Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Dus, de foto's.
Weinig nieuws, behalve de nieuwe Castello (?).

Het begin van de boiler. Weinig spectaculair.

pkpboiler2022.jpg

De Marquee, is volgens mij dezelfde tent als de vorige jaren.

pkpmatq2.jpg

Chokri is nu al bonnen aan het verkopen, de sloeber!

pkpbonnen.jpg

Vooraanzicht van de Marquee. Oh wat zien we daar? De Castello! Of toch een tent waar de Castello stond. Deze staat nu richting de achterkant van de Marquee toe.

pkpmarq1.jpg

Andere foto van de tent. Wat mij opviel, is de voorkant. Het lijkt er op dat deze open blijft. Zo kan je van buiten meevolgen wat er in de Castello gebeurt. Als de Food Wood nog steeds op dezelfde plaats staat, dan kan je volgens mij meegenieten vanaf de Food Wood. Aan de rechterkant van de foto zie je een deel van de Club.

In 2017 werd aangekondigd dat de Shelter verdwijnt. Ik weet nog dat er een meisje op facebook reageerde in de aard van "oef, nu kan ik eindelijk rustig eten in de Food Wood". Dat ik me dit nog herinner, bewijst hoe hard ik dat onbekende meisje haat door die uitspraak.

pkpcastello.jpg

Last but not least: De Lift

pkp20221.jpg

@Timothy's Monster : de letters waren vrij bereikbaar, en je kan eigenlijk ook op de Tulpinstraat wandelen. Een deel van het terrein was zelfs nog niet afgezet, maar ik weet niet of ze het appreciëren als je naar de tenten wandelt.

pkpletter.jpg

Ik ga ze zeker niet storen tijdens het bouwen, maar ben wel nieuwsgierig. Wellicht kan ik vanaf sportpark Kiewit iets zien en anders de Tulpinstraat tot aan de Welness B&B (via het bos weet ik nog wel een pad).

Ik heb de booth ook nooit gesnapt. Mij lijkt het muzikaal de beste dansbare stage. Maar om hem te vinden is wat moeilijker mss. Ook vraag ik me af of het geluid van de andere stages het niet overheerst? En of de sfeer daar wel leuk is of is dat eerder een sfeer van ge loopt daar voorbij en je ziet er verdwaalt uit als je daar toevallig binnenkomt?

Ik vroeg gewoon of het een beetje een prima stage is, qua aankleding dan vooral (gezien we het over de boiler hadden).

Waarom zou geluid er overheersen? De dichtstbijzijnde stage is de Dancehall? En dat geluid wordt geweerd door een rij bomen. Aangezien het zich in een uithoek van het terrein bevindt, kan me dat wat je zegt overigens niet voorstellen - eerder het tegenovergestelde.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
In 2018 waren vrienden van mij er positief over, je kon ergens omhoog en naast de DJ staan. Ben er zelf niet geweest, aangezien ik daar muzikaal niks te zoeken had, dus kan er persoonlijk niets over zeggen

De Booth is muzikaal ook niet voor mij, maar ben er wel geweest.
Op zich in een leuk hoekje, leuk aangekleed en weinig last van de andere podia qua geluid.

Ik ben een beetje dwangmatig geweest en heb het aantal banen van de Castello en Marquee geteld met de plattegrond van 2019.
Que lengte blijven ze gelijk, dus als ze al groter worden dan 2019 dan is het in de breedte.

Ook enkele keren geweest in 2019 en is gewoon een klein, maar erg fijn podium. Is een leuke plek als je even weg wilt van de 'drukte' van de grote(re) podia.

Bedankt voor de info over de booth. Ik denk dat zoiets gelijk bv nosedrip wel een leuk chill momentje kan zijn. Als iemand andere exotische(re) booth aanraders kent. Altijd welkom. Ik weet wel van yu su, maar dat zal eerder voor de castello zijn. Ben niet zo thuis in het genre.
Mss herinner ik me de vreemde plaatsing van de booth (verkeerd?) van het eerste jaar dat ze het lanceerden in 201? samen met de lift. Het was ook de enige keer dat ik er toen was. Kwas een beetje verdwaald en kwam toevallig in een gezellige booth waar ik het concept toen nog niet zo goed snapte. Het was namelijk op woensdag.
Edit: four tet de bekendste in het "exotische" genre? Mensen plak er eens een naam op. house, electronice? Tips zijn altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Nice. Zo'n HAAi of Mall Grab in de boiler kan wel de moeite worden. Voor de rest vooral veel usual suspects en "oké" acts.

Is de Booth een beetje een prima stage eigenlijk?
Ik zie HAAi eerder op de Booth spelen.

Ik vind de Booth goed. Het is naast de Boiler de enige podium met een eigen smoel. Het heeft een industriële look, aan de zijkanten heb je podia en trappen. Vroeger kon je nog rond de DJ wandelen, dat gaat niet meer denk ik. Aan de hoeken aan de buitenkant heb je togen, langs de booth doen ze aan project mapping op containers.

Qua volk loopt er ouder volk rond. Weinig kinderkoppen te zien, die zitten natuurlijk in de boiler.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Ik ga me eens bedenken of ik dit jammer vind. Een band met puberale muziek die al 20 jaar over hun hoogtepunt is. Aan de andere kant blijft het jeugdsentiment.

• Leuk
Waarderingen: bartv

Users who are viewing this thread