Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.953
525
mattman wrote:
Opgetelde lijst van alle Festileaks stemmers:

20. SONS
19. Ben Howard
18. Alice in Chains
17. London Grammar
16. Fleet Foxes
15. Vince Staples
14. Jack Johnson
13. Snow Patrol
12. Jack White
11. Post Malone
10. The Killers
09. Franz Ferdinand
08. Nine Inch Nails
07. Anderson .Paak & The Free Nationals
06. Arctic Monkeys
05. Queens Of The Stone Age
04. Gorillaz
03. Nick Cave and The Bad Seeds
02. David Byrne
01. Pearl Jam


Ik vind dat de Arctic Monkeys nog redelijk hoog staan. Zelfs nog boven Anderson. Paak…


Mij valt vooral op dat The Killers nog zo hoog staan, aangezien ze overal waar ik wat lees met de grond gelijk gemaakt worden zo ongeveer. Zo blij dat ik daar niet heen ben gegaan ook…
Killers is wel hate it or love it gebleken ja. Voor mij was het vooral het eerste. Voor het eerst in 9 jaar Werchter dat ik bij een headliner eerder ben weggegaan. Maar ik hoor ook wel wat mensen die het wel een heel vermakelijke show vonden. Smaken verschillen, zullen we maar weer eens zeggen... ;-)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.311
5.774
Erg leuk om iedereens verslagen te lezen trouwens! Ik heb zelf deze ronde niet zoveel inspiratie ook in de pen te klimmen, en bovendien zijn de meeste shows die ik heb bezocht al uitvoerig door jullie beschreven. Weinig aan toe te voegen, vaak gelijksoortige ervaringen. Verder was een groot deel van mijn weekend hoe lekker het klikte met de groep waarmee ik was, en perfecte camping chillings. Maar dat leent zich niet echt voor een uitgebreid verslag :wink:

Hier nog een paar korte toevoegingen/reacties op jullie verhalen:
- Erg leuk om te lezen dat Steven Wilson de hype hier op het forum ook voor nieuwe fans waarmaakte. Voor mij stond de show erg in de schaduw van zijn eigen headlineshow, want al speelde de band magistraal, het was toch wel erg kort. Maar zeker een goede manier om kennis te maken!
- Bij Gorillaz was ik juist erg te spreken over de Kids With Guns/Eden Hazard improvisatie, in tegenstelling tot @joslittel. Het was een lekkere losse show, Gorillaz zijn een band die je niet al te serieus moet nemen, en Damon Albarn had er zelf onwijze lol in. Dan voegen dat soort unieke momentjes alleen maar toe aan de ervaring van een show. Voor mij vergelijkbaar met het Spiderman moment bij QOTSA :)
- Waar ik mij dan weer behoorlijk aan stoorde was het voetbal. Geschreeuw en gejuich bij Ben Howard omdat er tweemaal gescoord werd, voor sommige artiesten zou die golf van euforie een cadeautje zijn maar het paste totaal niet bij Howard's intieme setlist. Ga dan gewoon voetbal kijken. Niettemin een knappe sfeer neergezet, ik heb erg genoten. Ook Hannah Reid wist duidelijk niet wat ze aan moest met die voetbal gekte, maar pakte het wel op een hele charmante manier op. En met haar stem pakte ze sowieso het hele veld in, dus daar was het minder erg. Maar in zijn algemeenheid vond ik het erg afleiden van de muziek.
- Byrne won mij last minute toch over, zou eigenlijk naar Eels gaan. Compleet omver geblazen, wat een show. Inderdaad een van de shows waar je bij moest zijn dit weekend, zoals Yannick @shotgvn al zegt. Anderson Paak. helaas niet gezien dus kan ik niks van zeggen.
- En dan als laatste wat ik gemist heb maar graag had willen zien, zeker na reacties op dit forum: The White Buffalo, Anderson Paak., MGMT, Fleet Foxes, IDLES, en Nick Cave van een spot vooraan in plaats van halverwege achteraan het veld op komen :roll: (en inderdaad f*ck praters bij stille nummers). Maar goed, volgende keer beter! Was wel ontspannen zo, niet constant van act naar act rennen. Top 10 van wat ik wel gezien heb, al eerder gepost!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ik vond het een goede show van The Killers, maar ik ben ook wel redelijk fan geweest van die band.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Spijtig om te lezen dat zo veel mensen hier IDLES hebben gemist. Gelukkig werden we wel beloond door een prachtige show van David Byrne.
Wat me ook opvalt is de hoeveelheid headliners in de toplijstjes hier. Werchter slaat hier toch wel een homerun. Bijna alles werd door iedereen goed onthaald (behalve The Killers en Nick Cave die een beetje verdeelde).

Na Byrne maar, ja je raad het al, weer wat gaan eten om daarna richting Klub C te trekken waar Rone (*** 1/2) echt een heerlijke experimentele techno set aan het spelen was. Hij bracht volgens mij alles live en ondanks het vrij ondankbare uur (zet zoiets alstublieft later op de avond) bracht hij een heerlijke show.

Tof dat er nog iemand naar Rone is gaan kijken. Na Byrne was onze groep nogal overweldigd dus we wilden even rusten maar uiteindelijk toch geen spijt gehad van Rone. De tent stond maar halfvol maar zowel Rone als het publiek waren echt aan het genieten. En zoals je nog zei, Werchter mag gerust meer van dit soort dingen boeken!

1. Pearl Jam (*****)
2. David Byrne (*****)
3. Gorillaz (*****)
4. London Grammar (*****)
5. Queens Of The Stone Age (**** 1/2)
6. Nick Cave & The Bad Seeds (**** 1/2)
7. Anderson .Paak & The Free Nationals (**** 1/2)
8. Jack White (**** 1/2)

Leuk, elke dag een 5 sterren en 4,5 sterren concert. Toont toch aan dat er elke dag wel genoeg interessante dingen te zien waren.


Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
[...]

Mij valt vooral op dat The Killers nog zo hoog staan, aangezien ze overal waar ik wat lees met de grond gelijk gemaakt worden zo ongeveer. Zo blij dat ik daar niet heen ben gegaan ook…

Killers is wel hate it or love it gebleken ja. Voor mij was het vooral het eerste. Voor het eerst in 9 jaar Werchter dat ik bij een headliner eerder ben weggegaan. Maar ik hoor ook wel wat mensen die het wel een heel vermakelijke show vonden. Smaken verschillen, zullen we maar weer eens zeggen…
1f609.svg

Bij ons in de groep waren er ook enkele enthousiaste mensen ('Samen met David Byrne het beste van dit weekend'). Ik denk dat het uiteindelijk niet echt een slechte headliner was voor Werchter, ondanks de reacties hier op het forum.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
164
85
Woensdag in de ochtend al gearriveerd op camping Klokkeberg.
Vouwwagen en partytent opzetten, stroom regelen, fietsen halen bij fietsboerke Jos, boodschappen doen en afgesloten met een BBQ en veel bier.

Donderdag al erg optijd richting de wei met in het achterhoofd de lange rij van vorig jaar bij de ingang en de kluisjes.
Ingang was geen probleem en de kluisjes net zo min. Dus om 12:30 stonden we met ons eerste pintje op de wei.

- Rival Sons; aardig maar pakte niet echt. Goed half uur gekeken daarna door naar:
- Gang of Youths; fijne muziek, goed gebracht al doet de frontman wel heel erg zijn best.
- In the Barn blijven hangen voor Steven Wilson; Van opera naar disco naar metal naar rock. Vanalles! Vooral het nummer met het filmpje van de suïcidale man op de achtergrond vond ik erg goed! Blij dit gezien te hebben, al zal ik het thuis niet snel gaan luisteren.
- Black Rebel Motercycle Club: Mwah...begon lekker, kakte daarna volledig in. Alsof ze een verplicht nummertje opvoerden.
- Alice in Chains; Van een afstandje staan kijken. Lekker staan genieten van de heerlijke grunge nummers.
- Vince Staples; we werden hiermee naar toe genomen door mijn zusje. Erg gaaf! Heb me erg goed vermaakt. Enthousiast (jong) publiek ook.
- Queens of the Stone Age; BAM eerste topper van het weekend. Josh had er veel zin in. Alle nummers werden rete strak gespeeld. Benieuwd of spiderman nog leeft...
- Gorillaz; Misschien wel mijn topper van dit jaar! Het hele concert als een gek staan dansen en meezingen. Damon Albarn snapt hoe je zo'n grote wei bespeeld. Van top tot teen staan genieten.
Na wat kip van het spit weer richting de camping gefietst. Douchen, biertje en te bed.

Vrijdag wat langer op de camping gehangen en daardoor Wolf Alice en Sam Fender gemist.
Wel erg goede plekken opgezocht voor:
- Curtis Harding; heerlijke oude soul. Soms rustig, soms swingend. Fijn optreden met mooie sfeer.
- The White Buffalo; waar ik al bang voor was: de slope stond al vol met Belgie supporters. Begrijpelijk, maar heb dan in ieder geval het fatsoen om je muil te houden tijdens een concert ipv er volle bak doorheen lopen te zingen en schreeuwen. The White Buffalo bracht des al niet te min goede nummers. Ik moet Sons of Anarchy gaan kijken.
- London Grammar; plekken tegen de hekken van het voorvak aan. Ontroerend mooi. Wat kan Hannah Reid zingen zeg. En dan ook nog eens zo'n voorkomen hebben. Verliefd...
- The Killers; Vroeger hun cd's kapot gedraaid. Ik vond het dus ook een erg leuk optreden. Vanaf Somebody told me non stop staan springen. Snap wel dat andere hier het niets vonden. Dit was jeugdsentiment voor mij. Mr. Brightside zal niet snel vergeten worden.

Zaterdag vroeg op de fiets gestapt voor;
- Millionaire; Goed wakker geschud door deze mannen. Heerlijk!
Daarna met onze seat-zack een schaduwplekje bij de North West Walls opgezocht en daar 1,5 uur chillen.
- Stereophonics; laatste halfuurtje van mee gepakt. Goed, leuke liedjes. Niet meer, niet minder.
Daarna biertje in de Apero gedaan en kwartiertje voor tijd naar the Barn voor
- MGMT; NIET DUS! Rode kruizen. fuckzooi. Maar goed, aanpassingen van plannen, door naar the Slope voor:
- Faces on TV; Ik ben fan van Balthazar, Warhaus, J. Bernardt dus dit ging er goed in. Heel fijn optreden. Mogelijk in november weer in Eindhoven.
- Jack White; Overweldigende portie gitaarherrie! Heerlijk.
- Pearl Jam; dit was mijn 7e x PJ. En wederom omver geblazen. Ze kozen voor een wat hardere set om zo de stem van Eddie wat te ontzien had ik het idee. Een aantal uithalen haalde hij niet. De band en de speciale momenten (Imagine, Kick Out The Jam) maakten dit meer dan goed.

Is het potverdomme alweer zondag. Nog maar 1 dag genieten en het is al weer gedaan.
- Kaleo; mweh, exact zoals op cd, mooiboy, gladjes.
- IDLES; van begin tot eind met een grote lach staan mee springen en zingen. Heerlijke gasten.
- EELS; Dit was een moeilijke beslissing; Byrne of Mr. E.? Toch gekozen voor Mr. E. Erg blij deze gasten gezien te hebben. Mooie humor, fijne muziek. Had het idee dat ze voor een redelijk harde set hadden gekozen. Of spelen ze live altijd wat harder?
- Noel Gallagher; Vanaf de zijkant op het gras bekeken en beluisterd. Lekker meebleren. Al had Noel helaas niet zo veel zin in praten deze keer. Eindigen met het volkslied van Frankrijk(all you need is love) vond ik geniaal.
- Naar voren want we wilden persee goede plekken voor Nick Cave & the Bad Seeds. Gelukkig totaal geen last gehad van praters. Wat-een-optreden!! Hij greep me vast en liet meer los. Die 1,5 uur was binnen een kwartier gedaan voor mijn gevoel. Hij heeft er een nieuwe die-hard fan bij. 3 dagen erna nog steeds van ondersteboven.
- Arctic Monkeys; Wat een droog, saai middenstuk zeg. Alex Turner mag van mij ook wel eens van zijn sokkel vallen. Arrogante vent. Wat een verschil met bijvoorbeeld Eddie Vedder zeg. Ik had me veel meer voorgesteld van mijn eerste AM concert. Jammer.

Top 5:
1. Nick Cave & The Bad Seeds
1. Gorillaz
3. London Grammar
4. Pearl Jam
5. QOTSA

Verder dikke pluspunten voor de hele organisatie en het weer!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Als je leest over dat soort figuren bij Cave die hun kankerbek niet kunnen houden, zou je spontaan willen blijven bij AM en er dan bij hen opzettelijk doorheen schreeuwen.

Maar fijn geschreven!

Ja maar echt! Ik werd er heel gestoord van! Nou kwam ik ook vpor AM, maar Cave was toch echt e belangrijker, en ik kwam er maar niet in door kutpubliek om mij heen
 

daanjo

Playlistbediener
1 nov 2017
22
0
Wij hadden ook extreem last van mensen die gewoon hard aan het praten waren tijdens Nick Cave. Ga dan ergens anders staan denk ik dan of heb respect en ben gewoon stil tijdens de nummers
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
– Bij Gorillaz was ik juist erg te spreken over de Kids With Guns/Eden Hazard improvisatie, in tegenstelling tot @joslittel. Het was een lekkere losse show, Gorillaz zijn een band die je niet al te serieus moet nemen, en Damon Albarn had er zelf onwijze lol in. Dan voegen dat soort unieke momentjes alleen maar toe aan de ervaring van een show. Voor mij vergelijkbaar met het Spiderman moment bij QOTSA
1f642.svg

Grappig dat je deze er uithaalt. Ik kwam er dus pas bij de reacties hier achter dat Eden Hazard blijkbaar een Belgische voetballer is, ik begreep er echt geen reet van waar hij het over had. Ik heb echt niets (meer) met voetbal. Nu ik weet dat het een Belgische voetballer is, is deze actie wel wat meer in waarde gestegen. Leuke improvisatie richting de Belgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.549
Omdat ik nog één dagje vrij heb en omdat het er anders nooit van zal komen, heb ik nu maar mijn verslagje getikt.

De donderdag kwam wat traag op gang, om eerlijk te zijn. Maar dat verwachtte ik ergens ook wel. Op papier veel grote acts, maar net niet de acts waar ik mega fan van ben. Op dat heerlijke headlinerduo na natuurlijk. Ik zag een heel pover Rae Sremmurd een showtje opvoeren die niet-hiphop minnende fans (80% van het RW-publiek?) niet bepaald over de streep zal getrokken hebben. Steven Wilson (lekker contrastje!) kon me soms wél raken, maar de energie reikte niet tot aan de plek waar wij in die megegigantiseuzeske Barn stonden. Pariah was wel erg mooi. Daarna een stuk van Black Rebel Mororcycle Club gezien. Stoere mannen en vrouw, maar ik vond/vind hun geluid te… volgesmeerd om er écht van te genieten. Ook het stukje Alice In Chains viel me wat tegen. Ik heb zelf weinig met grunge en die periode, maar dan nog vond ik de band heel routineus overkomen. Ik weet dat die zwaarte een beetje hun ding is, maar iets meer spelplezier mocht wel. Na een wél heel overtuigend Vince Staples (kijk Rae Sremmurd, zo kan het ook!) aangesloten bij Queens Of The Stone Age. Ja! Yes! Heerlijke show van de rosse reus en zijn bende. De onnozele grijns van Homme sprak boekdelen: QOTSA had nog eens een festivalweide in hun binnenzak. Ik weet dat niet elke passage van deze band mega memorabel is, maar deze stak er wel bovenuit denk ik. Goede setlist ook. En dan kwam Gorillaz nog. Van de woestijn in de VS naar de uber-Engelse binnenstad. Damon Albarn is wat kilootjes aangekomen, maar een goede stem moet in het vet liggen. Hij was zijn meerserlijke zelve, en zijn band maakte echt indruk. Waarom heeft élke band geen achtergondzangkoor als deze. En ik was aan het dansen! En ik dans nooit. Al zal het de komende dagen nog een paar keer voorvallen. :)

Vrijdag was op papier al een mindere dag, en dan kwam de voetbal er nog bij. Is dat even anders uitgedraaid. Hij begon al mooi met een meeting van enkele FL-staff leden. Topvolk! Jammer dat ik daardoor niet meer tot aan de forum meetup geraakt ben… De eerste act die ik écht zag (een flard Wolf Alice en Air Traffic op de achtergrond reken ik niet mee) was Curtis Harding. Was genieten. Goeie performer en entertainer. Funky en soul-y. Verrassing van de dag was misschien wel Angus & Julia Stone die hun nummers toch net dat beetje extra geven op het podium. Mooie visuals ook. Wat volgde was een gigantische leegloop van het main-veld, op de tonen van Snow Patrol. En het lag niet eens aan Snow Patrol. Goeie kans om weer terug in die Barn te kruipen voor Ben Howard, samen met 20.000 andere mensen. Zo mooi. Z’n laatste album is maar half bij mij binnen gesijpeld, maar na dit optreden ben ik er nog meer van overtuigd dat de Ben nog aan het pieken is. Ben scoorde bijna even hard als de Duivels die ik na deze show nog een stuk zitten bekijken heb. Goeie timing. De Vloek Van Werchter is gebroken! En een nog betere timing: Anderson .Paak er vlak na. Wat een explosie van energie hing er in die zaal zeg. Paak wist er wel raad mee: hij dirigeerde de volle Barn als geen ander met zijn geweldige nummers en aanstekelijk enthousiasme. En een beer van een toetsenist/gekke stemmetjes man. Heerlijk hoogtepunt. The Killers konden hier niet aan tippen, nee. Een gastdrummer die niet kan drummen en bizarre pauzes zaten hun set een beetje dwars. Maar al bij al wil ik wel positiever zijn dan de meesten hier, want hun set was ook vaak erg aanstekelijk. Oude nummers blijven leuk. En een paar nieuwe ook. Alleen jammer van die iets te gladde mormoon als frontman…

Zaterdag begon stevig met een streepje Millionaire, die al even bezig waren toen we kwamen aandraven. De rammelrock ging verder bij The Breeders, een band die van slordigheid hun handelsmerk maakte. Het had iets charmants, die frontvrouwen die maar bleven glimlachen ondanks (of net door) de ontstemde gitaren. “stop tuning, i’ts going to be a mess anyway!”. Cannonball is trouwens bekender dan ik dacht bij het publiek. Dan was het tijd voor de double Jack (klinkt als een McDonalds burger), waarbij de eerste Jack, Johnson, me beter meeviel dan verwacht. Frisse, doodeenvoudige ‘pling plong’- liedjes die op een charmante manier gebracht werden. En dankzij cameos van een melodica, accordeon en Eddie Vedder zat er toch nog genoeg variatie in z’n setje. Jack White was andere koek: potige balzak-rock die alle kanten opging. Heerlijk. En White was weer lekker neurotisch, waardoor alles een ‘opvoering’ sfeertje kreeg. “God knows the sun and me don’t get along”. Goeie songkeuze ook, met Icky Thump als vet(tig) hoogtepunt. En Pearl Jam? Die waren op dreef. Ik moet bekennen dat ik niet de grootste PJ-fan ben maar dit was gewoon echt heel goed. En Vedder is een man die wel respect afdwingt. Mooie, simpele showlichten ook.

En toen kwam zondag. Die prachige zondag. Die begon voor ons met het prachtige net-geen-tienermeisje Sigrid, die ons een meel leuke set serveerde. Vol sterke nummers en een heel leuke energie in de tent. Maar na deze jongste act van de dag, naar de oudste mens op de lineup. Of beter: halfgod. Want man man man, David Byrne maakte me daar even een indruk zeg. Grote meneer. Die Barn danste zich gek op die ritmische Talking Heads en solonummers. Beter dan dit wordt een concert niet. En al zeker het concert van Noel Gallagher niet, die me toch wel teleurstelde. Ja, ik weet dat deze man niet houdt van franjes maar een zinnetje zeggen tegen zijn publiek mag toch wel. Alleen voor de Oasis nummers sprong het publiek (een beetje) recht. Spijtige zaak, gemiste kans. Dan liever Nick Cave en zijn Bad Seeds. Toegegeven: de man in mijn avatar was minder dan laatst in het Sportpaleis. Minder échte fans, minder speelminuten, meer licht. En ook toegegeven: het allereerste nummer, Jesus Alone, was allesbehalve raak. Maar ik vond het mooi om te zien hoe Cave per song meer zieltjes won. Van een harder-dan-hard From Her To Eternity over een kwetsbaar Girl In Amber tot een Weeping Song waarin Cave een fan deed smelten door alleen maar een knuffel te geven. Tegen het einde van de set stonden we met duizenden met mij de hemel weg te duwen. Prachtig moment, ijzersterke show weer. (Ander klein leuk momentje: de vrouw die spontaan ‘doodviel’ op het podium toen Cave Hilly Billy neerschoot in Stagger Lee.). Na Cave kregen we nog een leuk nagerecht in de vorm van Arctic Monkeys, maar ik was al zo voldaan van al het moois dat ik al gezien heb, dat ik de show van veraf meegevolgd heb. Strak setje, knap gespeeld, maar ook wel redelijk ‘gewoontjes’. Misschien is not done om dit te zeggen maar ik vind dat hun oude nummers niet meer passen in hun set, en bij het soort band die ze nu zijn. Zo’n Teddy Picker was als een tang op een varken.

Een top 15-tje? Een top 15-tje!

1. David Byrne
2. Nick Cave & The Bad Seeds
3. Anderson .Paak
4. Gorillaz
5. Queens Of The Stone Age
6. Ben Howard
7. Pearl Jam
8. Sigrid
9. Jack White
10. Vince Staples
11. Angus & Julia Stone
12. The Killers
13. Curtis Harding
14. Arctic Monkeys
15. The Breeders
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
ik koos nog een betere stek om een van de meest charmante rappers in the game te gaan zien. Post Malone (****) speelde voor een gigantisch volle Barn een dijk van een set met de ene hit na de andere hit. Dat Posty nog wat jetlagged was (stond vorige week nog in Los Angeles) was wel duidelijk toen hij ons begroette met ‘Good evening ladies & gentlemen, how are you all doing tonight?’, maar dat vergeef ik ‘m wel. Better Now, Pyscho, rockstar, White Iverson.. Ze passeerden allemaal de revue. Haalde tussendoor ook nog even z’n gitaar boven om Stay akoestisch te brengen en nog meer zieltjes voor zich te winnen. Z’n zegetocht sloot hij dan ook op gepaste wijze af met Congratulations, voor alle twijfelaars weet je wel.

Dit doet me deugd. Als ie niet meer aangekondigd wordt voor Lowlands moet ik wel huilen denk ik.

Jezus, wel een flink aantal lange verslagen hier deze keer. Uit de rescencies blijkt wel dat dit echt een topeditie is geweest waar zeker de grote namen shinende met hier en daar een kleine verrassing.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
894
305
Er staan twee filmpjes op Dumpert, maar daar zie ik behalve de bekertjes niets anders door de lucht vliegen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Rock Werchter 2018: Dag 2

Heerlijk geslapen na 44 uur zonder slaap, die 8 uur had ik wel even nodig. Maar vroeg genoeg wakker om op tijd op de weide te zijn en ik was dus om half 1 met bakje koffie weer present.

De nieuwe tribune aan de achterkant meteen even geprobeerd bij Dermot Kennedy (*). Tribune goedgekeurd, artiest niet. Saaie en typische singer-songwriter in mijn ogen. Niet afgekeken maar naar die andere singer-songwriter gegaan, Isaac Gracie (***). Goede stem, leuke nummers, sympathieke uitstraling. Hier zit zeker potentie in om uit te groeien. Ook lekker wat afwisseling in de set. Moet nog een paar sterkere nummers schrijven om de zwakkere eruit de laten. Leuk dat hij ook nog in september hij op Tuckerville staat. Daarna naar Mainstage, niet voor Air Traffic maar de festieleaks meeting. Erg gezellig gehad ondanks de iets kleinere opkomst. Toch kennis gemaakt met Yannick, Dr. hannibal en Joslittel.

Naar the Slope voor Wolf Alice (***1/2). Hier begon waar ik voorhand ook al over klaagde, acts op het verkeerde podium. Deze band verdiende toch vroeg op main of een uurtje in the Barn. Gehele veld stond vol en 35 minuten voelde echt als veel te kort. Ze hebben geen eens tijd gehad voor Moaning Lisa Smile. Wel een lekkere gevarieerde set met zowel de hardere nummers (Yuk Foo is bijvoorbeeld zo'n heerlijke knaller) als de rustigere nummers (Beautifully Unconventional). Afsluiter Giant Peach was ook dikke prima. Terug naar the Barn aangezien wij het idee had dat die plek achterin een ideale plek zou zijn voor First Aid Kit (***1/2). Al zittend gekeken naar een folk county pop optreden waarin de nieuwe nummers telkens een hoogtepunt bleken. Opvallend dat ze het er maar bij 3 van speelden. Cover van Kate Bush en natuurlijk My silver Lining ook erg mooie momenten. Tussendoor kabbelde de set hier en daar wat voort, maar vanaf mijn positie was dat niet zo'n probleem.

Hierna weer even wat rondgelopen. 5 min staan kijken bij Russ, maar heb gewoon echt niks met dit soort rap muziek. Snap ook niet wat dit op mainstage deed, want de sfeer leek al in het 2de vak dood te slaan. KlubC was beter geweest. Daarin speelde toen Curtis Harding. Had zijn muziek totaal verkeerd ingeschat want kwam erachter dat het best leuke muziek was. Helaas speelde hij toen maar 10 minuten. Bij the slope stond het daarna alweer goed vol bij The White Buffalo. Daardoor ook niet goed gezien.

Inmiddels had ik na al die rustige muziek wel zin in een feestje. Dat plus het feit dat ik Snow Patrol in de Ziggo Dome ga zien heeft me doen te besluiten naar CHVRCHES (****) te gaan. Dat knalde er wel even lekker in met nummers als Get Out & Miracle. Het was niet spannend of afwisselend maar wel precies wat ik op dat moment even nodig had. Met het hele voorste gedeelte van KlubC meegesprongen, gedanst en geschreeuwd. Lauren Mayberry zag er trouwens sprookjes achhtig uit, zong goed en had leuke babbeltjes tussendoor. Na ik alle opgekropte energie eruit had gesprongen was het tijd om naar de mainstage te gaan voor de act waar ik deze dag het meest naar uitkeek.

London Grammer (****1/2) was weer zo'n act die ik liever in the Barn had gezien. Zeker in combinatie met het voetbal wat aan de gang was. Dan was het absoluut 5 sterren waard geweest. Nu merkte je dat de aandacht er in het begin er niet goed bij was in het begin. Misschien was dit ook de reden waarom ze een kwartier later begonnen. Nadat duidelijk was dat België door was ging er gejuich door het publiek. Spontaan begon Hannah Reid Football's is coming home te zingen, waarmee ze er in mijn opinie ontzettend goed mee om ging. Magiscch was het moment dat het hele veld in euforie en feest stemming was, en dat Hannah Reid het veld stil kreeg met Rooting for You, waarvan de eerste helft prachtig a capella was. Ik was van te voren bang dat dit nummer niet zou gaan werken op mainstage, maar doordat je een speld kon horen vallen werd het een ontzettend hoogtepunt van het festival an sich. Overal kippenvel ondanks dik 25 graden.

Achterop op het veld naar The Killers (*) gekeken. Wat een aanfluiting. Fake was hiervoor al vaak gevallen en dat klopte ook geheel. Heb ook niks met de muziek dus het was voor mij echt niks aan. Daarnaast vond ik zijn stemgeluid heel vervelend. Niet vals, maar gewoon een irritante stem. Dus bezig gehouden met twee van mijn grootste hobby's, bier drinken en zeiken op artiesten/muziek. Zo toch een gezellige afsluiting gehad ondanks the Killers.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.953
525
@niekbbq: ik zag dat jouw verslag ook als spam was aangemerkt... Zonde van het tikwerk natuurlijk, dus nu voor iedereen te lezen:

Verslag Niek
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Als je leest over dat soort figuren bij Cave die hun kankerbek niet kunnen houden, zou je spontaan willen blijven bij AM en er dan bij hen opzettelijk doorheen schreeuwen.

Maar fijn geschreven!

Hi @emmersmetglijmiddel, ik ben het helemaal eens met je boodschap dat publiek een optreden niet mag verzieken door er doorheen te praten. Ik zou je alleen willen verzoeken om het anders te verwoorden en je bericht aan te passen. Het k-woord gaat over de grens van wat FL op dit forum toelaatbaar taalgebruik vindt.

Ik hoop dat je hier begrip voor hebt!

Geen probleem hoor, al kan ik nergens een knop vinden om posts te editen.

Maar hierbij dan ook een verzoek aan iedereen hier: zeg wat tegen praters! (voor zover jullie dit al niet doen)
Want op de lange termijn zal het echt wel een verschil uitmaken, en je zult er zelf ook beter over voelen om iig iets te hebben gezegd i.p.v. stilzwijgend irriteren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Mijn tip zou dan zijn, om het wel een beetje normaal te vragen. Afgelopen weekend snauwden een paar dames naar de jongens achter ons, maar dan krijg je juist een tegenreactie. Terwijl als je iets normaal vraagt, veel mensen best willen luisteren.
Je hebt ook plekken waar veel lokalo’s staan. Die komen vooral om bier te drinken, bij te praten en ongein uit te halen. Kun je daar niet tegen, kun je beter een andere plek zoeken. Anders krijg je zo een bierdouche van 100 man of ruzie.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Wat was het een heerlijke editie! Het weer zat mee, alles was prima geregeld, geen lange wachtrijen, toiletten werden best goed bij gehouden en iedereen was relaxed, wat zorgde voor een hele prettige sfeer. Het was zeker druk, maar al met al vond ik het goed te doen. Alleen inderdaad jammer van de onnodige rode kruizen bij de tenten.

Donderdag:
Rival Sons (**1/2) : Eerste kwartier gezien. Was wel ok, maar niet heel bijzonder.
Gang Of Youths (***1/2) : Hier was ik erg benieuwd naar en ik ben positief verrast. Erg leuk optreden, goede sound.
Steven Wilson (*****) : Zo vroeg op de eerste dag al een hoogtepunt (en er zullen er nog velen volgen)! Wat een heerlijke performance was dat zeg.
Black Rebel Motorcycle Club (***1/2) : Prima optreden, wel wat zware kost, maar heel strak gespeeld.
Vince Staples (*) : Ik heb het een kans gegeven en heb m'n best gedaan, maar ik vond het echt slecht. Wat een waardeloos optreden, wat stond die daar eigenlijk te doen? Hij maakte zich er wel heel makkelijk vanaf zeg. Heb het nog zo'n 20 minuten aangekeken, maar ben toen maar snel weg gegaan.
Queens Of The Stone Age (*****) : Weer een hoogtepunt voor mij. Heerlijk genoten van deze strakke set. Lekkere rock-n-roll zoals het hoort.
Gorillaz (****1/2) : Een lekker feestje met leuke gastbijdragen. Vooral De La Soul vond ik leuk om daar te zien staan. Prima afsluiter van dag 1.

Vrijdag:
Courteeners (**) : Vond ik wel tegenvallen. Heb een kwartiertje gekeken.
Isaac Gracie (***) : Prima optreden. Ben benieuwd wat hij de komende jaren in petto heeft en door kan groeien.
Wolf Alice (****) : Vroeg aanwezig om vooraan te kunnen staan. Heerlijk genoten van dit helaas te korte optreden. Vooraan niets gemerkt van het blijkbaar slechte geluid.
First Aid Kit (***1/2) : Positief verrast door deze dames. Ik vond het een erg leuk en onderhoudend optreden. Beter als ik verwacht had.
Angus & Julia Stone (****1/2) : Heerlijk relaxte muziek en een mooi optreden. Altijd genieten van hun optredens.
Snow Patrol (****) : Prima en degelijk optreden, niets meer en niets minder.
London Grammar (*****) : Echt genieten weer van Hannah's prachtige stem. Rooting for you was een hoogtepunt.
The Killers (***1/2) : Onderhoudende show met een aantal fijne nummers. De act kwam vaak wel overdreven over, typisch Las Vegas zullen we maar zeggen.

Zaterdag:
Millionaire (***1/2) : Ik kende hen nog niet echt, maar ze gaven een prima show weg. Positief verrast weer.
The Last Internationale (***) : Prima optreden, maar het sprong er niet echt uit.
Stereophonics (*****) : Heerlijk dit! Allemaal geweldige nummers en super strak gespeeld.
Stone Sour (***) : Ben onverwacht blijven hangen en vond het een prima optreden. Heb me goed vermaakt.
Faces On TV (***) : helaas kwam ik de The Barn niet meer in voor MGMT, dus hier naartoe gegaan. Klonk prima, maar verder niet echt bijzonder.
Laatste stukje Jack Johnson gezien vanaf de zijkant om naar het 2e voorvak te kunnen. Leuk dat Eddie nog even het podium op kwam.
Jack White (*****) : Echt genoten van zijn strakke show. Lekker hoor.
Pearl Jam (*****) : Ik had hen nog nooit gezien en was dus erg benieuwd. Kende eigenlijk ook niet veel nummers , maar wat heb ik hiervan genoten! Ik ben om, Pearl Jam was echt één van de absolute hoogtepunten dit jaar.

Zondag:
Ben de hele dag onverwacht bij de Main gebleven. Het heeft me wel een mooie plek aan de reling in het 2e voorvak opgeleverd.
PVRIS (***) : Vond het nu beter overkomen als vorig jaar op Lowlands.
Novastar (***) : Prima optreden lekker in het zonnetje. Niets mis mee.
Kaleo (***1/2) : Lekkere muziek in de middag. Prima optreden en goed vermaakt.
Eels (****) : Heel leuk optreden en ook de humor tussendoor vond ik erg leuk. Raspberry beret had voor mij niet gehoeven.
Noel Gallagher's High Flying Birds (****1/2) : Lekkere muziek en mooi gespeeld. Het uur was gevlogen.
Nick Cave & The Bad Seeds (*****) : Wat een held, mijn absolute hoogtepunt van deze editie! Ik stond ook nog eens enkele meters van de opgebouwde tafels waar hij bovenop kwam staan. Hij klom zelfs precies bij mij omhoog de reling op, waardoor ik hem vast moest houden om zijn evenwicht te houden alvorens hij richting de tafels liep. Ik was erg benieuwd naar het optreden na alle positieve recensies van zijn vorige shows. Wat mij betreft heeft hij alle verwachtingen waar gemaakt en zelfs overtroffen. Chapeau!
Arctic Monkeys (****1/2) : Na Nick Cave niet gemakkelijk om daar nog overheen te gaan. Dat lukte ook niet, maar heb toch erg genoten ook van hun strakke show. Prima afsluiter van Werchter 2018!

Al met al 4 geweldige dagen gehad. Op naar volgend jaar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken