Pinkpop Classic 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik kom vanmorgen niet op de site van Pinkpop Classic of van Buro Pinkpop... Wordt die nu aangepast??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Het blijft lang stil…
Goh ja...
Zal toch deze week wel moeten komen als het echt door gaat, maar ik verwacht wel doorgang.
Ik heb op dit moment 3 (wat grotere) namen op het oog waarvan ik op korte termijn data voor dit najaar verwacht, Elvis Costello, Lenny Kravitz en Alanis Morissette.
Verder helaas nog afwachten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Lenny Kravitz komt in september met een nieuw album, dat is toch perfect om een maand eerder nog even oud werk te laten horen en 1 a 2 nieuwe op Pinkpop Classic, of ben ik gek :wink:
Lenny will be releasing his new album 'Strut' on September 23rd of this year. Read all about it over on Billboard right here:
http://bit.ly/1gVwf9t

Ben benieuwd of Bettie Serveert (PP1993, PP1995) en Hallo Venray (PP1992) nog meer gaan doen dit jaar, hadden we hier nog niet genoemd...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja, beiden zijn goed mogelijk! Zullen daar ook zeker voor open staan. Hallo venray staat geloof ik
op een klein festival in Elsoo. Ik zou het leuk vinden als één van beiden zou komen. Nice find!

Lenny Kravitz....Ook dit ligt weer aan het concept dat men wil hanteren. Jive Music neigt naar wat kleinere artiesten of oudere bands heb ik de indruk. Het budget is denk ik beperkt. Met Toto heeft men zich in de vingers gesneden met ongeveer 5000 mensen. Flink geld op toegelegd.
Kravitz lijkt me niet goedkoop en ik denk dat men geen risico wil nemen. Alanis Morisette trekt ook geen volle zalen en is niet goedkoop.
Dergelijke artiesten zouden wel in het concept van 2009 of 2010 hebben gepast maar ik ben bang dat men gaat voor een festival van zo'n 5000 mensen. Daar zijn Kravitz, Morisette en Costello te duur voor....Denk ik.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik ga niet terug lezen of het al besproken is maar een band die ik eigenlijk op Pinkpop had verwacht is Daryl Ann (PP1994).
Ze staan echter op BKS in juni. Een optie voor Classic?

Verder zag ik een tour van Luka Bloom (PP1991+)in september in Duitsland en een aantal datums van Beck (PP1997)in UK in augustus/september.

Je zou toch denken keuze genoeg....Toch duurt het lang voordat er nieuws is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Daar zijn Kravitz, Morisette en Costello te duur voor….Denk ik.
Ja, dacht ik in eerste instantie ook. Maar ik durf niet te gokken naar de gage die ze vragen, daarbij denk ik dat ze niet of met moeite een zaal als ZiggoDome of HMH vol krijgen, daarom gok ik op een evenementen van rondom 10.000 bezoekers. Eerlijk gezegd geef ik Morissette van de 3 de kleinste kans. Costello heeft laatst een hint getweet via zijn ImposterSpeaks account, over reunie Pinkpop 1979??, dus...
Omdat er totaal geen info komt, blijft het nog altijd een grote mistige wolk rondom Pinkpop Classic.
Zelfs bij de specials in Spits en Muziek.nl stond geen reclame vakje, maar (gelukkig) ook nog altijd geen bericht dat het niet door zal gaan.
En ik blijf erbij, op Pinkpop gaat de poster hangen en ik gok nog altijd op start voorverkoop 3 of 10 mei.

Daryl Ann en Luka Bloom, nice find! btw Beck hadden we al ;)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Haha, ok!

Alanis Morisette is van het kaliber 013 in Tilburg. Zo'n 3000 mensen max. Volgens mij heeft ze daar ook voor het laatst gestaan maar zou ik moeten checken. Met een nieuw album of een Jagged Little Pil integral gespeeld lukt het misschien een eind te komen in de HMH maar dan houdt het op. Ze teert echter op haar naam en zal dus duur zijn. Elvis Costello zit denk ik een beetje tussen HMH en Ziggo in. Lenny denk ik dat van de drie de meeste mensen zou trekken.

Begin echt benieuwd te worden dus hopelijk snel nieuws!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wat wel een beetje bij me is blijven hangen is de mededeling van AARDSCHOK zo vlak voor de Pinkpop persconferentie dat Lenny Kravitz er zou staan.
Zij waren de eersten dacht ik die Rob Zombie en Joe Bonamassa noemden. Zij noemden daarvoor ook Epica. Lenny Kravitz zou volgens hun de zaterdag op Pinkpop staan. Zou hun bron de naam van Kravitz hebben genoemd in verband met Classic....op zaterdag 23-08-2014?!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Precies... daarom ben ik Kravitz al een tijdje aan het volgen, maar op het komen van een nieuw album na nog weinig nieuws. Bij tourdata staat coming soon, dus zal idd 2e helft van het jaar worden. Om de discussie van het financiele (zoals ook zojuist) en nog geen tourdata stond hij al in het lijstje bij "mogelijkheden zeer vaag".
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ok. Eigenlijk zou een moderator het topic moeten bijhouden op geruchten/kanshebbers in de eerste post. Maakt het wat overzichtelijker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ok. Eigenlijk zou een moderator het topic moeten bijhouden op geruchten/kanshebbers in de eerste post. Maakt het wat overzichtelijker.
Ik ben zelf mijn lijstje aan het bijhouden, zal hem hier binnenkort weer eens spammen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
even over een andere boeg, 20 jaar Definitely Maybe van Oasis en een mogelijke comeback... Kunnen ze het optreden van PP2000 goed maken?? (ter info, Noel Gallagher stapt vlak voor de show uit de band en halverwege de show dreigt broer Liam de show te staken vanwege de vele biertrays die naar zijn kop worden geslingerd.)
Wie heeft hier een mening over, roept u maar...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, Ik denk dat oasis geen comeback gaat maken wegens de constante onderlinge zeik.
Oasis lijkt me ook geen mogelijke naam voor Pinkpop Classic. ik denk dat Oasis toch een te grote band is voor Pinkpop Classic in vergelijking met de voorafgaande headliners. Als er inderdaad een tour zou komen verwacht ik eerder een concert in Ziggo Dome/Arnhem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Update, opsomming van door ons voorbijkomende namen, momenteel (denk ik) is dit een reële stand…

GERUCHTEN :
(momenteel geen geruchten)

MOGELIJKHEDEN HOT (hot ivm tourdata rondom 23-08):
Manic Street Preachers
Van Morrison
Jimmy Cliff
The Christians
The Nits
Focus
Nena
Madness
Beck
The Pogues
Texas
Ozark Henry
Life of Agony
Ozric Tentacles
Senser
New Adventures
Livin’ Blues
Sergent Garcia

MOGELIJKHEDEN WAARSCHIJNLIJK:
Lenny Kravitz (oud gerucht PP14, nieuw album 23/9, en volgens aardschok op Pinkpop?)
Elvis Costello (22 oktober Amsterdam, nog geen data augustus, tweet “reunion Pinkpop 79”)
Mungo Jerry (tourdata augustus TBA?)
Tom Petty and the Heartbreakers (begin augustus in VS)
Journey (begin augustus in VS)
Luka Bloom (v.a. 16 september tour in Duitsland)
Will and The People (afgelopen 2 jaar pas Pinkpop, flirt via twitter)
Wang Chung (op Rewind Festival)
Roland Gift (Fine Young Cannibals) (op Rewind Festival)
Jimmy Somerville (The Communards) (op Rewind Festival)

MOGELIJKHEDEN ZEER VAAG (slechts ter info):
Eels (theatertour)
The Stanglers (al op PPClassic gestaan)
Golden Earring (al op PPClassic gestaan / ParkCityLive)
Rowwen Heze (ParkCityLive)
Paul Weller / The Jam (al 3 data in NL, tour mei/juli)
Bettie Serveert
Hallo Venray
Rush
Fishbone
Blow Monkey’s
Steel Pulse
Echo And The Bunnymen
Chrissie Hynde (The Pretenders)
Chris Tompson (Manfred Mann’s Earth Band / al op PPClassic gestaan)
Ingwie Malmsteen
Thin Lizzy
Ian Dury
Skunk Anansie
Captain Beefheart’s Magic Band
Red Hot Chili Peppers (oud gerucht PP14)
Placebo (oud gerucht PP14)
Joe Cocker (was gerucht PPC2013)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik zie Hallo Venray wel bijna als zekerheidje hoor. Beck vind ik niet echt op Pinkpop Classic passen, maar dat is wel een interessante naam die misschien zelfs mij kan overhalen om naar Classic te gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie Hallo Venray wel bijna als zekerheidje hoor. Beck vind ik niet echt op Pinkpop Classic passen, maar dat is wel een interessante naam die misschien zelfs mij kan overhalen om naar Classic te gaan.
De tourdata sluiten (voorlopig) nog niet aan, vandaar nog niet echt een zekerheidje.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik zag dat Will & The People op Pop On Top festival in Valkenburg komt deze maand. Hopelijk komt hij
niet dichterbij dan dit.

Ondertussen.....blijft het heel stil......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zag dat Will & The People op Pop On Top festival in Valkenburg komt deze maand. Hopelijk komt hij<br>
niet dichterbij dan dit.

Ondertussen…..blijft het heel stil……

+1
(...geluid van krekeltjes...)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken