Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het is eerder Werchter die The Strokes skipt denk ik dan ?
Maar kan dat zomaar dan? Of is het al eerder gebeurd dat een headliner die afgevallen is, niet meer terugkeert naar RW? Lijkt me toch bizar. Denk dat ook een RHCP, Kendrick, SOAD, Gorillaz en Volbeat hun shows komen inhalen als ze beschikbaar zijn. Lijkt me ook het meest faire naar de ticketskopers toe. En de agents van die bands.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar kan dat zomaar dan? Of is het al eerder gebeurd dat een headliner die afgevallen is, niet meer terugkeert naar RW? Lijkt me toch bizar. Denk dat ook een RHCP, Kendrick, SOAD, Gorillaz en Volbeat hun shows komen inhalen als ze beschikbaar zijn. Lijkt me ook het meest faire naar de ticketskopers toe. En de agents van die bands.
SOAD en Volbeat gingen sowieso pas weer terug komen in '23 iirc, toch? Of ben ik met die laatste mis? Kendrick denk ik ook wel. Gorillaz gaat er gewoon komend jaar staan. En RHCP, geen idee wat daar uiteindelijk mis is gelopen. Die hebben hun hele tournee afgeblazen, lijkt 't.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Maar kan dat zomaar dan? Of is het al eerder gebeurd dat een headliner die afgevallen is, niet meer terugkeert naar RW? Lijkt me toch bizar. Denk dat ook een RHCP, Kendrick, SOAD, Gorillaz en Volbeat hun shows komen inhalen als ze beschikbaar zijn. Lijkt me ook het meest faire naar de ticketskopers toe. En de agents van die bands.
Alles kan als er veel geld mee gemoeid is. Ik verwacht Kendrick en The Strokes niet meer op Werchter. De rest wel in 22 of 23.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Hoop wel dat wánneer RW met iets komt deze maand(?) dat ze dat dan wel goed doen. Met alle respect maar als ze straks alleen Gorillaz bekendmaken dan ben ik toch ook zwaar teleurgesteld. Niet dat ik niet blij ben met Gorillaz, maar die hadden ze toch echt al lang aan kunnen kondigen dan... Hoop op wat meer namen tegelijk of anders een act die echt niemand ziet aankomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Hoop wel dat wánneer RW met iets komt deze maand(?) dat ze dat dan wel goed doen. Met alle respect maar als ze straks alleen Gorillaz bekendmaken dan ben ik toch ook zwaar teleurgesteld. Niet dat ik niet blij ben met Gorillaz, maar die hadden ze toch echt al lang aan kunnen kondigen dan... Hoop op wat meer namen tegelijk of anders een act die echt niemand ziet aankomen.
Eens. Vind het sowieso raar dat ze de grootste zaterdagheadliner nog niet gedeeld hebben terwijl Gorillaz wel al wat data bekend gemaakt heeft.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
The Strokes nu ook naar TRNSMT festival, de week na RW. Het lijkt alsof ze Fontaines DC overal meenemen als support.

Verder daar ook Lewis Capaldi, Paolo Nutini, Foals, Slowthai, Sigrid, Wolf Alice, Jimmy Eat World, Beabadoobee,...
He, leuk lijstje! Paolo Nutini zou een geweldige Barn headliner zijn. Wolf Alice en Fontaines DC zie ik ook graag. Ook Jimmy Eat World vind ik een prima boeking voor een uurtje.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Maar kan dat zomaar dan? Of is het al eerder gebeurd dat een headliner die afgevallen is, niet meer terugkeert naar RW? Lijkt me toch bizar. Denk dat ook een RHCP, Kendrick, SOAD, Gorillaz en Volbeat hun shows komen inhalen als ze beschikbaar zijn. Lijkt me ook het meest faire naar de ticketskopers toe. En de agents van die bands.

Het is al eerder gebeurd dat een artiest geannuleerde shows kwam inhalen op andere locaties dan oorspronkelijk geboekt, aldus Ken een hele poos terug. Blijkbaar volstaat het dat alle partijen overeen komen omtrent de alternatieve optie. Lijkt me dat iets gelijkaardig gebeurd is met Rihanna en Boutique/Pukkelpop destijds. Zou me dus niet verbazen als we de komende maanden een aankondiging krijgen voor Vorst Nationaal ofzo.

Wat dat Gorillaz-verhaal betreft: waren we het er niet over eens dat die aankondiging uitgesteld was omdat ze mogelijk nog op Pukkelpop '21 zouden belanden?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het is al eerder gebeurd dat een artiest geannuleerde shows kwam inhalen op andere locaties dan oorspronkelijk geboekt, aldus Ken een hele poos terug. Blijkbaar volstaat het dat alle partijen overeen komen omtrent de alternatieve optie. Lijkt me dat iets gelijkaardig gebeurd is met Rihanna en Boutique/Pukkelpop destijds. Zou me dus niet verbazen als we de komende maanden een aankondiging krijgen voor Vorst Nationaal ofzo.
Moet het management van de band daar natuurlijk wel mee akkoord gaan natuurlijk. Voor Rihanna is een major als Pukkelpop headlinen ook gewoon erg aantrekkelijk. Ben erg benieuwd wat Rock Werchter uit de hoge hoed zal toveren.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Als je een harde sub voor Metallica zoekt als Volbeat weg valt. Sabaton? Staan op enkele metalfestivals (vaak in combo met Metallica) en ontbreken op de graspop affiche. Weliswaar minder mainstream en geen idee hoe die sportpaleis show verkoopt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Als je een harde sub voor Metallica zoekt als Volbeat weg valt. Sabaton? Staan op enkele metalfestivals (vaak in combo met Metallica) en ontbreken op de graspop affiche. Weliswaar minder mainstream en geen idee hoe die sportpaleis show verkoopt.
Geen idee hoe mainstream die zijn, maar ergens wel tof dat ze er een band zetten die nog nooit gestaan heeft. In de categorie "'t is eens wat anders'.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Als je een harde sub voor Metallica zoekt als Volbeat weg valt. Sabaton? Staan op enkele metalfestivals (vaak in combo met Metallica) en ontbreken op de graspop affiche. Weliswaar minder mainstream en geen idee hoe die sportpaleis show verkoopt.
dat is uitgesloten, Sabaton staat op de Metallica dag al op Resurrectionfest Barcelona.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik denk ook niet dat Sabaton op werchter een hoge plek op het hoofdpodium zal krijgen.
Denk bij het mainstreampubliek niet bekend genoeg.
En nog maar afwachten of het een metaldag wordt als Metallica komt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Faith No More annuleert tour die komende weken zou plaatsvinden in de VS. Mental health issues bij Mike Patton zegt hij zelf op Facebook.
Hopen dat hij de rust vindt zich te herpakken en als dat gelukt is ons allemaal omver te blazen op Rock Werchter!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joe en Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Faith No More annuleert tour die komende weken zou plaatsvinden in de VS. Mental health issues bij Mike Patton zegt hij zelf op Facebook.
Hopen dat hij de rust vindt zich te herpakken en als dat gelukt is ons allemaal omver te blazen op Rock Werchter!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
The Strokes nu ook naar TRNSMT festival, de week na RW. Het lijkt alsof ze Fontaines DC overal meenemen als support.

Verder daar ook Lewis Capaldi, Paolo Nutini, Foals, Slowthai, Sigrid, Wolf Alice, Jimmy Eat World, Beabadoobee,...
Daar mogen er veel van door komen zeg. Ja, ook The Strokes potverdikke!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik denk ook niet dat Sabaton op werchter een hoge plek op het hoofdpodium zal krijgen.
Denk bij het mainstreampubliek niet bekend genoeg.
En nog maar afwachten of het een metaldag wordt als Metallica komt.
Volgens mij is Sabaton één van de snelst populair wordende bands in het genre, inzake: bekender en populairder bij het grote publiek. Ik zou hun potentiële positie niet onderschatten. Staan voor maart 2022 trouwens in het Sportpaleis gepland (wel geen idee hoe hard die ticketverkoop gaat).

Nu, kleine kans voor Rock Werchter zeker, al zouden ze zaterdag of zondag nog kunnen komen. Maar ook het volledige Graspopweekend is nog vrij. Waar ze ook staan (waarschijnlijk Graspop), die Sportpaleisshow zal eerst nog wat moeten verkopen voor er een festivalaankondiging volgt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Faith No More annuleert tour die komende weken zou plaatsvinden in de VS. Mental health issues bij Mike Patton zegt hij zelf op Facebook.
Hopen dat hij de rust vindt zich te herpakken en als dat gelukt is ons allemaal omver te blazen op Rock Werchter!
Kan ik niet meer aan toevoegen. Veel beterschap gewenst voor de legendarische Mike Patton.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken