Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Kereltje wrote:

warriorandweirdo wrote:

Kereltje wrote:
Eventjes neerschrijven wat ik al jaren denk: wat zou Massive Attack een geniale Barnheadliner zijn.


Zou inderdaad prachtig zijn! Hebben zij al tourdata in Europa dat je weet?


Geen officiële data tot dusver. Maar zouden volgens iemand op eFestivals Primavera headlinen.

Ah zo. Goed nieuws… maar… zouden ze überhaupt wel in The Barn willen staan? Dat betwijfel ik.
Is toch de perfecte setting voor hun.
Zet ze daar maar neer tijdens de Kendrick als die er dan toch moet staan.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Kereltje wrote:

warriorandweirdo wrote:

Kereltje wrote:
Eventjes neerschrijven wat ik al jaren denk: wat zou Massive Attack een geniale Barnheadliner zijn.


Zou inderdaad prachtig zijn! Hebben zij al tourdata in Europa dat je weet?


Geen officiële data tot dusver. Maar zouden volgens iemand op eFestivals Primavera headlinen.

Ah zo. Goed nieuws… maar… zouden ze überhaupt wel in The Barn willen staan? Dat betwijfel ik.

Is wel zo'n band die ik onwaarschijnlijk graag in de Barn zou zien, maar waarvan ik eerder verwacht dat ze een festival als Cactus zullen headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Everyknight wrote:

Kereltje wrote:

warriorandweirdo wrote:

Kereltje wrote:
Eventjes neerschrijven wat ik al jaren denk: wat zou Massive Attack een geniale Barnheadliner zijn.


Zou inderdaad prachtig zijn! Hebben zij al tourdata in Europa dat je weet?


Geen officiële data tot dusver. Maar zouden volgens iemand op eFestivals Primavera headlinen.


Ah zo. Goed nieuws… maar… zouden ze überhaupt wel in The Barn willen staan? Dat betwijfel ik.

Is toch de perfecte setting voor hun.
Zet ze daar maar neer tijdens de Kendrick als die er dan toch moet staan.

Zou voor mij dan weer een hartverscheurende keuze zijn. ? Zet die hypothetische Massive Attack maar tegenover een rockband als FF ofzo. Anders is het triphop tegenover hiphop.

We hebben dringend bevestigingen nodig. Vind nog dat we met z’n allen al braafjes en geduldig geweest zijn hier. Maaar (begin) volgende week mag het wel gaan komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.
Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.

Inderdaad. Dat Kraftwerkoptreden uit 2005 staat ook in mijn absolute toplijst van memorabele optredens op Rock Werchter! Samen met Oasis (2009), Blur (2013), Underworld (2011) , het trio The Verve - Neil Young - Moby uit 2008 enz. (zonder echt op te gaan zoeken). En dan heb ik het nog niet over R.E.M. bijvoorbeeld. Eigenlijk kwam, qua memorabiliteit, New Order in The Barn dit jaar goed in de buurt. Het is natuurlijk ook persoonlijk wat een optreden zo memorabel maakt, vooraan staan draagt daar al heel wat toe bij vind ik.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Heerlijk lijstje Everyknight.

Ik voel een ‘beste-RW-shows-ooit’ lijstje opkomen. Ga zelf wel nog ‘maar’ van 2007. En 2013 helaas gemist.

David Byrne 2018
PJ Harvey 2016
LCD Soundsystem 2009
Faith No More 2015
Radiohead 2017
The Cure 2019
The Good The Bad & The Queen 2019
Grinderman 2011
Gnarls Barkley 2008
Nick Cave and The bad Seeds 2018
Beck 2016
Paul McCartney 2016
Them Crooked Vultures 2010
R.E.M. 2008
Justice 2008
Janelle Monae 2019
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Meest memorabele van de edities die ik heb mogen meemaken, denk dat naast van voor staan jong(er) zijn ook bijdraagt:
The Cure 2012,
Oasis 2009,
Grinderman 2008,
R.E.M. 2008,
Kings Of Leon 2011,
Florence + Machine 2012,
Sigur Ros 2008.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Verdikkie. Jullie hebben Oasis nog kunnen zien, zelfs net voordat ze uitelkaar gingen. Ben toch aardig jaloers...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Them Crooked Vultures 2010

Het zijn allemaal prachtige lijstjes. Maar deze ben ik toch wel het meest jaloers op. Gvd wat hebben die mannen een lekker album gemaakt. En alle drie ook nog eens zeer ervaren live artiesten en entertainers. Dat moet fantastisch geweest zijn...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Verdikkie. Jullie hebben Oasis nog kunnen zien, zelfs net voordat ze uitelkaar gingen. Ben toch aardig jaloers…

Grappige is dat dat toen nog niet eens zo bijzonder was. Met Coldplay, Metallica, en KoL op de piek van hun succes voelde Oasis aan als de "minste" headliner.

Sterke show die me zeker en vast bij zal blijven. Maar net als bij Daft Punk heb ik het gevoel dat het deels mythe is, gecreëerd door mensen die het niet hebben kunnen meemaken.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Oasis in 2009 ook in de Heineken Music Hall (nu AFAS Live) gezien, kon je maandenlang kaarten voor kopen. Is nu lastig meer voor te stellen, maar populariteit was toen niet mega inderdaad, ook al deed hun laatste album uit 2008 het niet slecht.

Kan me het moment dat Liam tijdens het outro van I'm The Walrus het publiek ingaat, iemand van de eerste rij om een sigaret vraagt, en vervolgens jaknikkend met ingetogen applaus zijn band aanmoedigt 10 jaar later nog zo goed voor de geest halen. Helaas niet op youtube, wel andere fragmenten van dat optreden. Liam was - zeker voor zijn doen - zeer goed bij stem.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Heerlijk lijstje Everyknight.

Ik voel een ‘beste-RW-shows-ooit’ lijstje opkomen. Ga zelf wel nog ‘maar’ van 2007. En 2013 helaas gemist.

David Byrne 2018
PJ Harvey 2016
LCD Soundsystem 2009
Faith No More 2015
Radiohead 2017
The Cure 2019
The Good The Bad & The Queen 2019
Grinderman 2011
Gnarls Barkley 2008
Nick Cave and The bad Seeds 2018
Beck 2016
Paul McCartney 2016
Them Crooked Vultures 2010
R.E.M. 2008
Justice 2008

Haha, ik kan dit lijstje zo kopiëren-plakken in mijn top-lijst! Stuk voor stuk ongelooflijk sterke optredens waar zeer mooie herinneringen aan vast hangen. De enige shows uit jouw lijst waar ik niet bij was, waren Gnarls Barkley (toen was ik bij Sigur Ros zie ik als ik de line up terug bekijk) en LCD Soundsystem (2009 kan wel niet, ze stonden er in 2007 (maar dan heb ik The Chemical Brothers verkozen) en in 2010 (dan heb ik Green Day verkozen)).

LCD Soundsystem behoort dan ook tot de bands die ik nog nooit gezien heb, en die nog hoog op mijn lijstje staan. Net zoals het hier eerder vernoemde Massive Attack, The Strokes, Dream Theater, Jean Michel Jarre, Suede en, nu ja, Alanis Morissette en Daft Punk. Dit zijn de namen waar ik zo eerst op kom, er zullen er wel nog zijn.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Het zijn allemaal prachtige lijstjes. Maar deze ben ik toch wel het meest jaloers op. Gvd wat hebben die mannen een lekker album gemaakt. En alle drie ook nog eens zeer ervaren live artiesten en entertainers. Dat moet fantastisch geweest zijn…

Vind dat heel vet. Was ook een grote verrassing voor mij. Herinner me vooral het spelplezier van die mannen. Homme behandelde zijn gitaar als een stuk speelgoed waarop hij hem uitleefde.

Goede dag was dat ook op de main. Herinner me nog een feestje met Vampire Weekend in de hitte en Arcade Fire als sub. Was ook de dag waarop Homme, Grohl, Vedder en Arcade Fire, Black Keys volgens de verhalen die backstage BBQ deden samen. Daardoor was de show van PJ toen jammer genoeg echt slecht. Vedder was echt ladderzat.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Bjork in 1998, zij mocht in Werchter afsluiten Ipv The Verve die cancelden. In Torhout deden de beasties dat.
Hoe goed was dat...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ben zelf slechts 3 jaar geweest, maar wil wel een paar hoogtepuntjes delen:

Pearl Jam (2014)
Stromae (2014)
QOTSA//Gorillaz (2018)
London Grammar (2018)
Nine Inch Nails (2018)
Tool (2019)

QOTSA en Gorillaz blijf ik altijd samen noemen, juist omdat de combinatie van die twee shows vlak achter elkaar zo tof was. Groot fan van beide, stond ook de volledige tijd in het voorvak, zelden zo genoten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
wenteldave wrote:
Verdikkie. Jullie hebben Oasis nog kunnen zien, zelfs net voordat ze uitelkaar gingen. Ben toch aardig jaloers…

Grappige is dat dat toen nog niet eens zo bijzonder was. Met Coldplay, Metallica, en KoL op de piek van hun succes voelde Oasis aan als de “minste” headliner.

Sterke show die me zeker en vast bij zal blijven. Maar net als bij Daft Punk heb ik het gevoel dat het deels mythe is, gecreëerd door mensen die het niet hebben kunnen meemaken.
Vond Daft Punk toen echt niet zo goed hoor.
Herinner mij nog dat er toen in de krant stond dat ze de dag ervoor in torhout heel goed waren maar was persoonlijk meer weg van de Chemical Brothers...
Maarja, dat is smaak zeker (moesten ze er dit jaar staan is de kans heel groot dat mijn mening omgekeerd zal zijn)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Bjork in 1998, zij mocht in Werchter afsluiten Ipv The Verve die cancelden. In Torhout deden de beasties dat.
Hoe goed was dat…
Einde jaren 90, begin 2000 toch enkele memorabele Dance afsluiters (vooral in de Cadillac) tent persoonlijk (ook al is dat niet mijn main genre)
Roger Sanchez, Armen Van helden, 2 Many dj's, Maurent Garnier, ....
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
En 2013 helaas gemist.

Zonde dat je die gemist hebt. Ben al een tijd niet meer geweest, maar had in 2013 speciaal een dagkaart voor Blur. Nog steeds misschien wel het beste concert dat ik ooit gezien heb. Waren echt bizar goed
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken