Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.523
4.852
Bas Gerrits wrote:
Catfish and the bottlemen heeft zowel eind mei als eind juli een los concert aangekondigd. toch wel wat tijd verschil met werchter maar zou me heel vet lijken

Die heb ik eigenlijk voor BKS staan, stonden ze al eens eerder. ?

Het één sluit het ander niet uit.
 

boogiewood

Playlistbediener
2 feb 2017
12
0
Als we allemaal wat wachten met tickets te kopen, dan gaat het programma er alleen maar beter op worden. Vorig jaar ook : schitterende headliners bekend maken en dan afwachten en zien dat de verkoop als een trein loopt, en vanaf dan geen enkel financieel risico meer nemen. De wei zit toch vol. Afwachten en de organisatie forceren om nog wat extra lekkers aan te kopen is de boodschap :).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.391
3.412
Ik denk niet dat de mensen die het programma samenstellen veel rekening houden met de kaartverkoop. Sowieso liggen alle grote namen al grotendeels vast dus daar zal niet veel meer aan veranderen. Ik herinner me ook dat we vorig jaar op het einde nog 2 namen gingen krijgen en uiteindelijk kregen we enkele weken later nog een hoopje extra openingsacts dus dat RW zou besparen omdat de dag toch uitverkocht is, is niet echt waar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Er wordt uiteraard rekening gehouden met kaartverkoop, maar het meeste ligt natuurlijk al vast. Bovendien kopen mensen ook kaarten met een bepaalde verwachting, als je die niet waarmaakt krijg je het de jaren daarna moeilijk omdat je het vertrouwen geschaadt hebt.

Kijk bijvoorbeeld naar Lowlands, dat altijd uitverkocht voordat er een naam bekend was, totdat de lineup ging tegenvallen en het opeens veel langer duurde. Anders zouden gelijksoortige festivals, zoals Glastonbury en Hellfest, nooit hun best hoeven doen op een lineup omdat ze toch al uitverkocht zijn. Dat kun je een jaar doen en daarna komt er niemand meer...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.807
12.528
Iemand die werkt bij Sanadome in Nijmegen wist te vertellen dat daar op 11 juli een hele grote naam wordt verwacht in het Goffertpark. Zal dat de vrijdag headliner van RW worden? U2? Stones? Wat zou het anders nog kunnen zijn?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Iemand die werkt bij Sanadome in Nijmegen wist te vertellen dat daar op 11 juli een hele grote naam wordt verwacht in het Goffertpark. Zal dat de vrijdag headliner van RW worden? U2? Stones? Wat zou het anders nog kunnen zijn?

Ach ja kan vanalles zijn natuurlijk. Een grote naam hoeft niet per se een festival headliner te zijn natuurlijk, Ariana Grande is ook een grote naam. Mocht het wel U2 zijn dan verwacht ik hen ook niet op festivals, die zullen wel een arena tour doen. En Stones hoop ik oprecht dat Werchter daar niet aan begint.

Denk nog steeds dat de overige headliners en afsluiters uit het poultje al bekende festivalnamen plus AM gaan komen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Iemand die werkt bij Sanadome in Nijmegen wist te vertellen dat daar op 11 juli een hele grote naam wordt verwacht in het Goffertpark. Zal dat de vrijdag headliner van RW worden? U2? Stones? Wat zou het anders nog kunnen zijn?

Muse? Aangezien ze al op tour zijn rond die tijd en in Nederland niet meer op een festival gaan staan
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.344
Joslittel wrote:
Iemand die werkt bij Sanadome in Nijmegen wist te vertellen dat daar op 11 juli een hele grote naam wordt verwacht in het Goffertpark. Zal dat de vrijdag headliner van RW worden? U2? Stones? Wat zou het anders nog kunnen zijn?

Muse? Aangezien ze al op tour zijn rond die tijd en in Nederland niet meer op een festival gaan staan

Dit gaat volgens mij toch om The Rolling Stones die een aantal dagen daarna dan op TW Classic staan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Dat ze de headliners nog niet kunnen/mogen of zelfs willen aankondigen kan ik nog begrijpen. Maar waarom geen sub- en/of coheadliner of zelfs kleinere namen.

Eerst werd Gorillaz bekend gemaakt en dan QOTSA, toen bleek dat QOTSA op dezelfde dag als Gorillaz speelde was iedereen laaiend enthousiast.
Stel nu dat ze vrijdags bvb. The XX en Arctic Monkeys hebben lijkt het me slimmer om nu al The XX bekend te maken en als dan binnen een paar weken Arctic Monkeys voor diezelfde dag word bekengemaakt gaat dit ook in de smaak vallen.

Ik denk dat het effect van een paar leuke kleine namen + dan een headliner erbij een groter WAUW effect heeft dan eerst de headliner bekendmaken en dan wat kleine namen.

Ik wil stilaan toch wat meer (kleinere) namen. Dat die headliners nog even op zich laten wachte oké maar geef ons dan toch ten minste wat mindere namen.

Daarom hoop ik nu vrijdag (voor de kerstvakantie) nog een pakketje, al vrees ik ervoor:
Kasabian, Tame Impala, Alice In Chains, Sampha, FIDLAR graag!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.523
4.852
Een pakketje namen onder de kerstboom zou fijn zijn, maar ik ben bang dat we nog weken (een maand) moeten wachten.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.317
1.175
Daarom hoop ik nu vrijdag (voor de kerstvakantie) nog een pakketje, al vrees ik ervoor:
Kasabian, Tame Impala, Alice In Chains, Sampha, FIDLAR graag!

het is de warmste week van studio brussel, ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 aankondiging werd gedaan in de warmste week.
daarna is het kerstvakantie, dus ik gok pas ten vroegste de week van 9 januari
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.888
9.844
Ik denk ook wel dat RW niet te lang stil zal blijven. Nu, in de eerste week na nieuwjaar zullen ze nog niets delen aangezien StuBru nog niet hun 'normale'
programmatie aanvat, maar heel kort daarna gaan ze wel in gang schieten. Vanaf maandag 8 jan dus, uiteindelijk ook nog maar 3 weekjes van ons verwijderd.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Maar dan is de lichting namen voor Nieuwjaar toch maar heel pover. Ik vind het vooral vreemd dat je begint met aankondigen half november, op 1 december nog maar een 4e naam geeft en dan anderhalve maand wacht om nog iets van je te laten horen. We zullen zien, maar het blijft angstig stil, dus ik weet 't zo niet ...
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Maar dan is de lichting namen voor Nieuwjaar toch maar heel pover. Ik vind het vooral vreemd dat je begint met aankondigen half november, op 1 december nog maar een 4e naam geeft en dan anderhalve maand wacht om nog iets van je te laten horen. We zullen zien, maar het blijft angstig stil, dus ik weet ’t zo niet …

je meest memorabele concert, Tool in de Brabanthal in leuven! Ik was daar ook! Damn, dat was fantastisch
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
zou het zo kunnen zijn dat men wacht met name omdat ze nog niet weten of tw classic door gaat .
stel dat ze daar al wel een ariest <stones> voor hebben geboekt maar het niet door gaat ivm verguningen de burgemeester wil geen 4 weken achter elkaar.
dat men gaat schuiven met die artiesten .
dit zou kunnen verklaren waarom men nog niet met namen komen,tot ze zekerheid hebben .
is maar een theorie hoor niet te seruis nemen.
 

sjon

Nieuw lid
18 dec 2017
1
0
Interview Oscar and the Wolf in Soundz nr.6 2017.
Als de interviewer de waarheid schrijft zou de zondagafsluiter na Nick Cave wel eens Oscar kunnen zijn.
Quote uit interview: “In 2018 gaan we Rock Werchter afsluiten. Dan sta ik echt voor megaveel volk. Dat gaat mijn grootste show ooit worden.”
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.391
3.412
Interview Oscar and the Wolf in Soundz nr.6 2017.
Als de interviewer de waarheid schrijft zou de zondagafsluiter na Nick Cave wel eens Oscar kunnen zijn.
Quote uit interview: “In 2018 gaan we Rock Werchter afsluiten. Dan sta ik echt voor megaveel volk. Dat gaat mijn grootste show ooit worden.”

Oh nee, laat dit alstublieft niet waar zijn... Heb je toevallig een link/foto van het interview? Ik wil dit niet geloven voor ik het met mijn eigen ogen zie.

Of heeft hij het over Boutique? Waarschijnlijk niet want dan zou hij afsluiten na Bruno Mars.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
sjon wrote:
Interview Oscar and the Wolf in Soundz nr.6 2017.
Als de interviewer de waarheid schrijft zou de zondagafsluiter na Nick Cave wel eens Oscar kunnen zijn.
Quote uit interview: “In 2018 gaan we Rock Werchter afsluiten. Dan sta ik echt voor megaveel volk. Dat gaat mijn grootste show ooit worden.”

Oh nee, laat dit alstublieft niet waar zijn… Heb je toevallig een link/foto van het interview? Ik wil dit niet geloven voor ik het met mijn eigen ogen zie.

Of heeft hij het over Boutique? Waarschijnlijk niet want dan zou hij afsluiten na Bruno Mars.

Oh mijn god, laat ons hopen dat het inderdaad om Werchter Boutique gaat. :eek:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken