Pukkelpop 2023

TNFke

Support act
16 jan 2014
824
795
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
Als er nu één plek is om uw goesting te doen en te kleden hoe je dat zelf wil, is dat net Pukkelpop.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Royke

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Wij waren ook op Pukkelpop omdat we voor het eerst in ruim een decennium geen kaarten voor Lowlands hadden weten te scoren. En we waren enthousiast over Pukkelpop. Het terrein was niet zo gaaf ingericht als Lowlands, maar ik vond het echt uitstekend gedaan. Alleen staan de tenten redelijk dicht op elkaar waardoor je soms geluidsoverlast van andere plekken hebt. Maar fraai en gezellig ingericht, nergens echt veel te druk (behalve bij Billie Eilish). Wat meer schaduwplekken zou wel prettig zijn.

Organisatorisch stak het gewoon perfect in elkaar, beter dan Lowlands. Nauwelijks rijen, niet bij de ingang, niet bij eten en drinken en volgens mij zag ik bij de toiletten ook geen rijen. Medewerkers waren extreem vriendelijk en gastvrij, perfect. Ook gewoon met de hand getapte pilsjes, perfect. Voldoende assortiment aan eten ook. Enige rare vind ik die papieren bonnen. Allicht beter dan plastic bonnen, maar toch ook wel heel onhandig. In de tenten was doorgaans ruim voldoende plek, ook fijn.

Qua programma is er natuurlijk zoveel overlap, maar toch neig ik daarin meer naar Lowlands: iets meer keuze in dance en hiphop. Fever Ray en Clipping waren twee acts die wel op LL stonden en die voor mij het programma van PKP net wat meer must sees hadden gegeven. Op PKP ligt het accent toch iets meer op gitaren, zo was althans mijn gevoel. En de X-Ray, die heb ik dit jaar wel echt gemist.

Publiek op PKP is zeer fijn en beschaafd (althans de overgrote meerderheid als ik het verhaal van Royke lees), maar daarin zat voor mij wel het grootste verschil met Lowlands. Op Lowlands heb je meer een gezamenlijke beleving met andere mensen. Je hoeft je maar om te draaien of je staat met wildvreemden te praten, te ouwehoeren en te lachen. Soms 5 minuten, soms uren. Dat hebben we op Pukkelpop ook wel geprobeerd, maar mensen zijn daar toch meer op zichzelf. Misschien komt dat ook door de dagkaarten? Op Lowlands heb ik veel meer het gevoel dat je met zijn allen erin duikt en samen plezier maakt. De beleving voelt echt anders.

Het wordt volgend jaar een lastige keuze (want twee prachtige festivals), maar vooral vanwege mijn laatste punt neig ik licht naar Lowlands.
Is dat laatste niet gewoon een cultuurverschil tussen Nederlanders en Vlamingen? Ik heb zelf jaren in NL gewoond en dat ouwehoeren en praten met wildvreemden was toch even aanpassen hoor.
Als ik dan even voor mezelf spreek: ik stoor me ook enorm aan het gepraat tijdens concerten. Wat niet wil zeggen dat er tussen de concerten door niet kan geouwehoerd worden, maar ook dit weekend stelde ik vast dat mensen bv. liever praten over hun werk of over wat ze straks gaan eten dan te luisteren naar de muziek. Zelfs helemaal vooraan bij King Gizz was dat het geval.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.497
2.009
Is dat laatste niet gewoon een cultuurverschil tussen Nederlanders en Vlamingen? Ik heb zelf jaren in NL gewoond en dat ouwehoeren en praten met wildvreemden was toch even aanpassen hoor.
Als ik dan even voor mezelf spreek: ik stoor me ook enorm aan het gepraat tijdens concerten. Wat niet wil zeggen dat er tussen de concerten door niet kan geouwehoerd worden, maar ook dit weekend stelde ik vast dat mensen bv. liever praten over hun werk of over wat ze straks gaan eten dan te luisteren naar de muziek. Zelfs helemaal vooraan bij King Gizz was dat het geval.
Zou zomaar kunnen hoor, stukje cultuur. Persoonlijk vind ik dat wel even wennen.

Overigens vind ik ook dat er niet door muziek heen geluld moet worden hoor. Kletsen bedoel ik buiten de tenten.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Zou zomaar kunnen hoor, stukje cultuur. Persoonlijk vind ik dat wel even wennen.

Overigens vind ik ook dat er niet door muziek heen geluld moet worden hoor. Kletsen bedoel ik buiten de tenten.
Ja, ik maakte gewoon even een zijsprongetje naar het gelul tijdens de concerten. Viel me op dat het erger was dan vroeger.

Buiten de tenten mag er wat mij betreft zeker wat meer "gekletst" worden, maar Vlamingen staan daar niet altijd voor open. Ben nooit op Lowlands geweest, wel een keertje op Pinkpop maar dat was met Nederlandse vrienden, dus dat was één en al geouwehoer de hele dag door :cool: :)
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
300
194
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
Heel kut dat je zoiets hebt moeten meemaken. En eerlijk gezegd ook redelijk teleurstellend dat er niemand in de buurt het voor je opgenomen heeft, moest mijn groepje in de buurt zijn geweest, we zouden die twee losers snel op hun plaats gezet hebben.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: emilejol en Royke

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Is dat laatste niet gewoon een cultuurverschil tussen Nederlanders en Vlamingen? Ik heb zelf jaren in NL gewoond en dat ouwehoeren en praten met wildvreemden was toch even aanpassen hoor.
Als ik dan even voor mezelf spreek: ik stoor me ook enorm aan het gepraat tijdens concerten. Wat niet wil zeggen dat er tussen de concerten door niet kan geouwehoerd worden, maar ook dit weekend stelde ik vast dat mensen bv. liever praten over hun werk of over wat ze straks gaan eten dan te luisteren naar de muziek. Zelfs helemaal vooraan bij King Gizz was dat het geval.
Is inderdaad een cultuurverschil. Dat heb je in NL al tussen Hollanders en Limburgers. Alleen al daarom vind ik het veel fijner op Pukkelpop tegenwoordig.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
217
130
Mijn zondag verslag:
Het was warm, zeer warm maar we waren al vroeg op pukkelpop. De dag begon met xink. Buiten het jeugdsentiment vond ik het optreden best wel goed. Ik merkte wel dat de zanger last had van de warmte maar toch vond ik dat er veel energie was. Na hun set zijn we richting de marquee gelopen om giant rooks te gaan kijken. Ik kende ze niet maar we hadden al te warm vandaar het idee om in een tent een optreden te gaan kijken en schaduw te hebben. En wat was dit een ontdekking. Giant Rooks gaat volgens mij nog op verscheidene festival affiches verschijnen. Ik vind het zelfs raar dat deze band bij weinig mensen in hun top 10 van pukkelpop staan? Is het vroege uur of was iedereen toen nog aan het slapen? Bij mij met stip op 1! Hierna naar zwangere guy gaan kijken. Wat een energie heeft deze man. Sterke setlist maar wel veel gebabbel tussen de nummers. Hierna even langs de boiler voor sea. Zelfs op deze warme dag werd ik meegezogen in een roes van disco. Wat maakt pukkelpop die verscheidenheid zo mooi! Dan de groep waar ik en mijn makker voor kwamen: Dropkick Murphys. Vanaf de eerste minuut was dit goed en bleef dit goed. Zij hebben toch verscheidene hits: the boys are back, johny i hardly knew ya, the state of massachusetts, rose tattoo. Fantastische set met een uitzinnig publiek. Ik miste enkel nog the wild rover maar dat is dan ook het enige. Na het eten en drinken gaan kijken naar macklemore. Dit viel zéér tegen. In het midden van het liedje 'wings" stopte hij en ging hij weg om zich om te kleden en een ander liedje te starten. Rare manier van performen! Dit was voor mij de teleurstelling van pukkelpop. Daarna knocked loose gezien. Kan ik kort over zijn: veel energie maar middelmatige set. Wat daarna kwam was veel beter genaamd: Beartooth. Die zanger heeft energie en blijf energie hebben. Waar mijn voeten begonnen zeer te doen had hij de energie van een jong veulen. Het toppunt blijft toch: in between! Wat een krachtige song. Hierna te killers gezien van begin tot einde. Leuke meezingmomenten en een band die er duidelijk zin in had. Voor mij was deze dag meer dan geslaagd. Volgend jaar weer! Het voordeel aan pukkelpop is dat er voor ieder wat wils is: van ierse punk tot rap, van techno tot indie. Merci pukkelpop!!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Do: Sophie Straat, blackwave, Tsar B, Ax Emblem
Vr: Black Leather Jacket, Only The Poets, Royle Otis, Froukje, Ethel Cain, Brutus, You Me At Six, Yungblud, boygenius, Billie Eilish
Za: Gotu Jim, Compact Disk Dummies, Tarkastaja, Peuk, Nabihah Iqbal, Joost, Turnstile, Dave Okumu & The 7 Generations, Amyl and thé Sniffers, High Vis, Anne-Marie, Two Shell, Angele
Zo: Kids With Buns, flowerovlove, Michael Karkousse, Gurriers, Bakar, KennyHoopla, Macklemore, Deki Alem, Balthazar, Foals
Het festival is afgelopen hè
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
147
122
Er hebben er 4 een verkoudheid, 2 hebben zich laten testen
Echt? Is 'ik ben ziek' niet voldoende dan?
Heeft niks meer met PKP te maken, maar: als je een foto van een positieve COVID test laat zien aan je arts, krijg je een week blijkbaar.

"Ik ben ziek" = 1 baaldag.

En ja, die tips komen van mensen in overheidsverband. *bukt*
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Er hebben er 4 een verkoudheid, 2 hebben zich laten testen

Heeft niks meer met PKP te maken, maar: als je een foto van een positieve COVID test laat zien aan je arts, krijg je een week blijkbaar.

"Ik ben ziek" = 1 baaldag.

En ja, die tips komen van mensen in overheidsverband. *bukt*
Maar die zijn ook ziek. In hoeverre ze zich ziek voelen, is niet relevant. Als mensen zich ziek melden "zonder reden" dan zijn ze wellicht ongelukkig in hun job. Beide vooral vervelend voor de persoon zelf.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Verbaasde me hoe los de tent ging, zeer matige muziek dat Giant Rooks.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken