Zo dat was me het weekendje wel weer, hierbij ook mijn verslag:
Wat was het een warme editie. Met deze temperaturen toch wat rustiger aan gedaan en af en toe een band overgeslagen die ik graag wilde zien om toch zo mijn rust te pakken.
Donderdag begonnen in de rij voor camping A zoals altijd. Dit jaar toch maar gekozen voor de groepsplekken, omdat we met een grote groep zijn (14 man). De rij was erg gezellig weer maar wel erg rustig. Wat wel onhandig was is dat we het speciale bandje voor de groepscamping ergens anders op moesten halen en niet kregen bij de ingang, en deze ging pas tegelijk open met de camping. Wat er dus gebeurde is dat wij voor de poort iedereen tegenhielden omdat er toen pas andere bandjes gehaald konden worden. Had dit gewoon bij de ingang gedaan. Daarnaast is de sfeer er wel helemaal uit op de camping, waar vorig jaar en voorgaande jaren het wel gezellig was op het plein bij de DJ zaten er dit jaar hooguit 20 mensen om 22:00? Dus toen maar weer terug gegaan naar de tent
Vrijdag de dag begonnen op het terrein met The Vaccines. Fijne muziek om op te starten. Daarna bij Kingfishr al meteen een van de hoogtepunten gehad. Wat gun ik hun het grote podium met hun prachtige muziek. In de tent de schaduw opgezocht bij The Beaches. Leuke muziek maar klinkt over algemeen wel veel van hetzelfde. Stukje van Electric Callboy gezien maar gelukkig niet helemaal, echt niet mijn ding terwijl ik zeker van stevigere muziek houd. Teddy Swims is een fantastische zanger. Zara Larsson kwam goed tot haar recht op die spot, en veranderde mijn twijfels. Leuke en energieke show. Daarna prima plekje ergens gevonden voor 21P. De hele show pakte mij eigenlijk nog niet echt. Todat de stortbui kwam, bijzondere vibe gaf dat wel.
Zaterdag als eerste naar Wodan Boys, top show. Jehnny Beth wist me ook fan te maken. En daarna weer LEAP die er ook een feestje van maakten. The Haunted Youth was geweldig! Die laatste plaat komt ook live super vet over. Dit was een prima middag zo achter op het veld. Daarna Franz Ferdinand, keek ik erg naar uit en was een leuk feestje (Buuuurn this city!!!). Tijdens IDLES toch maar ergens de schaduw opgezocht want was al weer redelijk aangedaan. Editors wel mooi vooraan bekeken. Geven gewoon altijd een topshow. Halsey wist me toch iets meer te verbazen dat het toch redelijk klinkt maar nog geen fan gemaakt. Als laatste The Cure: Ik was er van te voren geen fan van maar heb toch de volle 2 uur met verbazing zitten kijken. Wat een muzikanten.
Zondag wat later opgestart en een stuk van White Lies gezien, vind het toch altijd een sterke band en kon het niet echt vinden in de klachten hier dat het vocaal minder was. Daarna dachten we optijd te zijn voor Tom Morello... helaas rijen dik buiten de tent, waardoor we platgedrukt werden in de hitte en niks zagen. Hierdoor helaas weggegaan, baal er nog van. Uiteindelijk wel bij Royel Otis beland wat ik dan erg goed vond, prima tijdstip voor ze en perfecte muziek zo onder de brandende zon. Vervolgens Wet Leg beetje halverwege het veld gekeken, op de hits na vond ik het eigenlijk niet zo veel. Yungblud heeft me nu toch eindelijk overtuigd, maar hij mag wat minder schreeuwen tussendoor. Fat dog: bizar feest. En dan als laatste de Foo Fighters. Ik had ze nog nooit gezien dus ik was enorm blij dat ze er stonden en vond het ook gewoon een mega optreden.
Top 5:
1. Foo Fighters
2. Kingfishr
3. The Cure
4. Editors
5. The Haunted Youth
Balans:
+ De nieuwe huisstijl was strak en modern, straalde echt uniformiteit uit.
+ Sun Square is een goede toevoeging stond regelmatig vol, en in het bijzonder vol met jeugd.
+ Line up was goed gevarieerd.
- Campingtainment was (in ieder geval op A) matig. Maar weet niet zo goed of dit komt omdat het een groepscamping is, en iedereen bij zijn groep blijft zitten. Maar ik denk dat daar wat meer te halen valt.
- Op het terrein en misschien zelfs buiten het terrein is er nog zo veel meer te halen qua programmering/aankleding.
- Schaduwplekken, ik weet het, is een veel besproken onderwerp. En ze zijn hier al inderdaad in verbeterd, maar je moet toch goed zoeken naar een fijn plekje in de schaduw, want alles is bezet. Precies de randen van alle schaduw zaten mensen.
Al met al een prachtig weekend gehad, en kom ook zeker weer terug!
Mand
Leuk om te lezen!!
Ik ga er ook zoiets van proberen te maken..
Donderdag:
Aangekomen in Landgraaf met man/vrouw of 15, met onze box nog een paar nummers gezongen in de rij voor camping A.. gezellig en gelukkig waren wij vroeg met groepsbandjes te halen en konden snel naar binnen! RENNEN!! Om een beschut plekje te vinden echter werden de plekken je toegewezen.. en man wat was het al warm, her en der wat handjes geschud en op naar camping B voor de Silent Disco beregezellig en echt een leuke start van het weekend!!
Helaas was het deze dag al erg warm, met name in de tent..
Vrijdag: toch een beetje een kater overgehouden van de dag ervoor, maar we kijken er met z'n allen enorm naar uit.. door de warmte toch maar iets meer dingen skippen! Zo ook Linka Moja (mocht iemand hier iets over kunnen vertellen graag!)
De 1e act was dan Sleep Theory lekker begin zat goed in elkaar maar kon me niet de hele show in de snikhete tent houden!
Onder het genot van een pilsje en broodje hoorden we Natasha Beddingfield op de achtergrond.. klonk goed (niet verwacht).
Nog even een speciaal biertje en een goed plekje zoeken bij Pretty Reckless (was zat te doen), yes een voltreffer, goede energie.. lekkere songs! Optreden vloog voorbij en was de hitte alweer vergeten.
Weer even de schaduw opgezocht en vroeg vooraan voor Kingfishr, Man Man Man wat een band totaal anders als Pretty Reckless maar weer enorm raak.. feest gecombineerd met kippenvel gaan we vaker terug zien!
Toch maar even mee naar Teddy Swims voor de vrouw en dat had ik beter niet kunnen doen, prima zanger.. maar het ruige is er wat van af en voelde een beetje soul achtig (beetje als Trijntje Oosterhuis en die andere dames).
Stukje Zara en stukje 21pilots beide kon het mij niet echt bekoren dus ruim voor de bui weer op naar de camping!
Zaterdag:
Kort nachtje (door de nazit en het vroege wegfikken in je tent) en dat kan ik merken met de energie die het mij donderdag en vrijdag heeft gekost voel ik mij niet helemaal top, ik laat dan ook het eerste gedeelte zitten (pilates, Giant Rooks) en halverwege Triggerfinger staan we voor de poort, biertje en een blikje fris mee richting Wodan Boys, te laat blijkt want er is geen doorkomen aan.. de tentjes voor stage 4 staan mensen op de picknick banken als een Berlijnse muur! Niks te zien, weinig te horen dus maar weer snel de schaduw opzoeken! Hier zijn we gebleven tot Haunted Youth... geweldige band wat al was te horen bij de soundcheck die ze zelf verrichten, echter hou ik het maar 5 nummers vol.. het is te warm hoe goed het ook is!
We duiken weer de schaduw in en zoeken vervolgens onder Idles een goede plek in het Voorvak van Editors, Topshow als je al begint met een oranje shirt aan, en ook de lichten staan op oranje sta je bij mij al 1-0 voor!
blijven toch altijd weer verassen mandoline erbij en lekker muziek maken met elkaar, waar het eerdere optredens voor mij echt enkel Tom Smith was voelde het nu als een gehele band echt goed gedaan!
Halsey mijn muziek niet maar was wel een showtje waarbij het soms leek of werd de videoclip live gemaakt!
The Cure gehoord vanuit de garden (vlakbij Kink secret stage) klonk erg goed maar de baterij was leeg getrokken.. vooral na al die lovende woorden baal hier enorm van.. maar ik hou het normaal gesproken al lastig vol en met deze hitte is het helemaal niet te doen!
Zondag:
Deze dag voel ik me al wat beter, betere nacht gehad en volgens buienradar zou het vandaag iets minder heet worden (helaas niks van gemerkt). Dus wederom een act laten schieten (My Baby).. eerste act van de dag Bente, sympathieke meid en dankbaar deze 2 eigenschappen heb je nodig als Nederlandse artiest + dat ze een strotje heeft waar je U tegen zegt was ook deze voor mij raak! Zelfs wat geëmotioneerd bij de cover van Cher..
Op naar de Hoogmis van het zuiden, wat een fantastische zet van Pinkpop.. gelachen, gezongen en gesprongen!! En dat als Fries wel een Fries uit de katholieke enclave en prins van 2024/2025

Door naar White Lies in het voorvak damn wat een dag en wat word dit vliegen althans dat denk ik dan... na 4 a 5 nummers hou ik het weer voorgezien de warmte vreet mij weer op, zelfs zo erg dat we besluiten om naar de camping te gaan.. even een douche nemen en bijkomen voor het laatste slot!
Yungblud was eerst niet echt mijn ding maar sinds Changes en het laatste album ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt en wat een show was dat deze avond heeft 2 headliners

Het hele veld doet elk nummer weer mee! Top show!!!!
Even bij Fat Dog een paar rondjes in de pit een weer naar buiten om af te koelen.
En dan de crème de la crème Foo Fighters.. meteen los met alle klassiekers!! hoe gaan ze dit nog uur vol houden? De hitmachine blijft maar door walsen.. echt genoten al waren er vocaal wat slippertjes dit zijn headliners die je wil pakken!
Ondanks de hitte heb ik mij prima vermaakt, en hoop ik dat ze vooral zo doorgaan... het terrein is perfect, wc's, water ik het er geen verkeerd woord over! Enige kritiekpunten zijn: Camping A is echt op de sanitaire voorzieningen na dieptriest, en dat voor de prijs die je extra betaalt?? Probeer er in iedergeval iets van te maken! Feest op B is prima, maar gezelligheid en wat extra eet en drink gelegenheden is een must!
Punt 2. Het Reumkenspad leuk bedacht, maar 1-richtingsverkeer en dan imo ook nog de verkeerde kant op is geen verbetering, splits het in 2en en maak het breder..
Punt 3. Snikhete tent!! Als je weet dat deze temperaturen er aankomen, plaats dan iets van ventilatoren, vernevelaar in de tent.. het is anders niet te doen