Pinkpop 2027

Ik begreep dat Axl zich verrassend herpakt had in de Ziggo.

Dus ik ga voor:
Guns n Roses
Nothing but thieves
Linkin Park

Verder zou ik het voor mijzelf heerlijk vinden als bijvoorbeeld volbeat, dropkick murphys en the offspring weer eens passeren. U bent natuurlijk allen welkom in de pit.

Van sommige suggesties word ik toch echt niet warm, helaas. De verdeling nu vond ik goed met een nieuwe headliner, een gevestigde waarde en een rockheadliner. Al mag van mij die 3e spot ook pop zijn bijvoorbeeld, zolang we ook iets nieuws en iets gekends hebben. Pearl Jam, Dua Lipa, Bring Me The Horizon bijvoorbeeld. Doe maar duur 🤣

• Leuk
Waarderingen: luluasas en AngieH
Van sommige suggesties word ik toch echt niet warm, helaas. De verdeling nu vond ik goed met een nieuwe headliner, een gevestigde waarde en een rockheadliner. Al mag van mij die 3e spot ook pop zijn bijvoorbeeld, zolang we ook iets nieuws en iets gekends hebben. Pearl Jam, Dua Lipa, Bring Me The Horizon bijvoorbeeld. Doe maar duur 🤣
Denk dat niemand mag klagen met dat lijstje!

Haha ik verbaas me altijd op dit forum. Aan de ene kant weten jullie me te verbazen met de muziek kennis en kennen jullie veel meer bands dan mij, en vervolgens wordt een Dua Lipa met in mijn ogen totaal niks zeggende pop als goede en gewenste headliner genoemd . En dat na een jaar dat the cure op dat podium stond.

Maar goed, altijd nog beter dan Madonna. Hopelijk blijft ons dat bespaard zeg…. Allemachtig.

Dua Lipa op Werchter ‘24 kon vooraf ook wel wat cynische geluiden ontvangen. Maar die waren na haar zegetochtje toch echt wel verstomd.
Dua Lipa is toch eerder veel te groot voor Pinkpop als een riskante boeking? Verkoopt ook makkelijk de Arena uit lijkt mij, zet een dijk van een show neer en ik live ook nog eens erg goed.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dua Lipa is toch eerder veel te groot voor Pinkpop als een riskante boeking? Verkoopt ook makkelijk de Arena uit lijkt mij, zet een dijk van een show neer en ik live ook nog eens erg goed.
IK denk op dit moment wel één van de grootste popartiesten en zal veel jeugd aantrekken. Als je dit met een 'grote' rockheadliner combineert en bijvoorbeeld op zaterdag met een verrassende headliner kunt komen dan worden er heel veel tickets verkocht. Op andere plaatsen moeten er gedurende de dag dan wel wat rockers staan zodat deze doelgroep niet afhaakt op de Dua Lipa dag.

Ik hoop zelf echt niet op Dua Lipa / Sabrina Carpenter of een andere heel erge 'pop' act. Voor mijn gevoel was Dua Lipa de afgelopen jaren gewild, maar is dat nu toch ook weer een beetje 'mosterd na de maaltijd'. Maar dat kan aan mij liggen. Billie Eilish lijkt me relevanter voor Pinkpop als we het dan over een vrouwelijke act hebben.

Ik hoop zelf echt niet op Dua Lipa / Sabrina Carpenter of een andere heel erge 'pop' act. Voor mijn gevoel was Dua Lipa de afgelopen jaren gewild, maar is dat nu toch ook weer een beetje 'mosterd na de maaltijd'. Maar dat kan aan mij liggen. Billie Eilish lijkt me relevanter voor Pinkpop als we het dan over een vrouwelijke act hebben.
Er moeten 3 dagen gevuld worden en als ze Dua Lipa kunnen strikken daar zou ik meteen voor tekenen , maar wie weet komt Mojo met heel wat anders.Blijft lekker speculeren en is ook appels met peren vergelijken zie dit jaar The Cure vs TOP.Dat is ook het fijne aan festivals.Vroeger daar is ie weer was het maar 1 dag en headliner zus of zo dat was het dan.

• Leuk
Waarderingen: Madigan en AngieH
Als Dua nieuwe muziek uitbrengt het komende jaar is ze meteen een van de meest gewilde festivalacts denk ik (als ze dat niet nu ook al gewoon is).

