Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

nb1998

Playlistbediener
26 mrt 2018
11
7
Zie net ook dat Greta Van Fleet uitverkocht is in de lotto arena, hen dus misschien ook nog bij de volgende aankondiging, zitten namelijk ook in de buurt die periode dus zie ze wel komen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Everyknight wrote:
Flogging Molly wordt moeilijk nu, dan moeten ze vier data na mekaar spelen. Maar dat doen ze nog eens in hun tourschema, dus helemaal onmogelijk is het niet. Maar ik verwacht het niet meer.

Wolfmother en ook Limp Bizkit lijken inderdaad voor de hand te liggen voor Rock Werchter met de tourdata die nu voorliggen… Beiden het hoogtepunt achter de rug natuurlijk, maar trekken nog steeds veel volk en zorgen voor de gevraagde gitaren. Parkway Drive ook dikke kans.

Flogging Molly speelt de donderdag in Finland en de zaterdag & zondag in Duitsland. Niet onmogelijk, maar dan zie ik het niet gebeuren dat die op de vrijdag naar RW komen.

Die dikke kans voor Parkway drive, ik hoop het, maar verwacht het eigenlijk niet. Zijn die niet een beetje te veel metal voor Werchter?
Als Slayer kan kan alles.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Morgen misschien nog eens een woensdagaankondiging zoals halfweg deze maand?

Met bijvoorbeeld The Chemical Brothers of Tame Impala of Editors of Vampire Weekend?

Hype vraagje, ik heb elke keer nog enorm genoten van Vampire Weekend. Maar echt heel bijzonder zijn die toch niet, plekje eind van de middag Main uiterlijk lijkt mij, niet dan?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Morgen misschien nog eens een woensdagaankondiging zoals halfweg deze maand?

Met bijvoorbeeld The Chemical Brothers of Tame Impala of Editors of Vampire Weekend?

Hype vraagje, ik heb elke keer nog enorm genoten van Vampire Weekend. Maar echt heel bijzonder zijn die toch niet, plekje eind van de middag Main uiterlijk lijkt mij, niet dan?

Akkoord hoor. Maar zeker als de verkoop goed gaat, kan er wel eens een 'kleinere' naam als subheadliner doorgeschoven worden. In een recent verleden waren alt-J, James Blake en The Offspring bijvoorbeeld de één op laatste groep van de dag op mainstage . In het achterhoofd hou ik dat iets als Vampire Weekend of Christine and the Queens misschien verrassend hoog op de affiche kan eindigen. Maar voor hetzelfde geld staan ze gewoon om 17.00u op mainstage of in the Barn hoor.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Joe Jackson 12 july op North Sea jazz. En erworden nog optredens toegevoegd. Ik zou het toe juichen
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Zou het kunnen dat Werchter mss weer eens een weekje niets laat horen omdat er deze week al zoveel wordt aangekondigd? (gisteren Dour en hun eigen TWclassic, vandaag Lowlands, morgen VestiVille) of zou dat geen probleem zijn?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zou het kunnen dat Werchter mss weer eens een weekje niets laat horen omdat er deze week al zoveel wordt aangekondigd? (gisteren Dour en hun eigen TWclassic, vandaag Lowlands, morgen VestiVille) of zou dat geen probleem zijn?

werchter gaat enkel rekening houden met andere livenation evenementen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zou het kunnen dat Werchter mss weer eens een weekje niets laat horen omdat er deze week al zoveel wordt aangekondigd? (gisteren Dour en hun eigen TWclassic, vandaag Lowlands, morgen VestiVille) of zou dat geen probleem zijn?

Nee, zeker niet. Dour en TW Classic worden niet voor niets op een dinsdag gedeeld, ipv het einde van de week. Lowlands staat volledig los van RW (en andere Belgische festivals) en Vestiville is geloof ik niet van LN.

Ben zo goed als zeker dat we vrijdag een serieus pakket krijgen. ?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Na de aankondiging van Lowlands kunnen we wat namen afstrepen die ook pukkelpop gaan doen, lijkt me. O.a. Tame Impala, Prodigy, The National, Twenty One Pilots...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Na de aankondiging van Lowlands kunnen we wat namen afstrepen die ook pukkelpop gaan doen, lijkt me. O.a. Tame Impala, Prodigy, The National, Twenty One Pilots…
Ik denk dat het wel meevalt. TOP kon sowieso al niet op Werchter ivm tourdata maar voor de rest ligt er nog veel open. Bijvoorbeeld Tame Impala is zowel in juni als augustus in Europa, die LL aankondiging verandert daar niet zo veel aan.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Cage The Elephant brengt morgen hun nieuwe single uit. Ik weet dat ze er in 2017 nog stonden, (om 1 uur in de barn, vond ik echt te gek voor woorden, geweldig optreden ook) en zijn voorlopig enkel nog maar aangekondigd als headliner (naast Tame Impala, Beck en Incubus) op Shaky Knees op 5 mei. Lijkt me ook nog wel een band die kan komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Vampire Weekend kondigde vandaag zijn Amerikaanse tour aan, zitten tijdens Pukkelpop in de VS: https://consequenceofsound.net/2019/01/vampire-weekend-announce-2019-north-american-tour/

Opschrijven voor Rock Werchter dus.

 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Cage The Elephant brengt morgen hun nieuwe single uit. Ik weet dat ze er in 2017 nog stonden, (om 1 uur in de barn, vond ik echt te gek voor woorden, geweldig optreden ook) en zijn voorlopig enkel nog maar aangekondigd als headliner (naast Tame Impala, Beck en Incubus) op Shaky Knees op 5 mei. Lijkt me ook nog wel een band die kan komen.

Cage The Elephant zou een erg mooie toevoeging zijn aan het affiche. Ze speelden inderdaad veel te vroeg in The Barn in 2017, maar hierdoor konden wij wel lekker vooraan staan en los gaan bij het optreden. Wat een heerlijk begin van die festivaldag was dat en één van mijn hoogtepunten van Werchter 2017.

Vampire Weekend is ook zeker welkom.

Hoe groot schatten jullie de kans in dat The Chemical Brothers na P!nk de donderdag zullen afsluiten, of überhaupt op het affiche zullen verschijnen? Ik vond hun show op Werchter 2015 toch wel erg fijn!!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Zottegem komt met Limp Bizkit, Live, Midnight Oil, Arsenal en Boef. Vooral Limp Bizkit en Live lijken me hierdoor wel afgeschreven voor Werchter. Arsenal zie ik als Belgische band op enkele andere Belgische festivals staan deze zomer, maar lijkt me ook eerder niet voor Werchter dan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Rock Torhout wrote:
Vooral Limp Bizkit en Live lijken me hierdoor wel afgeschreven voor Werchter.

Praise the lord. RW is punten aan het verdienen bij mij.

Begrijp de limp bizkit haat eigenlijk niet echt, blijft nog steeds een steengoeie liveband voor mij. We kunnen discussieëren over genres, over fred durst maar muzikaal heeft limp bizkit er altijd gestaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Volgens mij hoeven we nog niet snel bang te zijn voor K-pop op Werchter, met deze prijscategorie...

https://3voor12.vpro.nl/update~cb163ab5-2cac-4f09-b321-e98fbdaaa568~astronomische-prijzen-bij-k-pop-rookie-act-blackpink-in-afas-live~.html
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken