Pukkelpop 2026

Underworld naar Oya Festival weekend voor PKP. Binnenkoppertje als dansafsluiter na de headliner of eerder Marquee-head? Justice-spot in de Wave zou ook vet zijn.
Dansafsluiter mainstage lijkt me zeker niet. Underworld is iconisch bij 40+ers, maar voor de gemiddelde 18-jarige op Pukkelpop totaal geen bekende naam.

• Leuk
Waarderingen: Jaulez
Dansafsluiter mainstage lijkt me zeker niet. Underworld is iconisch bij 40+ers, maar voor de gemiddelde 18-jarige op Pukkelpop totaal geen bekende naam.
De laatste keer stonden die in de dance hall, verwacht ze ook eerder terug daar (of marquee)

Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is, maar de laatste keer op DTRH stond dat veld gewoon vol met alle leeftijden.

DTRH is een totaal ander publiek dan PKP natuurlijk.
Joris bedoelde meer te zeggen dat het veld óók vol staat met jong publiek. Underworld alleen maar als favoriet onder de 'oudjes' scharen is wat mij betreft ook een beetje misplaatst. Die gasten zijn voor elke doelgroep interessant. Hun sets zijn tijdloos.

Laatst bewerkt:
Joris bedoeld meer te zeggen dat het veld óók vol staat met jong publiek. Underworld alleen maar als favoriet onder de 'oudjes' scharen is wat mij betreft ook een beetje misplaatst. Die gasten zijn voor elke doelgroep interessant. Hun sets zijn tijdloos.
Er is een verschil tussen 'jong publiek' en het publiek dat op Pukkelpop aanwezig is. Geloof mij vrij, meer dan de helft van de aanwezigen daar kan met moeite 5 artiesten opnoemen die op de affiche staan. De weide/tenten stonden ramvol voor toegankelijke Benelux-acts als Roxy Dekker, Zwangere Guy, Pommelien Thijs... en anderzijds stond de tent maar halfvol voor Vampire Weekend, en was de weide zo goed als leeg bij aanvang van Idles.

Ik kan je garanderen dat er een halflege weide staat als Underworld de mainstage zou afsluiten op Pukkelpop. Wat dus ook niet zal gebeuren, Dance Hall of Marquee lijkt me perfect (als ze er al zouden staan).

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Florence and the Machina maandag 24 augustus in Edinburgh, dat maakt de kans op zondag 23 aug PKP heel klein, vrijdag 21 of zaterdag 22aug zou wel kunnen.

Weekend voor PKP in de UK:

Bekijk bijlage 16655
Eigenlijk heel erg veel namen die op PKP zouden kunnen staan. Ik denk ook aan een Sampa The Great, Floating Points (Club), High Vis, Big Special (Backyard? Main?), Wilkinson, Mefjus, Camo & Crooked, 999999, Sherelle (Boiler), Princess Nokia (Wave). Madness, Faithless en Shaggy lijken me meer Lokerse Feesten namen.

Eigenlijk heel erg veel namen die op PKP zouden kunnen staan. Ik denk ook aan een Sampa The Great, Floating Points (Club), High Vis, Big Special (Backyard? Main?), Wilkinson, Mefjus, Camo & Crooked, 999999, Sherelle (Boiler), Princess Nokia (Wave). Madness, Faithless en Shaggy lijken me meer Lokerse Feesten namen.
High Vis speelde dit jaar in de Club, en in 2023 op Backyard (en in 2024 op Slope van RW). Beetje overload om dit jaar opnieuw op Pukkelpop te staan, toch?

Florence and the Machina maandag 24 augustus in Edinburgh, dat maakt de kans op zondag 23 aug PKP heel klein, vrijdag 21 of zaterdag 22aug zou wel kunnen.
Zal wel gewoon RW zijn, zoals al even gedacht werd.
Met de nieuwe festival datum in Edinbrugh schat ik de kans voor Pukkelpop minstens nog 50% dus zeker nog niet helemaal uitgesloten want daarvoor zijn er nog genoeg positieve argumenten.
1. Ze doet alvast festivals komende zomer in Europa
2. Het optreden in Portugal (NOS Alive) toont dat ze bereid is grote festivals aan te nemen in de zomer
3. Ze heeft al België op de tourplanning staan (Antwerpen) wat geografisch gezien gunstig is voor Pukkelpop.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festibob

Users who are viewing this thread