Pukkelpop 2026

Maar goed, daar moet echt nog een dikke headliner boven toch.

Ik snap dat Turnstile hot is, momentum heeft, maar we zitten het hier wel érg te overschatten qua grootte. Stonden de vorige keer ook voor een karig gevulde wei niet? En uiteraard gaat dat nu beter zijn, maar er moet echt nog een dagdragende naam bij.
Turnstile is top én hot, zeker hier in België. Maar die hebben 2,5 miljoen maandelijkse luisteraars hé? Sombr heeft er 56 miljoen en Zara 58 miljoen en zelfs zij gaan niet headlinen. Nee, Turnstile als headliner, dat gaat niet gebeuren. Geloof ik echt niet in.

• Leuk
Waarderingen: DDave en mattman
Die combi's verkopen so-wie-so weer binnen de dag uit. En in het huidige klimaat verkoopt een dag met Turnstile-Lily Allen-Danceafsluiter ook gewoon vlot uit denk ik. Op PKP is de line-up sowieso wat ondergeschikt aan de 'vibe'.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en Brecht_vds88
Volgens de site van R&L is Charli UK Exclusive, dus de rest van EU is nog mogelijk.

dan is het eigenlijk alleen maar logisch dat ze nog europees aangekonigd moet worden anders hadden ze er wel europe exclusive van gemaakt als ze toch niet in Europa staat of interesse heeft om andere shows in europa te doen

Die combi's verkopen so-wie-so weer binnen de dag uit. En in het huidige klimaat verkoopt een dag met Turnstile-Lily Allen-Danceafsluiter ook gewoon vlot uit denk ik. Op PKP is de line-up sowieso wat ondergeschikt aan de 'vibe'.
Maar aan de andere kant is het ook een enorm festival waar enorme namen staan. En vind ik dat we het de laatste tijd enorm lopen te onderschatten.

Tyler zou voor bijna iedereen hier 'te duur' zijn om een of andere reden, twerwijl het dé grootste kanshebber was (in werkelijkheid gooien ze er nog Zara Larsson en Sombr bij). Deftones en Florence zouden beide een eigen dag dragen. Nu ineens Turnstile als headliner 'wel genoeg'.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Zou ik ook denken, maar het staat haaks op het feit dat ze al optredens gepland hebben in de UK en EU, dus waarom niet België er bij nemen in augustus?
Nja, een dag dragen op Pukkelpop is toch iets lastiger dan La Route Du Rock, waar de capaciteit ergens rond de 10k man ligt. En ik vind Sportpaleis zelfs zonder een festivalpassage al ambitieus.

Maar aan de andere kant is het ook een enorm festival waar enorme namen staan. En vind ik dat we het de laatste tijd enorm lopen te onderschatten.

Tyler zou voor bijna iedereen hier 'te duur' zijn om een of andere reden, twerwijl het dé grootste kanshebber was (in werkelijkheid gooien ze er nog Zara Larsson en Sombr bij). Deftones en Florence zouden beide een eigen dag dragen. Nu ineens Turnstile als headliner 'wel genoeg'.
Spot on deze! We waren PKP al de hele tijd aan het onderschatten, dan gaan die ook niet Turnstile opeens tot headliner bombarderen.

Users who are viewing this thread