Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Edit: in minder leuk nieuws, Kelly Lee Owens die hier al werd genoemd door Kaoss heeft haar EU-tournee afgeblazen. Ik verwacht deze zomer dan ook geen EU-festivals, ofwel?
De opbeurende kanttekening: ze heeft aangegeven dat Festivals een ander verhaal zijn.

Screenshot_2021-06-14-14-14-34-777_com.facebook.katana.png.6732edb0d6660c197115054786251d13.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: Yannick

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Trouwens heel vreemd dat Pukkelpop vandaag zo stil bleef, wetende dat de ticketverkoop echt wel bijna van start gaat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Waar maak je dat uit op? Ik lees op de site: "Tot en met woensdag 30 juni kan je enkel vanuit België tickets bestellen." Daaruit maak ik op dat een niet-Belg best een kaartje kan kopen zolang hij/zij maar in België is.
Zo kan je alles wel recht praten wat krom is. Dit is gewoon discriminatie op basis van nationaliteit, niet meer niet minder. Sure je kan zelf bepalen hoe zwaar je er aan tilt en we weten allemaal waardoor het komt. Maar we moeten er niet blind voor zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nogmaals, waaruit blijkt dat dan? Je kunt het een slechte keuze van de organisatie vinden, maar gebruik geen termen die niet kloppen.
De term klopt volledig. Ze maken bewust een keuze in vergelijking met andere edities om om het liefst zoveel mogelijk Belgen op het terrein te hebben. Daar sturen ze gewoon naartoe.

Je kan ook zeggen dat alleen witte mensen een kaartje mogen kopen. En dan volgens jou beredenering is dat ook geen discriminatie iomdat je jezelf ook wit kan schminken.

Ja heftig voorbeeld maar het is exact hetzelfde idee, alleen nu gaat het om je nationaliteit ipv je etnische achtergrond.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Je kunt ook zeggen, als je als "buitenlalander" echt wil, dan moet je alleen wat extra moeite doen, het is niet zo dat je een Belgisch paspoort moet hebben, toch?
En dat ze vnl Belgen willen lijkt mij logisch gezien de verdeeldheid in Europa ten aanzien van het Coronabeleid. Van hun eigen landgenoten weten ze tenminste dat die (zoveel mogelijk) de richtlijnen gevolgd hebben.
Ze hebben de drempel dus gewoon wat hoger gemaakt voor niet Belgen, maar het is niet zo dat je er niet overheen kan stappen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Je kunt ook zeggen, als je als "buitenlalander" echt wil, dan moet je alleen wat extra moeite doen, het is niet zo dat je een Belgisch paspoort moet hebben, toch?
En dat ze vnl Belgen willen lijkt mij logisch gezien de verdeeldheid in Europa ten aanzien van het Coronabeleid. Van hun eigen landgenoten weten ze tenminste dat die (zoveel mogelijk) de richtlijnen gevolgd hebben.
Ze hebben de drempel dus gewoon wat hoger gemaakt voor niet Belgen, maar het is niet zo dat je er niet overheen kan stappen
Je kunt ook zeggen, als je als "buitenlalander" echt wil, dan moet je alleen wat extra moeite doen, het is niet zo dat je een Belgisch paspoort moet hebben, toch?
En dat ze vnl Belgen willen lijkt mij logisch gezien de verdeeldheid in Europa ten aanzien van het Coronabeleid. Van hun eigen landgenoten weten ze tenminste dat die (zoveel mogelijk) de richtlijnen gevolgd hebben.
Ze hebben de drempel dus gewoon wat hoger gemaakt voor niet Belgen, maar het is niet zo dat je er niet overheen kan stappen
We willen allemaal graag festivallen maar we moeten niet onze kop in het zand steken hoor. Dat doen ze wel degelijk want er komt een adres registratie:


  • Let op, onze festival- en campingtickets staan op naam. Bespaar jezelf onnodige stress en zorg dat je op voorhand de correcte achternaam, voornaam, geboortedatum en het adres van de festivalganger(s) in kwestie bij de hand hebt.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
En vanaf 30 juni kunnen mensen buiten België ook kaarten kopen. Loopt allemaal wel los.

Eerst maar eens zien wat die line-up is. :) Hopelijk kondigen ze vandaag al wat namen aan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tsja ze pullen gewoon een eigen volk eerst en we vinden het allemaal niet zo erg. Tekenend voor het rechts corona beleid wat is geweest de afgelopen jaar. Schild & vrienden zullen hier wel blij mee zijn gok ik maar zo.

Maar goed laten we het maar weer over muziek hebben, anders krijgen we hetzelfde als in het Lowlands topic.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Adres is wel echt nieuw hoor. Naam en geboortedatum is inderdaad al jaren. Wat moeten ze nou met adres van iedereen?
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Denken jullie dat het snel zal uitverkocht zijn? Als in binnen het uur? Of duurt het wel een paar dagen?
 

robinvanspauwen

Campingartiest
18 mei 2021
58
45
Denken jullie dat het snel zal uitverkocht zijn? Als in binnen het uur? Of duurt het wel een paar dagen?
Ik weet het niet... Aan de ene kant; eerste grote festival dat mag doorgaan na bijna 2 jaar in België (#knaldrang), aan de andere kant; 66k tickets per dag (waarvan een klein gedeelte al verkocht is door de early birds) zijn nog nooit allemaal de deur uit gegaan tot een week voor het festival... Afgelopen jaren was er altijd nog wel plaats op een van de drie dagen tot een week voor de start van het festival...

Eerlijk, op het moment dat de eerste grote namen bekend gemaakt worden en je wil die zien, tickets kopen...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Denken jullie dat het snel zal uitverkocht zijn? Als in binnen het uur? Of duurt het wel een paar dagen?
Nee, op dit moment denk ik niet dat het meteen uitverkoopt (tenzij vanmiddag de totale Line-up gedropt wordt).
Ik kan me voorstellen dat er een aantal die-hard Pukkelpopgangers zijn die kopen ongeacht de line-up, maar de meeste zullen pas kaarten kopen als de line-up grotendeels bekend is. Dagkaarten zullen zonder line-up niet/nauwelijks verkocht worden.


het enige probleem is (voor mij althans) dat ik alleen kaarten kan kopen indien het niet binnen twee weken uitverkoopt.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
denk toch dat de verkoop een pak sneller gaat gaan dan anders. Dit is echt het enige grote 'main stream' festival in België dit jaar. Heel wat mensen die jaarlijks de keuze maken tussen de verschillende majors hebben dit jaar weinig keuze natuurlijk. Ik ga als er een paar interessante namen bij zitten toch voor het eerst sinds 2016 nog eens naar Pukkelpop gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Kijkende naar de verkoop van LL en DTRH zou het wel eens snel kunnen gaan, denk ik - en die verkochten ook niet met de hele line-up aangekondigd. Ik hoop alleszins toch straks wat namen aangekondigd te zien worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Adres is wel echt nieuw hoor. Naam en geboortedatum is inderdaad al jaren. Wat moeten ze nou met adres van iedereen?
Hah, interessant ja. TML in de VS.. Maar denk dat ze dat voor de reguliere TML ook doen, niet? Zie er allemaal het nut niet van tbh.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken