Rammstein

Komop zeg. Het is, mede door uitspraken van (bandlid), overduidelijk dat (zanger) allerlei grenzen is overgegaan. Machtsmisbruik, er liep potdomme iemand rond die die meisjes van de eerste rij plukte. Walgelijke praktijken. Voor dat soort gasten moet je niet gaan joelen en klappen.
zou niet willen weten op hoeveel bands dit van toepassing is...
zeker in 80's, 70's of wel in eerdere jaren

Machtsmisbruik is wel wat anders dan seksueel overschrijdend gedrag. Ook enigszins zorgelijk, maar van een heel andere categorie.
Ja, enigszins zorgelijk haha. Maar goed, iedereen moet vooral doen wat hij/zij zich lekker bij voelt. Ik veroordeel de band/Till zeker (ben niet zo'n grote fan van machtsmisbruik), niet de fans (die hier bijvoorbeeld veel geld voor betaald hebben).

Ik ben ook wel van het idee dat een mens kan veranderen. En dat een situatie die in het eigen gezicht ontploft iemand wel kan laten bezinnen (idem met Arcade Fire). Echt benieuwd wat er met deze band gebeurd na deze tour.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ja, enigszins zorgelijk haha. Maar goed, iedereen moet vooral doen wat hij/zij zich lekker bij voelt. Ik veroordeel de band/Till zeker (ben niet zo'n grote fan van machtsmisbruik), niet de fans (die hier bijvoorbeeld veel geld voor betaald hebben).
Heel zorgelijk dan. Druk me toch nooit dusdanig fel uit. Ga lekker op elke slak zout leggen.

"Handen voor de ogen en gaan he" klinkt inderdaad volkomen alsof je de fans niet veroordeeld.

Kijk jongens, ik snap jullie enigszins wel (ook met de standpunten die jullie o.a. innamen bij Arcade Fire). Maar... ik kan er heel moeilijk inkomen dat jullie je niet vasthouden aan de rechtspraak totdat het tegendeel bewezen is. Zoveel is er echt nog niet bewezen.

Niet voor niets komt er kersverse nieuwe wetgeving op het punt van seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Die meiden staan namelijk allemaal 100-0 achter in de bewijskwesties. Tot een strafrechtelijke veroordeling gaat het waarschijnlijk niet gauw geraken. Ondanks de uiteraard door fans met oogkleppen aangehaalde onschuldpresumptie laat juist deze nieuwe wetgeving zien dat er op het gebied van seksueel grensoverschrijdend gedrag flink wat te winnen valt aangaande de positie van het slachtoffer.

Zonder voor eigen rechter te spelen, kan toch iedereen uittekenen dat hier onoorbare dingen zijn gebeurd.

En het argument (niet van jou, Dave) dat in de jaren '70 wellicht ergere dingen gebeurden is wel echt een van de meest domme argumenten in deze. Nog 100 jaar daarvoor bestond slavernij, vinden we nu ook niet meer ok.

Ik vind 't ook prima dat je de persoon en muziek niet los kan koppelen, al bestaat Rammstein nog uit meer leden dan Till natuurlijk, maar de schoen wringt bij 't feit dat je je oordeel al klaar hebt.
Mensen die hun macht misbruiken en door daarvoor speciaal aangenomen personeel meisjes van de eerste rij laten plukken voor enge feestjes zijn niet perse het type mensen die ik een podium gun nee. Daar heb je helemaal gelijk in. :)

Dat ze nadat de misbruikverhalen naar bovenkwamen schouderophalend zonder statement lekker door zijn gaan touren (terwijl de drummer zich ook niet helemaal op zijn gemak voelt bij de acties van Lindemanm) is ook echt absurd.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal en elo
En het argument (niet van jou, Dave) dat in de jaren '70 wellicht ergere dingen gebeurden is wel echt een van de meest domme argumenten in deze. Nog 100 jaar daarvoor bestond slavernij, vinden we nu ook niet meer ok.

ho ho, lezen is lastig... maar dat was dus absoluut geen argument!

Maar jij bent toch ook 'gewoon' naar Arcade Fire gegaan?
Zeker. Ik veroordeel dan ook niet de fans he (zie ook mijn post hierboven), wel de band. Veroordeeld of niet, ook Win is in mijn ogen een lul. Maar net als nu bij Rammstein vond ik het heel gek dat die tour gewoon doorging. En had ik (toen, als fan) liever een cancel/refund gezien.

Is er eigenlijk al ieder gezegd over die Limdemann solo tour? Zal die gewoon door (mogen) gaan?

Wat bedoelde je dan met die uitspraak? Dat het van alle tijden is en dus ok? Dat de vrouwen thans niet moeten zeiken omdat het vroeger misschien erger was?
wat ik bedoel met die uitspraak:
dat ik absoluut niet wil weten op welke zangers/bands, welke we ophemelen tegenwoordig nog, dit op van toepassing is zonder dat we het weten

Niet voor niets komt er kersverse nieuwe wetgeving op het punt van seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Die meiden staan namelijk allemaal 100-0 achter in de bewijskwesties. Tot een strafrechtelijke veroordeling gaat het waarschijnlijk niet gauw geraken. Ondanks de uiteraard door fans met oogkleppen aangehaalde onschuldpresumptie laat juist deze nieuwe wetgeving zien dat er op het gebied van seksueel grensoverschrijdend gedrag flink wat te winnen valt aangaande de positie van het slachtoffer.

Zonder voor eigen rechter te spelen, kan toch iedereen uittekenen dat hier onoorbare dingen zijn gebeurd.

Dat eerste slaat wel op mij hè? Zou voor mezelf zeggen dat ik geen oogkleppen op heb, maar dat zulke gebeurtenissen, ook afgaand op eerdere jurisprudentie, al eerder niet waar gebeurd zijn. Het kan natuurlijk dat het bij Till wel is gebeurd, en voorlopig wijst het er ook naar, maar ik heb wel dusdanig vertrouwen in de rechtspraak, ook met de huidige wetgeving, dat de waarheid boven water komt.

Wel lastiger trouwens om alles van vroeger te veroordelen naar de huidige (juridische) maatstaven. Hoe ver ga je terug? Maar da's weer een andere discussie.
weet wel dat Kovacs haar album release uitgesteld heeft omdat ze een nummer met Till gedaan heeft
Album is al uitgekomen, toch? Hintten beide wel een paar dagen geleden naar het publiceren van de video van Child of Sin.
Dat ze nadat de misbruikverhalen naar bovenkwamen schouderophalend zonder statement lekker door zijn gaan touren (terwijl de drummer zich ook niet helemaal op zijn gemak voelt bij de acties van Lindemanm) is ook echt absurd.
Schneider is gitarist :) Maar de kans is ook aanzienlijk groot dat er in zo'n statement werd gezegd dat er niks van waar is en aangezien ze vertrouwen in de afloop hebben, dat de tour wel wordt voortgezet. Was je dan wel tevreden geweest?
Is er eigenlijk al ieder gezegd over die Limdemann solo tour? Zal die gewoon door (mogen) gaan?
Mogen sowieso. Ze trekken daar alleen de stekker eruit als ie wordt veroordeeld, zelfde bij de tour van Rammstein. De financiële belangen zijn daar ook veel te groot voor.

Users who are viewing this thread