Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Yannick wrote:
Pukkelpop heeft al een tijdje niet meer het kapitaal om dat soort bands binnen te halen. Foo’s waren volgens Ken, zag ik, een optie vorig jaar maar bleken niet betaalbaar.

(Verklaart misschien ook waarom ze plots toen zijn veranderd qua dag indeling; do-zo ipv wo-za)

Jammer, we waren op dit forum eindelijk een tijdje verlost van die onzinverhalen van ‘Ken’. Blijkbaar moeten we hier nu weer elke dag zijn uit de duim gezogen “achter de schermen” verhalen tegenkomen, die zijn blinde fans klakkeloos voor waar aannemen en kopiëren van een ander forum? ‘Ken’ was daar toch juist met zijn staart tussen de benen gevlucht toen het voor de meesten wel duidelijk was dat hij louter af en toe over persberichten of andere info beschikt over op handen zijnde aankondigingen van festivals en dat hij niet meer weet dan dat?

Iedereen kan wel beweren dat “grote band X in jaar Y in beeld was voor festival Z, maar uiteindelijk te duur was/op het laatste moment zijn tourplannen wijzigde etcetera”. Hoe wil je ooit vaststellen of daar enige kern van waarheid in zit of dat de bewuste persoon zo’n verhaal gewoon uit zijn duim zuigt? Bijvoorbeeld met betrekking tot de tourplannen van Coldplay is in elk geval al diverse malen gebleken dat ‘Ken’ totale onzin uitkraamde. Echt, dat sommigen van jullie zulke uitspraken van ‘Ken’ als die over Foo Fighters en Pukkelpop hier maar blijven opvoeren, alsof zulke opmerkingen van hem enige nieuwswaarde hebben…….

Ik haat mezelf een beetje dat ik me toch weer laat vangen om hier op in te gaan. Maar atleast zorgt Ken ten minste voor wat speculatie hier op het forum. Hij zit er soms naast, maar ook heel vaak worden zijn verhalen van verschillende andere kanten bevestigd of zit hij er gewoon knal op. Hij weet niet alles maar zit duidelijke wel ergens bij een bron die ietsje meer weet als ons (al is het maar bij Humo of StuBru ofzo die net dat tikkeltje meer weten als de gewone festivalganger) Wat is jouw contributie met deze comment aan dit forum... Juist ja, helemaal niks (vrij hypocriet van mij want deze comment van mij is ook een waste of time maar bon, kon het niet laten).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Het is bijna zover… geen makkelijke taak deze keer.

'Deze week bijna' of 'volgende week bijna'? :)

Ben ook heel benieuwd. In tegenstelling tot Lowlands kan Pukkelpop niet echt zonder headliners komen aandraven. Die hebben ze met hun dagtickets echt nodig. Maar nog steeds geen idee wat dat zou zijn. Editors misschien. Chemical Brothers was al een grote financiele flop in 2016 en zelfs Lokerse Feesten trokken die niet vol, dus daarmee gaan ze het ook niet kunnen doen.

Daarnaast, maar dat is persoonlijk, staan de interessantere grote namen van LL al op RW (Kiwanuka, Liam, Rex Orange County) en speelde die andere leuke grotere naam Stormzy vorig jaar al. Het zou echt geweldig zijn als ze Bon Iver hebben.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.389
Yannick wrote:
Pukkelpop heeft al een tijdje niet meer het kapitaal om dat soort bands binnen te halen. Foo’s waren volgens Ken, zag ik, een optie vorig jaar maar bleken niet betaalbaar.

(Verklaart misschien ook waarom ze plots toen zijn veranderd qua dag indeling; do-zo ipv wo-za)

Jammer, we waren op dit forum eindelijk een tijdje verlost van die onzinverhalen van ‘Ken’. Blijkbaar moeten we hier nu weer elke dag zijn uit de duim gezogen “achter de schermen” verhalen tegenkomen, die zijn blinde fans klakkeloos voor waar aannemen en kopiëren van een ander forum? ‘Ken’ was daar toch juist met zijn staart tussen de benen gevlucht toen het voor de meesten wel duidelijk was dat hij louter af en toe over persberichten of andere info beschikt over op handen zijnde aankondigingen van festivals en dat hij niet meer weet dan dat?

Iedereen kan wel beweren dat “grote band X in jaar Y in beeld was voor festival Z, maar uiteindelijk te duur was/op het laatste moment zijn tourplannen wijzigde etcetera”. Hoe wil je ooit vaststellen of daar enige kern van waarheid in zit of dat de bewuste persoon zo’n verhaal gewoon uit zijn duim zuigt? Bijvoorbeeld met betrekking tot de tourplannen van Coldplay is in elk geval al diverse malen gebleken dat ‘Ken’ totale onzin uitkraamde. Echt, dat sommigen van jullie zulke uitspraken van ‘Ken’ als die over Foo Fighters en Pukkelpop hier maar blijven opvoeren, alsof zulke opmerkingen van hem enige nieuwswaarde hebben…….

Man man man, gezellig persoontje ben jij.
Mocht het een troost zijn, dat verhaal is gekend in het wereldje. Pkp moet erg goed een afweging maken, en vorig jaar weegde het boeken van Foo’s niet op tegen de eventuele voordelen, want pak budget minder anders en zo kregen we een mooie line up in de breedte.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
martin2 wrote:
Het is bijna zover… geen makkelijke taak deze keer.

Kan je al iets loslaten? Zal het ons een beetje bekoren?

Ik begin inmiddels een beetje bang te worden dat ik alvast wat meer SLAM!FM moet gaan luisteren om tenminste nog een paar namen van de aankondiging te kennen :roll:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
sledgehammer wrote:

Yannick wrote:
Pukkelpop heeft al een tijdje niet meer het kapitaal om dat soort bands binnen te halen. Foo’s waren volgens Ken, zag ik, een optie vorig jaar maar bleken niet betaalbaar.

(Verklaart misschien ook waarom ze plots toen zijn veranderd qua dag indeling; do-zo ipv wo-za)


Jammer, we waren op dit forum eindelijk een tijdje verlost van die onzinverhalen van ‘Ken’. Blijkbaar moeten we hier nu weer elke dag zijn uit de duim gezogen “achter de schermen” verhalen tegenkomen, die zijn blinde fans klakkeloos voor waar aannemen en kopiëren van een ander forum? ‘Ken’ was daar toch juist met zijn staart tussen de benen gevlucht toen het voor de meesten wel duidelijk was dat hij louter af en toe over persberichten of andere info beschikt over op handen zijnde aankondigingen van festivals en dat hij niet meer weet dan dat?

Iedereen kan wel beweren dat “grote band X in jaar Y in beeld was voor festival Z, maar uiteindelijk te duur was/op het laatste moment zijn tourplannen wijzigde etcetera”. Hoe wil je ooit vaststellen of daar enige kern van waarheid in zit of dat de bewuste persoon zo’n verhaal gewoon uit zijn duim zuigt? Bijvoorbeeld met betrekking tot de tourplannen van Coldplay is in elk geval al diverse malen gebleken dat ‘Ken’ totale onzin uitkraamde. Echt, dat sommigen van jullie zulke uitspraken van ‘Ken’ als die over Foo Fighters en Pukkelpop hier maar blijven opvoeren, alsof zulke opmerkingen van hem enige nieuwswaarde hebben…….

Man man man, gezellig persoontje ben jij.
Mocht het een troost zijn, dat verhaal is gekend in het wereldje. Pkp moet erg goed een afweging maken, en vorig jaar weegde het boeken van Foo’s niet op tegen de eventuele voordelen, want pak budget minder anders en zo kregen we een mooie line up in de breedte.
Dus eigenlijk bevestig je nu sledgehemmer zijn standpunt :D.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
jimmywe wrote:

sledgehammer wrote:

Yannick wrote:
Pukkelpop heeft al een tijdje niet meer het kapitaal om dat soort bands binnen te halen. Foo’s waren volgens Ken, zag ik, een optie vorig jaar maar bleken niet betaalbaar.

(Verklaart misschien ook waarom ze plots toen zijn veranderd qua dag indeling; do-zo ipv wo-za)


Jammer, we waren op dit forum eindelijk een tijdje verlost van die onzinverhalen van ‘Ken’. Blijkbaar moeten we hier nu weer elke dag zijn uit de duim gezogen “achter de schermen” verhalen tegenkomen, die zijn blinde fans klakkeloos voor waar aannemen en kopiëren van een ander forum? ‘Ken’ was daar toch juist met zijn staart tussen de benen gevlucht toen het voor de meesten wel duidelijk was dat hij louter af en toe over persberichten of andere info beschikt over op handen zijnde aankondigingen van festivals en dat hij niet meer weet dan dat?

Iedereen kan wel beweren dat “grote band X in jaar Y in beeld was voor festival Z, maar uiteindelijk te duur was/op het laatste moment zijn tourplannen wijzigde etcetera”. Hoe wil je ooit vaststellen of daar enige kern van waarheid in zit of dat de bewuste persoon zo’n verhaal gewoon uit zijn duim zuigt? Bijvoorbeeld met betrekking tot de tourplannen van Coldplay is in elk geval al diverse malen gebleken dat ‘Ken’ totale onzin uitkraamde. Echt, dat sommigen van jullie zulke uitspraken van ‘Ken’ als die over Foo Fighters en Pukkelpop hier maar blijven opvoeren, alsof zulke opmerkingen van hem enige nieuwswaarde hebben…….


Man man man, gezellig persoontje ben jij.
Mocht het een troost zijn, dat verhaal is gekend in het wereldje. Pkp moet erg goed een afweging maken, en vorig jaar weegde het boeken van Foo’s niet op tegen de eventuele voordelen, want pak budget minder anders en zo kregen we een mooie line up in de breedte.

Dus eigenlijk bevestig je nu sledgehemmer zijn standpunt :D.

Of net niet, want sledgehammer meent dat Ken die verhalen uit zijn duim zuigt en enkel krediet opbouwt door een dag op voorhand aan persberichten te kunnen.

Opnieuw: nergens wordt beweerd dat Ken de onaantastbare allesweter is, maar het is duidelijk dat hij op zijn minst connecties heeft binnen het wereldje. En dat maken zijn posts interessanter om te quoten dan 80% van de reacties op Festileaks en eFests. Zeker in periodes waar we het zonder nieuws moeten stellen en zowat elke kanshebber al 3x genoemd werd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Maar het FF is ook al lang verhaal, is ook op meerdere fora te lezen geweest. Dus echt nieuws is het ook voor niemand. En dat beweert sledge ook een beetje hier.

Ach vind het zoals nu best prima dat hij een keer genoemd. Maar vorige periode was het echt even te gek en werd het een Ken-forum. Zo vind ik het prima though.

Maar ben wel benieuwd waarmee de Pukkelpoppers gaan komen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Foals gaat er al bij zijn. Superfan op Twitter heeft ze in Londen gezien en daarna blijkbaar een gesprek(je) gehad met de zanger en heeft bevestigd dat ze naar Pukkelpop komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Foals gaat er al bij zijn. Superfan op Twitter heeft ze in Londen gezien en daarna blijkbaar een gesprek(je) gehad met de zanger en heeft bevestigd dat ze naar Pukkelpop komen.

Was te verwachten maar wel een mooie toevoeging. Zal een van de Marque headliners zijn dan verwacht ik? Zie hen niet zo snel hoog op de mainstage staan, ben dan bang voor een driekwart leeg veld.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Yann wrote:
Foals gaat er al bij zijn. Superfan op Twitter heeft ze in Londen gezien en daarna blijkbaar een gesprek(je) gehad met de zanger en heeft bevestigd dat ze naar Pukkelpop komen.

Was te verwachten maar wel een mooie toevoeging. Zal een van de Marque headliners zijn dan verwacht ik? Zie hen niet zo snel hoog op de mainstage staan, ben dan bang voor een driekwart leeg veld.

Zal wat afhangen van line up, mogelijk ergens vroeg op de main stage, maar ergens laat in de marquee lijkt me logischer inderdaad
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik had vandaag echt wat verwacht, alweer doodstil. @martin2, gaat het wel goed daar bij Pukkelpop?
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Ik had vandaag echt wat verwacht, alweer doodstil. @martin2, gaat het wel goed daar bij Pukkelpop?

Het is deze week schoolvakantie in Belgie en veel mensen zijn op reis dan, dus ik verwacht deze week geen aankondiging van pp, werchter of graspop.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Joslittel wrote:
Ik had vandaag echt wat verwacht, alweer doodstil. @martin2, gaat het wel goed daar bij Pukkelpop?

Het is deze week schoolvakantie in Belgie en veel mensen zijn op reis dan, dus ik verwacht deze week geen aankondiging van pp, werchter of graspop.

Normaal komt Werchter tijdens de Krokus wel met een pakketje hoor, en volgende week is het dan wellicht aan Pukkelpop.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ja volgens Ken of eFestivals forum is het volgende week aan ons. Traditie getrouw is dit meestal op een maandag/dinsdag rond 10-11u.
Kans is dus groot dat we dit weekend nieuws krijgen dat er een aankondiging gaat komen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dan zullen we er maar vanuit gaan dat Werchter deze week de affiche afrondt zodat alle aandacht naar Pukkelpop kan volgende week? Het lijkt toch zo stilletjes aan wel tijd te worden. De hint van martin kan ik ook niks mee, maar laat maar komen!
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
kaiser wrote:

Joslittel wrote:
Ik had vandaag echt wat verwacht, alweer doodstil. @martin2, gaat het wel goed daar bij Pukkelpop?


Het is deze week schoolvakantie in Belgie en veel mensen zijn op reis dan, dus ik verwacht deze week geen aankondiging van pp, werchter of graspop.

Normaal komt Werchter tijdens de Krokus wel met een pakketje hoor, en volgende week is het dan wellicht aan Pukkelpop.

Zoals was te verwachten geen werchter aankondiging vandaag, maar neem aan dat pukkelpop begin volgende week eerste namen bekend maakt en werchter einde van de week of de week erna dan hun laatste namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken