Rock Werchter 2016 - Geruchten

All Time Low - Sum 41 - Fall Out Boy - The Offspring - Paramore - Blink 182 - 30 Seconds To Mars - Green Day

Gewoon, omdat het kan.

All Time Low – Sum 41 – Fall Out Boy – The Offspring – Paramore – Blink 182 – 30 Seconds To Mars – Green Day

Gewoon, omdat het kan.

dit is mijn 15e levensjaar all over again! :')

Kereltje wrote:
All Time Low – Sum 41 – Fall Out Boy – The Offspring – Paramore – Blink 182 – 30 Seconds To Mars – Green Day

Gewoon, omdat het kan.

dit is mijn 15e levensjaar all over again! :’)

Voor mij ook, al hoef ik meer van de helft van die bands toch echt niet te zien :/

Gewoon, omdat het kan.
Goeie tijden! Al zijn sommige bands maar een schaduw meer nu van wat ze ooit waren (Paramore bijvoorbeeld).
Denk dat er toch velen graag 30stm en Green Day zien komen. The Offspring staat er zelfs al.

all time low, 30 seconds to mars, fall out boy en paramore zijn een beetje na mijjn tijd.
Ik zou blink 182 wel willen zien en green day (aleen dan de eerste 4 cd's) en ben heel blij met the offspring als mijn jeugd helden! :)

Kereltje wrote:

Gewoon, omdat het kan.

Goeie tijden! Al zijn sommige bands maar een schaduw meer nu van wat ze ooit waren (Paramore bijvoorbeeld).
Denk dat er toch velen graag 30stm en Green Day zien komen. The Offspring staat er zelfs al.

paramore zijn idd beter geweest. Blink-182 spelen nu erg strak, strakker dan vroeger, maar wel volwassener. the Offspring is als een diesel, in het begin van de set slordig maar daarn wordt het beter. All Time Low spelen nu grote zalen en in Amerik stadions plat. 30STM zijn live nog steeds erg goed. Green Day zijn ook nog goede showmannetjes maar laten het publiek de helft van de show doen en sum 41 schijnen niet zo super meer te zijn nu. Fall Out Boy speelt erg strak en foutloos maar redelijk saai helaas. Toch zouden ze voor mij naar werchter mogen komen hoor!

Afgelopen weekend twee data van Neil Young bekend gemaakt in Duitsland (20 en 21 juli) en vandaag komen daar twee data bij. Blijkt dat hij toch al vroeg in Europa zit, op 7 juni in Belfast, op 8 juni in Dublin.

Misschien Rock Werchter, anders een zaalshow. Ik zie hem niet echt op een ander festival in die periode passen, vandaar. Tenzij TW Classic met een sterk 'voorprogramma'...?

30STM zijn live nog steeds erg goed.

Nah... die maken op het moment alleen nog maar kutmuziek, ik begreep dat ze hun oude materiaal niet meer mochten spelen, want ze hadden ruzie met de oude platenmaatschappij ofzo? Maar nee, ik hoef ze niet meer te zien :/

Nah… die maken op het moment alleen nog maar kutmuziek, ik begreep dat ze hun oude materiaal niet meer mochten spelen, want ze hadden ruzie met de oude platenmaatschappij ofzo? Maar nee, ik hoef ze niet meer te zien :

Als dat zo is ben ik het met je eens. Het nieuwe materiaal is inderdaad niks...

Afgelopen weekend twee data van Neil Young bekend gemaakt in Duitsland (20 en 21 juli) en vandaag komen daar twee data bij. Blijkt dat hij toch al vroeg in Europa zit, op 7 juni in Belfast, op 8 juni in Dublin.

Misschien Rock Werchter, anders een zaalshow. Ik zie hem niet echt op een ander festival in die periode passen, vandaar. Tenzij TW Classic met een sterk ‘voorprogramma’…?

Eerder een zaalshow of TW Classic gok ik. Voor TW Classic gaat het voor mij tussen 3 namen: Queen + AL, Neil Young, en Elton John (heeft ook al festivaldata halverwege juli).

