Pukkelpop 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
- Dance Hall: echt wel koffiedik kijken wat daar nog gaat bijkomen. Brutalismus 3000 en Overmono als "headliner" van deze stages zou toch wel wat gewaagd zijn. Dat zijn acts die in de AB speelden, vorig jaar had je met Bicep een lotto arena act. DJ Fresh en Bobobo schat ik groter in dan B3000 en Overmono.
Dunno, B3K verkocht echt wel zeer snel de AB uit en ook Overmono kan wel eens een BICEP'ke worden en snel uitgroeien als act. Ook Folamour staat in de Dance Hall, die zal ook wel hoog staan, vermoed ik.

- Club: met Romy en Crystal Fighters kennen we 2 afsluiters denk ik,, maar voor de club zijn er nog maar 3 namen bekend. Daar kan nog heel veel moois bijkomen.
Sowieso in de Club staan altijd wel meerdere acts die een AB aankunnen, zo'n Yussef Dayes gaat voor CF spelen terwijl dat ook niet zo'n kleine act is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
- Nog iemand voor The Offspring op de Main Stage op zondag
- Grootste namen Marquee kennen we.
- Dance Hall: echt wel koffiedik kijken wat daar nog gaat bijkomen. Brutalismus 3000 en Overmono als "headliner" van deze stages zou toch wel wat gewaagd zijn. Dat zijn acts die in de AB speelden, vorig jaar had je met Bicep een lotto arena act. DJ Fresh en Bobobo schat ik groter in dan B3000 en Overmono.
- Club: met Romy en Crystal Fighters kennen we 2 afsluiters denk ik,, maar voor de club zijn er nog maar 3 namen bekend. Daar kan nog heel veel moois bijkomen.
- Baxkyard: met Enter Shikari en Motionless In White hebben we 2 van de 3 afsluiters denk ik.

Ik had ergens gelezen dat Louis Tomlinson enkel nog op zaterdag een optie is, maar de Main Stage is al redelijk gevuld op die dag.

Edit: Net gecheckt => Louis Tomlinson zou enkel op zaterdag er bij kunnen, vrijdag in Oostenrijk en zondag in Noord-Frankrijk. België is wel haalbaar op die dag, maar die kan enkel op de Main denk ik, dan moet die tussen Goldband en Floggin Molly gezet worden.
Gaat volgens mij geen Louis Tomlinson bijkomen hier.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Thieske en DDave

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
477
257
Ik zie Teddy Swims spelen in een van de slots vóór The Offspring, en David Kushner in de Marquee. Zou voor het jongere publiek een mooie run van de Main naar de Marquee kunnen maken voordat de rockavonden beginnen
 
Laatst bewerkt:

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Gaat volgens mij geen Louis Tomlinson bijkomen hier.
Puur omdat er gewoon geen plekje meer is voor hem die dag. Zouden we dan toch veel Belgen en Nederlanders op de mainstage krijgen? De Jeugd van Tegenwoordig zie ik er wel staan. Froukje stond er vorig jaar dus zij niet, vermoed ik. J Bernardt zie ik er misschien staan (kan ook in een tent). Pommelien Thijs zie ik de main ook wel openen. Misschien geven ze Arsenal of Daan ook wel eens een plekje. Portland zal er ook wel staan, al kan dat evengoed de donderdag zijn. S10 en MEAU zie ik er misschien ook wel vroeg staan. Voor de rest nog kandidaten?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Puur omdat er gewoon geen plekje meer is voor hem die dag. Zouden we dan toch veel Belgen en Nederlanders op de mainstage krijgen? De Jeugd van Tegenwoordig zie ik er wel staan. Froukje stond er vorig jaar dus zij niet, vermoed ik. J Bernardt zie ik er misschien staan (kan ook in een tent). Pommelien Thijs zie ik de main ook wel openen. Misschien geven ze Arsenal of Daan ook wel eens een plekje. Portland zal er ook wel staan, al kan dat evengoed de donderdag zijn. S10 en MEAU zie ik er misschien ook wel vroeg staan. Voor de rest nog kandidaten?
Oei, misschien niet zo voortvarend zijn. Ik zou die bron op efestivals niet zomaar geloven...
Lijkt me dat Tomlinson bepaalde spots eist die pukkelpop hem niet kan/wil geven.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Als Nederlandse opties vindt ik Willem, Elephant, Johan en Sticks wel echt goed!
 

CoinPeter

Playlistbediener
22 feb 2024
29
12
Is Louis Tomlinson een grotere naam dan Noah Kahan? Die kan anders wel diezelfde spot op de main stage innemen denk ik?

Maar bon lijkt me onrealistisch hier op te blijven hopen dus ik ga die alvast begraven.
 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Puur omdat er gewoon geen plekje meer is voor hem die dag. Zouden we dan toch veel Belgen en Nederlanders op de mainstage krijgen? De Jeugd van Tegenwoordig zie ik er wel staan. Froukje stond er vorig jaar dus zij niet, vermoed ik. J Bernardt zie ik er misschien staan (kan ook in een tent). Pommelien Thijs zie ik de main ook wel openen. Misschien geven ze Arsenal of Daan ook wel eens een plekje. Portland zal er ook wel staan, al kan dat evengoed de donderdag zijn. S10 en MEAU zie ik er misschien ook wel vroeg staan. Voor de rest nog kandidaten?
Daan mag van mij wel komen, heb hem vorig jaar voor de eerste keer gezien op Genk on stage man wat was dat een goed optreden. Hoop hem ooit op Pukkelpop te zien. Zowel vrijdag, zaterdag of zondag zou kunnen in de marquee of op de main stage. Of is dat te hoog gegrepen voor Daan?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Stake komt volgende week dinsdag ook met nieuws wrs nieuwe plaat+single,
Zou een mooie backyardheadliner zijn om woensdag dan aan te kondigen
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Stake komt volgende week dinsdag ook met nieuws wrs nieuwe plaat+single,
Zou een mooie backyardheadliner zijn om woensdag dan aan te kondigen
Ik hoop toch op iets anders dan Stake als backyardheadliner. Sinds hun naamsverandering zijn die gestagneerd heb ik de indruk.
In 2022 alleszins gewoon late namiddag in de Club.

Ik heb ook het gevoel dat Stake om de 2 jaar op PKP staat.
 

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Ik hoop toch op iets anders dan Stake als backyardheadliner. Sinds hun naamsverandering zijn die gestagneerd heb ik de indruk.
In 2022 alleszins gewoon late namiddag in de Club.

Ik heb ook het gevoel dat Stake om de 2 jaar op PKP staat.
Het zou de 4de keer zijn gerekend vanaf 2018. 2 keer als Steak nr 8 denk in 2018 en 2019 en dus 1 keer als Stake in 2022. Da's idd veel. 3 keer geweldig sterk wel. Van mij mogen die altijd komen maar gezien ik ze de strafste Belgische gitaarband vind - zeker live, ben ik bevooroordeeld natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en jarne

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Daan mag van mij wel komen, heb hem vorig jaar voor de eerste keer gezien op Genk on stage man wat was dat een goed optreden. Hoop hem ooit op Pukkelpop te zien. Zowel vrijdag, zaterdag of zondag zou kunnen in de marquee of op de main stage. Of is dat te hoog gegrepen voor Daan?
We hebben hem al eens gezien, als backing vocal van Willy "Sultan" Sommers, haha
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Heb een klein vraagje, ik ga reeds 20 jaar naar de festivals en concerten. Ik zie regelmatig belgische groepen in kleinere en grote zalen en vroeg mij af hoe het komt dat mensen nog zo enthousiast zijn als er zoveel belgische groepen spelen op de belgische festivals? Begrijp mij niet verkeerd ik vind veel belgische groepen keigoed maar je kan ze bijna ieder weekend gaan zien in de lokale jeugdhuizen of concertzalen nee? Ik verwacht meestal op festivals meer groepen die men 1 maal per jaar kan zien of exclusieve optredens of zo maar niet al die belgische groepen of dj's die men reeds 100 maal heeft kunnen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: fredje

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
44
115
Ik zie hier niet onmiddellijk een topic staan ivm praktische vragen zoals parking, dus ik stel ze hier even.

Is meer dan 20 jaar geleden dat ik geweest ben naar Pukkelpop. Nu voor één dagje heen en terug. Met de auto. Tips waar best te parkeren? Zijn er meerdere opties? Of is het gewoon aankomen en de richtlijnen volgen ter plekke?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Heb een klein vraagje, ik ga reeds 20 jaar naar de festivals en concerten. Ik zie regelmatig belgische groepen in kleinere en grote zalen en vroeg mij af hoe het komt dat mensen nog zo enthousiast zijn als er zoveel belgische groepen spelen op de belgische festivals? Begrijp mij niet verkeerd ik vind veel belgische groepen keigoed maar je kan ze bijna ieder weekend gaan zien in de lokale jeugdhuizen of concertzalen nee? Ik verwacht meestal op festivals meer groepen die men 1 maal per jaar kan zien of exclusieve optredens of zo maar niet al die belgische groepen of dj's die men reeds 100 maal heeft kunnen zien.
Doordat die bands gewoon steengoed kunnen zijn live, en je ze oprecht een plek gunt op de affiche van een mooi festival! Bv: heb Brutus al 11 keer gezien, waarvan paar keer in een zaal, paar keer op festivals, maar ben enorm blij voor mezelf en voor hun dat ze eindelijk eens op Werchter en Graspop staan,
+ sfeer is ook vaak helemaal anders in een zaal of op festival,
 
  • Winning
Waarderingen: Kachelle

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Ik zie hier niet onmiddellijk een topic staan ivm praktische vragen zoals parking, dus ik stel ze hier even.

Is meer dan 20 jaar geleden dat ik geweest ben naar Pukkelpop. Nu voor één dagje heen en terug. Met de auto. Tips waar best te parkeren? Zijn er meerdere opties? Of is het gewoon aankomen en de richtlijnen volgen ter plekke?
Er komt tzt een parking plattegrond
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Stake in 2023 in de Marquee was één van dé hoogtepunten van die editie meende ik me nochtans te herinneren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Gebruikers die dit onderwerp bekijken