Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Nou als er alleen maar Belgische gasten mogen komen, ga ik eens goed mijn Vlaamse accent oefenen ?
e pinke
twee pinkes
drie pinkes
vier pinkes

Of om helemaal niet door de mand te vallen gewoon het aantal vingers opsteken gevolgd door een pink.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
basgitaar wrote:
Nou als er alleen maar Belgische gasten mogen komen, ga ik eens goed mijn Vlaamse accent oefenen ?

e pinke
twee pinkes
drie pinkes
vier pinkes

Of om helemaal niet door de mand te vallen gewoon het aantal vingers opsteken gevolgd door een pink.
En friet, geen patat!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…

Ik denk dat veel mensen tegen dan zo blij zijn dat ze terug buiten kunnen en dat veel mensen een ticket zouden boeken om de zomer in te zetten op Rock Werchter, zoals ze dat al jaren doen… Gaat dat hetzelfde zijn? Zeker niet. Is dat een leuker alternatief dan een jaartje geen Rock Werchter gezien de situatie? Wat mij betreft wel.

Maar dat is mijn idee, ik weet uiteraard niet of dat haalbaar is, of het succes zou hebben, of het financieel interessant is, wat het zou doen met het imago, etc etc…
Gezien de inspanningen die ze daarvoor zouden moeten doen, niet eens wetende als het iets zal uithalen omdat we gewoon niet weten hoe de stand van zaken tegen dan is, lijkt het mij toch beter dat ze dan gewoon een jaar overslaan. Kan je als festival inderdaad besluiten om alles om te gooien en er een light versie van te maken, kost het je alsnog waanzinnig veel moeite om dat bewerkstelligd te krijgen op een zeer korte termijn - daarnaast blijven er ook gewoon heel veel logistieke kosten hetzelfde. Tot slot lijkt me het voor hun imago ook niet de beste keus om een festival te gaan creëren die dan gewoon een tegenhanger kan zijn van veel doorsnee kleinere festivals die later in de zomer doorgaan. Hoe moeilijk de beslissing ook, dan zou ik als organisatie gewoon kiezen om een jaartje te skippen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…

Ik denk dat veel mensen tegen dan zo blij zijn dat ze terug buiten kunnen en dat veel mensen een ticket zouden boeken om de zomer in te zetten op Rock Werchter, zoals ze dat al jaren doen… Gaat dat hetzelfde zijn? Zeker niet. Is dat een leuker alternatief dan een jaartje geen Rock Werchter gezien de situatie? Wat mij betreft wel.

Maar dat is mijn idee, ik weet uiteraard niet of dat haalbaar is, of het succes zou hebben, of het financieel interessant is, wat het zou doen met het imago, etc etc…

Gezien de inspanningen die ze daarvoor zouden moeten doen, niet eens wetende als het iets zal uithalen omdat we gewoon niet weten hoe de stand van zaken tegen dan is, lijkt het mij toch beter dat ze dan gewoon een jaar overslaan. Kan je als festival inderdaad besluiten om alles om te gooien en er een light versie van te maken, kost het je alsnog waanzinnig veel moeite om dat bewerkstelligd te krijgen op een zeer korte termijn – daarnaast blijven er ook gewoon heel veel logistieke kosten hetzelfde. Tot slot lijkt me het voor hun imago ook niet de beste keus om een festival te gaan creëren die dan gewoon een tegenhanger kan zijn van veel doorsnee kleinere festivals die later in de zomer doorgaan. Hoe moeilijk de beslissing ook, dan zou ik als organisatie gewoon kiezen om een jaartje te skippen.
Ik heb begrepen dat er enkel zal geannuleerd worden als de regering dat vraagt, dit is de enige manier om via de verzekering het verloren geld teug te vorderen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Indien de regering geen afgelasting vraagt, dan nog weet je dat er veel bands zullen zijn die de oversteek naar europa niet zullen maken, dat er tours ingekort of geschrapt worden.
Verzekeringsgewijs (lees financieel) zal het zo wel een kleine kater worden voor RW.
Dan nog houden ze alle opties open om een zo waardig mogelijk alternatief te bieden. Wat ook mooi is, stel je voor dat de het in die periode wat genormaliseerd is, zou toch zonde zijn dat we mogen maar niet kunnen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik geloof niet in een afgeslankte versie. Ken zei trouwens eerst dat het gewoon zou doorgaan. Ik geloof nooit dat ze een volledige ticketprijs gaan vragen voor een weekendje Belgische bands.

Ik denk dat het nog koffiedik kijken is. Maar ook de voorbereidingen moeten op tijd kunnen beginnen qua podia. Ik hoop natuurlijk het beste maar de geluiden die ik opving klinken toch anders.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
En toch ... een paar dagen:

Arid - Hooverphonic - dEUS - Tamino - the Whispering Sons - Oscar and the Wolf
Triggerfinger - Arno - Raymond van het Groenewoud - Balthazar - K's Choice
Fleddy Melculy - Novastar - Millionaire - Arsenal - Puggy - Brutus - Amenra
Channel Zero - Diablo blvd - Goose - Intergalactic lovers - Black Box revelation
en nog veel meer wat ik vergeet nu

Het is toch niet echt verkeerd?
Maar ja, als Nederlander mag ik toch niet komen ....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…
Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het 'Werchter van Eigen Kweek' :lol:

En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
En als Duitsers, Fransen en Nederlanders wel welkom zijn en je kunt ook bands uit die landen boeken, dan kun je nog best een leuk affiche krijgen. En met GB erbij helemaal.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…

Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’
1f606.svg


En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.


Lekkere affiche :wink:

Neen, maar even serieus als het een soortgelijke programmering zou zijn, zou ik het nog wel overwegen om €100 te betalen. Zou ook een mooie kans kunnen zijn voor wat kleinere bands om zich te bewijzen. Nu, verwacht om eerlijk te zijn dat het gewoon afgelast zal worden hoor, zou het meest logische zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
zero wrote:
Goh, ik weet het nog zo niet. Stel (!) dat we een aantal weken / maanden in quarantaine zitten. Tegen juni is het overgewaaid en de zomerfestivals mogen en kunnen doorgaan. Veel bands hebben echter tours gecanceld dus de affiche van Werchter is leeg. Werchter besluit om toch door te gaan. 2 dagen ipv 4 dagen. Enkel Belgische bands. € 80 voor een weekendticket ipv € 240. Ze proberen een aantal ‘speciallekes’ te boeken zoals reünies van bands en dergelijke…

Ik ben om. Boeken maar Schuer en we het noemen het ‘Werchter van Eigen Kweek’ ?

En of ik écht niets beter te doen heb dan hier mijn in steken? Niet echt lol.


Leuk! Zet STAKE en HEISA er ook nog ergens tussen en Netsky LIVE als grotere naam met een nieuwe show rond het 10jarige bestaan van zijn eerste (en goeie) album!
krijg je toch nog wel een beetje waar voor je geld :)

 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Zet misschien ook (een reünie) van Ghinzu en Freaky Age op je line-up. Dan heb je met 'Take It Easy' en 'Where Do We Go Now?' meteen de 2 beste Belgische 'Strokesnummers-die-niet-geschreven-zijn-door-The-Strokes' om de pijn te verzachten :wink:
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Zet misschien ook (een reünie) van Ghinzu en Freaky Age op je line-up. Dan heb je met ‘Take It Easy’ en ‘Where Do We Go Now?’ meteen de 2 beste Belgische ‘Strokesnummers-die-niet-geschreven-zijn-door-The-Strokes’ om de pijn te verzachten
1f609.svg

Ja, want als je Duvel besteld hebt een Schultenbrau en Cara pils geserveerd krijgen gaat de pijn verzachten ja.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Kan moeilijk zien hoe of wat maar volgens mij cancelt Haim als eerste.

Vraag me af waar je die informatie vandaan haalt, staan gewoon nog keurig op de website van zowel Werchter als Haim zelf. Of heb je gewoon een onderbuikgevoel?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
We kunnen er een betje van maken.

Welke band zegt als eerste af? Meedoen is een drankbonnetje inzetten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Van hun Facebook.
Spreken over Australie en Europa, en over rescheduling. En volgens mij stonden er niet zoveel data gepland...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken