Pukkelpop 2023

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik snap nu wel waarom je Clouseau zo fantastisch vond.

Algemeen gezien vind ik Clouseau maar weinig, ik ga er geen muziek van luisteren of naar hun optreden gaan.
Echter vond ik het hele idee met Tarkastaja wel grappig en zou ik op PKP wel zijn gegaan omdat het één dik feest zou zijn.
En blijkbaar vonden een boel mensen dat wat de tent stond bomvol en het terrein daarachter ook.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
644
Ik vond Clouseau eigenlijk mijn hoogtepunt van Pukkelpop dit jaar 😎 ben van de generatie waarmee je jeugd besprenkelt is met hits van Clouseau omdat je ouders er naar luisteren dus was helemaal mee!

Top 5je (zondag niet geweest)
1. Clouseau
2. Billie
3. Joji
4. bazart
5. NBT

Top 5 slechtste dingen:
1. Parkeerwijzers
2. P10 en de bijbehorende wandeling
3. Elke dag een parkeerticket betalen als met de auto komt
4. Eindeloos pratend publiek
5. Echt eindeloos pratend publiek
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.699
Ik vond Clouseau eigenlijk mijn hoogtepunt van Pukkelpop dit jaar 😎 ben van de generatie waarmee je jeugd besprenkelt is met hits van Clouseau omdat je ouders er naar luisteren dus was helemaal mee!

Top 5je (zondag niet geweest)
1. Clouseau
2. Billie
3. Joji
4. bazart
5. NBT

Top 5 slechtste dingen:
1. Parkeerwijzers
2. P10 en de bijbehorende wandeling
3. Elke dag een parkeerticket betalen als met de auto komt
4. Eindeloos pratend publiek
5. Echt eindeloos pratend publiek
Top 5 slechtste dingen zit je echt totaal on point! P10 was trouwens wel prima, de wandeling niet.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Ik vond Clouseau eigenlijk mijn hoogtepunt van Pukkelpop dit jaar 😎 ben van de generatie waarmee je jeugd besprenkelt is met hits van Clouseau omdat je ouders er naar luisteren dus was helemaal mee!

Top 5je (zondag niet geweest)
1. Clouseau
2. Billie
3. Joji
4. bazart
5. NBT

Top 5 slechtste dingen:
1. Parkeerwijzers
2. P10 en de bijbehorende wandeling
3. Elke dag een parkeerticket betalen als met de auto komt
4. Eindeloos pratend publiek
5. Echt eindeloos pratend publiek

Holy shit ja, de parkeerwijzers en de coördinatie daarvan in het algemeen: wat een ramp. Op de Kempische Steenweg de pijlen volgen naar Parking Chill, om daar overal te zien dat ze volzet zijn. Na een uur rondcrossen tegen slakkentempo ten zuiden van het festival op goed geluk en omdat ik de omgeving wat ken richting P10 gereden tegen Bokrijk. Dan nog een wandeling van +- 3.5km met al je spullen. Voor mij slechts een rugzak + stoeltje, maar dit was voor sommigen zichtbaar zwaar afzien. Pukkelpop zeer geslaagd, maar wie dit in elkaar gestoken had, verdient een dikke buis.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
1. Foals (had black bull niet meer verwacht n.a.v. eerdere setlist, maar; WOOHOO!)
2. Amyl and the sniffers (kolkende party, hele set lang, geen spijt Limp Bizkit geskipt te hebben)
3. Turnstile (setlist mag van mij wat minder 'braaf', maar gegarandeerd feestje)

Ik vond Yungblud onverwachts ook heel leuk, goed, sterk, met toeval terechtgekomen. Verder waren mijn hoogtepunten bij Gurriers (upload nou eens wat meer muziek op de kanalen!), Zwangere Guy (nog nooit gezien en normaal niet per sé mijn straatje, maar hij kan er wat van!), High Vis (!) en Bob Vylan (maar het gepraat tussendoor mag van mij wat minder).

En wat was Knocked Loose weer een heerlijke chaos. Stick to your Guns van een afstand meegepakt (vrijdag wat te hard gegaan), prima show ook. En sow hey, was niet meer binnen te geraken bij NBT. Vanuit buiten dus maar gekeken naar een, volgens mij, prima show.

Macklemore voelde mij een beetje als plastic vermaak en na de show 1 x gezien te hebben, heb je het ook wel echt gezien. De hits van the Killers zijn leuk (iedereen en zijn moeder helemaal los op mr. Brightside natuurlijk), maar voor de rest wist het mij ook niet heel goed te bekoren (ook beetje glam/plastic).

Al met al een goed en geslaagd weekend, waarbij ik toch wel baal 3 must sees gemist te moeten hebben vanwege clashes (King Gizz, Loyle Carner en Limp Bizkit). 182 acts programmeren zal geen makkelijke taak zijn, maar ik vond de counters af en toe qua genre en fanbase dicht bij elkaar zitten, wat natuurlijk jammer is.
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Top-10:
1. King Gizz
2. Obongjayar
3. Boygenius
4. M83
5. Osees
6. Billie
7. High Vis
8. Dry Cleaning
9. Bob Vylan
10. Tarkastaja/Clouseau

Eervolle vermeldingen: Amyl & The Sniffers, Sophie Straat, Prins S. en de Geit, blackwave., Black Leather Jacket, Ploegendienst, ascendant vierge, Nabihah Iqbal, Scowl en Gurriers.

Vond ik wat tegenvallen maar ben wel blijven staan: The Killers, Ethel Cain, Balthazar, girl in red, Bakar, Dave Okumu & The 7 Generations en The Hickey Underworld.

Had ik meteen vet spijt van en andere oorden opgezocht: Tsar B en Xink.

Heb ik helaas niet kunnen zien wegens agendaconflict: Altin Gün, Psychonaut, Ezra Collective, Rudeboy, Peuk, Nia Archives en Loyle Carner. :-( :-( :-(
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
747
1.261
Ik was van tevoren flink teleurgesteld dat ik voor het eerst niet naar Lowlands kon, echter heeft Pukkelpop het voor mij meer dan goed gemaakt.

Wij zijn donderdag rond 10.30 vertrokken uit de mooie provincie Zeeland in Nederland. Lekker door kunnen rijden en op P12 (ookal was die onofficieel) geparkeerd. Lekker dichtbij de Kiss&Ride en dicht bij de camping (wij stonden op Camping Relax). Was zeer wss beter te doen dan P10 idd. Om 14u stonden alle tenten en gingen de eerste biertjes open. Uiteindelijk naar het terrein gegaan en veel lol gehad maar niet echt iets wat me is bijgebleven, Afstand van Camping Relax naar de weide was echt perfect.

Eerste dag Pukkelpop, ik heb ze ingedeeld op wat ik tof vond:

9. joyhauser: niet mijn ding... Kan er ook niks zinnigs over zeggen. Houd niet zo van dat soort muziek.
8. Aitch: leuk gezellig sfeertje. Alleen jammer dat het vooral meeschreeuwen met een bandje was.
7. Billie Eilish . T was oke maar niet mijn ding. Ook geluidstecnisch meh. Had er meer verwacht. Op een gegeven moment koffie gehaald en dat zorgde voor een cafeïneboost die ik ff nodig had.
6. Ploegendienst. Lekker wakker worden met beukmuziek. Verstond er niet heel van maar was leuk feestje.
5. yungblud. Leuk en lekker om ff op los te gaan. Kende stiekem meer nummers van hem dan ik van tevoren dacht. Genoten!
4. boygenius. Als ze vroeg op de dag stonden waren ze wss hoger geëindigd. Nu stonden ze aan het einde van de dag en dat hielp niet mee. Door oa vermoeidheid werd ik daar nog moeier. De warmte de hele dag heeft daar natuurlijk ook niet bij geholpen. Het was wel mooi en muzikaal heel sterk en zuiver van stem.
3. Bazart: je weet wat ze doen en ze doen het goed. Het ging helemaal los. Wat dat betreft scheelt het natuurlijk wel dat je in België bent. Lekker op gedanst maar ben daar iets eerder weggegaan om naar een andere act te gaan.
2. Moderat. Na de headliner had ik eigenlijk niks wat ik wilde zien dus mezelf laten overhalen om naar moderat te gaan. Helemaal naar voren. En dat was geweldig. Hier begon ook mijn cafeïne van mn koffie die ik bij Billie Eilish gehaald had te werken. Heel de tijd lekker gedanst en los gegaan. Zat heel sterk in elkaar. Goede visuals en goede lichtshow.
1. Brutus. Eerder weggegaan bij Bazart om naar Brutus te gaan en nu echt fan. Wauw wat een performance. Ook heel gaaf dat de frontvrouw zingt en drumt tegelijk en alsnog alle uithalen haalt. Ook hier stond ik bijna helemaal vooraan en dus in meerdere pits gegaan. Het was gekkenhuis. Mensen die gecrowdsurfd hebben, heerlijk. Waaronder een vrouw die mij meetrekt de pit in en vervolgens zegt ik wil crowdsurfen en dat hebben we ff laten gebeuren.

Met andere woorden dag 1 van Pukkelpop beviel goed.

Dag 2 was ook lekker druk:
Dit verslagje van dag 2 is geschreven terwijl ik voor mijn tent brak zat te bakken in de zon. Eigk een dag met alleen maar hoogtepunten dus ze indelen op volgorde van minst leuk naar meest leuk was niet makkelijk.

10. Angèle: heel goed. Kende er niet veel van maar de show zat goed in elkaar. Ze pakte ook lekker het publiek in.
9. Nothing but Thieves. Helaas geen plek meer om binnen te komen omdat wij van turnstile afkwamen. Dus lekker voor de tent gaan zitten en vanaf daar gaan kijken naar het scherm. Zag er heel goed uit en het was strak
8. Limp Bizkit: nostalgie 🤩. Heeeerlijk. Lekker op gedanst en meegezongen.
7. Gotu Jim: de opener van de dag. Geen spijt van. Kende eigk 2 nummers ofzo van hem maar het beviel me heel goed.
6. Joost: ja het is bijzonder maar het is wel leuk en lekker. Het was een groot feest.
5. Stick to your guns. Heerlijke opwarming voor Angèle. Gewoon heel strak en goed.
4. Prins S en de Geit: dit was mooi, dit was energiek. Het ging los. Heb er echt van genoten.
3. Turnstile: heerlijke band. Sloopte heel de main stage. Pits in het voorvak waren iets te heftig helaas (lees: bewust op mensen in slaan)
2. Tarkastaja/clouseau: wat iedereen al dacht bleek dus te kloppen. Het was idd Clouseau. De hele tent ging los en schreeuwde alles mee. Dit was een feest om nooit te vergeten.
1. Joji: wauw, dit was mooi. Mooie visuals, vette band, goede zang en tent die helemaal mee ging. 1 van de verrassingen van het weekend voor mij.

En dan de laatste en derde dag. Deze dag behoorlijk last gehad van de zon en daardoor besloten om Emmy d'Arc niet gaan zien en op een gegeven moment ben ik zelfs even bang geweest voor een zonnesteek. Dit was een dag met mixed feelings voor mij:
8. Dropkick Murphys: kwam er moeilijk in dit x. Ff geluisterd en daarna weggegaan mede door de warmte.
7. Macklemore: heerlijk, lekker met de hits meedansen en meezingen. Was zoveel beter dan ik had verwacht.
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
5. Balthazar, beter dan verwacht. Lekker gedanst etc. Echter tijdens hun even naar de ehbo aangezien ik dus echt last had van de warmte en al de hele dag hoofdpijn had dus wilde even paracetamol halen. Toch helemaal gecheckt voor de zekerheid, netjes geregeld ookal vond ik het in eerste instantie overdreven voor paracetamol.
4. The Killers: wat een fantastische afsluiter zeg, wauw. Echt genoten van de show.
3. Beartooth: heerlijke opwarming voor the killers ;). Vond ze erg goed en echt lekker op los gegaan. Heerlijk.
2. Zwangere Guy: ja ik ben fan van hem en stond dus echt vooraan vooraan helemaal tegen de barrier aan (ben na Compact Disk Dummies daar gelijk gaan staan). Nog nooit zo genoten van zn show. Geen geklets om me heen. Dus weer ff verdwaald in de muziek. Ook kwamen hier weer de emoties los.
1. Girl in red: ik kende weinig van haar maar door alle goede recensies en de muziek die me aansprak op spotify toch gaan kijken met een vriendin. Voor mij de verrassing van het weekend en ik denk dat we dit kunnen opschrijven als toekomstige headliner.

Al met al heb ik ontzettend genoten van Pukkelpop en weet ik echt nog niet wat ik volgend jaar zou/ga kiezen. Als ik het met elkaar vergelijk zijn dit mijn plus- en minpunten ten opzichte van Lowlands

pluspunten:
- de sfeer (op dat ene moment na dan)
- het terrein, het oogst kleiner voor mijn gevoel dan Lowlands. En je bent zo van de ene naar de andere stage. Heerlijk.
- food wood, wat heb ik daar heerlijk gegeten zeg.
- line-up. Heb inmiddels het idee dat Pukkelpop elke x net een iets betere line up kan neerzetten dan Lowlands.
- bands op donderdagavond heb ik helaas niet gezien omdat vrienden wat anders wilde zien maar ik vond live bands op donderdagavond echt leuk.
- het wegrijden en aankomen bij de parking (heb nergens in de rij gestaan en pas file gehad bij Antwerpen)

Minpunten:
- geen doorspoeltoiletten op de campings maar alleen maar Dixies. Dat is echt niet meer van deze tijd.
- geen randprogramma maar dat heb ik niet echt gemist.
- na de headliner niet echt leuke acts of leuke DJs zoals op Lowlands. Had gehoopt op wat feesttentjes maar dat viel me helaas echt tegen.
- dat op de camping alles stukje bij beetje open gaat waardoor je soms te weinig ruimte hebt, nu was dat gelukkig goed geregeld maar snap het concept niet. Gooi het vak gewoon open.

Verslag is iets langer geworden dan gepland oeps.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.601
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
Jezus op een stokje. Dat dat soort caveman nog bestaat. Afvoeren dat soort tuig...

Verder een heel fijn verslag. Zwangere Guy was ook bij ons een dik hoogtepunt trouwens. De weide stond heel terecht erg voor voor z'n set.
 
Laatst bewerkt:

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Ik was van tevoren flink teleurgesteld dat ik voor het eerst niet naar Lowlands kon, echter heeft Pukkelpop het voor mij meer dan goed gemaakt.

Wij zijn donderdag rond 10.30 vertrokken uit de mooie provincie Zeeland in Nederland. Lekker door kunnen rijden en op P12 (ookal was die onofficieel) geparkeerd. Lekker dichtbij de Kiss&Ride en dicht bij de camping (wij stonden op Camping Relax). Was zeer wss beter te doen dan P10 idd. Om 14u stonden alle tenten en gingen de eerste biertjes open. Uiteindelijk naar het terrein gegaan en veel lol gehad maar niet echt iets wat me is bijgebleven, Afstand van Camping Relax naar de weide was echt perfect.

Eerste dag Pukkelpop, ik heb ze ingedeeld op wat ik tof vond:

9. joyhauser: niet mijn ding... Kan er ook niks zinnigs over zeggen. Houd niet zo van dat soort muziek.
8. Aitch: leuk gezellig sfeertje. Alleen jammer dat het vooral meeschreeuwen met een bandje was.
7. Billie Eilish . T was oke maar niet mijn ding. Ook geluidstecnisch meh. Had er meer verwacht. Op een gegeven moment koffie gehaald en dat zorgde voor een cafeïneboost die ik ff nodig had.
6. Ploegendienst. Lekker wakker worden met beukmuziek. Verstond er niet heel van maar was leuk feestje.
5. yungblud. Leuk en lekker om ff op los te gaan. Kende stiekem meer nummers van hem dan ik van tevoren dacht. Genoten!
4. boygenius. Als ze vroeg op de dag stonden waren ze wss hoger geëindigd. Nu stonden ze aan het einde van de dag en dat hielp niet mee. Door oa vermoeidheid werd ik daar nog moeier. De warmte de hele dag heeft daar natuurlijk ook niet bij geholpen. Het was wel mooi en muzikaal heel sterk en zuiver van stem.
3. Bazart: je weet wat ze doen en ze doen het goed. Het ging helemaal los. Wat dat betreft scheelt het natuurlijk wel dat je in België bent. Lekker op gedanst maar ben daar iets eerder weggegaan om naar een andere act te gaan.
2. Moderat. Na de headliner had ik eigenlijk niks wat ik wilde zien dus mezelf laten overhalen om naar moderat te gaan. Helemaal naar voren. En dat was geweldig. Hier begon ook mijn cafeïne van mn koffie die ik bij Billie Eilish gehaald had te werken. Heel de tijd lekker gedanst en los gegaan. Zat heel sterk in elkaar. Goede visuals en goede lichtshow.
1. Brutus. Eerder weggegaan bij Bazart om naar Brutus te gaan en nu echt fan. Wauw wat een performance. Ook heel gaaf dat de frontvrouw zingt en drumt tegelijk en alsnog alle uithalen haalt. Ook hier stond ik bijna helemaal vooraan en dus in meerdere pits gegaan. Het was gekkenhuis. Mensen die gecrowdsurfd hebben, heerlijk. Waaronder een vrouw die mij meetrekt de pit in en vervolgens zegt ik wil crowdsurfen en dat hebben we ff laten gebeuren.

Met andere woorden dag 1 van Pukkelpop beviel goed.

Dag 2 was ook lekker druk:
Dit verslagje van dag 2 is geschreven terwijl ik voor mijn tent brak zat te bakken in de zon. Eigk een dag met alleen maar hoogtepunten dus ze indelen op volgorde van minst leuk naar meest leuk was niet makkelijk.

10. Angèle: heel goed. Kende er niet veel van maar de show zat goed in elkaar. Ze pakte ook lekker het publiek in.
9. Nothing but Thieves. Helaas geen plek meer om binnen te komen omdat wij van turnstile afkwamen. Dus lekker voor de tent gaan zitten en vanaf daar gaan kijken naar het scherm. Zag er heel goed uit en het was strak
8. Limp Bizkit: nostalgie 🤩. Heeeerlijk. Lekker op gedanst en meegezongen.
7. Gotu Jim: de opener van de dag. Geen spijt van. Kende eigk 2 nummers ofzo van hem maar het beviel me heel goed.
6. Joost: ja het is bijzonder maar het is wel leuk en lekker. Het was een groot feest.
5. Stick to your guns. Heerlijke opwarming voor Angèle. Gewoon heel strak en goed.
4. Prins S en de Geit: dit was mooi, dit was energiek. Het ging los. Heb er echt van genoten.
3. Turnstile: heerlijke band. Sloopte heel de main stage. Pits in het voorvak waren iets te heftig helaas (lees: bewust op mensen in slaan)
2. Tarkastaja/clouseau: wat iedereen al dacht bleek dus te kloppen. Het was idd Clouseau. De hele tent ging los en schreeuwde alles mee. Dit was een feest om nooit te vergeten.
1. Joji: wauw, dit was mooi. Mooie visuals, vette band, goede zang en tent die helemaal mee ging. 1 van de verrassingen van het weekend voor mij.

En dan de laatste en derde dag. Deze dag behoorlijk last gehad van de zon en daardoor besloten om Emmy d'Arc niet gaan zien en op een gegeven moment ben ik zelfs even bang geweest voor een zonnesteek. Dit was een dag met mixed feelings voor mij:
8. Dropkick Murphys: kwam er moeilijk in dit x. Ff geluisterd en daarna weggegaan mede door de warmte.
7. Macklemore: heerlijk, lekker met de hits meedansen en meezingen. Was zoveel beter dan ik had verwacht.
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
5. Balthazar, beter dan verwacht. Lekker gedanst etc. Echter tijdens hun even naar de ehbo aangezien ik dus echt last had van de warmte en al de hele dag hoofdpijn had dus wilde even paracetamol halen. Toch helemaal gecheckt voor de zekerheid, netjes geregeld ookal vond ik het in eerste instantie overdreven voor paracetamol.
4. The Killers: wat een fantastische afsluiter zeg, wauw. Echt genoten van de show.
3. Beartooth: heerlijke opwarming voor the killers ;). Vond ze erg goed en echt lekker op los gegaan. Heerlijk.
2. Zwangere Guy: ja ik ben fan van hem en stond dus echt vooraan vooraan helemaal tegen de barrier aan (ben na Compact Disk Dummies daar gelijk gaan staan). Nog nooit zo genoten van zn show. Geen geklets om me heen. Dus weer ff verdwaald in de muziek. Ook kwamen hier weer de emoties los.
1. Girl in red: ik kende weinig van haar maar door alle goede recensies en de muziek die me aansprak op spotify toch gaan kijken met een vriendin. Voor mij de verrassing van het weekend en ik denk dat we dit kunnen opschrijven als toekomstige headliner.

Al met al heb ik ontzettend genoten van Pukkelpop en weet ik echt nog niet wat ik volgend jaar zou/ga kiezen. Als ik het met elkaar vergelijk zijn dit mijn plus- en minpunten ten opzichte van Lowlands

pluspunten:
- de sfeer (op dat ene moment na dan)
- het terrein, het oogst kleiner voor mijn gevoel dan Lowlands. En je bent zo van de ene naar de andere stage. Heerlijk.
- food wood, wat heb ik daar heerlijk gegeten zeg.
- line-up. Heb inmiddels het idee dat Pukkelpop elke x net een iets betere line up kan neerzetten dan Lowlands.
- bands op donderdagavond heb ik helaas niet gezien omdat vrienden wat anders wilde zien maar ik vond live bands op donderdagavond echt leuk.
- het wegrijden en aankomen bij de parking (heb nergens in de rij gestaan en pas file gehad bij Antwerpen)

Minpunten:
- geen doorspoeltoiletten op de campings maar alleen maar Dixies. Dat is echt niet meer van deze tijd.
- geen randprogramma maar dat heb ik niet echt gemist.
- na de headliner niet echt leuke acts of leuke DJs zoals op Lowlands. Had gehoopt op wat feesttentjes maar dat viel me helaas echt tegen.
- dat op de camping alles stukje bij beetje open gaat waardoor je soms te weinig ruimte hebt, nu was dat gelukkig goed geregeld maar snap het concept niet. Gooi het vak gewoon open.

Verslag is iets langer geworden dan gepland oeps.
Er lopen overal wel neanderthalers rond, zeker op de laatste dag van een groot festival. Erg jammer om te lezen dat je dat hebt moeten meemaken en dat je King Gizz concert er door verpest werd. Los daarvan heb je duidelijk een leuk weekend gehad, wees welkom op de volgende editie in 2024! :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
644
6. King Gizzard and The Lizard Wizard: na 5 pogingen oid ze eindelijk gaan bekijken (heb ze op veel festivals kunnen zien maar telkens andere keuze gemaakt) maar helaas gebeurde er iets vervelends waardoor voor mij de hele show voor me verpest was eigk. Ik was lekker aan het genieten van de show en vond ze echt goed. Echte na een 20 minuutjes begon het gezeik. Ik ben wat alternatiever en wat 'vrouwelijker' (gelakte nagels en lang haar) aangezien ik dat leuk vind en me daar fijn bij voel. En een vriendin van me had die dag mn haar in vlechtjes gedaan vanwege de warmte. Alleen zaten 2 mannen continu achter me aan mn vlechtjes te trekken en uit te maken voor homo, wijf etc. Ben eerst nog opgeschoven maar ze schoven mee. Ook paar x een klap tegen mn rug gehad. Ik vond het echt respectloos en werd er echt een beetje boos van dus ben echt weggelopen want had geen zin dat het uit de hand zou lopen. Voor de rest alleen maar leuke reacties van mensen gehad en juist Pukkelpop zelf en ook de artiesten die er stonden staan voor acceptatie etc.
Klote ervaring en oneerlijk dat er niemand het daar in dat publiek voor je durfde op te nemen. Laat het je aub nooit veranderen en doe voor altijd waar Royke altijd zelf goesting in blijft hebben! 🤘
 

warriors and weirdos

Playlistbediener
15 feb 2023
12
19
Jammer dat Pukkelpop er niet in slaagde om Lorde te boeken als vervanger voor Flo want als het dezelfde set zou zijn geweest als op Sziget dan had ze heel Pukkelpop doen verdwijnen in stof op Billie na mss want dat was de beste headliner dat ik in decennia live zag. Is in de stijl van Billie,enkel Lorde en zonder veel poeha met dat verschil dat het ene nummer zalig overging in het volgende
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.549
4.456
Spijtig @royke dat zo´n dingen nog gebeuren en zeker op een festival

Dat van die EHBO moeten ze blijkbaar doen om medicijnen mee te geven, had dat eens gevraagd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Wat een verhaal @royke echt niet normaal, laat het je aub nooit veranderen! Ik vind het zeer jammer dat niemand heeft ingegrepen of het heeft opgenomen voor jou. Dit soort mensen zijn gewoonweg te achterlijk. Je bent absoluut weer welkom in 2024! <3
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje en Royke

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
@royke heel mooi festivalverslag. Altijd een genot om jouw beschrijvingen te lezen zeker omdat ik je inmiddels persoonlijk ken. Tof dat je Joost ook zo vet vond! Zo te lezen heb je weer genoeg moois gezien.

Rot van je King Gizz ervaring. Zulke figuren verdienen een "dag 4 festivalscheet" in hun gezicht.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

egeltje1985

Playlistbediener
23 jun 2022
29
9
Uitstekende verhalen zo te lezen. Ik neig volgend jaar naar Pkp ipv voor de zoveelste keer LL. Zijn er hier anderen die de switch ook eens hebben gemaakt? En zitten er qua belevenis en sfeer grote verschillen tussen beide festivals, buiten het feit dat de cocktaildrinkende elite uit Amsterdam Biddinghuizen beter weet te vinden dan België? ;)
Qua line-up vond ik het erg veel overeenkomen. Veel tenten, veel variatie, erg leuk.
Camping (wij stonden op chill) vond ik beter dan Lowlands waar we vorig jaar in een greppel stonden omdat we niet meteen bij opening er waren. Hier kon je makkelijk later aankomen en nog plek genoeg achteraan (wat nog steeds niet ver is van de ingang).
Eten is prima op Pukkelpop, lekkere foodtrucks, heerlijke pizza's, allemaal ongeveer net een bon goedkoper dan Lowlands, maar de Lowlands variatie hebben ze niet.
Als je van speciaalbier houdt: dikke plus voor Pukkelpop. Speciaalbier als Affligem, hapkin, lagunitas: voor 1 (!) bon. Dat is gewoon goedkoper dan bij ons op t terras.
Qua aankleding/randprogramma wint Lowlands imo. Leuke vlaggen op Pukkelpop, wat straatartiesten, ballonnen in een boog, lezingen/events in de e-arena (zoals AI-muziek met robots) maar bij LL heb je dat wel meer.
Qua faciliteiten als wc's, douches en wachttijden: jammer van de Dixie's op de camping, ook al werden ze goed schoongemaakt. Maar ik heb weinig tot niet in de rij hoeven staan bij wc's. En ik ben vrouw. Vorig jaar bij LL en Werchter vond ik dat echt drama.

Kortom: het is mij erg goed bevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Qua line-up vond ik het erg veel overeenkomen. Veel tenten, veel variatie, erg leuk.
Camping (wij stonden op chill) vond ik beter dan Lowlands waar we vorig jaar in een greppel stonden omdat we niet meteen bij opening er waren. Hier kon je makkelijk later aankomen en nog plek genoeg achteraan (wat nog steeds niet ver is van de ingang).
Eten is prima op Pukkelpop, lekkere foodtrucks, heerlijke pizza's, allemaal ongeveer net een bon goedkoper dan Lowlands, maar de Lowlands variatie hebben ze niet.
Als je van speciaalbier houdt: dikke plus voor Pukkelpop. Speciaalbier als Affligem, hapkin, lagunitas: voor 1 (!) bon. Dat is gewoon goedkoper dan bij ons op t terras.
Qua aankleding/randprogramma wint Lowlands imo. Leuke vlaggen op Pukkelpop, wat straatartiesten, ballonnen in een boog, lezingen/events in de e-arena (zoals AI-muziek met robots) maar bij LL heb je dat wel meer.
Qua faciliteiten als wc's, douches en wachttijden: jammer van de Dixie's op de camping, ook al werden ze goed schoongemaakt. Maar ik heb weinig tot niet in de rij hoeven staan bij wc's. En ik ben vrouw. Vorig jaar bij LL en Werchter vond ik dat echt drama.

Kortom: het is mij erg goed bevallen.
Wij waren ook op Pukkelpop omdat we voor het eerst in ruim een decennium geen kaarten voor Lowlands hadden weten te scoren. En we waren enthousiast over Pukkelpop. Het terrein was niet zo gaaf ingericht als Lowlands, maar ik vond het echt uitstekend gedaan. Alleen staan de tenten redelijk dicht op elkaar waardoor je soms geluidsoverlast van andere plekken hebt. Maar fraai en gezellig ingericht, nergens echt veel te druk (behalve bij Billie Eilish). Wat meer schaduwplekken zou wel prettig zijn.

Organisatorisch stak het gewoon perfect in elkaar, beter dan Lowlands. Nauwelijks rijen, niet bij de ingang, niet bij eten en drinken en volgens mij zag ik bij de toiletten ook geen rijen. Medewerkers waren extreem vriendelijk en gastvrij, perfect. Ook gewoon met de hand getapte pilsjes, perfect. Voldoende assortiment aan eten ook. Enige rare vind ik die papieren bonnen. Allicht beter dan plastic bonnen, maar toch ook wel heel onhandig. In de tenten was doorgaans ruim voldoende plek, ook fijn.

Qua programma is er natuurlijk zoveel overlap, maar toch neig ik daarin meer naar Lowlands: iets meer keuze in dance en hiphop. Fever Ray en Clipping waren twee acts die wel op LL stonden en die voor mij het programma van PKP net wat meer must sees hadden gegeven. Op PKP ligt het accent toch iets meer op gitaren, zo was althans mijn gevoel. En de X-Ray, die heb ik dit jaar wel echt gemist.

Publiek op PKP is zeer fijn en beschaafd (althans de overgrote meerderheid als ik het verhaal van Royke lees), maar daarin zat voor mij wel het grootste verschil met Lowlands. Op Lowlands heb je meer een gezamenlijke beleving met andere mensen. Je hoeft je maar om te draaien of je staat met wildvreemden te praten, te ouwehoeren en te lachen. Soms 5 minuten, soms uren. Dat hebben we op Pukkelpop ook wel geprobeerd, maar mensen zijn daar toch meer op zichzelf. Misschien komt dat ook door de dagkaarten? Op Lowlands heb ik veel meer het gevoel dat je met zijn allen erin duikt en samen plezier maakt. De beleving voelt echt anders.

Het wordt volgend jaar een lastige keuze (want twee prachtige festivals), maar vooral vanwege mijn laatste punt neig ik licht naar Lowlands.
 

kaoss

Campingartiest
3 mrt 2020
84
71
Do: Sophie Straat, blackwave, Tsar B, Ax Emblem
Vr: Black Leather Jacket, Only The Poets, Royle Otis, Froukje, Ethel Cain, Brutus, You Me At Six, Yungblud, boygenius, Billie Eilish
Za: Gotu Jim, Compact Disk Dummies, Tarkastaja, Peuk, Nabihah Iqbal, Joost, Turnstile, Dave Okumu & The 7 Generations, Amyl and thé Sniffers, High Vis, Anne-Marie, Two Shell, Angele
Zo: Kids With Buns, flowerovlove, Michael Karkousse, Gurriers, Bakar, KennyHoopla, Macklemore, Deki Alem, Balthazar, Foals
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken