Radiohead en aanverwante projecten

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ondertussen ook op Spotify, gelukkig. Fijn nummer weer hoor

Geluidkwaliteit daarop is ook wel echt véél beter dan op YouTube.

Erg gaaf nummer, zeker na een keer of vier begint hij nu erg goed te vallen :p.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.347
9.077
Holy shit. Ja, dit is wel een zeer sterk nummer weer. Wat een sound. Hopelijk trekken ze deze grootse, sinistere toon door op het hele album. Thom heeft hier toch wel een prachtprestatie geleverd, vocaal gezien. En Jonny heeft ook duidelijk een glansrol met zijn aanzwellende strijkers.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik heb hem nu een aantal keer gehoord, en om eerlijk te zijn, vind ik het voor een Radiohead nummer niet fantastisch, een 6je.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
631
Vind het niet slecht om eerlijk te zijn, vind de strijkers wel interessant. In ieder geval een stuk beter dan al die 'The King Of Limbs' meuk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Nog maar een keer geluisterd en zal wss nog een paar keer nodig hebben om echt binnen te dringen denk ik, leuk nummer maar toch niet buitengewoon idk, 7 ofso?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.064
654
PwoperFish wrote:
Ondertussen ook op Spotify

Wut, die zag ik niet aankomen.
Die gasten blijven onvoorspelbaar.
https://twitter.com/pitchfork/status/727553395695992833

;-)

Ik vind Burn the Witch wel een sterk nummer. Hoorde ook iemand zeggen dat ze vond dat het iets van Coldplay weg heeft. Op zich snap ik het, met die staccato strijkers, maar in combinatie met de baslijnen en de sinistere teksten is het wel een echt Radiohead nummer. Het klinkt wel minder experimenteel dan King of Limbs. Ben benieuwd wat de rest van het album te bieden heeft.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Misschien heeft het iets van Coldplay weg omdat Coldplay in het begin heel erg Radiohead na deed, maar daar ooit een strijkorkest aan toe heeft gevoegd, en dat nu Radiohead een orkest begint te gebruiken het daar een beetje op lijkt?

Ik vind het nummer verder heel goed, maar ik had wel op iets meer experimenteler's gehoopt zoals The King of Limbs. Ik vind Spectre nog eigenlijk wel beter.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
De mix had anders gekund imo. De strijkersarrangementen zijn geweldig maar overheersen net iets te veel. Had ze liever wat meer in balans met die coole baslijn gehoord.

Op zich een goed nummer, maar nog niet meteen de voorbode van een album of the year.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.064
654
Op zich fijn dat ie op Spotify staat, maar beetje jammer dat ze TKOL er dan weer af halen... :/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Geen volledig orkest op tour, enkele strijkers mogelijk maar nog niet bevestigd. Aldus organisator van Primavera.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.064
654
visdave34 wrote:
Op zich fijn dat ie op Spotify staat, maar beetje jammer dat ze TKOL er dan weer af halen… :/


Bij mij niet hoor?

Hmm, bij mij is ie ook weer terug... Kon 'm gister via mijn Sonos niet afspelen en toen zag ik op de Spotify artiesten pagina toch echt dat ie er niet meer bij stond. Weird.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TTAU7lLDZYU[/video]

Album 8 Mei. Als we de videobeschrijving kunnen geloven.
'Taken from the new album released digitally on 8th May 2016 at 7pm BST.'
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken