Pukkelpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Poeh, heftige namiddag gisteren. Pas vanaf Rolo Tomassi op het terrein. Prima set, maar teveel van hetzelfde voor mij. Brutus was zoals altijd zeer sterk, maar heb het laatste half uur buiten de Marquee gestaan, omdat ik bijna omkiepte vanwege de warmte.
Toch bij M83 ruim voor de show naar binnen gegaan en een goede spot gezocht. Deze show was voor mij goud waard. Emotioneel, intens en retestrak. Aan het einde bijna flauwgevallen, maar op tijd gaan zitten en water gekregen van omstanders. Voor mij echt een gedenkwaardig optreden.
Daarna eigenlijk de bedoeling om naar Rudeboy plays UDS te gaan, maar vrienden van me hadden hem een paar weken terug op een festival gezien en dat was enorm tegengevallen. Dan toch maar boygenius geprobeerd. De ep en het album vind ik ontzettend saai, maar wellicht live sterker. Nou... fucking hell, wat was dit dan? Knallende openingssongs en meteen een volledige Marquee die losging. Show bleef van een hoog niveau en de dames hadden er zichtbaar veel zin in. Gaandeweg de show voelde ik me weer topfit worden en daarom laatste helft redelijk vooraan gestaan. Sfeer was waanzinnig goed. Hopelijk in de toekomst meer van deze dames en richting een headlinerpositie zelfs.
Flink nagenoten en even bijgekomen bij de foodcorner. Daarna vanaf achteraan op het veld Billie Eilish gezien. Ik vind haar een fantastische persoon, maar ben geen echte fan van haar muziek. Desalniettemin zeer sterke headlinershow met alles erop en eraan. Heb me toch wel geamuseerd.
Gelukkig wakker gebleven voor Moderat. Temperatuur en zwoelte was iets gaan zakken op het terrein. Halverwege in de Marquee gestaan. Wat een (voor mij) heerlijke afsluiter van de dag. Niet zo gedenkwaardig als M83 en boygenius, maar een dikke nummer 3 van de dag. Marquee ging wederom helemaal los. Toffe visuals ook. Hierna zeer voldaan in het bed van mijn logeeradres in Zonhoven gestapt.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
Vind ik leuks van gisteren, niet in chronologische volgorde: black leather jacket, dirk, yungblud, huppeldepup speelt uds, brutus. 😎
Verder veel te veel bekend volk tegengekomen en veel te veel gemist. 🤷‍♂️

Vind ik niet leuks: de kater en dat rare, grijze snot dat uit mijn neus komt. 😵‍💫
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Muzikaal aardig dagje. Vooral toen het donker begon te worden werd het leuker en leuker. Bij Billie Eilish was het wel heel druk. Daar zijn we dan ook na een nummer vertrokken.

Verder echt complimenten voor de organisatie. Bandjes en tickets halen ging echt supergoed. Geen rijen voor drank, eten en wc. Super vriendelijke medewerkers. Genoeg ruimte in de tenten.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: bartv, mattman en elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Wat wordt het magische moment van vandaag?
Clouseau haha.

Verder Steve Lacy en Osees?

Edit: en afgaande van de recensies van Lowlands (en haar vorige shows): Jessie Ware.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken