Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Mooie lijst dit. Ziet er ook compleet uit, met de namen die we nu kennen. Misschien nog RHCP erbij, al is de kans steeds kleiner. Tyler The Creator is ook nog een grote die zeker tourt en in de buut is. En die heeft, in tegenstelling tot in NL (staat in AFAS) nog geen Belgische datum...
Goh, rekenen we nog écht op RHCP? En klopt, heb 'm erbij gezet. Alhoewel Dour uiteraard (weer) de ideale plek is om 'm die grandieuze headline show van 'm te zien geven natuurlijk. Blijft jammer dat Werchter hem nog nooit heeft te pakken gekregen (of willen krijgen).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Maar denk je niet, gezien de festivals die ze nu ook al op de planning hebben staan, dat de kans er misschien in zit dat ze misschien toch op RW terecht komen? Anderzijds idd, dikke case als ze voor beide jaren al waren bekend gemaakt. Rise Against kan idd wel, ja. Vraag me überhaupt wel af hoe ze die metal-dag gaan invullen. Uiteraard kun je dingen als Yungblud en Inhaler wel nog steeds op de main zetten en kun je tig openers verzinnen van Fever 333, Brutus tot Wolf Alice en Frank Carter, maar hogerop? Ik reken(de) eigenlijk een beetje op Deftones (en dan Royal Blood wss) om die dag ook in de breedte te vullen.
Architects kan ook wel die dag als 2e/3e op de main. Valt me op dat ze op nog geen enkel metalfestival zijn aangekondigd. Misschien willen ze zoals BMTH een paar jaar geleden eens een hele reeks 'mainstream' festivals doen ipv telkens opnieuw de graspop's van Europa te doen.

Fever 333 - While She Sleeps - Architects - Ghost - Yungblud - Royal Blood - Metallica?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
En wordt Volbeat voor 2022 op Graspop verwacht? Stonden voor 2020 gepland voor Rock Werchter... Kan ook perfect voor Metallica, vandaar...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Architects kan ook wel die dag als 2e/3e op de main. Valt me op dat ze op nog geen enkel metalfestival zijn aangekondigd. Misschien willen ze zoals BMTH een paar jaar geleden eens een hele reeks 'mainstream' festivals doen ipv telkens opnieuw de graspop's van Europa te doen.

Fever 333 - While She Sleeps - Architects - Ghost - Yungblud - Royal Blood - Metallica?
Op welk mainstream festival werden ze dan al aangekondigd (of vorig jaar)?

Ik verwacht overigens wel heel wat namen terug hoor van 2020/21. Dingen als Yungblud, Sum-41 en Inhaler komen denk ik wel zeker terug en dan blijft er eigenlijk maar weinig wiggle ruimte meer over.

Volbeat zou idd wel kunnen, maar waren die niet afgeschreven? Kan me niet meer herinneren waarom tho.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Maar denk je niet, gezien de festivals die ze nu ook al op de planning hebben staan, dat de kans er misschien in zit dat ze misschien toch op RW terecht komen? Anderzijds idd, dikke case als ze voor beide jaren al waren bekend gemaakt. Rise Against kan idd wel, ja. Vraag me überhaupt wel af hoe ze die metal-dag gaan invullen. Uiteraard kun je dingen als Yungblud en Inhaler wel nog steeds op de main zetten en kun je tig openers verzinnen van Fever 333, Brutus tot Wolf Alice en Frank Carter, maar hogerop? Ik reken(de) eigenlijk een beetje op Deftones (en dan Royal Blood wss) om die dag ook in de breedte te vullen.
Rise Against, Bring me the Horizon en Avenged Sevenfold zullen de bovenkant vullen denk ik. Alledrie nog niet eerder genoemd op de Graspop affiches. Ook bands als Nightwish en Epica zijn dan mogelijk maar lijken me wat onwaarschijnlijker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Sum 41 kan ook perfect op Graspop staan denk ik? Qua undercard hoop ik dat ze namen als Keane, Miles Kane, Jake Bugg, Dermot Kennedy weten te vervangen met iets dat wat urgenter is. Ook een Tones and I, die na die ene hit uit 2019 weinig bewonderenswaardig heeft gedaan, zie ik nog wel afvallen. En Rag n Bone Man heeft met zijn tweede album ook niet bepaald veel impact gemaakt...

Verder benieuwd of ze Liam op Pukkelpop, waarvoor hij dus voor geboekt was, zetten. Hetzelfde met Jamie XX.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Ook een Tones and I, die na die ene hit uit 2019 weinig bewonderenswaardig heeft gedaan, zie ik nog wel afvallen. En Rag n Bone Man heeft met zijn tweede album ook niet bepaald veel impact gemaakt...
Staan beide in veels te grote zalen die ze nooit gaan vullen. Ga nooit begrijpen wat mensen in haar muziek hebben gezien, ergerlijk gewoon die sound.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Sum 41 kan ook perfect op Graspop staan denk ik? Qua undercard hoop ik dat ze namen als Keane, Miles Kane, Jake Bugg, Dermot Kennedy weten te vervangen met iets dat wat urgenter is. Ook een Tones and I, die na die ene hit uit 2019 weinig bewonderenswaardig heeft gedaan, zie ik nog wel afvallen. En Rag n Bone Man heeft met zijn tweede album ook niet bepaald veel impact gemaakt...

Verder benieuwd of ze Liam op Pukkelpop, waarvoor hij dus voor geboekt was, zetten. Hetzelfde met Jamie XX.
Ja eens wat betreft die namen al is Keane wel jeugdsentiment. Hoop heel erg dat ze Liam wel behouden, lijkt me een heerlijk uurtje britpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ook we echt heel zuur dat we nog geen data hebben van Wilco en Anderson Paak. Toch we 2 van m’n grootste must sees op de originele lineup (naast die andere 3 die ik maar even niet meer ga noemen m’n top 5 van 2020 zo ongeveer).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Denken jullie dat we heel veel nieuwe namen zullen krijgen op de line-up van '22 of toch vooral de namen van '20 (die eigenlijk zo goed als af was, toch?) en '21? Los van dat die britpop-dag compleet dood is gevallen qua verkoop en is vervangen door een metal/Metallica-dag, denk ik dat we op de andere dagen en in tenten niet zo veel verschil gaan zien.. Toch?
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Ook we echt heel zuur dat we nog geen data hebben van Wilco en Anderson Paak. Toch we 2 van m’n grootste must sees op de originele lineup (naast die andere 3 die ik maar even niet meer ga noemen m’n top 5 van 2020 zo ongeveer).

Wilco staat op 18 juni in de UK en op 27 juni in Spanje. Die gaan toch niet voor 2 shows de oversteek maken? Bovendien heb ik het idee dat die ongelofelijk veel zin hebben om terug te touren, afgaande op hun Instagram (is bij elke band natuurlijk) en het enorme aantal shows dat al gepland staat. Ik zie ze dus wel gewoon volgend jaar een grote EU-tour doen en dan lijkt de kans me vrij groot dat ze op Werchter zullen staan. Enfin, dat hoop ik.

Van het Black Deer Festival waar ze staan in de UK (https://blackdeerfestival.com/) zou ik ook héél graag Drive-By Truckers en The Felice Brothers zien doorkomen, al lijken die me allebei niet echt in het kraampje van Werchter te passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.193
7.440
Rise Against, Bring me the Horizon en Avenged Sevenfold zullen de bovenkant vullen denk ik. Alledrie nog niet eerder genoemd op de Graspop affiches. Ook bands als Nightwish en Epica zijn dan mogelijk maar lijken me wat onwaarschijnlijker.
Ik zou eerder denken dat Avenged Sevenfold de laatste headliner wordt van Graspop, en dat Volbeat de sub wordt voor Metallica.
Met Bring me the horizon, Royal Blood, Volbeat, Metallica heb je al wel een aardige line up voor de mainstage vind ik

Volbeat is al zo'n beetje uitgesloten voor Graspop dus zou me verbazen als ze niet op Werchter staan.
Avenged Sevenfold, Volbeat en Metallica lijkt me weer te veel van het goede, dat zijn alle 3 headliners in principe (op andere festivals) op een metallica dag die toch al uitverkoopt
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
BMTH was al 's sub in 2019. Royal Blood werd zowat als sub aangekondigd voor 2021 en Volbeat werd aangekondigd als (co-)headliner (?) in 2020. Ben er dus helemaal niet zo zeker van of dat allemaal wel realistisch is en idd A7x is eigenlijk totaal geen materiaal voor RW - niet mainstream genoeg imo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
BMTH was al 's sub in 2019. Royal Blood werd zowat als sub aangekondigd voor 2021 en Volbeat werd aangekondigd als (co-)headliner (?) in 2020. Ben er dus helemaal niet zo zeker van of dat allemaal wel realistisch is en idd A7x is eigenlijk totaal geen materiaal voor RW - niet mainstream genoeg imo.
Zowel BMTH als Royal Blood vind ik eigenlijk te klein voor een subplek. BMTH had helemaal niet zo'n volle weide de vorige keer toch? (Plus, ze stonden er nog letterlijk de vorige editie dus om ze nu opnieuw te hebben...)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Zowel BMTH als Royal Blood vind ik eigenlijk te klein voor een subplek. BMTH had helemaal niet zo'n volle weide de vorige keer toch? (Plus, ze stonden er nog letterlijk de vorige editie dus om ze nu opnieuw te hebben...)
Geen idee. Ben ik niet gaan kijken hehe. Technisch gezien waren ze subs, maar ze speelden uiteindelijk wel derde laatste om een uur of zeven in plaats van negen natuurlijk. Het hangt er ook maar wat af wat voor agents die bands hebben. Als Volbeat énkel maar festivals meer wilt headlinen, dan gaat 't natuurlijk niet werken. Die rekruimte bij Royal Blood zal wel een pak kleiner zijn, lijkt me.

Over Jake Bugg en Miles Kane enzo; die eerste heeft een nieuwe plaat uit en Kane komt ook met nieuwe muziek soow.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Vanwaar eigenlijk de veronderstelling dat voor Metallica een metaldag opgezet gaat worden? Was bij hun vorige passages op RW toch verre van het geval? In '14 was Radkey zowat de "zwaarste" act op Metallica na en in '07 + '09 was package deal Mastodon de enige andere metal act op het hoofdpodium.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Vanwaar eigenlijk de veronderstelling dat voor Metallica een metaldag opgezet gaat worden? Was bij hun vorige passages op RW toch verre van het geval? In '14 was Radkey zowat de "zwaarste" act op Metallica na en in '07 + '09 was package deal Mastodon de enige andere metal act op het hoofdpodium.
Ik zie die dag eigenlijk zo voor me; opener - Inhaler - Sum-41 - Yungblud - ietssss - Royal Blood - Metallica. Ik verwacht ook geen gehéle metal-dag, maar ik denk dat de gitaren wel zullen primeren.

Overigens!!!!!! Nieuw Kacey Musgraves album in september!!!!!!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken