Pukkelpop 2023

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.668

Kan het artikel niet helemaal lezen en heb geen zin om een account aan te maken.
Maar langzaam gaat Pukkelpop toch uitverkopen.

Waarom Pukkelpop nog niet cashless gaat met eet- en drankbonnen zoals Werchter en Graspop​

Op Pukkelpop zal je dit jaar nog altijd ‘gewone’ bonnetjes kunnen kopen. Het festival gaat nog niet helemaal cashless. In Kiewit melden ze ook dat de combitickets richting bordje uitverkocht gaan.


Er is nogal wat te doen rond cashless betalen op festivals. Bij zo’n systeem gebruik je geen tastbare drank- of eetbonnetjes, maar een polsbandje waar je een budget op kan zetten. Telkens als je een drankje of eten koopt, wordt je bandje gescand en gaat er iets van het bedrag af. Wie aan het einde van de rit nog geld op dat bandje heeft staan, kan dat terugvorderen, maar met een kost: op Graspop anderhalve euro, bij Rock Werchter 3,5 euro. Dat oogst kritiek.

“Er komt dit jaar geen cashless systeem op Pukkelpop”, zegt woordvoerder Frederik Luyten als we bij hem polsen wat de plannen van Pukkelpop zijn. “De aankoop van eet- en drankbonnen kan uiteraard wel nog altijd cashless - met je bankkaart of mobiel - gebeuren. Onze parkings zijn wel cashless, bezoekers kunnen er net als vorig jaar gewoon met hun bankkaart betalen.”
Wanneer denkt Pukkelpop eraan om dat systeem wel in te voeren? “Dat is voorlopig niet duidelijk. Uiteraard volgen we de ontwikkelingen daaromtrent, maar voor we die stap zetten, willen we 100% overtuigd zijn van de achterliggende technologieën. Er zijn ook tal van opties voorhanden, en daar werd op dit moment nog geen keuze in gemaakt.”

‘Voor op schema’​

Gepolst naar de verkoop dit jaar, zeggen ze in Kiewit ‘voor op schema’ te liggen.
“Van combitickets en tickets voor Camping Chill verkopen we momenteel de laatste stuks. Camping Relax was al uitverkocht. Dagtickets schieten ook goed op, vooral de vrijdag. Vergeleken met de voorbije edities liggen we voor op schema. Liefhebbers stellen hun aankoop dit jaar best niet te lang meer uit.”

De affiche tenslotte is nog niet helemaal gevuld. “Er staan nog enkele spots open. Die zullen we de komende weken verder invullen, met ook nog een headliner in de Dance Hall.”
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en Pukkelpopper

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.668
Vind ik ook ergens. Anderzijds, als er gewoonweg weinig artiesten touren die je normaal gezien in een Castello zou zetten.. Dan begrijp ik het ergens wel dat het moeilijk wordt. Want dan moet je misschien al beginnen schuiven bij artiesten die in de Lift of Dancehall staan.. Backyard is wel iets anders. Leek wel een succes en ik vermoed dat door de aanwezigheid van onder meer R&L het nu toch niet zó moeilijk is om wat rock, punk en metal te boeken? Idk. Misschien zelfde verhaal als Castello. Jammer.
Het is nu ook niet dat R&L tegenwoordig veel programmeert van hardere genres. Ze hebben een tent die elke dag een andere invulling heeft, 1 van die invullingen is hardere gitaarwerk. 1 dag in 1 kleine tent, that's it.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.668
Dus....de laatste dance hall headliner.

Van RW zie ik enkel de volgende mogelijkheden:
- Royskopp (echter 1 festival in augustus)
- Fever Ray (past dit als Dance Hall headliner?)
- Sofi Tukker (veel te klein denk ik)

Ik denk dat de Dance Hall headliner van een ander festival zal komen.
 

Jaulez

Playlistbediener
11 aug 2022
39
30
Dus....de laatste dance hall headliner.

Van RW zie ik enkel de volgende mogelijkheden:
- Royskopp (echter 1 festival in augustus)
- Fever Ray (past dit als Dance Hall headliner?)
- Sofi Tukker (veel te klein denk ik)

Ik denk dat de Dance Hall headliner van een ander festival zal komen.
Zal idd wel Kalkbrenner kunnen zijn.

Of Peggy Gou, staat ook op Dour.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

egeltje1985

Playlistbediener
23 jun 2022
29
9
Hoihoi, eerste keer Pukkelpop voor mij dit jaar. Weet iemand misschien hoe groot de Marquee is? Was op Werchter en daar was t best drama met the barn en capaciteit. Zie dat bijvoorbeeld nothing but thieves in de Marquee staat, is dat een beetje te doen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Hoihoi, eerste keer Pukkelpop voor mij dit jaar. Weet iemand misschien hoe groot de Marquee is? Was op Werchter en daar was t best drama met the barn en capaciteit. Zie dat bijvoorbeeld nothing but thieves in de Marquee staat, is dat een beetje te doen?
Geen kruizen dus geen probleem! Nog nooit een show gemist op Pukkelpop. Scheelt ook dat een groot deel van het publiek alleen in de dance area rondhangt.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Hoihoi, eerste keer Pukkelpop voor mij dit jaar. Weet iemand misschien hoe groot de Marquee is? Was op Werchter en daar was t best drama met the barn en capaciteit. Zie dat bijvoorbeeld nothing but thieves in de Marquee staat, is dat een beetje te doen?
Prima te doen. Bij NBT zou ik wel op tijd zijn als je goed zicht wil hebben of vooraan wil staan. Voordeel van de Marquee is dat deze open is, dus zelfs als je net buiten de tent staat, kun je bands nog prima zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: egeltje1985

egeltje1985

Playlistbediener
23 jun 2022
29
9
Prima te doen. Bij NBT zou ik wel op tijd zijn als je goed zicht wil hebben of vooraan wil staan. Voordeel van de Marquee is dat deze open is, dus zelfs als je net buiten de tent staat, kun je bands nog prima zien.
Ahja, meer als andere festivals die ik gewend ben dus. :) En op Werchter was de barn eerst ook meer open, dat je in ieder geval nog mee kon luisteren. Nu alleen met een karig scherm...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Heb 1 keer meegemaakt dat de Opposites in de dancehall stonden en dat er geen doorkomen meer aan was.
Verder geraak je overal wel binnen of krijg je het concert mee.
Nooit gedacht dat Pukkelpop een voorbeeld kon zijn voor Rock Werchter (nou ja .... programmering kunnen ze nog iets beter doen).
 
  • Leuk
Waarderingen: egeltje1985

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Deze maand ergens het tijdschema, benieuwd hoe snel we dat krijgen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken