Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
No Limp Bizkit

Ook geen "break your f*cking face tonight. :(
Edit: Bij alcatraz hebben (bijna) alle Amerikaanse bands gecancelled omdat ze niet willen of (kunnen?) of (mogen?) afkomen. Willen zijn de woorden van alcatraz dacht ik.
Bepaal je eigen conclusies maar.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ook geen "break your f*cking face tonight. :(
Edit: Bij alcatraz hebben (bijna) alle Amerikaanse bands gecancelled omdat ze niet willen of (kunnen?) of (mogen?) afkomen. Willen zijn de woorden van alcatraz dacht ik.
Bepaal je eigen conclusies maar.
Voila, liever dan nog even wachten op bands dan nu een dikke affiche waarvan de helft weg valt.
Teleurstelling zal dan groter zijn.

Ik was bv ook "blij" dat er nog geen namen waren voor PKP 2020. ZO wisten we niet wat we gemist zouden hebben
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Uiteraard zijn de bezoekers niet verplicht om nu al een ticket te kopen, en de organisatie evenmin om nu al namen te lossen. Maar het festival heeft zelf gekozen om op de radio te communiceren over de bekendmaking van de lineup, waar ze ook niet toe verplicht waren. Dan zou het zo'n internationaal merk wel sieren om voor een andere optie te gaan dan stilte.

En zoals Yannick hierboven aangeeft is dit niet de eerste keer dat Pukkelpop de bal misslaat op vlak van communicatie. Het is nochtans een pandemie, zoals je zelf zegt. Net een moment waarop mensen extra begripvol zouden zijn als het even misgaat. Want we snappen allemaal wel wat een lijdensweg het geweest moet zijn (en nog zal zijn) om deze editie georganiseerd te krijgen.
Jij hebt dus liever zoals Alcatraz waarvij ze affiche bekend maken en waarvan dan de helft uiteindelijk toch niet komt?
Dat vind ik onprofessioneel
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ze kunnen toch op zijn minst af en toe een pakketje namen droppen waarvan ze zeker zijn dat die gaan komen? Zo doen Lowlands en DTRH het ook.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ze kunnen toch op zijn minst af en toe een pakketje namen droppen waarvan ze zeker zijn dat die gaan komen? Zo doen Lowlands en DTRH het ook.
Misschien willen ze weer per genre aankondigen en nog niet voldoende zekerheden per genre.

Of willen ze gezaag vermijden wanneer de eerste namen/ zekerheden niet de grote namen zijn.
Want daar kan je van op aan...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Jij hebt dus liever zoals Alcatraz waarvij ze affiche bekend maken en waarvan dan de helft uiteindelijk toch niet komt?
Dat vind ik onprofessioneel
Echter geven ze daar gewoon de optie om je ticket over te zetten naar 2022. Dat is dan wel weer professioneel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Jij hebt dus liever zoals Alcatraz waarvij ze affiche bekend maken en waarvan dan de helft uiteindelijk toch niet komt?
Dat vind ik onprofessioneel
Ja, 100%. Ik vind het juist getuigen van openheid richting de kaartkopers: dit is wat er nu staat maar de kans op verschuivingen zijn er. Niks onprofessioneel aan, zeker niet in een absurd jaar zoals dit. Als je dat als bezoeker niet wilt begrijpen en moeilijk gaat doen dan heb je het wat mij betreft niet helemaal begrepen voor wat voor uitdagingen de organisatoren nu staan.

Maar voor mij persoonlijk is de belangrijkste reden van openheid over het affiche dat je de kans hebt om alvast in te luisteren, bands te ontdekken, vooruit te kijken. Door de vroege aankondiging van Alcatraz heb ik verschillende bands kunnen ontdekken zoals Dyscordia, Black Mirror en me kunnen verdiepen in namen zoals Moonspell. Ik kijk nu echt uit naar die optredens. Met een aankondiging 50 dagen van tevoren kan je hooguit een paar keer een nummer luisteren. Zeker voor een ontdek festival als Pukkelpop vind ik dat een slechte zaak.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Ook geen "break your f*cking face tonight. :(
Edit: Bij alcatraz hebben (bijna) alle Amerikaanse bands gecancelled omdat ze niet willen of (kunnen?) of (mogen?) afkomen. Willen zijn de woorden van alcatraz dacht ik.
Bepaal je eigen conclusies maar.
Voor wie het nieuws volgt toch helemaal geen verrassing?
Ik stel mij vragen over de UK groepen...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Last camping chill zonder namen? Foei pukkelpop.
Voor de duidelijkheid: Alcatraz heeft gezegd dat vele Amerikanen hebben afgezegd op het moment dat de line-up bekend werd gemaakt. Dus die Amerikanen hebben dit jaar niet op de affiche gestaan. Maar op voorhand afgezegd. Dat is dus nog professioneler.
En Gorillaz als plan b? Zijn die ook niet van de UK
Nog een bedenking. Voor hetzelfde geld Wordt die delta-variant net zoals de britse of (alpha) variant. Dat hij tegen eind augustus in heel Europa overheerst en dan is Verenigd Koninkrijk niet meer een kleiner risico als de rest van Europa. En kijkt men vanaf dan vooral naar het aantal vaccinaties, evolutie van besmettingen, ziekenhuisopn... Achja, hopelijk is die zever ooit gedaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken