Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Dominiek

Playlistbediener
17 jun 2021
11
0
Zou me niet verbazen dat de bijkomende Pukkelpopdag in grote lijnen overeenkomt met de dag die Rock en Seine heeft toegevoegd: Rage Against The Machine met voorprogramma's.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
PKP heeft het geld niet voor acts die een miljoen en meer kosten hoor, hoeveel keer nog.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.860
12.293
Alweer? Die hebben daar ook maar 2 lineups die om het jaar verwisselen he ?
Dat roep ik dus al een tijdje. Als die mee willen blijven doen, moeten ze meer richting een Hellfest-line-up gaan, maar dit is wederom voer voor een ander topic.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Dat roep ik dus al een tijdje. Als die mee willen blijven doen, moeten ze meer richting een Hellfest-line-up gaan, maar dit is wederom voer voor een ander topic.
Of afstappen van het gedacht dat ze steeds die ouwe rotten moeten blijven boeken. Meen me te herinneren dat er wel wat kritiek was op het boeken van Sabaton, FNM en Judas Priest (maar dat zijn al ouwe rakkers) als headliner. Maar het is wel nodig denk ik.. Idd, voer voor in GMM-topic.

Als het iemand is die ze al een aantal keer hadden moeten hebben, dan kom ik eigenlijk enkel uit bij Editors? Ofja, Tame Impala.. maar die stonden er pas in '19? Cave, Florence (op Encore), Gorillaz, The National, Megan Thee Stallion, A$AP Rocky, Kings Of Leon.. staan allemaal al elders deze zomer/in de buurt.

Voor maandag welke HL-geruchten hebben we dan? Arctic Monkeys 99% zekerheidje? Editors? Calvin Harris? Tame Impala? Stromae? Liam Gallagher, ook zekerheidje als sub?
 
  • On fire
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Alweer? Die hebben daar ook maar 2 lineups die om het jaar verwisselen he ?
Wel eens met je opmerking, variatie in headliners is zeer beperkt, maar opzich vind ik 2 nieuwe albums sinds vorige passage ook wel weer een reden om ze opnieuw te boeken

EDIT: Ook volledig eens met @Yannick. Heb het gevoel dat ze pas stoppen met ozzy/kiss/scorpions etc. te boeken als die mannen dood neer vallen. erg jammer. Maar zoals gezegd inderdaad een discussie voor het graspop topic.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
886
910
PKP heeft het geld niet voor acts die een miljoen en meer kosten hoor, hoeveel keer nog.
Tuurlijk voor Pukkelpop zelf is dit onmogelijk maar dit is een los evenement. Stel je laat 40.000 personen toe a €110 euro per stuk dan zou je RATM met RTJ toch neer kunnen zetten (financieel gezien). De overhead kosten kun je op deze manier ook nog een beetje spreiden over de twee evenementen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Volgens Ken zijn Editors de headliner voor de afzonderlijke dag.

Overigens zegt hij dat er ook een headliner uit 2019 terugkeert, dus dat verklaart waarom er geen Belgische zaalshow voor Tame Impala is. En hij hint ook naar een headlinerspot voor Oscar en zijn wolf.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Editors, LN's favoriete cashcow. Anno 2022 is er echt geen enkele reden dat Oscar & The Wolf een festival als PKP hoort te headlinen, djezes. Het is me wat die monopolie hier hè. ?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
Dus AM - Tame Impala - O&TW, Editors weg gezet.
Lijntje eronder voor Liam Gallagher, Dua Lipa (die in juli terug naar Canada vliegt en in Augustus toch niet enkel voor Sziget zal komen?), BMTH en Bastille.

Bizar dat je Oscar duwt en die eronder niet is een push geeft. Wie zit er nog te wachten op die Wolf terwijl August en Noella de plak zwaaien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Dus AM - Tame Impala - O&TW, Editors weg gezet.
Lijntje eronder voor Liam Gallagher, Dua Lipa (die in juli terug naar Canada vliegt en in Augustus toch niet enkel voor Sziget zal komen?), BMTH en Bastille.

Bizar dat je Oscar duwt en die eronder niet is een push geeft. Wie zit er nog te wachten op die Wolf terwijl August en Noella de plak zwaaien.

Dua Lipa is groter dan eender welke andere naam die jij noemt hoor en volgend mij te groot/duur geworden voor PkP.

Oscar heeft zijn Sportpaleis ei zo na niet gecanceld vanwege dramatische verkoop. Vorige plaat deed ook niks. Hoezo is dat nog een headliner.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.168
2.995
AM en Tame Impala zijn goede namen. O&TW een ramp. Dat was het al in 2018, ik weet niet wat hier de bedoeling van is.

Het veld voor de main stage van pkp is niet zo groot, dus afhankelijk van de prijs kan het wel vollopen. Maar mij zien ze daar niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Dua Lipa komt echt niet voor minder dan om te headlinen hoor, twee keer een sportpaleis vol. Doe het maar. De rest kan in principe wel, maar in lijn van de subs van de laatste jaren ook prijzig. BMTH is ook zo'n naam waarbij je denkt 'wééral' tbh.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken