Tenzij ze akkoord gaan met een plek in de namiddag zie ik ze toch eerder op een kleiner festival staan. Zelfs met Tom DeLonge erbij waren ze al afgezwakt naar Lokerse Feesten, en met een nieuwe zanger zullen de spots niet groter worden. Misschien headliner op Groezrock ofzo.
Kereltje wrote:
Tenzij ze akkoord gaan met een plek in de namiddag zie ik ze toch eerder op een kleiner festival staan. Zelfs met Tom DeLonge erbij waren ze al afgezwakt naar Lokerse Feesten, en met een nieuwe zanger zullen de spots niet groter worden. Misschien headliner op Groezrock ofzo.
Afgezwakt naar Lokerse Feesten is een beetje een vreemde manier om het te verwoorden.
Ik zou het juist andersom zeggen, en zeggen dat de Lokerse Feesten gewoon zeer sterk bezig is de laatste jaren.
Anders kan je even goed zeggen dat bands als Neil Young, The Beach Boys, Motörhead, Patti Smith, Iggy Pop, Snoop Dog, Damien Rice, Deus, Belle And Sebastian,… ook allemaal afgeschreven bands zijn die niet goed genoeg meer voor Werchter zijn (oké ik zeg niet dat die allemaal even veel kans maken/hebben om op Werchter te staan, maar je zal mijn punt wel begrijpen denk ik)
neracroft wrote:
Kereltje wrote:
Afgezwakt naar Lokerse Feesten is een beetje een vreemde manier om het te verwoorden.
Ik zou het juist andersom zeggen, en zeggen dat de Lokerse Feesten gewoon zeer sterk bezig is de laatste jaren.
Anders kan je even goed zeggen dat bands als Neil Young, The Beach Boys, Motörhead, Patti Smith, Iggy Pop, Snoop Dog, Damien Rice, Deus, Belle And Sebastian,… ook allemaal afgeschreven bands zijn die niet goed genoeg meer voor Werchter zijn (oké ik zeg niet dat die allemaal even veel kans maken/hebben om op Werchter te staan, maar je zal mijn punt wel begrijpen denk ik)
Het was zeker niet denigrerend bedoeld tegenover Lokerse Feesten hoor, wat die qua klassiekers binnenhalen zorgt elk jaar wel voor meerdere goede dagen. Maar in Belgie hebben Rock Werchter en Pukkelpop zowat een monopolie op de relevante namen, behalve misschien in nichegenres. Het is zo dat wanneer relatief jonge acts plots op Lokerse Feesten (of Crammerock, ook een goed voorbeeld) staan, het een teken is dat ze op Werchter en/of Pukkelpop niet echt meer gewenst zijn of enkel nog een te lage positie aangeboden kregen. Ik denk in die zin bvb aan The Kooks, die bij elke Belgische passage steeds lager stonden en nu een hoge spot (geeneens headliner) op Lokerse Feesten en Cactusfestival verkiezen.
Waarmee ik dan ook weer niet zeg dat Blink182 niet op Werchter mag staan. Maar als ik naar hun vorige Europese tours keek namen ze enkel vrede met (sub)headlinerplekken, terwijl ze naar mijn mening enkel ‘s namiddags nog mogen komen opdraven met zo’n nieuwe zanger.
Volgens mij zitten jongeren echt niet meer op deze nostalgische acts te wachten. Ondanks dat je gelijk hebt dat ze vaak meerdere generaties aanspreken, gezien ze lang meegaan.En dan heb je nog de legendarische bands die door hun staat van dienst gewoon overal kunnen verschijnen. Patti Smith, Robert Plant, Simple Minds, Pixies, The Specials, Grace Jones, The Cure stonden allemaal eens op Werchter nadat ze ook kleinere festivals (zoals de LF) headlineden. Dat zijn gewoon acts die zowieso veel volk trekken, ook bij een jonger publiek, en bovendien voor wat persaandacht zorgen vanwege de legendarische status. Vaak zijn optredens van zo’n act ook gewoon ijzersterk.
Vorig jaar was dat op woensdag (headliner Lenny Kravitz). Wellicht geen headliner voor donderdag nu, gezien PJ pas aankondigt in 2016 en we op Glastonbury wachten.Iets anders: nu vrijdag om 8 uur s’ochtends begint Music For Life, dus een namedrop om 16.00 blijft dan uitgesloten. Dat wil dus zeggen dat we ergens in de week nieuwe namen krijgen. Op de website staat er dat meer namen snel volgen + ze moeten gewoon iets aankondigen voor de donderdag, aangezien ik het nooit zie gebeuren dat ze de winterstop ingaan zonder namen voor elke dag. Maken maandag en woensdag de meeste kansen?
mattman wrote:
Iets anders: nu vrijdag om 8 uur s’ochtends begint Music For Life, dus een namedrop om 16.00 blijft dan uitgesloten. Dat wil dus zeggen dat we ergens in de week nieuwe namen krijgen. Op de website staat er dat meer namen snel volgen + ze moeten gewoon iets aankondigen voor de donderdag, aangezien ik het nooit zie gebeuren dat ze de winterstop ingaan zonder namen voor elke dag. Maken maandag en woensdag de meeste kansen?
en we op Glastonbury wachten.
Ik heb de namen van Groezrock gezien. Daarvan mogen er van mij ook gerust een paar naar Werchter komen hoor! een Sum 41 bijvoorbeeld!
Ik heb de namen van Groezrock gezien. Daarvan mogen er van mij ook gerust een paar naar Werchter komen hoor! een Sum 41 bijvoorbeeld!
Jeremy wrote:
Ik hoop dat dit een grap is. If so: ze is niet grappig.
mattman wrote:
Jeremy wrote:
ja nee het was zeker een grap. Wat denk je nou zelf man, zuurpruim. Ik zou zeker een Sum 41 willen zien op Werchter. Zou er zeker nog tussen passen als je ook the Offspring boekt!
Jeremy wrote:
mattman wrote:
Jeremy wrote:
ja nee het was zeker een grap. Wat denk je nou zelf man, zuurpruim. Ik zou zeker een Sum 41 willen zien op Werchter. Zou er zeker nog tussen passen als je ook the Offspring boekt!
Blink-182 erbij en ik ga een ander festival zoeken.
Gloeilamp wrote:
Jeremy wrote:
mattman wrote:
Jeremy wrote:
Blink-182 erbij en ik ga een ander festival zoeken.
Meen je dat? Hoezo dan? Blink-182 erbij en ik koop meteen een kaartje. dan nog hopen op PJ of een andere sterke headliner en de rest boeit me dan al niet meer :3