Pukkelpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Zaterdag meer tickets verkocht voor zondag? Ok, je hoeft geen dag verlof te nemen de dag erna, maar ik had toch verwacht dat The Killers en FATM veel meer tickets zouden schuiven dan Angele en Anne-Marie...
Ik vind de zaterdag in zijn geheel wel sterker dan die zondag. Ironisch dat ik er waarschijnlijk pad bij ben op zondag (mijn vriendin wou die dag). Al twijfel ik ook om die vrijdag mee te pikken met Billie, is veel meer in mijn straatje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.152
1.354
Ikzelf vind Florence + The Machine en The Killers mooie headliners, maar als verkoopsargument om een dagje mee te pikken, vallen ze waarschijnlijk wat zwak uit.
Zaterdag is de dag met de minste headliners misschien, maar wel een sterk programma. Is echt makkelijk om op die dag een spoorboekje samen te stellen zonder gaten.

Toch wel verbaasd dat die zaterdag beter verkoopt dan zondag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.469
Vermoedelijk komt dat ook grotendeels simpelweg omdat het een zaterdag is. Bij elk festival de best verkopende dag (Billie doet het dus wel goed door de vrijdag eerder te laten uitverkopen). had Killers en Florence op de zaterdag gezet en deze was vermoedelijk al wel uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Kan er iemand doorgeven wat de verhouding / verdeling van combitickets tov dagtickets is aub? Klopt het (nog) dat de maximum toegelaten capaciteit (combi’s’ + dagtickets) 66000 bedraagt?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Vermoedelijk komt dat ook grotendeels simpelweg omdat het een zaterdag is. Bij elk festival de best verkopende dag (Billie doet het dus wel goed door de vrijdag eerder te laten uitverkopen). had Killers en Florence op de zaterdag gezet en deze was vermoedelijk al wel uitverkocht.
Denk je dat? The Killers is verre van een enorme naam in België toch?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.152
1.354
Denk je dat? The Killers is verre van een enorme naam in België toch?
Een beetje even groot als in andere landen, vermoed ik ?
Verkochten in 2018 wel het Sportpaleis uit terwijl ze hetzelfde jaar ook al Rock Werchter headliner waren.

Vorig jaar, als subheadliner op RW, had ik toch de indruk dat ik in het voorvak vooral tussen de Red Hot Chili Peppers fans stond...

Ik ben wel fan in elk geval en zie ze graag komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Een beetje even groot als in andere landen, vermoed ik ?
Verkochten in 2018 wel het Sportpaleis uit terwijl ze hetzelfde jaar ook al Rock Werchter headliner waren.

Vorig jaar, als subheadliner op RW, had ik toch de indruk dat ik in het voorvak vooral tussen de Red Hot Chili Peppers fans stond...

Ik ben wel fan in elk geval en zie ze graag komen.
Het Sportpaleis verkocht toen heel beroerd hoor (volgens mij zelfs niet uitverkocht) en ook die dag op RW deed het heel slecht qua verkoop. Is zo'n naam die iedereen wel wil zien als ze op een festival staan maar niet echt een gigantische ticketverkoper denk ik. Zeker niet zoals een AM dat is.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.152
1.354
Het Sportpaleis verkocht toen heel beroerd hoor (volgens mij zelfs niet uitverkocht) en ook die dag op RW deed het heel slecht qua verkoop. Is zo'n naam die iedereen wel wil zien als ze op een festival staan maar niet echt een gigantische ticketverkoper denk ik. Zeker niet zoals een AM dat is.
Ik heb het moeten opzoeken of dat Sportpaleis toen uitverkocht geraakte of niet hoor, en het enige dat ik vond was een De Morgen recensie die spreekt over een 'volgelopen Sportpaleis'. Ik kan dus niks zeggen over hoe die ticketverkoop toen juist verliep. ;)
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
178
148
Het Sportpaleis verkocht toen heel beroerd hoor (volgens mij zelfs niet uitverkocht) en ook die dag op RW deed het heel slecht qua verkoop. Is zo'n naam die iedereen wel wil zien als ze op een festival staan maar niet echt een gigantische ticketverkoper denk ik. Zeker niet zoals een AM dat is.
Was wel degelijk uitverkocht, net als de dag op RW, al maanden vooraf. Waarmee ik niet zeg dat ze evenveel tickets schuiven als AM.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Was wel degelijk uitverkocht, net als de dag op RW, al maanden vooraf. Waarmee ik niet zeg dat ze evenveel tickets schuiven als AM.
Die Werchtervrijdag met The Killers in 2018? Die was zeer zeker niet uitverkocht, en er was toen ook echt een stuk minder volk op de weide, herinner ik nog heel goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken