoger ingeschat dan dat. Heb RW altijd gezien als een festival dat niet per se cutting edge, maar we hedendaags wil zijn. Schueremans zegt het zelf graag: ‘wij willen de vinger aan de pols hebben’.

En geen festivals die een paar 90’s acts op een hoop gooit, zoals een Boston Calling dat doet. 3 van de 4 namen nu zijn nu retronamen. Zou mooi zijn als dat nu wat uitgebalanceerd wordt...

En Kendrick verkocht toch gewoon prima? Zeker, die zaterdag was nog niet uitverkocht, maar dat zag ik uiteindelijk wel gebeuren.

1 oktober, eerder "Wake Me Up When Mattman Ends" ??
Green Day als 4e headliner? ?

Hoop op Kendrick op RW dan. En Gorillaz naar Pukkelpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wat The Strokes betreft: Ken zei dat hij ze enkel zag terugkomen in een co-head constructie met een headliner die op zichzelf een dag kan dragen, maar dat de moeilijkheid dan is om de eisen van beide acts in te willigen. Als The Strokes elders akkoord gaan met support voor RHCP is die kwestie wel ineens opgelost. Zet daar nog een meer dan degelijke sub bij en je hebt een dag die wel uitverkocht geraakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Kan RHCP dat dan? In 2016 stonden ze ook zo al samen met huisband Editors op de altijd gemakkelijk verkopende zaterdag hè. Van Imagine Dragons weet je met zekerheid dat die een Sportpaleis kunnen uitverkopen, Dua Lipa doet het zelfs twee keer, met gemak.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Kan RHCP dat dan? In 2016 stonden ze ook zo al samen met huisband Editors op de altijd gemakkelijk verkopende zaterdag hè. Van Imagine Dragons weet je met zekerheid dat die een Sportpaleis kunnen uitverkopen, Dua Lipa doet het zelfs twee keer, met gemak.
Ze konden Pinkpop in ieder geval goed vullen al
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kan RHCP dat dan? In 2016 stonden ze ook zo al samen met huisband Editors op de altijd gemakkelijk verkopende zaterdag hè. Van Imagine Dragons weet je met zekerheid dat die een Sportpaleis kunnen uitverkopen, Dua Lipa doet het zelfs twee keer, met gemak.
Er komt wel wat meer bij kijken dan dat natuurlijk. Dua Lipa verkoopt 40.000 tickets, maar hoeveel daarvan zijn ook geïnteresseerd in een hele dag op een festivalweide zitten? Mooi voorbeeld hiervan is Kendrick Lamar die vlot Sportpaleis uitverkocht, terwijl je voor zijn Pukkelpop-passage (nota bene in co-headline met ID) de dag zelf nog tickets kon kopen. Daarnaast zal een typisch Werchterdagje interessanter zijn voor fans van RHCP dan voor Dua Lipa (wat volgens mij ook weer meegespeeld heeft in dat Pukkelpop-voorbeeld).

Het blijft sowieso moeilijk om festivals te vergelijken met losse shows. Metallica in KB stadion was op een uur uitverkocht aan ticketprijzen die niet veel verschilden van een dagticket bij RW. Volgens die logica zou het absoluut niet mogen dat die dagtickets 3 maanden later nog altijd beschikbaar zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Da's vanzelfsprekend, maar je moet iets als graadmeter gebruiken hè. :p

We hebben deze discussie al gehad op het forum maar RW moet zich wat meer leren focussen op de combi's in plaats van dagtickets (en het festival als totaal/weekendconcept). Uiteraard zijn compleet ingeklede dagen interessanter voor fans van artiest x of band y - indien je specifiek focust op dagtickets uitverkopen. Maar hoe rijm je al je headliners aan elkaar (in combinatie met undercard) als totaalconcept is een totaal ander iets.

Heb die dag altijd vrij vreemd gevonden toe, wie moet een dag met bovenin Lamar, ID, Justice en Bazart precies aanspreken? Wat een allegaartje. De combi's waren daarentegen wél gewoon uitverkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Neem aan dat ze wachten op de touraankondiging...

ik verwacht sowieso nog wel aankondiging, zeker voor de RHCP show in Parijs, aangezien die verkoop volgende vrijdag zou starten. Zal sowieso niet lang zijn tot de aankondiging, neem ik aan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken