Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Sterk begin, serieus gedaald met de laatste aankondigingen. Vrijdag terug een trapje hoger graag!

Haha, ken je zo'n grafiek van een aandelenkoers, het moment dat een firma failliet gaat? Daar doen de aankondigingen van Werchter mij aan denken.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Lijkt mij de klubC afsluiter. Niet echt een typische Werchter naam moet ik zeggen. Goede tegenhanger voor Arcade Fire?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Goh het feit dat die vandaag bekend word gemaakt zorgt er misschien voor dat we vrijdag 5 kwalitatieve minder pop/dance namen krijgen?

Kasabian, Whitney, Rancid, Belle And Sebastian en Car Seat Headrest en dit is weer allemaal vergeten.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.501
763
Festileaks Meeting donderdag tijdens Chainsmokers?

O M G, was helemaal vergeten dat ze dit nummer ook gemaakt hadden....
1:05 :lol:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZuwfZGDWOio[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Guys kom op zeg. Laten we nou eens eerlijk zijn. Dit is de allereerste kutnaam en die staat gewoon mooi weggeschoven in de Klub C. Geen man over boord toch? En eerlijk is eerlijk een hele logische boeking voor Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.632
Hoe maak je een dag waarop Arcade Fire systematisch toch heel kut?

Rock Werchter knows a way!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Festileaks Meeting donderdag tijdens Chainsmokers?

O M G, was helemaal vergeten dat ze dit nummer ook gemaakt hadden….
1:05
1f606.svg


<iframe src="https://www.youtube.com/embed/ZuwfZGDWOio" style="margin:1.0em auto;" allowfullscreen="" id="fitvid127474" frameborder="0"></iframe>

Nee. Gewoon hard gaan Jesse.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.501
763
Ik moet wel even eerlijk zijn. Een danceafsluiter maakt mij meestal niet heel veel meer uit, wordt wel gezellig denk ik met deze twee heren.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik snap niet dat iedereen zo verbaasd en kwaad is dat RW the chainsmokers heeft vastgelegd? Het kan zijn dat het totaal niet je smaak is (ik ga er zelf ook niet naar kijken), maar het is toch een meer dan logische boeking? Ze hebben zowat de grootste hit van 2016 gehad en dus snap ik wel dat RW ze vastlegt en er zal vast wel genoeg volk zijn (voornamelijk jong dan, maar RW is er nu eenmaal niet op uit om enkel 40-jarigen te lokken). Altijd dat gezaag op de jongeren en DJ`s, ik vind dat een beetje spreken van misplaatst superioriteitsgevoel. Iedereen luistert naar zijn eigen muziek en om te zeggen dat het ene beter/leuker/magischer is, is een beetje triestig als je het mij vraagt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Ik moet wel even eerlijk zijn. Een danceafsluiter maakt mij meestal niet heel veel meer uit, wordt wel gezellig denk ik met deze twee heren.
Je houd het 10 minuten vol, de eerste 2 zijn voor het begin en de laatste 8 zijn voor het stappen naar Klub C waar hoogstwaarschijnlijk iets beter staat te spelen.. :lol:
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik moet wel even eerlijk zijn. Een danceafsluiter maakt mij meestal niet heel veel meer uit, wordt wel gezellig denk ik met deze twee heren.

Zo is het. Snap de negatieve reacties ook niet helemaal. Voorgaande jaren had je Disclosure, Netsky, Skrillex, Major Lazer, Black Eyed Peas en anderen als danceafsluiter. Ik zou niet weten waarom The Chainsmokers dan een rare boeking is. Deze had je gewoon kunnen verwachten en is qua populariteit een ijzersterke boeking van Rock Werchter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
JB. wrote:
Ik moet wel even eerlijk zijn. Een danceafsluiter maakt mij meestal niet heel veel meer uit, wordt wel gezellig denk ik met deze twee heren.


Zo is het. Snap de negatieve reacties ook niet helemaal. Voorgaande jaren had je Disclosure, Netsky, Skrillex, Major Lazer, Black Eyed Peas en anderen als danceafsluiter. Ik zou niet weten waarom The Chainsmokers dan een rare boeking is. Deze had je gewoon kunnen verwachten en is qua populariteit een ijzersterke boeking van Rock Werchter.

Ik sluit me hier ook bij aan. Was wel verbaasd toen ik las dat zij een aparte aankondiging krijgen, maar ja. Ieder wat wils. Ik heb het tegen die tijd al druk genoeg met Arcade Fire (of met op een goede plek staan, of met het concert, of met tevreden naar me tentje waggelen). Laat Chainsmokers de rest maar vermaken daarna.
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Doordat populaire bands (voor de massa's) nu veelal op donderdag staan (KOL, ID, Chainsmokers) ga je toch die dag sneller uitverkopen, prima gedaan door de organisatie dus.

Plus dan heb je minder fangirls de rest van het weekend :wink:
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Had niet verwacht dat ze vandaag een naam zouden lossen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken... Selfie vind ik echt een rotnummer, maar Don't Let Me Down is nog wel oké. Niet dat ik ze ga mijden, maar ik zou er ook niet rouwig om zijn als die spelen tijdens iets wat ik liever wil zien. Blijft natuurlijk wel de vraag of die een tent afsluiten, of de dance-afsluiter zijn op mainstage.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ik snap dat er kritiek komt, het is niet uit superioriteitsgevoel of gezaag over jongeren of dj's want er zijn hier evengoed genoeg jongeren die posten. Ikzelf vind dance muziek ook op Rock Werchter passen, maar niet gewoon een dj set. Het verschil tussen Major Lazor, Disclosure, ... is dat er wel nog een live aspect aan de pas komt, The Chainsmokers is gewoon een edm dj zoals Hardwell, David Guetta, .... Deze zie ik ook niet snel op Rock Werchter staan (buiten dan die ene keer Dimitri Vegas). Er zijn genoeg dance artiesten die live iets doen, dat ze naar mijn mening geen Tomorrowlandartiesten moeten boeken. David Guetta had vorig jaar ook de grootste hit met dat ek nummer, daarvoor stond die toch ook niet op Werchter?
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Man man wat een kutnaam!
Chance dat ik enkel de zaterdag ga. Wat verwachten jullie nog op deze dag?
Ligt het hoofdpodium qua namen in dezelfde categorie? Of komt er nog iets totaal anders tussen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het zal wel aan mij liggen, maar 'The Chainsmokers' en 'ijzersterke boeking' horen toch echt niet in dezelfde zin thuis. Wat betreft het feit dat ze één van de grootste hits van het afgelopen jaar hadden, akkoord, maar daarom boek je pakweg een 'Psy' (Gangnam style) ook nog niet.

Maar goed, er staat nergens vermeld waar ze zullen staan, dus in dat opzicht kan het perfect dat ze KluBC headliner zijn, wat prima in orde is. Afsluiter van de main stage zou toch echt wel ondermaats zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Vroeger redelijke fan, toen ze nog degelijke future maakten, dat was in het tijdperk na Selfie en voor ze doorbraken met Closer zeg maar (al waren Don't Let Me Down en Roses ook grote hits..) Ben ze in Berlijn dan ook gaan zien omdat ik wel is een vette future set wilde zien, nope. The Lion King theme song, 'Damn, Daniel', Skrillex, Avicii en andere fout geremixte nummers passeerden de revue, tussen al de genres (read; house, dubstep, trap etc.) door kwamen nog is hun eigen nummers door die duurden tot de drop waarbij een ander nummer werd ingezet. Het duurde 20 min voor we weg waren en naar G-Eazy gingen gaan kijken om aansluitend New Order te gaan bekijken. Sorry maar als dit soort act de mainstage afsluit van een major-festival dan stel ik mij vragen. Dat heeft niks te maken met superioriteitsgevoel, er zit gewoon letterlijk niks in hun set (en dan vergeet ik nog het moment waarop een van de 2 'Closer' valselijk begint mee te zingen..)
In de tent ermee, zijn voor mijn part niet populairder dan Lost Frequencies. Wil je een DJ de main laten afsluiten, boek dan Deadmau5 niet die clowns
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het zal wel aan mij liggen, maar ‘The Chainsmokers’ en ‘ijzersterke boeking’ horen toch echt niet in dezelfde zin thuis. Wat betreft het feit dat ze één van de grootste hits van het afgelopen jaar hadden, akkoord, maar daarom boek je pakweg een ‘Psy’ (Gangnam style) ook nog niet.

Die gasten verkopen grote zalen uit, scoren de ene hit na de andere en waren beschikbaar voor Rock Werchter: ijzersterke boeking vanuit Werchter gezien. Ik had zelf ook liever een Justice ofzo gezien maar ik begrijp deze boeking erg goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken