Als dit optreden één ding (nogmaals) bewijst is dat Radiohead perfect past op een mainstream major festival. Qua line up is Lolla (Berlin) zodanig plat commercieel dat Pinkpop er een alternatief histerfestival naast lijkt. En toch was Radiohead zowat de enige band die ertoe deed daar. Je merkte echt dat zowat iedereen op maar één act zat te wachten en ik heb nog nooit zoveel Radohead tshirts op één dag gezien.
Het optreden was echt een greatest hits set die werkelijk iedereen inpakte. Opener Burn the Witch werd al als een soort hymne ontvangen, woord na woord meegekeeld rondom mij. Wat volgde was een set die vol van de crowd pleasers: No Surprises, 2+2=5 (extase), Lotus Flower, Ideoteque (weer extase), Paranoid Android, Street Spirit, Nude en een doorgedraaid Bodysnatchers. En dan zomaar eventjes eindigen met Creep en Karma Police. Naast mij stond een Portugees meisje letterlijk te huilen.
Wel minder tof: ik stond aan de eerste dranghekken middenin en daar zijn 6 (!) meisjes flauwgevallen en afgevoerd door het rode kruis ( mogelijk door de massale drukte of de geladenheid).
Ik weet het nu zeker: volgend jaar sluit deze band Rock Werchter af, en het wordt top.