Ik weet niet of hij al is genoemd, maar Iggy Pop tourt volgende zomer. Stel dat hij komt, dan vrees ik voor een Pearl Jam/Iggy clash.
Net als Florence/Patti en PJ/Pixies vorige jaren.

• New order (Roskilde, BBK Bilbao)
• Tenacious D (Roskilde, Bravalla, Rock Am Ring)
• PJ Harvey (Roskilde)
• Wiz Khalifa (Roskilde, Bravalla, Opener, Volt)
• Action Bronson (Roskilde, Bravalla)
• Foals (Roskilde, Nos Alive)
• Mac Demarco (Roskilde)
• Odesza (Roskilde)
• Sleaford Mods (Roskilde)
• Dusky (Roskilde)
• Courtney Barnett (Roskilde, Hurricane, Dwn The Rabbithole, BBK Bilbao)
• Pixies (Nos Alive, BBK Bilbao)
• Wolf Alice (Nos Alive)
• Years&Years (Nos Alive)
• Father John Misty (Nos Alive, BBK Bilbao)
• M83 (Nos Alive, Firefly, BBK Bilbao)
• José Gonzalez (Nos Alive, BBK Bilbao)
• Lost Frequencies (Bravalla, Tinderbox, Balaton)
• The 1975 (Bravalla, Rock Am Ring, Firefly, Tinderbox, T in The Park)
• Biffy Clyro (Bravalla, Rock Am Ring, Vienna
• Bastille (Bravalla)
• A$ap ferg (Bravalla, Firefly, Balaton)
• Mumford & Sons (Hurricane, Firelfly)
• Dropkick Murphys (Hurricane, Greenfield, Nova)
• Flogging Moly (Hurricane, Firefly)
• Two Door Cinema Club (Hurricane)
• The Hives (Hurricane, Greenfield)
• Boys Noize (Hurricane)
• Digitalism (Hurricane)
• The Wombats (Hurricane, Firefly)
• Pennywise (Hurricane, Greenfield)
• Fritz Kalkbrenner (Hurricane)
• Garbage (Rockavaria)
• Iggy Pop (Rockavaria, Vienna, Isle of Wight, Northside, Rock The Ring )
• Deftones (Rock Am Ring, Download, Nova, Northside)
• Major Lazer (Rock Am Ring, Firefly)
• Rudimental (Rock Am Ring)
• Of Mice & Men (Rock Am Ring)
• Queen & A.Lambert (Sweden Rock, Isle of Wight, Rock The Ring)
• Stereophonic (Isle of Wight)
• Faithless (Isle of Wight)
• Nightwish (Download, Rock in Roma,.. )
• Breaking Benjamin (Download, Nova)
• Shinedown (Download)
• KOL (Firefly)
• Deadmau5 (Firefly)

• Ellie Goulding (Firefly)
• Disclosure (Firefly, T in the Park)
• Blink 182 (Firefly)
• Death Cab for Cutie (Firefly)
• Tame Impala (Firefly )
• Of monsters & men (Firefly, Tinderbox )
• Catfish & The Bottlemen (Firefly)
• Churches (Firefly )
• BECK (Northside)
• Bloc Party (Northside)
• Caribou (Northside)
• Wilco (Northside)
• Mac Miller (Tinderbox)
• The National (Tinderbox, Dwn the Rabbithole)
• Parov Stellar (Sziget)
• Kodaline (Sziget)
• Macklemore & Ryan Lewis (Balaton)

• Coldplay (Glasto Gerucht)
• Foo Fighters (Glasto Gerucht)
• Pearl Jam ( Gerucht)
• Neil Young (Dublin & Belfast in Juni)

AANSCHOUW! De onvolledige en niet exhaustieve lijst van wat er beweegt tussen april en midden juli 2016

AANSCHOUW! De onvolledige en niet exhaustieve lijst van wat er beweegt tussen april en midden juli 2016
WOW! Mooie post!

• Neil Young (Dublin & Belfast in Juni)
+
20 jul. 2016 Völkerschlacht-Denkmal, LEIPZIG, DE
21 jul. 2016 Waldbühne Berlin, Berlin, DE

Everyknight wrote:

Misschien Rock Werchter, anders een zaalshow. Ik zie hem niet echt op een ander festival in die periode passen, vandaar. Tenzij TW Classic met een sterk ‘voorprogramma’…?

Eerder een zaalshow of TW Classic gok ik. Voor TW Classic gaat het voor mij tussen 3 namen: Queen + AL, Neil Young, en Elton John (heeft ook al festivaldata halverwege juli).

Queen + Adam Lambert valt af, staan in Paleis 12 op 15 juni.

Prachtige lijst! Bij deze ook wat aanvullingen:
- Pixies staan al op Dour, Wilco komt naar Cactusfestival in Brugge
- Ellie Goulding wellicht niet, tour eindigt net in Amerika, geen verdere data
- Mumford & Sons & Rudimental vorig jaar headliners = geen herhaling?
- Kendrick Lamar (British Summer Time) > Matige recensie op Les Ardentes
- Take That (BST) en Queen + Lambert misschien voor TW Classic

• Pixies (Nos Alive, BBK Bilbao)
• Dropkick Murphys (Hurricane, Greenfield, Nova)
• Queen & A.Lambert (Sweden Rock, Isle of Wight, Rock The Ring)
• Wilco (Northside)
• Coldplay (Glasto Gerucht)
• Foo Fighters (Glasto Gerucht)

Deze kan je al met 100% zekerheid schrappen: de meesten andere Belgische zomerdatum, Coldplay past niet meer in tourschema, en Foo Fighters gerucht is zo goed als zeker foutief.

• Mumford & Sons (Hurricane, Firelfly)
• Pennywise (Hurricane, Greenfield)
• Faithless (Isle of Wight)
• Nightwish (Download, Rock in Roma,.. )
• KOL (Firefly)
• Death Cab for Cutie (Firefly)
• Of monsters & men (Firefly, Tinderbox )
• Catfish & The Bottlemen (Firefly)

En deze kan je zo goed als zeker afschrijven. De meesten omwille van herhaling die ik niet zie gebeuren. Faithless omwille van het verhaal dat hier enkele pagina's terug gedaan werd. Nightwish en Pennywise staan volgens bronnen op een ander forum op Graspop. En KOL is een exclusieve show omdat ze vorig jaar door stormweer moesten cancellen, daar hoort geen tour bij.

Ik ben de laatste dagen/weken aan het hopen op een aantal namen, kan iemand mij mee helpen dromen dat deze namen eventueel zouden kunnen komen of zijn er een paar bij die absoluut niet kunnen komen naar RW om welke reden dan ook?
-Radiohead
-Billy Talent
-Sting
-Highly Suspect
-Cage the elephant
-The hives
-The dead weather

Ik ben de laatste dagen/weken aan het hopen op een aantal namen, kan iemand mij mee helpen dromen dat deze namen eventueel zouden kunnen komen of zijn er een paar bij die absoluut niet kunnen komen naar RW om welke reden dan ook? Radiohead, Billy Talent, Sting, Highly Suspect, Cage the elephant, The hives, The dead weather

- Radiohead > nieuw album en hoopt te touren in 2016, wellicht te laat voor RW, misschien Pukkelpop?
- Billy Talent > begin juni Europese data, meer kans op Pinkpop tenzij ze heel de maand juni touren
- Cage The Elephant > nieuw album, stonden in 2014 op Pukkelpop, zou een mogelijkheid kunnen zijn
- The Hives > grootste kans, stonden er in 2013 en spelen eind juni ook al op Duitse festivals
- The Dead Weather > voorlopig niet live, gitarist Fertita (speelt ook voor QOTSA) heeft het te druk
- Sting is materiaal voor TW Classic, Highly Suspect is nog niet doorgebroken tot in België, te onbekend.

Users who are viewing this thread