Radiohead en aanverwante projecten

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Eerste luisterbeurt achter de rug.
Wat een fucking masterpiece.

Identikit, present tense, true love waits.
gerucht Lift blijkbaar ook als B-side?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
gerucht Lift blijkbaar ook als B-side?
Bij de special edition van het album krijg je twee extra tracks. "Two compact discs: one with the album and one with two extra tracks"
https://amsp.wasteheadquarters.com/collections/frontpage/products/special-edition
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nu bij Ful Stop, wat een nummer is dat toch. Eigenlijk tot nog toe alleen maar topnummers gehoord.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik luister mee met de listening party op BBC Radio 6, nu bij The Numbers. Is een erg fijn nummer geworden. De akoestische (live) versie was al op youtube te vinden onder de naam Silent Spring.

Heerlijk
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Ik ben ook bij Ful Stop, gruwelijk nummer.
Desert Island Desk vond ik ook matig.

luister het opnieuw. Ful Stop is amazing.
Gewoon volledig anders dan de eerdere live versie
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.067
662
Wat een waanzinnige band is het toch. Elke track is weer interessant. Zo f#cking zin in de 20e!

Voorlopige hoogtepunten: Daydreaming, Ful Stop, The Numbers, Present Tense
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Mijn favorieten: Daydreaming, Decks Dark, Desert Island Disk, Glass Eyes, The Numbers.

Geweldig hoe deze band zo veel kan veranderen van album tot album en toch de kwaliteit zo hoog kan houden. De meeste nummers zijn ooit al live gespeeld, maar ze passen allemaal perfect op dit album.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bijzonder ook dat A Moon Shaped Pool hier bij de eerste luisterbeurt al voor kippenvel zorgde. De meeste Radiohead-albums moesten bij mij echt even landen voordat ik ze op waarde kon schatten. Dat beloofd veel goeds, zeker omdat er nog meer dan genoeg te ontdekken valt in deze nummers.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.067
662
NME schrijft overigens dat Decks Dark, Glass Eyes en Tinker Tailor... de enige drie compleet nieuwe nummers zijn. Klopt dat wel? Is Daydreaming ook al eens in één of andere gedaante uitgevoerd?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Eerste indruk: album vol met supergoede en mooie nummers, maar ik mis een beetje de samenhang en geheel als album, lijkt meer een soort verzamelalbum van allemaal oude nummers. Dat gevoel wordt versterkt doordat de tracklist op alfabetische volgorde is. Maar zoals gezegd, bovenal prachtige nummers. En dit is slechts een eerste indruk.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
een nacht later is het enkel beter.


Als ik momenteel een rangorde moet maken:

Ok Computer - Kid A - The Bends - A Moon Shaped Pool - In Rainbows - Amnesiac - HTTT - TKOL - Pablo Honey
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Dit is tot nu toe denk ik mijn ranking qua nummers op het album:

The Numbers
Present Tense
Identikit
Decks Dark
Ful Stop
True Love Waits
Desert Island Disk
Daydreaming
Glass Eyes
Burn The Witch
Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Straks ook maar eens opzetten na al die positieve reacties hier. Door mijn thesisdeadline de kans nog niet gekregen.

Overigens wel hypocriet dat de band weigert het album op Spotify te plaatsen. Ik snap dat Thom aan zijn principes wil vasthouden, maar wees dan consistent en betrek Spotify ook niet in de marketingcampagne die hype opbouwde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.108
Adembenemend album. Bijna alleen hoogtepunten. M'n favotiete nummers zijn momenteel Daydreaming, Present Tense, Thinker Thief en The Numbers. Maar dat zal morgen wel weer anders zijn.

Ik weet zeker dat ik dit jaar nog geen mooiere muziek gehoord heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken