Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Vreemde tactiek ja.

Maar langs de andere kant, we moeten nog 12 maand overbruggen.
En als ik me niet vergis hebben we nog tot 15 september om ons ticket om te zetten in krediet?

Heeft iemand al de omzetting van de tickets van 2020 naar 2021 in zijn account staan bij Ticketmaster?

En volgens mij doet geen enkel festival het op dit moment goed.
Wij hebben klachten over Werchter. In het Pinkpopforum lees ik gemopper.
Op efestivals lees ik dat Mad Cool het niet goed doet.
Andere festivals verplaatsen hun datum.

Volgend jaar gewoon weer lekker naar de festivals!!!!

Ja, daar heb je gelijk in. Het is uiteindelijk gewoon voor niemand een makkelijke situatie. Niet voor de organisatie, niet voor de fans. Dat Kendrick niet komt ligt in elk geval al in mijn lijn der verwachtingen en Gorillaz zouden best een goeie vervanging zijn, hetzelfde met RHCP als System niet beschikbaar is. The Strokes missen zou echter echt wel een hele zure appel zijn om door te bijten. ....En ik hoop echt hard dat Alt J weer niet subt op main maar gewoon een headline spot in de Klub C krijgt. Zelfde met Jamie XX.

Nou combiticket in de pocket alvast! Heb er weer zin in voor volgend jaar. Heb er vertrouwen in dat de line-up wel goed komt met Werchter, want die sluit eigenlijk elk jaar wel aan bij mij brede muzieksmaak.

Vond de worp van eerder deze week echt tof trouwens. Gorillaz kijk ik enorm naar uit door het concert uit 2017 en festivaloptreden in 2018, en ook Royal Blood, Thom Yorke, Pixies, Miles Kane en Black Pumas erg blij mee. Alt-J durf ik eventueel, mits in een tent wel een herkansing te geven, en een aantal andere artiesten in het aangekondigde rijtje kon me ook wel bekoren. Echt niks waarbij ik niet snap waarom het er tussen zit mij betreft(behalve degene die ik niet ken, daar kan ik niks over zeggen natuurlijk).

Gezien wat hier is gezegd en dergelijke begin ik ook voor Kendrick te vrezen. Zou heel erg jammer zijn natuurlijk, want keek daar voor de 2020 editie wel echt naar uit.

Volgens mij realiseren de meesten hier niet dat we leven in bijzondere tijden. Werchter duurt nota bene nog 355 dagen. Top dat ze eindelijk in juli al beginnen met de verkoop.

Maar even serieus .. Gorillaz is anno 2020/2021 toch niet kaliber Kendrick? Mochten ze Kendrick niet terug kunnen halen vertrouw ik er op dat ze iets kunnen boeken in zijn formaat maar ook genre (en dat zijn er niet veel gezien zijn enorm uiteenlopende repertoire).

Ik ben nog niet om voor volgend jaar. Ze moeten bij mij nog heel goed hun best gaan doen en anders ga ik voorlopig toch voor het festivaltegoed... hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat Werchter weer met een machtig programma op de proppen komt!

Maar even serieus .. Gorillaz is anno 2020/2021 toch niet kaliber Kendrick? Mochten ze Kendrick niet terug kunnen halen vertrouw ik er op dat ze iets kunnen boeken in zijn formaat maar ook genre (en dat zijn er niet veel gezien zijn enorm uiteenlopende repertoire).

Ik ben nog niet om voor volgend jaar. Ze moeten bij mij nog heel goed hun best gaan doen en anders ga ik voorlopig toch voor het festivaltegoed… hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat Werchter weer met een machtig programma op de proppen komt!

100% gelijk. Beiden kunnen me bekoren maar Kendrick Lamar is buiten categorie. Die krijg je niet zomaar vervangen. Daarom ben ik het ook niet eens met een vervanger in hetzelfde genre. Niemand in dat genre, van dat kaliber, heeft die “exclusiviteit”. Wel zou ik dit proberen opvangen met een sterke performer in de (late) namiddag. Ooit heeft vb Wiz Khalifa een heel sterk optreden neergezet.

Raoul wrote:

Ik ben nog niet om voor volgend jaar. Ze moeten bij mij nog heel goed hun best gaan doen en anders ga ik voorlopig toch voor het festivaltegoed… hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat Werchter weer met een machtig programma op de proppen komt!

100% gelijk. Beiden kunnen me bekoren maar Kendrick Lamar is buiten categorie. Die krijg je niet zomaar vervangen. Daarom ben ik het ook niet eens met een vervanger in hetzelfde genre. Niemand in dat genre, van dat kaliber, heeft die “exclusiviteit”. Wel zou ik dit proberen opvangen met een sterke performer in de (late) namiddag. Ooit heeft vb Wiz Khalifa een heel sterk optreden neergezet.
Ik zou dan eerder hopen op iets moderners als Dave of Young Thug (Pusha-T zou ook een mooie zijn). Ik begrijp sowieso niet echt waarom niet een van deze acts een mooie middagplaats op de main stage had gekregen in 2020.

Ik wou niet per se mijn geld op Wiz Khalifa inzetten maar eerder aantonen dat hip-hop zeker een meerwaarde heeft en aangenaam kan verrassen.

In mijn kennissenkring sta ik ook heel alleen in mijn enthousiasme over het optreden van Post Malone op PKP :) He moet er maar voor open staan denk ik dan. Diversiteit is een meerwaarde!

Raoul wrote:

Precies dit, eerst was ik zelf ook niet super enthousiast over Kendrick, maar het staat buiten kijf dat het een bijzonder muzikant is. Ik vind Gorillaz maar een beetje zweverig (terwijl sommige nummers dan weer een heerlijke flow hebben), maargoed ik heb nooit veel gehad met Damon dusja. Wat mij betreft is een van de weinige waardige vervangers in diversiteit (niet per definitie hip-hop dus), Arcade Fire, Paul McCartney, Queen + Adam Lambert (terwijl ik niks heb met Adam). Misschien zelfs U2 of The Rolling Stones. Nu ik zo nadenk, zelfs Lady Gaga kan een onwijs interessante zijn om te boeken.

Ik zou het allemaal niet weten welke hem oprecht kunnen vervangen gezien zijn uniekheid. Ben heel benieuwd en hoop uiteraard dat hij gewoon terugkomt.

bassisandro wrote:

Raoul wrote:

Ik zou dan eerder hopen op iets moderners als Dave of Young Thug (Pusha-T zou ook een mooie zijn). Ik begrijp sowieso niet echt waarom niet een van deze acts een mooie middagplaats op de main stage had gekregen in 2020.

Toch vaak de keuze om in de middag op Werchter te staan als 1 van de vele acts of als headliner op een kleiner festival.
En ik moet zeggen dat ik liever het feestje van Gorillaz heb dan Kendrick.
Heb Gorillaz op Werchter gezien en Kendrick op Pukkelpop (ook al in 2013 in de middag) en heb me bij de Gorillaz meer vermaakt.

bassisandro wrote:

Raoul wrote:

Precies dit, eerst was ik zelf ook niet super enthousiast over Kendrick, maar het staat buiten kijf dat het een bijzonder muzikant is. Ik vind Gorillaz maar een beetje zweverig (terwijl sommige nummers dan weer een heerlijke flow hebben), maargoed ik heb nooit veel gehad met Damon dusja. Wat mij betreft is een van de weinige waardige vervangers in diversiteit (niet per definitie hip-hop dus), Arcade Fire, Paul McCartney, Queen + Adam Lambert (terwijl ik niks heb met Adam). Misschien zelfs U2 of The Rolling Stones. Nu ik zo nadenk, zelfs Lady Gaga kan een onwijs interessante zijn om te boeken.

Ik zou het allemaal niet weten welke hem oprecht kunnen vervangen gezien zijn uniekheid. Ben heel benieuwd en hoop uiteraard dat hij gewoon terugkomt.

Kanye has entered the chat...

werchter12 wrote:

bassisandro wrote:

Raoul wrote:

Toch vaak de keuze om in de middag op Werchter te staan als 1 van de vele acts of als headliner op een kleiner festival.
En ik moet zeggen dat ik liever het feestje van Gorillaz heb dan Kendrick.
Heb Gorillaz op Werchter gezien en Kendrick op Pukkelpop (ook al in 2013 in de middag) en heb me bij de Gorillaz meer vermaakt.
De acts die ik vermeld stonden voor zover ik weet niet als headliner op een ander Belgisch festival en staan op de grotere festivals in Europa ook gewoon in de namiddag (Roskilde bv). Zo'n act in de namiddag op de main zouden twijfelende Kendrickfans over de streep kunnen trekken. (Of variatie brengen op de andere dagen)

Ik vind het ook niet zo fair om een Gorillaz optreden uit 2018 te vergelijken met een Kendrick optreden uit 2013 (die dan nog twee van zijn bekendste albums moest maken). Ik heb beide in 2018 gezien en beide optredens waren voor mij absolute topoptredens. Toch voelt Gorillaz opnieuw op Werchter voor mij aan als te vlug en bijgevolg ook gewoon weer redelijk inspiratieloos.

Wanneer ik vergelijk, vergelijk ik beide optredens uit 2018 en niet die van Kendrick uit 2013.
Vond het jammer dat Kendrick zijn band erg naar de achtergrond werd gezet, alsof het alleen om hem draait.
Gorillaz wist me gewoon de hele tijd vast te houden, Kendrick niet.
En misschien klopt het wel dat Gorillaz misschien iets te vroeg weer komt, maar dan kies ik nog steeds liever hen.

Raoul wrote:

Ik ben heel blij met Gorillaz, ga daar enorm van genieten en na Thom toch wel de naam waarnaar ik, van de 21 bevestigingen, het meest uitkijk. Vanaf dat Gorillaz werden aangekondigd voor Primavera kon je er al vanuit gaan dat ze ook op RW staan. Damon houdt van Rock Werchter. Een beetje zoals Pearl Jam. En de liefde is wederzijds, als je bijvoorbeeld ziet wat voor een prachtslot The Good The Bad & The Queen kreeg vorig jaar.

Maar: vind ze ook niet echt een 'waardige' vervanger voor Kendrick Lamar. Hem vervangen lijkt me sowieso een heel moeilijke klus. Eigenlijk bijna niet te doen. Er is wel wat gezegd over zijn vorige tour, maar die was eigenlijk een verlengde van zijn zaalshow (wat een machtige show in het Sportpaleis). Was benieuwd hoe zijn volgende tour eruit zal zien, nu die volledig gemaakt is voor festivalslots. We gaan dat wel zien natuurlijk niet. Is het volgend jaar niet, dan is het het jaar erop.

Veel hot takes vandaag en mij niet eens waarschuwen pfew.. :(

Wel zou ik dit proberen opvangen met een sterke performer in de (late) namiddag. Ooit heeft vb Wiz Khalifa een heel sterk optreden neergezet.
Wiz Khalifa een sterke performer?

Haal dan The Weeknd, Travis Scott, Frank Ocean, Childish Gambino, Cardi B, Tyler The Creator binnen.

Ik zou dan eerder hopen op iets moderners als Dave of Young Thug (Pusha-T zou ook een mooie zijn).
Young Thug en Pusha T zijn intussen al redelijk lang bezig, maar oké. Modern it is.

Arcade Fire, Paul McCartney, Queen + Adam Lambert (terwijl ik niks heb met Adam). Misschien zelfs U2 of The Rolling Stones. Nu ik zo nadenk, zelfs Lady Gaga kan een onwijs interessante zijn om te boeken.
Aan dat lijstje is werkelijk niéts "divers" aan. Vier opabands, een indieband die er al eens stond en een popqueen. :lol:

Ik vind Gorillaz maar een beetje zweverig
Nog nooit Gorillaz gezien blijkbaar.

Toch voelt Gorillaz opnieuw op Werchter voor mij aan als te vlug en bijgevolg ook gewoon weer redelijk inspiratieloos.
Het is slechts de tweede keer ooit dat de band op Werchter staat, noem het een herkansing en wees blij dat het niet de tigste keer Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, The Killers... is. Oh wacht.

Het is slechts de tweede keer ooit dat de band op Werchter staat, noem het een herkansing en wees blij dat het niet de tigste keer Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, The Killers… is. Oh wacht.

Herkansing voor wat? Die vorige Gorillaz show staat me bij als een van de mooiste RW shows die ik gezien heb. Wat een avond was dat ook. QOTSA gaf de voorzet, Damon en co kopten ‘m binnen.

werchter12 wrote:
Ik zou dan eerder hopen op iets moderners als Dave of Young Thug (Pusha-T zou ook een mooie zijn).

Young Thug en Pusha T zijn intussen al redelijk lang bezig, maar oké. Modern it is.
Ik heb dan ook enkel acts benoemd die daadwerkelijk touren in het weekend van Werchter en vrede nemen met een plek op de tweede of derde rij van de affiche. Naar Werchternormen zijn acts die 10 jaar bezig zijn 'relatief modern' en bovendien vind ik persoonlijk dat die twee hun beste albums de afgelopen jaren pas hebben uitgebracht.

Maar goed, ik maak me ook geen illusies hoor. Als men de voorkeur geeft aan het boeken van iets als NBT voor de derde keer in vier edities, dan heb ik maar zeer weinig hoop voor acts als Dave of Pusha-T e.d.

Users who are viewing this thread