• Leuk
Waarderingen: Madigan en Landgraver
dua is zeker een headliner. t is alleen niet mn smaak. hoop dan liever nog op madonna

muse zou wel weer snel zijn.; die gaan vgm volgend jaar een stadiontour doen (hoop gelredome, geen arena)
geen idee, ik vind de poule van headliners mager.
rammstein direct strikken als het kan.
nbt beetje overkill.
tja. dan krijg je de oude meuk van pearl jam, guns roses. zitten we daar echt op te wachten?

dua is zeker een headliner. t is alleen niet mn smaak. hoop dan liever nog op madonna

muse zou wel weer snel zijn.; die gaan vgm volgend jaar een stadiontour doen (hoop gelredome, geen arena)
geen idee, ik vind de poule van headliners mager.
rammstein direct strikken als het kan.
nbt beetje overkill.
tja. dan krijg je de oude meuk van pearl jam, guns roses. zitten we daar echt op te wachten?
Nee niet echt, de beroemde / beruchte vijver waaruit gevist moet worden die met elk jaar kleiner wordt.En je moet ergens een brug slaan tussen verleden, heden en toekomst, en het ene jaar lukt dat beter dan het andere afgezien nog van je persoonlijke smaak.

Ik heb even Black & Blue aanstaan van BMTH's aankomende album.. ik zou het een gedurfde headlineboeking vinden voor Pinkpop 😅 Juich het persoonlijk toe hoor, maar is dit niet wat te heftig voor de gemiddelde Pinkpopganger?

Nee niet echt, de beroemde / beruchte vijver waaruit gevist moet worden die met elk jaar kleiner wordt.En je moet ergens een brug slaan tussen verleden, heden en toekomst, en het ene jaar lukt dat beter dan het andere afgezien nog van je persoonlijke smaak.

heb voor de grap es mn all time lijstje van spotify erbij gepakt voor inspiratie

zomaar wat namen naast de al genoemde

lana del rey - imagine dragons - keane - bastille - the weekend - snow patrol - lorde - mumford & sons - bruno mars - placebo - hurts - london grammar

allemaal potientele (sub) headliners wat mij betreft.
t is alleen de vraag of ze dan touren.

Chatgpt ff gevraagd:

Zeer realistisch (70–90%)
  • Snow Patrol – Past perfect bij Pinkpop. Regelmatig op Europese festivals, geliefd in Nederland en geen onhaalbare headliner.
  • Keane – Eerder subheadliner of afsluiter North Stage. Erg geloofwaardig.
  • Bastille – Heeft een sterke Pinkpop-historie en is precies het type act dat terugkeert.
  • London Grammar – Zeer passend voor de line-up; eerder subheadliner dan headliner.
  • Placebo – Altijd een logische kandidaat als ze in Europa touren.
Realistisch (50–70%)

• Lorde – Als ze in 2027 nog een Europese festivaltour doet, is Pinkpop absoluut een optie. Ze past goed in het moderne headlinerprofiel.
  • Mumford & Sons – Grote kans als de band actief blijft touren. Pinkpop houdt van dit soort folk/rock-headliners.
  • Imagine Dragons – Qua populariteit perfect, maar erg duur. Afhankelijk van een Europese stadion/festivaltour.
Twijfelachtig (25–50%)
  • Hurts – Niet onmogelijk, maar eerder als nostalgienaam lager op de poster dan als grote publiekstrekker.
  • Lana Del Rey – Past artistiek goed, maar haar festivalschema is grillig en ze kiest lang niet elk jaar voor Europese festivals. Als ze tourt is Pinkpop mogelijk, maar zeker geen zekerheid.
Onwaarschijnlijk (10–25%)
  • Bruno Mars – Een van de duurste liveacts ter wereld. Pinkpop heeft het budget incidenteel voor een meganaam, maar Bruno doet relatief weinig Europese festivals.
  • The Weeknd – Nog duurder en vooral gericht op stadiontours. Europese festivals zijn voor hem eerder uitzondering dan regel.
Mijn ranglijst van meest naar minst kansrijk
  1. Snow Patrol
  2. Bastille
  3. Keane
  4. London Grammar
  5. Placebo
  6. Mumford & Sons
  7. Lorde
  8. Imagine Dragons
  9. Lana Del Rey
  10. Hurts
  11. Bruno Mars