Rock Werchter 2016 - Geruchten

Neil Young zal het niet worden denk ik...

De legendarische Neil Young komt op 24 juni met zijn Rebel Content Tour naar ons land! En als we de recensies uit de Verenigde Staten mogen geloven, zal hij ook het Sportpaleis helemaal omverblazen! Neil Young wordt voor deze gelegenheid vergezeld door Promise of the Real van gitarist Lukas Nelson, zoon van de legendarische Willie Nelson! Voor de voetbalfans: op vrijdag 24 juni staan er gaan EK-voetbalmatchen geprogrammeerd. De kaartverkoop start vrijdag 18 december om 10.00 uur.

is TW op 16 mei?
http://noticias.ticketmaster.es/index.php/2015/12/15/ac-dc-rock-or-bust-world-tour/

Maar voor AC/DC moeten ze hun podium nog niet zetten natuurlijk, die brengen dat zelf mee.

Die kraampjes, ingang en dergelijke natuurlijk wel, en dat zou inderdaad zeer vroeg zijn...

Neil Young in een zaalshow zoals verwacht, zeer jammer. Rock Werchter zou toch de ballen moeten hebben om zo'n artiest gewoon een dag te laten headlinen in plaats van weer Forence + the Machine.

Los concert dan gewoon, zoals Roger Waters in 2013. Het is op een maandag, dus het hele TW Classic concept met een daglineup valt dan sowieso al uit de boot.

Edit: Nevermind, dat is Pinkstermaandag.

Maar voor AC/DC moeten ze hun podium nog niet zetten natuurlijk, die brengen dat zelf mee.

Die kraampjes, ingang en dergelijke natuurlijk wel, en dat zou inderdaad zeer vroeg zijn…

Zou inderdaad betekenen dat er 2 maanden van alles moet staan omdat Boutique in juli is. Klinkt wel onwaarschijnlijk. Een 3e 1 dags evenement erbij zou het iets waarschijnlijker maken maar in 2013 vonden er 4 evenementen plaats in iets meer dan een maand. Misschien dat ze het nog niet eens waren over de datum en daarom nog niets bekent is gemaakt?

In 2012 was Boutique met Metallica ook al in mei. Denk dat ze liefst alles zo kort mogelijk op elkaar zetten, maar soms niet anders kunnen met de beschikbare tourdata. En zo'n uitverkochte weide zeg je niet af.

Onder de noemer opvallend: Editors staan op de website hoger dan RHCP. Het lijkt er dan dus op dat Editors de grotere naam is die dag wat opvallend is omdat RHCP eisen dat ze een podium afsluiten. Een ding is zeker, een van die twee is subheadliner. Wat daaraan opvallend is dat ze beide hoger staan dan FATM. Dit doet mij vermoeden dat er toch nog een grotere zondag naam bij zal moeten komen terwijl ik had verwacht dat FATM dag afluister zal zijn. Niet dat een website alles zegt maar ik vond het het vermelden waard.

Onder de noemer opvallend: Editors staan op de website hoger dan RHCP. Het lijkt er dan dus op dat Editors de grotere naam is die dag wat opvallend is omdat RHCP eisen dat ze een podium afsluiten. Een ding is zeker, een van die twee is subheadliner. Wat daaraan opvallend is dat ze beide hoger staan dan FATM. Dit doet mij vermoeden dat er toch nog een grotere zondag naam bij zal moeten komen terwijl ik had verwacht dat FATM dag afluister zal zijn. Niet dat een website alles zegt maar ik vond het het vermelden waard.

Ik dacht aan de volgorde per dag op te maken dat Editors na Red Hot Chili Peppers speelt. Van waar komt die aanname dat de Peppers eisen dat ze het podium afsluiten? Heb het nog al gelezen op het forum hier, maar vind er verder niets van terug.

Kan ook zijn dat Red Hot Chili Peppers en Editors gewoon beide als volwaardige headliner worden gezien - en daardoor in het totaaloverzicht voor FATM staan omdat ze op Zaterdag spelen en Florence op Zondag. Dan is het ook logisch dat Editors in het dagoverzicht voor RHCP staat, omdat ze dan alfabetisch staan :-)

Als AC/DC een concert speelt in mei, versterkt dat alleen maar het vermoeden dat Coldplay op TW Classic zal staan. Coldplay laten ze toch niet zomaar voorbij gaan?

Jammer dat ze weeral twee grote namen op een apart evenement zetten om op Werchter hoogstwaarschijnlijk te gaan voor de zoveelste keer Pearl Jam (en dan nog de ticketprijzen verhogen).

Ik denk inderdaad dat ze nog zullen wachten met Florence echt als headliner te tonen omdat dat de ticketverkoop misschien zou drukken, maar ik denk toch dat zij de grote naam wordt op zondag. AC/DC en Neil Young nieuws vandaag, dus opnieuw geen namen. Zou het dan echt gedaan zijn qua namen voor dit jaar?

Als AC/DC een concert speelt in mei, versterkt dat alleen maar het vermoeden dat Coldplay op TW Classic zal staan. Coldplay laten ze toch niet zomaar voorbij gaan?

Jammer dat ze weeral twee grote namen op een apart evenement zetten om op Werchter hoogstwaarschijnlijk te gaan voor de zoveelste keer Pearl Jam (en dan nog de ticketprijzen verhogen).

dat heb je als je elk jaar uitverkoopt natuurlijk.. al valt er wel wat voor te zeggen. Coldplay enkel stadions (op Glasto na) en AC/DC doet gewoon weinig festivals

Klopt inderdaad. Ik bedoel maar dat ik soms wat jaloers ben op Pinkpop, waar bijvoorbeeld Rolling Stones gewoon optreden, omdat daar geen duizend verschillende dagevenementen gehouden worden. :)

Coldplay doet geen festivals, Rihanna zou normaal sowieso al niet op RW staan, AC/DC doet geen festivals. De eendagsfestivals worden dit jaar allemaal gevuld door artiesten die anders ook niet op RW zouden staan. In voorgaande jaren is dat ook bijna altijd zo geweest. Rolling Stones en Robbie Williams (als je die op RW wilt) zijn de enige die die RW op die manier is misgelopen. En dan waren de taferelen rond de ticketverkoop bij Rolling Stones op PP niet echt iets wat je graag op je festival ziet.

Users who are viewing this thread