Ik was van tevoren flink teleurgesteld dat ik voor het eerst niet naar Lowlands kon, echter heeft Pukkelpop het voor mij meer dan goed gemaakt.
Wij zijn donderdag rond 10.30 vertrokken uit de mooie provincie Zeeland in Nederland. Lekker door kunnen rijden en op P12 (ookal was die onofficieel) geparkeerd. Lekker dichtbij de Kiss&Ride en dicht bij de camping (wij stonden op Camping Relax). Was zeer wss beter te doen dan P10 idd. Om 14u stonden alle tenten en gingen de eerste biertjes open. Uiteindelijk naar het terrein gegaan en veel lol gehad maar niet echt iets wat me is bijgebleven, Afstand van Camping Relax naar de weide was echt perfect.
Eerste dag Pukkelpop, ik heb ze ingedeeld op wat ik tof vond:
9. joyhauser: niet mijn ding... Kan er ook niks zinnigs over zeggen. Houd niet zo van dat soort muziek.
8. Aitch: leuk gezellig sfeertje. Alleen jammer dat het vooral meeschreeuwen met een bandje was.
7. Billie Eilish . T was oke maar niet mijn ding. Ook geluidstecnisch meh. Had er meer verwacht. Op een gegeven moment koffie gehaald en dat zorgde voor een cafeïneboost die ik ff nodig had.
6. Ploegendienst. Lekker wakker worden met beukmuziek. Verstond er niet heel van maar was leuk feestje.
5. yungblud. Leuk en lekker om ff op los te gaan. Kende stiekem meer nummers van hem dan ik van tevoren dacht. Genoten!
4. boygenius. Als ze vroeg op de dag stonden waren ze wss hoger geëindigd. Nu stonden ze aan het einde van de dag en dat hielp niet mee. Door oa vermoeidheid werd ik daar nog moeier. De warmte de hele dag heeft daar natuurlijk ook niet bij geholpen. Het was wel mooi en muzikaal heel sterk en zuiver van stem.
3. Bazart: je weet wat ze doen en ze doen het goed. Het ging helemaal los. Wat dat betreft scheelt het natuurlijk wel dat je in België bent. Lekker op gedanst maar ben daar iets eerder weggegaan om naar een andere act te gaan.
2. Moderat. Na de headliner had ik eigenlijk niks wat ik wilde zien dus mezelf laten overhalen om naar moderat te gaan. Helemaal naar voren. En dat was geweldig. Hier begon ook mijn cafeïne van mn koffie die ik bij Billie Eilish gehaald had te werken. Heel de tijd lekker gedanst en los gegaan. Zat heel sterk in elkaar. Goede visuals en goede lichtshow.
1. Brutus. Eerder weggegaan bij Bazart om naar Brutus te gaan en nu echt fan. Wauw wat een performance. Ook heel gaaf dat de frontvrouw zingt en drumt tegelijk en alsnog alle uithalen haalt. Ook hier stond ik bijna helemaal vooraan en dus in meerdere pits gegaan. Het was gekkenhuis. Mensen die gecrowdsurfd hebben, heerlijk. Waaronder een vrouw die mij meetrekt de pit in en vervolgens zegt ik wil crowdsurfen en dat hebben we ff laten gebeuren.
Met andere woorden dag 1 van Pukkelpop beviel goed.
Dag 2 was ook lekker druk:
Dit verslagje van dag 2 is geschreven terwijl ik voor mijn tent brak zat te bakken in de zon. Eigk een dag met alleen maar hoogtepunten dus ze indelen op volgorde van minst leuk naar meest leuk was niet makkelijk.
10. Angèle: heel goed. Kende er niet veel van maar de show zat goed in elkaar. Ze pakte ook lekker het publiek in.
9. Nothing but Thieves. Helaas geen plek meer om binnen te komen omdat wij van turnstile afkwamen. Dus lekker voor de tent gaan zitten en vanaf daar gaan kijken naar het scherm. Zag er heel goed uit en het was strak
8. Limp Bizkit: nostalgie
. Heeeerlijk. Lekker op gedanst en meegezongen.
7. Gotu Jim: de opener van de dag. Geen spijt van. Kende eigk 2 nummers ofzo van hem maar het beviel me heel goed.
6. Joost: ja het is bijzonder maar het is wel leuk en lekker. Het was een groot feest.
5. Stick to your guns. Heerlijke opwarming voor Angèle. Gewoon heel strak en goed.
4. Prins S en de Geit: dit was mooi, dit was energiek. Het ging los. Heb er echt van genoten.
3. Turnstile: heerlijke band. Sloopte heel de main stage. Pits in het voorvak waren iets te heftig helaas (lees: bewust op mensen in slaan)
2. Tarkastaja/clouseau: wat iedereen al dacht bleek dus te kloppen. Het was idd Clouseau. De hele tent ging los en schreeuwde alles mee. Dit was een feest om nooit te vergeten.
1. Joji: wauw, dit was mooi. Mooie visuals, vette band, goede zang en tent die helemaal mee ging. 1 van de verrassingen van het weekend voor mij.
En dan de laatste en derde dag. Deze dag behoorlijk last gehad van de zon en daardoor besloten om Emmy d'Arc niet gaan zien en op een gegeven moment ben ik zelfs even bang geweest voor een zonnesteek. Dit was een dag met mixed feelings voor mij:
8. Dropkick Murphys: kwam er moeilijk in dit x. Ff geluisterd en daarna weggegaan mede door de warmte.
7. Macklemore: heerlijk, lekker met de hits meedansen en meezingen. Was zoveel beter dan ik had verwacht.
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
5. Balthazar, beter dan verwacht. Lekker gedanst etc. Echter tijdens hun even naar de ehbo aangezien ik dus echt last had van de warmte en al de hele dag hoofdpijn had dus wilde even paracetamol halen. Toch helemaal gecheckt voor de zekerheid, netjes geregeld ookal vond ik het in eerste instantie overdreven voor paracetamol.
4. The Killers: wat een fantastische afsluiter zeg, wauw. Echt genoten van de show.
3. Beartooth: heerlijke opwarming voor the killers
. Vond ze erg goed en echt lekker op los gegaan. Heerlijk.
2. Zwangere Guy: ja ik ben fan van hem en stond dus echt vooraan vooraan helemaal tegen de barrier aan (ben na Compact Disk Dummies daar gelijk gaan staan). Nog nooit zo genoten van zn show. Geen geklets om me heen. Dus weer ff verdwaald in de muziek. Ook kwamen hier weer de emoties los.
1. Girl in red: ik kende weinig van haar maar door alle goede recensies en de muziek die me aansprak op spotify toch gaan kijken met een vriendin. Voor mij de verrassing van het weekend en ik denk dat we dit kunnen opschrijven als toekomstige headliner.
Al met al heb ik ontzettend genoten van Pukkelpop en weet ik echt nog niet wat ik volgend jaar zou/ga kiezen. Als ik het met elkaar vergelijk zijn dit mijn plus- en minpunten ten opzichte van Lowlands
pluspunten:
- de sfeer (op dat ene moment na dan)
- het terrein, het oogst kleiner voor mijn gevoel dan Lowlands. En je bent zo van de ene naar de andere stage. Heerlijk.
- food wood, wat heb ik daar heerlijk gegeten zeg.
- line-up. Heb inmiddels het idee dat Pukkelpop elke x net een iets betere line up kan neerzetten dan Lowlands.
- bands op donderdagavond heb ik helaas niet gezien omdat vrienden wat anders wilde zien maar ik vond live bands op donderdagavond echt leuk.
- het wegrijden en aankomen bij de parking (heb nergens in de rij gestaan en pas file gehad bij Antwerpen)
Minpunten:
- geen doorspoeltoiletten op de campings maar alleen maar Dixies. Dat is echt niet meer van deze tijd.
- geen randprogramma maar dat heb ik niet echt gemist.
- na de headliner niet echt leuke acts of leuke DJs zoals op Lowlands. Had gehoopt op wat feesttentjes maar dat viel me helaas echt tegen.
- dat op de camping alles stukje bij beetje open gaat waardoor je soms te weinig ruimte hebt, nu was dat gelukkig goed geregeld maar snap het concept niet. Gooi het vak gewoon open.
Verslag is iets langer geworden dan gepland oeps.