Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Zitten mooie namen bij, ook enkele stinkers (voor mij). Maar wist dat 'rock' minder m'n ding ging zijn hier. Als we het rijtje afgaan, krijgen we morgen indie.

Gaat een mooie lineup worden gok ik.

Nice nice nice!

Eels was verwacht maar vette naam! Ook blij met White Lies, Good Charlotte (nog nooit gezien), Frank Turner, Frank Carter en IDLES. Mooie worp en nu al een boeiendere line-up dan de afgelopen jaren. Kijk alweer uit naar morgen :)

Ook opvallend dat ze op de artiestenpagina de indeling grote - middel - kleine namen maken. Tot nu toe is het dus:

Headliners: Tame Impala, Royal Blood, The National, Twenty One Pilots
Middelgrote namen: Eels, Billie Eilish, Prophets Of Rage
Kleine namen: de rest

Ook opvallend dat vooral de zaterdag al "veel" namen heeft. Vrijdag en zondag slechts 5 en 6.

Ook opvallend dat ze op de artiestenpagina de indeling grote – middel – kleine namen maken. Tot nu toe is het dus:

Headliners: Tame Impala, Royal Blood, The National, Twenty One Pilots
Middelgrote namen: Eels, Billie Eilish, Prophets Of Rage
Kleine namen: de rest

Maar wetende dat The National in de Marquee staat en Royal Blood en Tame Impala op dezelfde dag. Gaan er dus per dag 3 namen zijn die binnen "headliner" passen. Met Post Malone en Anderson Paak er eventueel bij mogen we dus nog wel 2 "grote" namen verwachten.

Trouwens ook een veel slimmere bekendmakingsstrategie dit jaar. Door eerst te focussen op de kwaliteitsnamen (in mijn ogen dan) zet je gelijk een hele andere vibe rondom het festival neer. Komt vast ook nog een worp met commerciële meuk maar die kan ik nu voor lief nemen met de namen die reeds bekend zijn. Slim bekeken.

Dus veronderstellend dat het morgen Indie is - ik ga voor Franz Ferdinand, Father John Misty, Bodega, I don't know how but they found me, James Blake (mogelijk op de elektronische dag), Pond, The Vaccines, Parcels, Whitney, Sharon Van Etten, Stereolab, Courtney Barnett en een aantal bands waar ik nog nooit van gehoord heb

Dus veronderstellend dat het morgen Indie is – ik ga voor Franz Ferdinand, Father John Misty, Bodega, I don’t know how but they found me, James Blake (mogelijk op de elektronische dag), Pond, The Vaccines, Parcels, Whitney, Sharon Van Etten, Stereolab, Courtney Barnett en een aantal bands waar ik nog nooit van gehoord heb

Raar dan dat ze Eels onder "rock" zetten en Franz Ferdinand onder "indie" toch...?
Zou het net andersom doen!

Oomdat smaken verschillen. Ik heb ze onlangs ontdekt op internet. Bekijk één van de covers maar eens. (Tool - the pot)Heel uniek! Voor mij de leukste verrassing van de affiche persoonlijk. Als dj's mogen draaien om nummers te mixen, dan vind ik dat er op dat festival ook een unieke kwalitatiev coverband mag zijn. Oh en nog eens leuk feesten op Pennywise, de beloftevolle Code orange kijken enz. Wordt een leuk feestje. :)

The Prodigy naar suikerrock, lijkt me wel dat de kans op pukkelpop daarmee stukken kleiner wordt. Oef. Niets mis mee natuurlijk maar ben toch blij dat we er niet zoals LL een headliner verloren aan laten gaan.

Sad face. :( Zoals eerder gezegd. Ieder zijn ding he. :) Ze zijn lang bezig en in mijn ogen verdienen ze zeker daarom een headliner positie. Toch nu al zeggen: De beste affiche in jaren.
Alhoewel het jaar dat Rihana was een't spelen had ik me die dag ook geamuseerd met Opeth Neurosis Clutch enz in de shelter. Mss dit jaar weer Shelter namen? :)

Degelijk, maar geen verrassingen. Code Orange is een aanrader voor wie van ruis houdt.
The Chats is pure carapilsmuziek dat langs alle kanten rammelt. En dat is positief bedoeld.

Wat is hier aan de hand? Ik had de indruk dat Rock Werchter de laatste jaren meer rock boekte dan Pukkelpop maar met deze namen van vandaag + Prophets of Rage en Royal Blood is er toch wel echt een omslag aan het ontstaan!

Ik kijk eigenlijk uit naar alle aankondigingen van vandaag + alles wat al bekend was gemaakt, behalve Billie Eilish. Dat is een zeer goed begin. En dan moet de indie-categorie ook nog komen met mogelijk namen als Franz Ferdinand, Bon Iver, Kodaline, Foals, Bloc Party etc. etc. etc. (ik neem even niet de moeite om te checken wat al elders gepland staat)

Kortom, hier wil ik bij zijn!

Ik mis vandaag Kadavar, Daughters (in april wel nog in BE) en Black Midi (idem).

Wel heel tevreden met EELS, IDLES, Sheggs en Brass Against. The Chats en Code Orange hoor ik ook veel goeds over, en White Lies is wel eens leuk om te checken.

Voor morgen hoop en gok ik op:
Father John Misty, Julien Baker, Deerhunter, Franz Ferdinand, Whitney, Broken Social Scene, Mitski, Rex Orange County, Doves, Pond, Boy Pablo, Parcels, Car Seat Headrest, Tamino

Elektronische gokjes: James Blake, Jon Hopkins, Basement Jaxx,

Urban gokjes: Jorja Smith, Earl Sweatshirt, The Comet is Coming, G-Eazy, Mahalia, The Streets (of is dat Indië ?)

Pop gokjes: Anne-Marie, Robyn

Gisteren Good Charlotte gezien in 013.. Ik vond het nog best vermakelijk, blijft raar om wat midlife crisis dudes te zien zingen over university en college maarja... Maar ze moeten het echt enkel van hun hits hebben.

Users who are viewing this thread