Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Drake en RATM geloof ik niks van, de andere namen zijn wel realistisch en het zijn namen die ik graag zie (zeker Soulwax en Millionaire).

Ik heb nood aan namen.
Inject it in my veins!
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Drake en RATM geloof ik niks van, de andere namen zijn wel realistisch en het zijn namen die ik graag zie (zeker Soulwax en Millionaire).

Ik heb nood aan namen.
Inject it in my veins!

Idem, RATM heeft al zijn data al bekend gemaakt en lijkt me wat te duur voor pkp en drake heeft nog geen enkel gepland concert. Dat nieuw profiel lijkt me eerder een troll te zijn.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
RATM te duur voor Pukkelpop?
Wie bv. Neil Young, Foo Fighters, Arcade Fire,... etc kan betalen kan ook RATM boeken.

Live Nation bepaalt grotendeels wie waar speelt in België.
RATM staat nog nergens geboekt. Dus gewoon realistisch dat die op PKP zouden staan.

Het programma van Pukkelpop is zo ruim dat er met budgetten geschoven door bv. het ene jaar een duurdere headliner te boeken en het andere jaar in de breedte een duurder programma.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.303
RATM te duur voor Pukkelpop?
Wie bv. Neil Young, Foo Fighters, Arcade Fire,… etc kan betalen kan ook RATM boeken.

Die eerste 2 waren voor het laatst te gast op Pukkelpop zo'n 7 à 8 jaar geleden, en wilt dus niets zeggen over het huidige Pukkelpop. De laatste kost een pak minder dan RATM, dus weet niet goed wat je punt hier is.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
'Something great is coming'. Sziget komt morgen weer met (grote) namen. Zal pukkelpop dan eindelijk ook met de eerste namen komen
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Joris De Brul wrote:
RATM te duur voor Pukkelpop?
Wie bv. Neil Young, Foo Fighters, Arcade Fire,… etc kan betalen kan ook RATM boeken.

Die eerste 2 waren voor het laatst te gast op Pukkelpop zo’n 7 à 8 jaar geleden, en wilt dus niets zeggen over het huidige Pukkelpop. De laatste kost een pak minder dan RATM, dus weet niet goed wat je punt hier is.
De laatste jaren verloopt de ticketverkoop zelfs beter dan in die periode.
Vorig jaar alle tickets uitverkocht.

Arcade Fire kost een PAK minder dan RATM?
Bron? Jullie doen alsof dit de duurste band ooit is.

RW kan meerdere bands van die prijsklasse boeken en pukkelpop zelfs niet 1?
Electric Picninc Festival, rock en Seine,... en zelfs een organisator in Polen kunnen RATM betalen, maar PKP niet?
Daar geloof ik niets van...

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zeker komen. Van mij hoeft dat zelfs niet.
Hun EU tour begint later dan Pukkelpop. En dat lijkt me een meer realistische reden dan het niet kunnen betalen.
Of dat hun prioriteiten elders liggen, bv een bredere kwaliteitsvolle affiche. Maar dat is voor mij niet hetzelfde dan "niet kunnen betalen"
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
312
Ten eerste heeft Pukkelpop 9 a 10 podia en Werchter 4.
En het is volgens mij gewoon bekend dat Werchter een groot budget heeft dan Pukkelpop.

Ik moet eerlijk zeggen dat het wachten er ook voor zorgt dat mijn enthousiasme om naar Pukkelpop te gaan, erg afneemt.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ten eerste heeft Pukkelpop 9 a 10 podia en Werchter 4.
En het is volgens mij gewoon bekend dat Werchter een groot budget heeft dan Pukkelpop.

Ik moet eerlijk zeggen dat het wachten er ook voor zorgt dat mijn enthousiasme om naar Pukkelpop te gaan, erg afneemt.
Klopt, maar dat maakt mijn inziens een band niet totaal onbetaalbaar voor Pukkelpop.
Er speelt veel meer dan enkel geld. Zowel voor organisator als band.
Het moet ten eerste al in het tourschema passen.

Prijs/kwaliteit zou ik RATM ook gewoon geen goeie keuze vinden voor PKP.
Een publiekstrekker is het wel.
Ik kan me niet inbeelden dat RATM geen show in Benelux zou spelen.
En wel in bv. Polen, Tsjechie, Ierland, Oostenrijk.

Voorlopig zie ik de affiche ook niet positief in. Maar zo lang er niets is bevestigd is het gissen...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
warriorandweirdo wrote:

Joris De Brul wrote:
RATM te duur voor Pukkelpop?
Wie bv. Neil Young, Foo Fighters, Arcade Fire,… etc kan betalen kan ook RATM boeken.


Die eerste 2 waren voor het laatst te gast op Pukkelpop zo’n 7 à 8 jaar geleden, en wilt dus niets zeggen over het huidige Pukkelpop. De laatste kost een pak minder dan RATM, dus weet niet goed wat je punt hier is.

De laatste jaren verloopt de ticketverkoop zelfs beter dan in die periode.
Vorig jaar alle tickets uitverkocht.

Arcade Fire kost een PAK minder dan RATM?
Bron? Jullie doen alsof dit de duurste band ooit is.

RW kan meerdere bands van die prijsklasse boeken en pukkelpop zelfs niet 1?
Electric Picninc Festival, rock en Seine,… en zelfs een organisator in Polen kunnen RATM betalen, maar PKP niet?
Daar geloof ik niets van…

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zeker komen. Van mij hoeft dat zelfs niet.
Hun EU tour begint later dan Pukkelpop. En dat lijkt me een meer realistische reden dan het niet kunnen betalen.
Of dat hun prioriteiten elders liggen, bv een bredere kwaliteitsvolle affiche. Maar dat is voor mij niet hetzelfde dan “niet kunnen betalen”

Je bent vergeten hoe de ticketverkoop in 2016 en 2018 ging.
Pukkelpop heeft er financieel tegenvallende jaren opzitten, vorig jaar hebben ze Foo Fighters laten varen.
Ik denk echt niet dat ze een groot budget hebben.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Joris De Brul wrote:

warriorandweirdo wrote:

Joris De Brul wrote:
RATM te duur voor Pukkelpop?
Wie bv. Neil Young, Foo Fighters, Arcade Fire,… etc kan betalen kan ook RATM boeken.


Die eerste 2 waren voor het laatst te gast op Pukkelpop zo’n 7 à 8 jaar geleden, en wilt dus niets zeggen over het huidige Pukkelpop. De laatste kost een pak minder dan RATM, dus weet niet goed wat je punt hier is.


De laatste jaren verloopt de ticketverkoop zelfs beter dan in die periode.
Vorig jaar alle tickets uitverkocht.

Arcade Fire kost een PAK minder dan RATM?
Bron? Jullie doen alsof dit de duurste band ooit is.

RW kan meerdere bands van die prijsklasse boeken en pukkelpop zelfs niet 1?
Electric Picninc Festival, rock en Seine,… en zelfs een organisator in Polen kunnen RATM betalen, maar PKP niet?
Daar geloof ik niets van…

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zeker komen. Van mij hoeft dat zelfs niet.
Hun EU tour begint later dan Pukkelpop. En dat lijkt me een meer realistische reden dan het niet kunnen betalen.
Of dat hun prioriteiten elders liggen, bv een bredere kwaliteitsvolle affiche. Maar dat is voor mij niet hetzelfde dan “niet kunnen betalen”

Je bent vergeten hoe de ticketverkoop in 2016 en 2018 ging.
Pukkelpop heeft er financieel tegenvallende jaren opzitten, vorig jaar hebben ze Foo Fighters laten varen.
Ik denk echt niet dat ze een groot budget hebben.

Het is giswerk natuurlijk, net zoals de reden voor het niet halen van Foo Figthers. Misschien was het kiezen tussen enkel Foo Fighters of combinatie Tame Impala + Royal Blood, of konden ze door Foo Fighters niet voor de zoveelste keer te halen wel nog Billie Eilish toevoegen aan de affiche? Of ze opteerden liever voor 2x The National? Vorig jaar was het in de breedte een sterk programma. En uiteindelijk had de organisatie gelijk om FF niet te boeken, want het was uitverkocht.
De jaren die je noemt waren er noch de echte headliners, noch een sterk breed programma en met een "headliner" als bv. Oscar & The Wolf ga je geen dagjesmensen lokken.

Maar een festival van de grootte van Pukkelpop kan een band als RATM volgens mij wel betalen.
Een kwestie van prioriteiten leggen (en deels ook wie Live Nation waar wil).
Het is niet een prijskaartje zoals bv. Bruce Springsteen om maar iets te zeggen.

En 3/4 van RATM stond er vorig jaar...

Maar we blijven discussiëren over onzekere dingen, wat weinig nut heeft. Dat PKP nu maar met wat namen komt en wat mij betreft zonder RATM en een sterkere undercard/subheadliners in de Marquee en Club :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
Drake, RATM, Bon Iver, Foals, Strand Of Oaks, Teskey Brothers, Soulwax, Millionaire, Robyn, Caribou, jpegmaffia, John Talabot

Zin in. Nu nog even bekend maken, Pukkelpop. Het was weer veel te stil gisteren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Drake, RATM, Bon Iver, Foals, Strand Of Oaks, Teskey Brothers, Soulwax, Millionaire, Robyn, Caribou, jpegmaffia, John Talabot

Zin in. Nu nog even bekend maken, Pukkelpop. Het was weer veel te stil gisteren.
Dat zou een prima lijstje headliners zijn. Drake is zo'n act waar ik niet veel van verwacht, maar toch een kans willen geven op een festival. Terwijl ik nooit een concert van hem zou bezoeken. Laat maar overkomen naar Lowlands dan ;) , en die andere 2 uiteraard ook.

Al hoewel ik me prima kan voorstellen dat ze een beetje huiverig zijn met Drake die hier aan de lopende band zijn concerten cancelde.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.303
Drake, RATM, Bon Iver, Foals, Strand Of Oaks, Teskey Brothers, Soulwax, Millionaire, Robyn, Caribou, jpegmaffia, John Talabot

Zin in. Nu nog even bekend maken, Pukkelpop. Het was weer veel te stil gisteren.

Zou inderdaad een heel mooi lijstje zijn. Volgende week eerste namen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
mattman wrote:
Drake, RATM, Bon Iver, Foals, Strand Of Oaks, Teskey Brothers, Soulwax, Millionaire, Robyn, Caribou, jpegmaffia, John Talabot

Zin in. Nu nog even bekend maken, Pukkelpop. Het was weer veel te stil gisteren.

Zou inderdaad een heel mooi lijstje zijn. Volgende week eerste namen?

Ik had echt gedacht dat het deze week zou zijn. of vorige week. Of de week daarvoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken