Rock Werchter 2016 - Geruchten

RVH wrote:
Muse was ook geen Dance act toch of vonden we van wel?

Muse is sinds 10 jaar de enige uitzondering geweest.

Euh, de dance afsluiters op zondag zijn de uitzondering geweest hoor.
Muse, Editors, RHCP, Pearl Jam, Metallica, dEUS, Depeche mode.

Daar tussen slechts 3x een danceafsluiter: Stromae, Black Eyed Peas (dance?), Faithless.

RVH wrote:
Muse was ook geen Dance act toch of vonden we van wel?

Muse is sinds 10 jaar de enige uitzondering geweest.

Samen met Editors, RHCP, Pearl Jam, Metallica, dEUS en Depeche Mode.

De reden dat Radiohead op donderdag wordt verwacht is omdat donderdag een headliner mist en zondag het prima zonder Radiohead kan redden. Bruce Springsteen (of Paul McCartney of GNR) zal eerder op TW Classic weggezet worden, geloof niet dat die er beiden zullen staan. Misschien dat we op zondag nog iets als The Killers ofzo kunnen verwachten maar 4 headliners die op zichzelf de dag al kunnen uitverkopen met daarnaast nog eens Editors, Florence en mogelijk namen als The National is zelfs voor RW iets te veel.

Die donderdag begrijp ik. We missen een headliner of überhaupt een naam op dit moment. Alleen Radiohead is volgens mij niet iets wat tussendoor even geboekt wordt. Dat zou betekenen dat het al veel langer vast ligt. En bij een nieuwe plaat hoort een nieuwe stage / show setup. Op dit moment kan volgens mij alles nog. Die zondag gaat los niet uitverkopen denk ik.

In ieder geval ziet het er naar uit dat we de sterkste line-up van alle festivals gaan krijgen! Uiteraard blijft dit smaak, maar qua grootte van namen mag je echt niet klagen!

Rock Werchter komt toch nog niet aan de enkels van de Primavera lineup?

Ze hebben ook nog geen 10% bekend gemaakt, en als ze morgen radiohead aankondigen kan dit op een dikke editie afstevenen. Er zijn zeker genoeg goede namen op tour voor de daginvulling, die wat primavera heeft aangekondigd voorspellen alleen maar goeds voor RW.

Arne wrote:
Rock Werchter komt toch nog niet aan de enkels van de Primavera lineup?

Ze hebben ook nog geen 10% bekend gemaakt, en als ze morgen radiohead aankondigen kan dit op een dikke editie afstevenen. Er zijn zeker genoeg goede namen op tour voor de daginvulling, die wat primavera heeft aangekondigd voorspellen alleen maar goeds voor RW.

Je kan naar mijn mening Primavera ook niet ( volledig ) met RW vergelijken... Toch een grotendeels ander publiek, inspelend op een ander soort 'kwaliteit' meestal

The Last Shaddow Puppets - Radiohead - Tame Impala (van 1;00 tot 2:15) zou ik wel heel gaaf vinden trouwens, een soort Late Night Special van Tame Impala met dikke lichtshow enzo. Maar helaas lijkt me dat een loze gedachte haha..

Een gezamenlijk album van Iggy Pop en Josh Homme en daarna een gezamenlijke tour. Laat maar naar Werchter komen :)

Shaverion heeft ze ook even opgezocht. ??

Haha, eerste paar wist ik uit m'n hoofd dus dacht laat ik de rest er ook maar ff bij zoeken :p

Over Primavera, die mikken op een meer specifiek publiek. Meer te vergelijken met een grote BKS. Rock Werchter is wat meer mainstream, beetje tussen Primavera en Pinkpop in. Rammstein zul je niet op Primavera zien maar is over het algemeen toch een goede headliner (al is het maar voor de show).

Dus hopelijk straks Radiohead, Netsky, TD, Black Box Revelation...

Netsky bracht gisteren zijn nieuwe single uit dus krijgt nu weer effe veel aandacht, het ideale moment dus voor een bekendmaking.

Voor diegenen die BMTH nog niet heel goed kennen. Ondanks dat dit in Engeland is kunnen ze echt wel een goede show brengen:

https://youtu.be/E7wlS6UeXYE

Verwacht Netsky, Radiohead, Tame Impala, Last Shaddow Puppets en Black Box Revelation vanmiddag.

^ Ik verwacht ongeveer hetzelfde. Hoop ook nog altijd dat ze breaking benjamin aankondigen, maar die staan voorlopig enkel op Download & rock am ring :(.

^ Ik verwacht ongeveer hetzelfde. Hoop ook nog altijd dat ze breaking benjamin aankondigen, maar die staan voorlopig enkel op Download & rock am ring :(.

Breaking Benjamin zou tof zijn ^^.... Ik hoop op the Gaslight Anthem, maar ik weet eigenlijk niet of ze wel touren..

Ik verwacht eigenlijk niet zoveel metal namen meer, er staan er al 2 op de Rammstein dag dus daar zal wel niks meer bijkomen. Misschien nog 1-2 namen op een andere dag. Er hebben er nooit veel meer gestaan, denk niet dat ze daar nu plots mee gaan beginnen.

Gaslight Anthem is "on a break". Pukkelpop 2015 was hun laatste optreden in onze contreien.

Yentel De Buyser wrote:

Ik verwacht eigenlijk niet zoveel metal namen meer, er staan er al 2 op de Rammstein dag dus daar zal wel niks meer bijkomen. Misschien nog 1-2 namen op een andere dag. Er hebben er nooit veel meer gestaan, denk niet dat ze daar nu plots mee gaan beginnen.

Ik hoop niet dat jij the Offspring als metal ziet he, no offense... Ik zeg maar zo, je kan noooit genoeg metal op je festival hebben. Maar ja, dat krijg je als je metalliefhebber bent :3

Yentel De Buyser wrote:

K hoop er vooral nog op omdat ze ook nog niet op graspop staan, en ze imo wel perfect op werchter passen.

Users who are viewing this thread