Pukkelpop 2026

Zou Pukkelpop zoiets nog boeken? Is inmiddels wel weer van Groezrock 2010 geleden (denk ik) dat ze in Belgie zijn geweest. Maar betwijfel of ze op pukkelpop veel volk zouden trekken. Bij bv. The Get Up Kids vorig jaar was het akelig leeg.
Ik ben het er niet mee eens. Het vergelijken van The Get Up Kids met AFI is zinloos. The Get Up Kids brachten hun laatste belangrijke album uit in 1999 en zijn nooit echt mainstream geworden. AFI daarentegen bracht in 2025 een album uit dat op bijna elke lijst met beste rockalbums van het jaar is verschenen. Bovendien hebben ze de afgelopen 16 jaar slechts één concert in Europa gegeven (Groezrock 2010), het Verenigd Koninkrijk niet meegerekend. Ik denk dat ze een grote Europese fanbase hebben die nog nooit de kans heeft gehad om ze live te zien, en als ze een paar optredens in Europa geven en die op dezelfde dag plannen als verschillende rockbands zoals Deftones of Turnstile en een paar kleinere acts, denk ik dat het een goed bezocht concert zal worden. Sterker nog, bands als Floggin' Molly, Pennywise en DKM zijn er de afgelopen jaren in geslaagd om grote menigten naar het MainStage te trekken.

Als je het risico wilt nemen om Turnstile een plek in de top 2 van het hoofdpodium te geven, moet je op zoek gaan naar bands die Turnstile-fans wellicht aanspreken om de kaartverkoop voor één dag te verhogen. Ik denk dat AFI een band is die een groot deel van de Turnstile-fans (waaronder ikzelf) zal aanspreken.

Laatst bewerkt:
met al dit Speculeren ben ik extra benieuwd wie ze maandag uit de hoge hoed gaan toveren, het uur hebben ze nog niet bekendgemaakt zal wel weer 11u zijn of zou het terug zoals vroeger 16u zijn? :unsure:

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Op basis van wat mensen met goede informatie zeggen, lijkt het duidelijk dat van de zes grote namen dit weekend er vijf Zara Larsson, Sombr, Lily Allen, Turnstile en Florence zullen zijn. Er is er nog maar één over, en dat moet een Belgische of Nederlandse naam zijn.

Op basis van wat mensen met goede informatie zeggen, lijkt het duidelijk dat van de zes grote namen dit weekend er vijf Zara Larsson, Sombr, Lily Allen, Turnstile en Florence zullen zijn. Er is er nog maar één over, en dat moet een Belgische of Nederlandse naam zijn.
Sombr, Zara, Lily en Turnstile lijken me allemaal geen ‘grootste naam van de dag’ namen, toch? Allemaal typische derdelaatste op de main- namen. Of ze moeten ze combineren met een grote naam erna.

Mis sowieso Tyler the Creator, Lorde en Deftones nog.

Dat lijkt mij ook te mager voor grootste namen van de dag... Ik snap dat we realistisch moeten zijn, maar het gaat over het festival dat vorig jaar alle headliners van BKS programmeerde op niet-headlinerslots. (Ook niet representatief, maar goed 😉)

Kensinghton?

S10 en Froukje ?

Froukje doet geen festivals dit jaar
Klopt. Maar het gaat om het duo S10 met boezemvriendin Froukje die begin november 2025 de Ziggo Dome uitverkochten. Zowel Pkp als Lowlands staan open voor éénmalige exclusieve optredens (zie bv Goldband).

Klopt. Maar het gaat om het duo S10 met boezemvriendin Froukje die begin november 2025 de Ziggo Dome uitverkochten. Zowel Pkp als Lowlands staan open voor éénmalige exclusieve optredens (zie bv Goldband).
Dan vraag ik mij nogsteeds af of ze in het algemeen bedoelde

S10 zal wel solo touren en aangezien Froukje haar gitarist en bassist uit de band heeft gezet om artistieke reden denk ik niet dat het zal gebeuren

Zes namen: Florence, Tyler, Deftones, Fontaines, Nothing But Thieves, Yungblud

Negen namen: bovenstaande + Sombr, Turnstile en Zara

Kan weinig anders bedenken. En als ze Tyler nog mislopen, dan is het voor mij toch maar een magere bovenkant.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en mattman
Dat lijkt mij ook te mager voor grootste namen van de dag... Ik snap dat we realistisch moeten zijn, maar het gaat over het festival dat vorig jaar alle headliners van BKS programmeerde op niet-headlinerslots. (Ook niet representatief, maar goed 😉)
Snap ook niet waar die stemming vandaan komt dat we hier al zouden tevreden zouden moeten zijn met een Lily Allen als headliner. We spreken toch nog altijd over het 2de grootste festival van dit land.

• Leuk
Waarderingen: mattman en DDave
In Concertaankondigingen beweert een gebruiker dat Nothing But Thieves en Fontaines D.C. in het Sportpaleis (AFAS Dome) in november optreden. Indien juist mag er vrijwel zeker een streep door die namen voor Pukkelpop. We zullen het snel weten.

• Leuk
  • Pray
  • Winning
Waarderingen: Gigi21, tosti en DDave

Users who are viewing this thread