bassisandro wrote:
Raoul wrote:
Maar even serieus .. Gorillaz is anno 2020/2021 toch niet kaliber Kendrick? Mochten ze Kendrick niet terug kunnen halen vertrouw ik er op dat ze iets kunnen boeken in zijn formaat maar ook genre (en dat zijn er niet veel gezien zijn enorm uiteenlopende repertoire).
Ik ben nog niet om voor volgend jaar. Ze moeten bij mij nog heel goed hun best gaan doen en anders ga ik voorlopig toch voor het festivaltegoed… hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat Werchter weer met een machtig programma op de proppen komt!
100% gelijk. Beiden kunnen me bekoren maar Kendrick Lamar is buiten categorie. Die krijg je niet zomaar vervangen. Daarom ben ik het ook niet eens met een vervanger in hetzelfde genre. Niemand in dat genre, van dat kaliber, heeft die “exclusiviteit”. Wel zou ik dit proberen opvangen met een sterke performer in de (late) namiddag. Ooit heeft vb Wiz Khalifa een heel sterk optreden neergezet.
Precies dit, eerst was ik zelf ook niet super enthousiast over Kendrick, maar het staat buiten kijf dat het een bijzonder muzikant is. Ik vind Gorillaz maar een beetje zweverig (terwijl sommige nummers dan weer een heerlijke flow hebben), maargoed ik heb nooit veel gehad met Damon dusja. Wat mij betreft is een van de weinige waardige vervangers in diversiteit (niet per definitie hip-hop dus), Arcade Fire, Paul McCartney, Queen + Adam Lambert (terwijl ik niks heb met Adam). Misschien zelfs U2 of The Rolling Stones. Nu ik zo nadenk, zelfs Lady Gaga kan een onwijs interessante zijn om te boeken.
Ik zou het allemaal niet weten welke hem oprecht kunnen vervangen gezien zijn uniekheid. Ben heel benieuwd en hoop uiteraard dat hij gewoon terugkomt.