Mensen gaan er precies ook snel van uit dat het festival 100% zelf kiest wie op welke stage speelt om dat uur.
Er wordt zelfs onderhandeld over de grootte van het lettertype op de affiche, dus je kan je al inbeelden dat er ook onderhandeld wordt over op welk uur de band speelt en welke stage die krijgt. Soms moet je dan als festival plooien en de band een slot geven, terwijl je die band vroeger wou laten spelen.
Daarnaast worden er ook artiesten geboekt waarvan de toekomstige populariteit moeilijk in te schatten is. Neem bv Wet Leg: op de andere dagen spelen Bad Boy Chiller Crew en Donny Benet. Mij lijkt dat de populariteit van Wet Leg verkeerd werd ingeschat toen ze geboekt werden, maar zoiets is gewoon moeilijk.
Ten slotte moeten sommige artiesten van heinde en verre komen. Kelly Lee Owens staat de dag voor PKP in Portugal. Die kan je moeilijk in de namiddag laten optreden.
Klopt hoor.
Kom zoveel meer bij kijken.
Ook slecht geluid bv wordt vaak op organisatie gestoken, terwijl veel bands gewoon hun eigen technici mee hebben.
Maar als je "gedwongen wordt" om 3 gelijkaardige bands (voor hetzelfde publiek) op hetzelfde tijdstip te zetten, zou ik als organisator opteren voor een kleinere band om de dag te vullen voor uw publiek.
En niet enkel voor het publiek. Ook voor de bands is het leuker om te spelen in vollere tent dan dat 3 bands tegelijkertijd spelen voor half gevulde tenten.
En het kan altijd eens gebeuren, een mindere editie of overlappingen, maar vrees dat het gewoon een evolutie is in de programmatie van PKP. En dat vind ik
Heel jammer, want PKP was mijn jaarlijkse minivakantie zonder het gezin, gewoon onder de vrienden. Had ik geen ticket gehad van een vorige afgelaste editie, had ik er nu geen gekocht. Zal veel drinken en dansen worden ipv bands checken dit jaar vrees ik. En daarvoor is het te duur geworden. Ik ga om bands te zien. Wanneer je dan meer dan de helft van de dag niet echt iets moet zien...