Pukkelpop 2026

Voor vrijdag: zou Roxy Dekker opener zijn voor de main, en dan Major Lazer, Turnstile en Yungblud de laatste drie acts.
Dan Soulwax om Marquee af te sluiten met voorlaatste act Maribou State, en iets vroeger The Hives en in de namiddag bv om 15h Kelis. Geese als topact van een andere tent bv Club. Zou dit kunnen kloppen?

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ze blijven proberen hé.
Is dit gebaseerd op reputatie van genre of van de artiest? Ze hebben de laatste jaren inderdaad annulaties van Asap Rocky en Travis Scott gehad. Maar een Tyler of Kendrick hebben helemaal niet de reputatie dat ze optredens cancelen. Ik vind Denzel Curry een mooie toevoeging op de zondag met Tyler, maar vraag me dus af of deze reactie gebaseerd is op de reputatie van de artiest zelf of op het genre?

Als er logica in de site zit wordt het dit:

VR
Main: Yungblud - Turnstile - Major Lazer - Roxy Dekker
Marquee: Soulwax - Maribou State - The Hives
Wave: Kelis
Club: Geese
Boiler: KI/KI

ZA
Main: FATM - Deftones - New Wave - Wet Leg
Marquee: Underworld - Amyl - Dijon - Wunderhorse
Wave: Dom Dolla - Kolsch
Boiler: Novah - Pegassi

ZO
Main: Tyler - Sombr - Zara - Bazart
Marquee: Parcels - Blood Orange
Wave: Denzel Curry - PDM
Boiler: Pendulum

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ja, die combinatie had mij wel overgehaald. Verwacht toch wel last-minute de zaterdag te gaan. Deftones en Underworld al zeer de moeite waard, Wet Leg en Wunderhorse wel interessant. Dijon en New Wave hopelijk in een tent, zodat ik daar niks van hoef mee te krijgen.
Dijon en New Wave in diezelfde zin, weird 🙂

Dijon houdt het midden tussen Prince en MK.Gee, en torst een waanzinnig goeie livereputatie met zich mee. Voor de indie-liefhebber toch het enige lichtpuntje in deze drop.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: mattman en elo
Is dit gebaseerd op reputatie van genre of van de artiest? Ze hebben de laatste jaren inderdaad annulaties van Asap Rocky en Travis Scott gehad. Maar een Tyler of Kendrick hebben helemaal niet de reputatie dat ze optredens cancelen. Ik vind Denzel Curry een mooie toevoeging op de zondag met Tyler, maar vraag me dus af of deze reactie gebaseerd is op de reputatie van de artiest zelf of op het genre?
Currymans heeft in 2024 nog PKP afgezegd omdat hij plots doorhad dat hij in Amerika moest optreden. Dus ja...

• Haha
Waarderingen: davadude

VR

ZA

ZO
Geese in de club lijkt me heel sterk. Die zullen gewoon Marquee doen normaal.

Dijon en New Wave in diezelfde zin, weird 🙂

Dijon houdt het midden tussen Prince en MK.Gee, en torst een waanzinnig goeie livereputatie met zich mee. Voor de indie-liefhebber toch het enige lichtpuntje in deze drop.
Te veel soul/R&B in de sound van Dijon voor mijn smaak. Vind die zang ook echt afgrijselijk. Snap de vergelijking met Prince, maar die had veel meer power.

VR

ZA

ZO
Eén clubnaam en nog geen liftnamen is wel opmerkelijk. Was het vorig jaar ook zo? Er zijn mensen die vrijwel uitsluitend naar hun twee podia gaan, dus niets aankondigen voordat de tickets in de verkoop gaan, is een vreemde strategie.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
In de laatste aflevering van de Popcast doet Otto-Jan me daar een betoog voor deze band. Zelden iemand zo hard een artiest of show weten bejubelen als hem.

CLASHFINDER AANGEPAST

Heel moeilijk want volgens mij staan er op de sites zaken door elkaar.
Vorig jaar leek de lijn duidelijker.
Wat zouden jullie aanpassen?
Kölsch live lijkt me eerder wave, geen boiler.

In de boiler staan tussen 2:00 - 4:00 Belgische radio-DJs, geen grote namen.

Ben ook niet overtuigd door de spot van Kettama, die is groter dan NOVAH.

Voor vrijdag: zou Roxy Dekker opener zijn voor de main, en dan Major Lazer, Turnstile en Yungblud de laatste drie acts.
Zou Major Lazer gen Justiceke doen? Zo derdelaatste op de main lijkt me een bizarre plek, terwijl de laatste in de Wave zoveel logischer is.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en elo
Trouwens drank/eetbonnen kosten in VVK 72 euro per 20, dus 3,60 per bon. Zal op de wei dan wel 3,80 zijn? En het blijven naar goede gewoonte papieren bonnetjes!

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Zien we daar ook een stijging in drank- en eetbonnen van €3,45 naar €3,60 in vvk?

2024 : €3,25 / €65
2025 : €3,45 / €69
2026 : €3,60 / €72

Trouwens drank/eetbonnen kosten in VVK 72 euro per 20, dus 3,60 per bon. Zal op de wei dan wel 3,80 zijn? En het blijven naar goede gewoonte papieren bonnetjes!
Vorig jaar was het al €3,80 op de wei als ik me niet vergis. Je zou bijna gaan denken dat een bonnetje op de wei €4 zal worden.

Users who are viewing this thread