Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Kijkende naar de verkoop van LL en DTRH zou het wel eens snel kunnen gaan, denk ik - en die verkochten ook niet met de hele line-up aangekondigd. Ik hoop alleszins toch straks wat namen aangekondigd te zien worden.
Het klopt natuurlijk dat Lowlands en DtrH heel snel waren uitverkocht. Het verschil is wel dat ongeveer 90% van de kaarten al verkocht was voordat de 'nieuwe' voorverkoop begon.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
De ticketverkoop is echt moeilijk om in te schatten. Ik hoor bij vrienden verschillende redenen (line-up, angst, geen zin in maatregelen en regels,...) om ze nog niet te kopen, terwijl anderen heel fanatiek om 13 uur klaarzitten om te kopen (lees: ikzelf).

Ik denk dat de combi's het snelste uit de deur zullen vliegen en die binnen de uren (2 a 3 max schat ik) zullen weg zijn.
De dagtickets zijn afhankelijk van al dan niet aangekondigde dagen dus dat kan mogelijks wel dagen duren.
De camping tickets (Chill) zie ik binnen het uur uitverkopen.

Denk niet dat, tenzij ze er opzij zetten, op 30 juni nog veel over zullen blijven. Jammer voor mensen uit het buitenland, maar je weet nooit welke virologische maatregelen ze opgelegd worden vanuit de overheid backstage. Als ze zeggen; er mogen geen buitenlanders komen vanuit de overheid, dan vind ik de oplossing van PKP nog de beste anti-discriminatie oplossing mogelijk. Zo volgen ze de regels, maar er wordt niemand uitgesloten. Je weet nooit wat er daar in de achtergrond allemaal niet aan PKP wordt opgelegd, maar kan me inbeelden dat het voor hen ook niet altijd prettig is om zo'n keuzes te maken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
De ticketverkoop is echt moeilijk om in te schatten. Ik hoor bij vrienden verschillende redenen (line-up, angst, geen zin in maatregelen en regels,...) om ze nog niet te kopen, terwijl anderen heel fanatiek om 13 uur klaarzitten om te kopen (lees: ikzelf).

Ik denk dat de combi's het snelste uit de deur zullen vliegen en die binnen de uren (2 a 3 max schat ik) zullen weg zijn.
De dagtickets zijn afhankelijk van al dan niet aangekondigde dagen dus dat kan mogelijks wel dagen duren.
De camping tickets (Chill) zie ik binnen het uur uitverkopen.

Denk niet dat, tenzij ze er opzij zetten, op 30 juni nog veel over zullen blijven. Jammer voor mensen uit het buitenland, maar je weet nooit welke virologische maatregelen ze opgelegd worden vanuit de overheid backstage. Als ze zeggen; er mogen geen buitenlanders komen vanuit de overheid, dan vind ik de oplossing van PKP nog de beste anti-discriminatie oplossing mogelijk. Zo volgen ze de regels, maar er wordt niemand uitgesloten. Je weet nooit wat er daar in de achtergrond allemaal niet aan PKP wordt opgelegd, maar kan me inbeelden dat het voor hen ook niet altijd prettig is om zo'n keuzes te maken.
Alcatraz gaat ook door, zonder voorrang voor Belgen. Lijkt me dat de overheid niet een andere beslissing gaat maken voor festivals. Oftewel, het lijkt me dat Pukkelpop dit zelf heeft besloten.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Alcatraz gaat ook door, zonder voorrang voor Belgen. Lijkt me dat de overheid niet een andere beslissing gaat maken voor festivals. Oftewel, het lijkt me dat Pukkelpop dit zelf heeft besloten.
Staat op hun website ook wel een mooie asterisk bij de COVID measures, dus dat kan nog altijd wijzigen ;-) Ben zelf niet helemaal thuis in Alcatraz, maar bestaat dat een groot buitenlands doelpubliek?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.063
Was de verkoop van Alcatraz niet allang afgerond / begonnen / komende van de sales van 2020? Ik schat dat de early birds die PKP in 2020 verkocht nog geen duizend zullen zijn, da's een gigantisch verschil. Vind persoonlijk dat er nogal van een mug een olifant gemaakt wordt. In Nederland zijn vooralsnog de regels streng om als Belg zijnde naar LL en DTRH te kunnen gaan. Bedoel, de situatie is nu eenmaal hoe ze is. De organisatie ziet het waarschijnlijk ook anders, maar zal wel in samenspraak zijn met overheden en taskforces at hand.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
Staat op hun website ook wel een mooie asterisk bij de COVID measures, dus dat kan nog altijd wijzigen ;-) Ben zelf niet helemaal thuis in Alcatraz, maar bestaat dat een groot buitenlands doelpubliek?
Was de verkoop van Alcatraz niet allang afgerond / begonnen / komende van de sales van 2020? Ik schat dat de early birds die PKP in 2020 verkocht nog geen duizend zullen zijn, da's een gigantisch verschil. Vind persoonlijk dat er nogal van een mug een olifant gemaakt wordt. In Nederland zijn vooralsnog de regels streng om als Belg zijnde naar LL en DTRH te kunnen gaan. Bedoel, de situatie is nu eenmaal hoe ze is. De organisatie ziet het waarschijnlijk ook anders, maar zal wel in samenspraak zijn met overheden en taskforces at hand.
Volgens komen daar ook wel veel buitenlanders op af, ja. En er staat zeker een mooie waslijst, maar niets waar je niet aan kan voldoen tegen die tijd.
Verkoop van Alcatraz was nog niet afgerond, nee, wel begonnen met 2020, maar dit is met de meeste festivals zo. Die hebben vorige week hun line-up pas bekend gemaakt, maar geven nu geen voorrang aan Belgen (of welke nationaliteit dan ook).
Ik snap best dat er afspraken zijn met overheden, maar is het in België dan zo lokaal geregeld allemaal dat er geen landelijke manier van handelen is? (Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, haha...). In NL zijn die regels inderdaad streng, maar dat zijn wel de voorwaarden waar ieder festival zo'n beetje al vil voldoen. Het wordt momenteel aangeraden om in quarantaine te gaan, als Belg, geloof ik en je moet een negatieve PCR-test laten zien, wat dus ook ieder festival in augustus zou willen. Maar goed, Pukkelpop, zin in wel.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Ik snap best dat er afspraken zijn met overheden, maar is het in België dan zo lokaal geregeld allemaal dat er geen landelijke manier van handelen is? (Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, haha...).
Wil je het antwoord hierop haha? Als ik je zeg dat we 9 ministers van gezondheid hebben in ons land weet je wel voldoende zeker. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.063
Wel, we wachten denk ik allemaal wel al weken op het kader van de Vlaamse regering (regionaal dus, niet federaal) waarin festivals kunnen werken. En het blijft zoals al eerder vermeld telkens maar weer opschuiven en verlegd worden. Sommige organisaties zoals Jazz Middelheim (ook in augustus bv. kiezen er dan maar voor om het coronaproof te organiseren (gezeten, in bubbels). Dus eens dat kader is opgemaakt, verwacht ik dat we snel meer zullen weten over de spelregels.

Wel, ik vind dat wel degelijk een verschil Alcatraz tov festivals die pas hun verkoop zijn gestart zoals Lokerse Feesten of nog vrijwel moeten beginnen zoals Pukkelpop of Tomorrowland.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Iedereen die in Augustus een (groot) festival wilt organiseren zit met een bang hartje te kijken wat er in de UK aan het gebeuren is door de "delta" variant...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Iedereen die in Augustus een (groot) festival wilt organiseren zit met een bang hartje te kijken wat er in de UK aan het gebeuren is door de "delta" variant...
Ach dat loopt wel los. Goed dat de UK nog een beetje barrière inlast. Kan nooit kwaad denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.063
Steven Van Gucht was gisteren vrij duidelijk; nog steeds heel hard oppassen met versoepelingen, beter gelaagd en gestaag dan halsoverkop. De vaccinatiecampagne loopt als een trein, maar is nog niet afgerond. Ik begrijp de Britten, al zal die in de grand scheme of things geen grote invloed hebben... hoop ik.

16u of men gaat morgen de verkoop gewoon zo starten, denk ik. Beetje jammer.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Steven Van Gucht was gisteren vrij duidelijk; nog steeds heel hard oppassen met versoepelingen, beter gelaagd en gestaag dan halsoverkop. De vaccinatiecampagne loopt als een trein, maar is nog niet afgerond. Ik begrijp de Britten, al zal die in de grand scheme of things geen grote invloed hebben... hoop ik.

16u of men gaat morgen de verkoop gewoon zo starten, denk ik. Beetje jammer.
en STEL dat er een (lichte) stijging komt, op 1 September beginnen de scholen...
het eerste dat ze doen is voorzichtigheid inbouwen zodat scholen volledig kunnen openen. Wat zou het eerste zijn dat ze terug strengen maken ? Exact.....
Ze zitten bij Pukkel met een serieus ei (en een rekenmachine)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
en STEL dat er een (lichte) stijging komt, op 1 September beginnen de scholen...
het eerste dat ze doen is voorzichtigheid inbouwen zodat scholen volledig kunnen openen. Wat zou het eerste zijn dat ze terug strengen maken ? Exact.....
Ze zitten bij Pukkel met een serieus ei (en een rekenmachine)
Als we tegen dan goed gevaccineerd zijn en er is een stijging zitten er eigenlijk maar 2 conclusies op;
- of de jeugd moet beter gevaccineerd worden om de scholen te beschermen
- of de vaccins doen hun werk niet, en dan wordt het sowieso moeilijk om COVID te controleren. De vraag wordt dan, moet je het dan nog proberen controleren en zo blijven aanslepen jaar in jaar uit?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Net gemerkt dat op de site het tabblad Camping bijkwam met onderstaande afbeelding.
Zouden de oranje strepen de in/out van de "covidvrije" zone betekenen?
1623756294731.png
 
  • Leuk
Waarderingen: robinvanspauwen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken